Skocz do zawartości

bogoes

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana bogoes w dniu 25 Marzec

Użytkownicy przyznają bogoes punkty reputacji!

Reputacja

8

O bogoes

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

984 wyświetleń profilu
  1. są na alledrogo za jedyne kilkadziesiąt złotych (mowa o "Sam naprawiam opel kadett")... można też poszukać wersji .pdf w necie, np na chomiku, choć do korzystania wybrałbym książkę papierową. Także wygląda, że zdobycie książki nie powinno być problemem
  2. Pewnie masz dużo racji w ocenie algorytmu i rzeczywistości... taka ciekawostka: wg wskazań torque i opcoma mam już 100% zapełnienia od ok. 370km od poprzedniego wypalania, w międzyczasie zrobiłem traskę (panad 200km) i ok. 50km po mieście i wciąż mam 100%... ale nie panikuję, bo odkąd pilnuję każdego wypalania (ani razu nie przerwałem), to wypala mi się coraz rzadziej i nie raz już jeździłem długo na 100% (raz nawet na 101), moje dwa rekordy w cyklu mieszanym to 690km pomiędzy wypaleniami... nie wiem, czy ma to znaczenie, ale zacząłem wlewać co 3-4 tankowania płym do rzadszego wypalania LiquiMoly art. nr2650 (po ok. 150ml)... Średnia z ostatnich 20wypaleń to 369km (przewaga cyklu miejskiego), ale od pewnego czasu co wypalenie średnia rośnie. Gdybym porównywał czestość wypalania lato-zima, to u mnie lepiej (rzadziej) wychodzi zima, zeszłym latem zdarzały się wypalenia co ok. 200km (ponoć sprawa lepszego zimowego paliwa), choć z drugiej dopiero od jesieni mam tak dokładne narzędzie jak torque z dodatkowymi danymi DPFu, co znacznie pomaga w planowaniu i pilnowaniu wypalania. Także te lato pokaże, czy pilnowanie DPFu, dodatki do silnika również pomogą w większych dystansach pomiędzy wypaleniami w stosunku do poprzedniego roku. I na koniec trochę statystyki mojej "biedrony" odnośnie wypalania. 2kolumna: stan licznika, 3kolumna: dystans pomiędzy wypaleniami, 4kolumna: cykl jeżdżenia, 5kolumna: % zapełniania w chwili rozpoczęcia i zakończenia wypalania, na końcu uwagi.
  3. Chińskie klony można zaktualizować u Rosjanina (Krenkela) dostępnego na forum Insigni, kontakt najlepiej przez kolegę Yerro z forum Insigni (https://www.insignia-club.pl), ja dostałem bezpośredni nr telefonu do Krenkela od kol. Czapeczka50... i skorzystałem w bezpośrednich kontaktach z Krenkelem za pomocą komunikatora WhatsApp (obaj mieliśmy ten komunikator)... oczywiście Rosjanin nie pisze po polsku, ani ja po rusku, także jego wiadomości tłumaczył mi wujek google, a ja też za pomocą wujka G. tłumaczyłem na jego języ i wysyłałem. Cała aktualizacja trwa kilka minut i przebiega mniej więcej tak: 1. Najpierw kontakt i krótkie porozumienie z Rosjaninem- naprowadza jak trzeba się przygotować. Po tej krótkiej instrukcji umówił się ze mną za ok. godzinę. Trzeba mieć fejsa z oryginalnym PICiem, ja wysłałem mu fotki płytek moich dwóch fejsów. Trzeba mieć firmware 1.64 lub wyżej. 2. Trzeba ściągnąć program TeamViewer10, za pomocą którego Rosjanin wchodzi na nasz pulpit (trzeba wyrazić zgodę na jego operowanie na naszym kompie) i całą operację przeprowadza on, najczęściej trzeba wyłączyć na czas operacji antywirusa. 3. Wygląda to mniej więcej tak: odczytuje indywidualny numer z naszego interfejsu i dokładnie pod niego przygotowuje plik aktywacyjny... czyli program w wersji 150406b EN będzie działał tylko z tym jednym interfejsem, ale można go instalować na wielu komputerach. Na koniec sprawdza działanie i przygotowuje kopię zapasową (archiwum bezpieczeństwa), żeby w razie np. wywalenia programu przez aktualizację Wina można było przywrócić, warto dodać folder z programem do wyjątków do antywirusa, żeby nie usuwał pliku aktywacyjnego. 4. Na koniec na pytanie o sposób zapłaty wskaże jak i ile i komu (ok. 100zł.), ja musiałem skontaktować się z kol. Yerro z forum Insigni i uregulować... 5. I z grubsza ETO WSJO. U mnie działa na laptopie Win7 (64bit) i na tablecie z Win10 (64bit). Z tego co widziałem na stronie ukraińskiej: http://autodiag.in.ua/po-quotop-com-professional-150406b-rusquot-versiya-za-2015-god/p176 też można zaktualizować chińskie fejsy, ale nie wiem w jaki sposób oni to robią... @adam1954, jak chcesz, to wyedytuj te moje wypociny i ewentualnie przenieś je tam gdzie uważasz powinny być... () @Grzechu87 poczytaj jeszcze raz przed kupnem wszystko z tej strony (przetłumacz w przeglądarce) http://autodiag.in.ua/vidyi-adapterov-op-com-a-takzhe-ih-otlichiya/n3 tam bardzo dużo o podróbkach i jak Chiniole wykorzystują poszukujących głównie V5... kup porządnego OpCom New, bez D5 i C22 i powinno być oki. Nie patrz na firmware, bo te sobie możesz sam zmienić, a są dostępne bez problemu 1.39... do 1.70.
  4. @adam1954, oki jak wrócę wieczorkiem (bo za kilka minut wyjeżdżam do mechanika) to opiszę najlepiej ja umię... @Grzechu87 ciężko o sprawdzonych sprzedawców, trochę trzeba mieć szczęścia.... poprzeglądaj jak długo działa sprzedawca, ile i jakie ma opinie, ile zamówień, czyli podobnie jak u na alledrogo, lepiej unikać początkujących
  5. nie, ja kupowałem wszystkie na aliexpress... ale na forum Insigni skorzystałem z usług Rosjanina i zaktualizowałem interfejs do nowszej (niedostępnej u Chinioli) wersji programu (150406b),
  6. Zawsze możesz kupić jeszcze jednego z Chin... a może lepiej trochę dołożyć i kupić z najnowszym oprogramowaniem np. stąd: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ewentualnie (choć drożej) stąd: https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 (ale za to PL)... Choć pewnie najtaniej i najszybciej będzie kontakt z Drahe.... a jeśli chodzi o to co można zrobić opcomem, to można znaleźć w sieci sporo poradników, do kilku (na dzień dobry) masz linki: https://drive.google.com/file/d/1Ptg3c4PMqr996oSm3VyNknPtwAsg7PFL/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1YRVyzX7u183pv-8wL-30jNQNfHmBDJT2/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1AW3IK_LSQheW-K6nkkm3fzoeVWfhpp5l/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Og1R759FDGhVoN2oYNc61_9tHJzywRN0/view?usp=sharing ... mam nadzieję, że ich autorzy, którzy udostępniają je w internecie za free nie będą mieli pretensji o taki sposób rozpowszechniania.
  7. W opcji wyszukiwarki (góra strony) zaznacz użytkownicy i wpisz drahe.... a potem napisz wiadomość
  8. Tak, tylko, że to jest nowy V5, który pewnie małe rączki stworzyły tylko dlatego, że wielu jeszcze szukało starego, sprawdzonego V5, ot prawa popytu na rynku... i wg mnie bardziej przypomina on V6.0, o nieoryginalnym PICu świadczy dioda D5 i kondensator C22.... oprócz wersji NEW (którą aktualizowałem nawet do firmware 8.88) też mam tę wersję V5 i po analizie płytki nie zaryzykowałem aktualizacji... i na Twoim przykładzie widzę, że chyba dobrze zrobiłem, zresztą co do nowej V5 już kiedyś pisałem w tym wątku.... Polecam poczytać ruskie forum, na którym koleś o nicku Krenkel wie o OpComach wszystko: http://www.vectra-club.ru/forum/viewtopic.php?t=193947 edit: Ale najlepiej skontaktuj się z Drahe, jak Ci poleca Adam1954, pewnie Drahe powie Ci więcej niż jakieś tam nie do końca sprawdzone domysły z mojej strony.
  9. Ja miałem podobnie... łączyło mi się z SW-CAN, MS-CAN, a nie łączyło po HS-CAN... ale u mnie był problem ze stykiem przekaźnika (mierzyłem omomierzem styki na wyłączonych i załączonych przekaźnikach), ja jednak nie bawiłem się w naprawy, tylko zamówiłem nowy i ten działa jak trzeba, a stary został jako ewentualny "dawca" części, później jeszcze jeden kupiłem, jeden zaktualizowałem do wersji 150406bEN... nie wiem, czy przy takich cenach jest sens naprawiać, a w chińskich klonach zawsze ustawia się typ i nterfejsu na "B".
  10. Do doboru polecam te dwie strony: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=37&width2=195&aspect2=55&wheel_size=16&wheel_width=6&offset2=44 , szczególnie przydatna kiedy zmienia się i felgi, i opony... oraz taka prosta tabelka: https://wulkanizacja.krakow.pl/dobor-felg-do-opony/
  11. @cactus łączą się z merivą i starszą corsą, bo może tamte auta nie są po lini CAN... mój pierwszy fejs też się łączył z astrąF, a z moją corsą z niczym co po HSCAN i była to tylko wina przekaźnika (mi przekaźniki też pykały, tylko styk nie przenosił sygnału), od każdego protokołu połączeń są inne przekaźniki, widzę, że słabo przestudiowałeś link... ale może najlepiej kup nowy (wg mnie wersję NEW, bo nowe V5 nie mają chyba wiele wspólnego ze starymi zasłużonymi V5). A jeszcze lepiej znajdź w pobliżu miejsca zamieszkania kogoś z opcomem (uzupełnij profil, bo ciężko Ci kogoś poradzić, bo może mieszkasz w Świnoujściu, a może w Przemyślu) i Ci sprawdzi, czy to wina fejsu, oprogramowania, czy auta.
  12. @cactus uzupełnij profil, bo odpowiedzi na Twoje pytania zależą, z jakim silnikiem masz corsę D... jeśli to A13DTx, to będziesz miał problem i musiał się łączyć poprzez silnik insigni A20DTH, z pozostałymi wskazanymi przez Ciebie modułami powinno się połączyć... chyba masz uszkodzony interfejs, bo wygląda na problem z obsługą lini HSCAN (być może przekaźnik uszkodzony), wtedy nie połączysz się z silnikiem, immobiliserem, BCM, wspomaganiem, ABS/ESP... Na tej ruskiej stronie: http://www.vectra-club.ru/forum/viewtopic.php?t=193947 znajdziesz mnóstwo przydatnych informacji... w dolnej części strony jest zdjęcie z oznaczeniem, które przekaźnikami odpowiadają za jaką linię połączenia z samochodem.
  13. @Clonowy... Opcom (mówimy o chińskich klonach) obsługuje silniki A13DTx, tylko trzeba wejść np. w insignię i wybrać silnik A20DTx (x=L lub H) i wszystko ładnie czyta. Poza tym do całości obsługi spraw z DPFem można także użyć aplikacji Torque Pro, jest tam możliwość dodania niestandardowych PIDów, a następnie zrobienia sobie z tych PIDów wskazań i masz wszystko na telefonie, poniżej link do screena z moimi kilkudniowymi wypocinami nad Torque, chciałem dodać screen, ale mam już wykorzystany limit załączników i nie mogę dodać załącznika, aw Torque jeszcze jest złe wskazanie średniej odległości między wypaleniami, ale może to skutek tego, że jeszcze nie miałem wypalania od konfiguracji Torque pod DPFa, a może coś nie tak ustawiłem, jak będzie źle, to będę edytował PID i może poprawię... temperatury są takie niskie, bo specjalnie zszedłem do "biedrony" i odczytałem na zimnym (od 4dni) silniku, żeby Ci pokazać... jak widzisz jest zapełnienie filtra w 84%, więc pewnie najbliższa jazda i włączy się wypalanie. Także do odczytywania parametrów DPFu i pilnowania wypalania wystarczy fejs za kilkadziesiąt złociszy (np. icar2). Trzeba sobie tylko zadać trochę trudu i poczytać na różnych forach, np. PIDy znalazłem na greckim forum (oczywiście z pomocą wujka G.): http://www.opel-club.gr/vbulletin/archive/index.php/t-32188.html ...w środkowej części stronki (PIDy od Astry-J silnik A13DTE, ale do innych np. mojego A13DTC też pasują). Jeszcze obiecany link do screena z Torque, z max DPFem: https://drive.google.com/open?id=1S8VMMRfko13BWR0jWYCbYhkBdN7JMEiN
  14. Możesz spróbować oprócz innego auta także przez inny silnik... silnik w mojej corsie A13DTC jest czytany przez insignię A20DT, A20DTL, A20DTH, A20DTR. Także inny samochód, inny silnik i to całkiem inny, a czyta. W sumie teraz mam opcoma 150406b EN... i on już mój silnik czyta prawidłowo, choć z drugiej strony poprzez silnik Isi czyta więcej, np w corsie zrównoważenie cylindrów pokazuje tylko 1cylinder, a w insigni wszystkie, czy programowanie opon, itd... Także próbuj, nic nie ryzykujesz.
  15. @sebekoo możesz jeszcze ściągnąć VAUXCOM 120309a+160115a... jest to stara wersja poszerzona o ople 2015 i Astrę 2016, ale program obsługuje tylko opcje dostępne w programie bazowym, czyli VAUX-COM 120309a... Jest jeszcze jedna opcja, która zapewne przyda się Tobie, jak i ludziom, którym VAUX-COM 120309a... i opcom 08.2010PL nie działał (np. mi nie czytał silnika A13DTC). Na forum https://www.insignia-club.pl można skontaktować się z kolegą o nicku Yerry, albo bezpośrednio z Rosjaninem o nicku Krenkel, który za niewielkie pieniądze potrafi chińskiego klona uaktualnić do obsługi wersji Opcom 150406b_EN (wszystko odbywa się w kilka minut). A za nieco większe pieniądze (ok. 400zł.) można kupić na bułgarskiej stronie klona obsługującego najnowszą polską wersję Opcoma, chociaż nie znam nikogo, kto ma fejsa z tej strony, więc kupujesz na swoje ryzyko: http://diag.lauter-bg.com/diagnostic-equipment-shop/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 pozdro
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.