Skocz do zawartości

bogoes

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    74
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana bogoes w dniu 12 Sierpień

Użytkownicy przyznają bogoes punkty reputacji!

Reputacja

15

O bogoes

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    A13DTC 75KM
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1161 wyświetleń profilu
  1. Ja tam obstaję przy błędzie immobilisera... może uszkodziła Ci się pestka w kluczyku, może w jakiś sposób się rozprogramował i trzeba zaprogramować, najważniejsze jest odczytanie błędów, jak nie masz opcoma, to spróbuj apką DTC OPL READER (jak masz interfejs typu ELM327), tam odczytasz te same błędy co opcomem... a najlepiej poszukaj kogoś z opcomem z Twojej okolicy (np. z forum), kto może do Ciebie podjechać.
  2. U mnie na wyświetlaczu zamiast chwilowego spalania i przejechanego dystansu km (tych kasowanych) były też literki "F", nie zwróciłem uwagi na wskaźnik poziomu paliwa... okazało się, że był to błąd IMMO P1613-00 "Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera", pozostałe objawy (brak kręcenia rozrusznika) też były... u mnie wystarczy wykonać pełen cykl ponownego uruchomienia, czyli wyjście z samochodu, zamknięcie pilotem (bardzo ważne), pierwszy raz kilkanaście minut próbowałem siedząc w samochodzie i dopiero, jak pobiegłem z trójkątem i wróciłem do auta, to odpalił od razu. jak mi później tłumaczył pracownik ASO, mimo zmieniania na drugi kluczyk samochód nie odpali bez wyjścia i zamknięcia samochodu, bo komputer cały czas uważa, że jest ciągłość nieuprawnionej próby uruchomienia... ponowne otworzenie i jest OK.... miałem tak 3razy, nie pamiętam, czy wszystkie były przed wymianą baterii w pilocie, czy także po. EDIT: Znalazłem foto z "F" i poziom paliwa też spadł do zera.
  3. No tak do końca to bym się nie cieszył, a nawet na Twoim miejscu marzyłbym, żeby przyczyna była pomiędzy bezpiecznikiem, a modułem A105- bo dalej ten moduł jest połączony z wieloma rzeczami i przyczyn może być wiele i pewnie bez dokładniejszych schematów serwisowych będzie ciężko znaleźć przyczynę... a pod komputer podłączałeś, może tam są jakieś konkretne błędy podane. Pewnym plusem jest w mojej ocenie to, że przepalenie występuje w różnych momentach i z tego co piszesz nie jest zależne od włączania określonego urządzenia (przynajmniej nic nie zauważyłeś), więc to potwierdzałoby, że gdzieś jednak coś delikatnie zwiera... trzeba szukać. np. odpalić auto (jak się da) i kręcić kierownicą prawo/lewo, może zdjąć osłony kolumny i poruszać wiązką przewodów... ale jak pisałem, ja zacząłbym od sprawdzenia błędów komputerem i sprawdzenia przewodu zasilającego od bezpiecznika do modułu.
  4. Ciężko znaleźć przyczynę, tak na szybko, żeby od czegoś zacząć... przewód z FE34 to czerwony o przekroju 0,75mm2, z bezpiecznika idzie w wiązce do złącza X1 w kabinie, pin46... stamtąd do złącza X46, pin1, które zasila moduł sterujący A105 w kolumnie kierowniczej... na początek zacząłbym od dokładnego prześledzenia wiązki, czy po drodze nie jest gdzieś przetarty, zobaczyłbym złącza, czy w nich nie dochodzi do jakiegoś zwierania... całą drogę od samej podstawy bezpiecznika i skrzynki bezpieczników/przekaźników aż do modułu A105... no a jak cała ta droga będzie bez zastrzeżeń, to będzie trzeba dalej prześwietlić dystrybucję modułu A105. Kilka screenów do tego, co napisałem.
  5. @kiler22 masz tu przydatne screeny, kolory to brązowozielony i niebieskozielony... masz wtyczkę 2pinową przy czujniku i dalej już bez wtyczek po drodze bezpośrednio do modułu ABS... w mojej corsie kiedyś goście dla naprawy (po wypadku) dla łatwizny przecięli przewody i potem po chamsku skręcili (przy nadkolu), z czasem skręcenie całe "skorodowało" (zielony nalot) i u mnie to było winą braku odczytu... a skoro Twój opel jest po przejściach, to zacząłbym właśnie do sprawdzenia ciągłości przewodów.
  6. Jeśli chodzi o słownictwo, to masz w pełni rację, nie jest ważne słowo, tylko jego sens i myślę, że każdy zrozumiał o co chodzi... ale tak jeszcze po przemyśleniu o dopuszczalnych wielkościach chwilowego przeładowania, to "wydaje mi się", czy dla tych, co pilnują słownictwa "wg mojej oceny" wielkość dopuszczalnego, chwilowego doładowania zależy też o rodzaju turbiny, ja mam turbinę bez zmiennej geometrii i wydaje mi się, że ciężej jest osiągnąć na takiej turbinie szybką i dokładną reakcję w stosunku do turbiny ze zmienną geometrią, która ma jednak więcej możliwości działania i regulacji... i pewnie stąd są nieco większe rozbieżności w wielkości i szybkości stabilizacji ciśnienia. Mógłbym jeszcze te przeładowanie zmniejszyć (wykręcając sztangę), ale znam swój styl jazdy (raczej spokojny) i rzadko cisnę bardzo gwałtownie gaz, więc takie przeładownia jak na testach występują u nie sporadycznie, więc raczej szybko turba nie rozwalę. A nawet, jako kierowca głównie miejski, co jakiś czas wyskakuję na obwodnicę, żeby troszkę turbinę "rozruszać".
  7. Wesol zwróć uwagę, że ja podaję w kPa, Ty w mbar. Mi nigdy nie udało mi się przekroczyć przeładowania więcej niż 80kPa (800mbar)... a mój silnik A13DTC ma maksymalne ciśnienie doładowania (żądanie komputera) 220kPa, choćbym trzymał pedał w podłodze z niskich obrotów... to max miałem 280kPa, a testowałem i nagrywałem filmiki na ekspresówce (przepraszam przy okazji bardziej nerwowych kierowców, którzy pewnie zachodzili w głowę, co ja robię)... teraz po korekcie sztangi dochodzi max do 255kPa (przeładowanie max 350mbar) i korekta po chwilowym przeładowaniu (niższym w stosunku do przeładowania sprzed regulacji) jest w stanie ustabilizować w owe jak podajesz 5sekund do ciśnienia żądanego (moje 6s. było wyliczone przeze mnie od wduszenia gazu w podłogę do wystąpienia błędu). Co nie zmienia faktu, że takie filmiki i screeny z filmików z opisem dużo pomogłyby w zdiagnozowaniu... kolega Mati po wcześniejszych sprawdzaniach zaworku N75, mechanicznej pracy ramienia i sztangi od razu po obejrzeniu filmików trafnie mi wskazał przyczynę, a wspomnę, że ASO chciało, żebym na kilka dni zostawił samochód i na dzień dobry chcieli wymienić przepływomierz, pewnie dlatego, że miałem dzień wcześniej odpiętą od niego wtyczkę i zdemontowaną puszkę filtra powietrza podczas wymiany żarówki świateł mijania.
  8. Zacznij przede wszystkim od upewnienia się, jaki masz faktycznie błąd, chodzi o znaki po myślniku. Błąd P0234-5A to przeładowanie, za duże ciśnienie faktyczne (z czujnika) w stosunku do żądanego przez komputer, natomiast P-0234-5B, to niedoładowanie. Oczywiście przy zmianach prędkości jazdy zawsze jest jakaś różnica pomiędzy ciśnieniem żądanym, a faktycznym, jednak gruszka szybko stara się uzyskać żądane ciśnienie, a błąd pojawia się, jak korekcja nie powiedzie się w określonym czasie (chyba 6sekund). Dlatego u mnie różnica była nawet 80kPa (za dużo) i układ nie nadążył w tym czasie dokonać korekty i wywalał błąd (szczególnie przy gwałtownym przyspieszaniu na 4 i 5 biegu, a nieraz przy spokojnym przyspieszaniu na 5biegu... w moim przypadku wystarczyło wykręcić sztangę o 2obr, i przeładowanie znacznie się zmniejszyło (teraz dochodzi max do 30-35kPa i korekta zdąża na czas ze stabilizacją. Mi bardzo pomógł, wręcz poprowadził za rączkę kolega Mati11294 i od tego czasu mam spokój. Zacznij od nagrania filmiku z pracy turbiny, ja wybierałem najczęściej parametry: ciśnienie żądane, ciśnienie z czujnika, położenie pedału gazu w % (żebym wiedział, jak jechałem i prędkość lub obroty), opcom pozwala monitorować na wykresie 4parametry. Masz link do mojej naprawy i odczytów opcoma, po przeanalizowaniu filmików wszystko wydaje się jasne. Oczywiście sprawa dotyczy przeładowania: https://drive.google.com/open?id=1erxDU7G-zbGtKEAvW4qpAYfwytq5WmDZ
  9. Mam sugestię (pytanie) do administracji dotyczącą usprawnienia forum, uważam, że podawanie lokalizacji w profilu przez użytkowników forum powinno być obowiązkowe. Uniknęłoby się zbędnych (podstawowych) pytań w postach do użytkowników szukających pomocy, a i samemu człowiek nieraz do kogoś mógłby się zwrócić. Nawet kiedyś na innym forum ( https://www.insignia-club.pl ), gdzie wszyscy mają podaną lokalizację pomogłem w zdiagnozowaniu użytkownikowi będący w Bydgoszczy przejazdem... Także sugeruję, żeby informacje o lokalizacji użytkownika, modelu opla i silniku były obowiązkowymi polami.
  10. A co mówi opcom lub inny program diagnostyczny, bo dziś praktycznie nic nie jest sterowane bezpośrednio, a wszystkie czujniki, krańcówki, itp. wchodzą do sterownika i jak nie steruje jakimś elementem, to z reguły pokazuje z jakiego powodu.... Mi jak nagle przestał odpalać, to odczytałem błąd, choć u mnie było co innego, akurat był błąd immobilizera (P1613-00)... także jak masz komputer, to podepnij, albo poszukaj w pobliżu kogoś z kompem, od tego zacznij. Gdybyś uzupełnił dane w profilu, to mogłoby Ci pomóc, może np. ktoś z forum mieszka blisko Ciebie.
  11. Cóż, ja mam inny samochód i bazuję na programie do opli... wg rysunków dostępnych wynika, że do przełącznika podpięte jest złącze 10-cio pinowe. Wg mnie te numery na obwodzie przełącznika S2 to są nr-y pinów, a schemat nr-ów w złączu masz tutaj: Z rysunku (schematu) wynika np, że żółty (YE) przewód o przekroju 0.5mm2 wchodzi w złącze w pin nr3... czyli tak to wygląda: pin 2 i 8- czarne (masa)- nieważne, który czarny w który z tych pinów pin 3- żółty pin 4- brązowo-biały pin 6- czerwono-niebieski pin 7- zielono-czerwony piny 1, 9, 10- bez przewodów Tak wynika ze schematów, i pewnie tak było... gdybyś był elektrykiem, to sprawdziłbyś, czy te kolory przewodów idą jak na schemacie. A skoro słabo czytasz schematy, to albo zaufasz schematom i moim interpretacjom, albo poszukasz elektryka. Ja ustawiłbym wtyczkę identycznie jak na rysunku i powkładał przewody wg nr zgodnie ze schematem... powodzenia
  12. Kilka spraw na dzień dobry... jak prosisz o pomoc, to dostarcz odpowiednich informacji, np. model, rok produkcji, itp., wyposażenie modelu zmienia w trakcie wieloletniej produkcji, uzupełnij też profil... Masz przykładowe schematy Agile (rok modelowy 2005) i Agile B (rok modelowy 2011) i kolorystykę przewodów, choć tę (pełniejszą) idzie bez problemu zdobyć w necie, a przy znajomości nazw angielskich, skróty łatwo samemu rozszyfrować. A najlepiej ściągnij sobie ze stron miłego gryzonia program TIS i będziesz miał schematy do opli, niestety tylko do rocznika 2011, choć sporo schematów sprawdza się także w młodszych autkach. Agila 2005 Agila B 2011 (bez świateł do jazdy dziennej) Agila B 2011 (ze światłami do jazdy dziennej) kolorystyka przewodów
  13. Chyba bez wciśniętego sprzęgła. Ja zawsze odpalam z wciśniętym sprzęgłem i zaciągniętym ręcznym.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.