Skocz do zawartości

bogoes

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    58
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana bogoes w dniu 12 Sierpień

Użytkownicy przyznają bogoes punkty reputacji!

Reputacja

12

O bogoes

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    A13DTC 75KM
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1124 wyświetleń profilu
  1. Wystarczy wpisać w googlach schemat złącza OBD2... na pinie 4,5 powinna być masa, a na pinie 16 +12V... Przykładowy obrazek ze serwisu elektroda.
  2. Nie wiem, ale chyba coś jest z gniazdami w oplach, jakby wada wyprofilowania gniazda... też w corsie często mi się zdarza, że wtyczka nie siedzi "mocno" w gnieździe i w czasie jazdy rozłącza się, także co jakiś czas muszę poprawiać wtyk, dotyczy to moich dwóch wtyków, a w innych pojazdach nie było tego problemu.
  3. W corsie masz wyświetlanie podstawowych parametrów na wyświetlaczu pomiędzy zegarami (w tym spalanie chwilowe i spalanie średnie), bez konieczności wymiany wyświetlacza, czy radia... a jeżeli chcesz wymieniać, to w takim przypadku warto zainwestować w radyjko z androidem+interfejs i instalujesz aplikacje (np. torque, OPL DTC Reader i inne)... i masz dostęp sporej ilości parametrów, nawigacji, zestawu głośnomówiącego, czy nawet oglądania TV (ostatnio będąc w trasie obejrzałem na żywo fantastyczną końcówkę kosza Polaków z Rosjanami)
  4. Te 15V wydaje się ok. pół volta za dużo, ale może to być błąd miernika, zawsze możesz wejść w menu ukryte (choć nie wiem jak jest to w astrze) i tam jest podawane napięcie aku). No i założyłbym w szereg amperomierz (najprościej na klemę masową), jeżeli nie chcesz stracić żadnych ustawień, to najpierw zrób prowizoryczne połączenie przewodem z klemy do masy, zdejmij potem klemę i połącz amperomierz (po pewnym połączeniu miernika rozłącz połączenie prowizoryczne do masy i sprawdził jaki jest pobór prądu na wyłączonym silniku (i zapłonie). Chyba masz dokładne cęgi na prąd stały o bardzo niskim zakresie (ja posiadam takie, które wykrywają z minimalnym błędem nawet kilkadziesiąt mA), to nie musisz nic robić, tylko pomiar. I wszystko będziesz wiedział, bo nie bardzo wierzę w to przeładowanie... no i przydałoby się podpiąć kompa i sprawdzić, czy nie ma jakiś błędów.
  5. Proszę... masz tu schemat i opis elementów ze schematu do Twojej Mery... choć nie jestem pewien, czy nie trzeba jeszcze poszukać odnośników dalszych, ale zaraz wyjeżdżam więc nie mam czasu zagłębiać się... a najlepiej zdobądź program TIS 2000 i będziesz miał wszystko z elektryki pod kontrolą.
  6. @a_jablon... Dziś podpiąłem opcoma do swojej corsy i jest możliwość wyłączenia systemu kontroli ciśnień. Trzeba wejść w "Body"/"BCM"/z okna połączonego sterownika wybrać "Programming"/"Variant configuration" (uwaga, potrzebny carpass) i po odczytaniu bieżącej konfiguracji szukasz podstrony (u mnie druga) i tam masz możliwość włączenia i wyłączenia sterownika TPMS, choć pamiętaj, że niektórych zmian nie można przywrócić... Poniżej screen z oknem TPMS. I jeszcze jedna uwaga, ja mam wersję oprogramowania opcoma 150406b z 2015r., a Twoja bazuje na oprogramowaniu z 2012r., więc nie daję gwarancji, że u Ciebie ta funkcja będzie... a jak zdobyć oprogramowanie z 2015r. jest opisane na forum. pozdrawiam
  7. Wejdź sobie na tę stronkę i wpisz stary zestaw i nowy i tam zobaczysz dokładnie opisowo i graficznie różnicę... i musisz ocenić sam.
  8. @a_jablon zacznij od sprawdzenia czy w corsie masz odpowiednie ciśnienia w oponach w stosunku do trybu do którego są skonfigurowane czujniki, bo w corsach można pompować opony w zależności od ekonomi spalania, komfortu jazdy i sposobu załadowania (w sumie może być od 1,8 do 3,2 bara), więc trzeba pilnować ciśnienia w oponach do wybranego stylu, lub zmienić styl w stosunku do wybranego ciśnienia w oponach. Znalazłem fajny artykuł, wszystko o TPMS na przykładzie opla adama ... pewnie w corsie jest podobnie, może to Ci pomoże, bo ja nie mam tego wynalazku http://www.aklasapl.com/opel_adam-1233/uk_322_ad_monitorowania_ci_347_nienia_w_oponach-1446.html pozdro
  9. Masz na myśli czujnik ciśnienia w klimatyzacji. Nie jestem pewien, czy można połączyć i ewentualnie jaki sygnał jest puszczany (może odpowiedni będzie potencjometr dla uzyskania napięć 0-5V)... we wtyczce (wg TISa) na pin "A" wchodzi niskie napięcie odniesienia (0V), na "B" napięcie odniesienia 5V, a na "C" wychodzi sygnał na sterownik. Jednak zacznij od opcoma, masz przykładowy odczyt z mojej corsy, gdzie jest ciśnienie klimy i trzy poniższe odczyty o ewentualnym powodzie wyłączenia klimy. No i jeszcze screeny z Vivaro z TISa.
  10. Nie wiem, jak jest w Vivaro, ale w Corsie też plus jest po przekręceniu kluczyka, a załączanie jest wysterowane z ECU minusem, zresztą nie tylko w przypadku klimy... Tak to dzisiaj jest, nie tylko plus, ale i minus jest sterowany. Także coś masz (najczęściej brak czynnika), co ECU nie pozwala załączyć klimy, warto zacząć od podpięcia kompa i prześledzeniu parametrów klimy... U mnie jak miałem dziurę (przetarcie węży klimy), to od razu opcom pokazał brak ciśnienia i info, że klima odłączona z powodu ciśnienia poza zakresem. Edit: Schematy (z odnośnikami i widokami) masz w programie TIS2000, choć chyba więcej da Ci podpięcie kompa.
  11. Czyli wyszło z klimą to co było napisane na początku, najpierw komp (i opcom) i od razu byłoby jasne, że za niskie ciśnienie, a co do opcomów to polecam z chińskich opcom_new... o tym jak rozpoznać chińskie "oryginały" od chińskiego szajsu więcej tutaj: http://autodiag.in.ua/vidyi-adapterov-op-com-a-takzhe-ih-otlichiya/n3 (trzeba w przeglądarce przetłumaczyć). A niechińskie klony obsługujące najnowsze oprogramowanie np tu: https://idiag.by/proizvoditeli/opl/Op_COM , https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 ... także idzie znaleźć coś lepszego, choć nie znam ludzi, którzy skorzystali z tych ofert. W sumie próbowałem zakupu tutaj: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ale po zakupie zero kontaktu i brak odpowiedzi na pytania o sposób finalizacji zamówienia. Jeszcze na koniec taka mała porada, na forum Insigni jest kolega Ping, który tworzy świetne apki do opli, i polecam Ci OPL_DTC_READER (dostępna na Play_Google), można za pomocą zwykłego interfejsu na BT (najlepiej iCar, OBDlink, byle nie te najtańsze za 9-19zł) na szybko bez podłączania kompa odczytać i ewentualnie skasować (tylko zawsze warto zrobić screena błędu) błędy z większości modułów (nie tylko z silnika jak pozostałe 99% aplikacji na telefon). pozdrawiam... szerokiej jazdy
  12. No tak, oprogramowanie jest po angielsku, te oprogramowanie chińskie powstało na bazie oryginalnego oprogramowania z 2012, a obsługuje samochody do 2014 (a nawet jest wersja do 2016), z tym że tylko w zakresie funkcjonalności programu oryginalnego, czyli z 2012... chińskie oprogramowanie nie łączy się z ECC, skrzynią biegów i częścią modułów z nadwozia. Z drugiej strony program pokazuje opcję max. dla danego modelu i większość modeli po prostu niektórych tych opcji wyposażenia nie ma (np. ja nie mam zestawu głośnomówiącego, czy systemu adaptacji świateł i kilku innych a oprogramowanie pokazuje w menu. A najlepiej znaleźć kogoś w swoim regionie, kto ma dobrze działający opcom i upewnić się, czy problemy z połączeniem leżą po stronie interfejsu, sterowników, czy samochodu Poza tym chińskie klony to loteria, nieraz trzeba kupić kilka zanim się trafi... daj sobie czas i przeleć całe menu programu, zobacz, czy problemy z połączeniem dotyczą tylko jednego protokołu połączeń, czy różnych (najważniejszy jest HS-CAN, jest jeszcze MS-CAN, SW-CAN), bo może przekaźnik od któregoś protokołu komunikacji nawalił. No a może kupiłeś jakąś felerną wersję, kiedyś było to prostsze, teraz chiniole tworzą coraz to nowsze wersje (często zastępując oryginalne komponenty), ja osobiście uznaję z nowszych tylko wersję OpcomNew. Jeszcze jedna rzecz, co do chńskich klonów, na forum Insigni jest Rusek (Krenkel), który do chińskiego klona instaluje oprogramowanie z 2015r., z tym że warto mieć porządny, sprawdzony chiński klon, bo oprogramowanie jest sprzętowe i można jego używać tylko z tym jednym interfejsem.... są też niechińskie klony, które obsługują najnowsze oprogramowanie, ale to nieco inny przedział cenowy.
  13. Żeby wyświetlić dane z klimy musisz wejść w Vaux-comie w silnik, bloki pomiarowe i wybrać parametry grupy "Engine Cooling and HAVC Data" i masz tam dane z klimy... ale jeżeli masz silnik diesla A1.3DTC, zostaje Ci wejście przez Insignię (silnik A2.0DTH), b o chińskie oprogramowanie jest z błędem z tym silnikiem. Możesz spróbować też przez polską wersję oprogramowania (op-com) ale nie wiem, czy połączy się z silnikiem Twojej Corsy (rocznik), choć mi łączy się (rocznik 2012).
  14. No jak nie jest z modułu silnika, "+" na cewkę K5 dochodzi ze styku K50 (i to na 99% powinno być oki), a minus z modułu sterowania (na screenie masz odnośniki do odpowiednich silników), nie wiem jaki masz silnik (profil), ale poniżej minus przykładowo z modułu silnika 1.2/1.4XEP, na górnym rys. czerwona linia, a ten przewód na wyjściu sterownika czerwony prostokącik na rysunku dolnym:
  15. No nie jest to takie proste z tym schematem, żeby mieć pełen obraz, to trzeba sporo schematów przejrzeć... napięcie na układu klimatyzacji pojawia się po załączeniu przekaźnika K50 (przekaźnik załączający napięcie zapłonu na większość bezpieczników w skrzynce bezpieczników w komorze silnika) i powinno być na F13... na F2 napięcie pojawia się po załączeniu przekaźnika klimatyzacji K5 (przekaźnik załącza sprzęgło klimatyzacji), a sam przekaźnik K5 dostaje plus z przekaźnika K50, natomiast sterowany jest minusem z modułu sterowania silnika, i jeżeli przekaźnik K5 się nie załącza, to prawdopodobnie właśnie nie dostaje tego sygnału ze sterownika silnika, dlatego zrób wszystko, żeby podpiąć się u kogoś kompa, bo tak to szukanie w ciemno... To tak bardzo skrótowo, a najlepiej zdobądź program TIS2000 i tam masz schematy interaktywne z odnośnikami, opisami, po najechaniu na element masz informację o elemencie, widok 2D lub 3D, kolory przewodów, itd.... Wprawdzie w programie są ople do 2011r, ale dużo rozwiązań pasuje i do nowszych modeli... zresztą może ktoś Ci doradzi lepsze oprogramowanie (aktualniejsze). Masz kilka wyrywek, ale tak, jak pisałem najlepiej mieć oprogramowanie, żeby móc prześledzić dokładnie każdą szukaną "odnogę" schematu... i uzupełnij swój profil (miasto, kod silnika).
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.