Skocz do zawartości

stanley50

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2

O stanley50

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Łódzkie
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    Z14XEP
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

858 wyświetleń profilu
  1. Więc tak, u mnie wystarczyło pociągnąć przewód szary ze złącza X-14 pin-3 do wyłącznika sprzęgła pin-4 a z wyłącznika sprzęgła pin-3 przewód czarny do bezpiecznika F-36 zasilanego ze stacyjki. Wszystko działa, nawet kontrolkę mam pod licznikiem której się nie spodziewałem. Dzięki za cierpliwość i pomoc adam1954
  2. Nie ma się co zastanawiać, w pierwszym poście napisałem że mam możliwość aktywowania tempomatu w ECU i BCM ponieważ podglądałem w op-comie.
  3. Ja rozumie to tak: Z bezpiecznika F-36 po stacyjce przewodem czarnym zasilany jest wyłącznik sprzęgła, jak pedał sprzęgła jest w stanie spoczynku to podaje prąd na pin-4 i dalej szarym kabelkiem na pin B-8 sterownika silnika. W momencie jak wciśniemy pedał sprzęgła to przerywamy obwód i tempomat się rozłącza, bo taka jest rola pedału sprzęgła i hamulca przy tempomacie.
  4. Kostkę do manetki czytaj tempomatu mam fabrycznie z 4 kabelkami i wszystkie piny zajęte, to gdzie miałbym podłączyć ten kabel z czujnika sprzęgła pin-3
  5. Kurcze nie bardzo rozumiem, to co jest tempomatem, jakiś osobny moduł? Proszę o cierpliwość i wyrozumiałość bo ja z elektryką na bakier. Rozumiem to tak: Z bezpiecznika F-36 po zapłonie doprowadzam przewód czarny do wyłącznika sprzęgła pin-3 a z wyłącznika sprzęgła szary pin-4 do ECU pin-8.
  6. Przepraszam za zamieszanie, pomyliłem przewody bo jest więcej szarych. Do lampki idzie przewód szary ze złącza X14 ale nie z pinu 3. Pin 3 jest nie obsadzony. Więc tak: Od sterownika pin B-8 idzie przewód szary do złącza X-14 pin 3 i tu kończy bieg. To rozumiem że mam z tego pinu 3 pociągnąć przewód szary do wyłącznika sprzęgła pin 4, z wyłącznika sprzęgła pin 3 do bezpiecznika F-36 (15 A) przewód czarny.
  7. Napisałem wyżej tylko że nie nazwałem złącza po imieniu, więc tak: u mnie przewód szary wychodzący z wtyczki B-pin 8 idzie do złącza X14 w kabinie do pinu 3 i dalej z tego pinu 3 w złączu X14 wychodzi i idzie progiem do tyłu nadwozia i przechodzi do lampki sufitowej pasażerów i tam kończy swój bieg.
  8. A u mnie ze sterownika pin B8 idzie przewód szary do złącza w progu i dalej przechodzi aż do lampki sufitowej pasażerów.
  9. Witam ponownie, otóż po długiej przerwie znowu zabrałem się za próbę uruchomienia tempomatu. Znalazłem trochę czasu żeby dostać się do ECU. Wypiąłem wtyczkę B, znaczy dolną i ustaliłem że z pinu 8 wychodzi szary kabel który przechodzi do złącza w kabinie przy progu po stronie kierowcy i dalej idzie gdzieś na tył samochodu. I teraz jeżeli to by był ten kabelek, to po co idzie progiem gdzieś do tyłu, a po drugie po podpięciu wtyczki do ECU na tym że kabelku pojawia się prąd. Może jakaś podpowiedź kogoś kto ogarnia elektrykę w tym aucie. Ewentualne jakieś zapytania dodatkowe to odsyłam do pierwszego mojego postu.
  10. Dziękuję bardzo, jutro porozglądam się jeszcze i podejrzę te złącza od ECU. Z uwagi że nie bardzo czaję tą elektrykę to muszę być ostrożny.
  11. Kurcze nic nie widze na tym obrazku, nawet w brylach. Wszystko zlane i maleńkie. Autodata, pewnie nie mało kosztuje a jak bym miał kaskę to pewnie bym podjechał do jakiegoś elektromechanika i było by po sprawie.
  12. Chociaż nakreśl kierunek skąd zassać schemacik do mojego, szukałem ale chyba nieskutecznie.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.