Skocz do zawartości

bogoes

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    130
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana bogoes w dniu 17 Czerwiec

Użytkownicy przyznają bogoes punkty reputacji!

Reputacja

25

1 obserwujący

O bogoes

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    A13DTC 75KM
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1400 wyświetleń profilu
  1. Dodatkowo po rozkalibrowaniu miałem w opcomie taki błąd: Także dla spokojności wykonałbym kalibrację ręczną (kręcenie kierownicą), albo poszukał kogoś z opcomem, w Poznaniu to chyba nie problem, jak masz interfejs typu ELM327, to możesz spróbować odczytać błędy aplikacjami najlepiej OPL DTC Reader, lub ScanMyOpel
  2. A ja kiedyś robiłem kalibrację opcomem, bo często pojawiał mi się błąd czujnika kąta skrętu (C0460). Ale, żeby wykonać kalibrację, najpierw mi rozkalibrował czujnik, a kiedy czujnik nie był skalibrowany, to paliły mi się kontrolki trakcji i bodajże ABSów (zniknęły po ponownej kalibracji)... Także jak nie pojawiają Ci się błędy i świecące kontrolki, to pewnie masz skalibrowany czujnik. Oczywiście ja mam CD, a w CC może być inaczej, choć nie sądzę. Oki, jeżeli nie masz opcoma, to ludzie piszą, że ustawiasz koła i kierownicę idealnie na wprost, gasisz silnik, wkładasz klucz w pozycję zapłon (bez włączania silnika) i kręcisz kierownicą do oporu w jedną, a następnie w drugą stronę (ponoć warto podnieść trochę przód auta, bo ciężko kręcić bez włączonego wspomagania). I wracasz do pozycji wyjściowej i podobno to wszystko.
  3. Nie wiem jak jest w corsie D z 2006r, ale w polifcie jest tak, jak pisze powyżej kolega, tylko jedna z pozycji manetki wycieraczek działa z czujnikiem, pozostałe działają tradycyjnie. Także ściągnij instrukcję stąd (str.74) i poczytaj. Można regulować częstotliwość tradycyjnego działania. O regulacji czujnika nic nie piszą, a ja nie mam takich bajerów w swojej "biedronie", więc nie mogę sprawdzić kompem.
  4. Wszystko można... zasilanie idzie z bezpiecznika skrzynki w komorze silnika FU29 (30A), który jest po przekaźniku K72A, wystarczy, że wypniesz zasilanie FU29 i wepniesz sprzed przekaźnika (choć nie wiem, jak to wygląda fizycznie i czy jest łatwa możliwość takiej zamiany)... może łatwiej będzie podebrać zasilanie ze stałego napięcia z radia (FI3), lub wycieraczki (FI5) ze skrzynki bezpieczników w kabinie, czy ze złącza z samego radia z przewodu o przekroju 2,5mm2, w kolorze czerwono-żółtym... Możliwości jest dużo, tylko po co, zostawisz jakiś odbiornik i na drugi dzień możesz nie odpalić auta (rozładowane ako). Także tak, czy siak czeka Cię ingerencja w elektrykę, bo bezinwazyjnie (programowo) się nie da... tylko powtarzam, po co.
  5. To tzw. HQ clone, albo euro clone (nie china clone)... dostaniesz u nich interfejs z działającymi programami do najnowszych softów (181022a_EN, 160115a_PL), a także kilka starszych wersji angielskojęzycznych, z tym że najnowsze wersje oprogramowania (angielskie 170823c i 181022a) wymagają dodatkowego klucza (przypisanego do interfejsu i komputera), także po otrzymaniu interfejsu musisz im wysłać wygenerowany klucz na komputerze, na którym będziesz używał, a oni odeślą aktywację, można wysłać im wygenerowane kilka kluczy (z kilku kompów). Duży plus- nie ma żadnych problemów na windows10. Co potrafi z młodszymi autami, nie wiem, mam starsze
  6. Na Śląsku masz zatrzęsienie użytkowników (1na m2), także w wyszukiwarkę forumową wejdź w zaawansowane opcje/użytkownicy, dalej rozwiń opcje i wpisuj lokalizacje z miast śląskich, mi np. przy Rybniku pojawiło się kilkudziesięciu użytkowników... także szukaj, potem przefiltruj na tych bardziej aktywnych obecnie użytkowników, kontakt, podjechanie na komputer, sczytanie błędów, postawienie diagnozy.... postawienie zgrzewki złotego napoju i szczęśliwy powrót do domu. A poza tym uzupełnij profil o rocznik i kod silnika... i poszukaj jak w oplach "wypedałowuje" się błędy bez dostępu do kompa, ale mi jakoś nigdy tą metodą się nie udawało.
  7. No ja tak do końca nie obstawiałbym klejący się przekaźnik, bo gdyby się skleił, to po następnym odpaleniu auta chodziłby od razu, choć oczywiście na wszelki wypadek warto znaleźć przekaźnik i podmienić na próbę z innym... Jak masz jakiś interfejs (opcom, delphi, Vxdiag...), to możesz w testach sprawdzić załączanie i wyłączanie i jak będzie działać prawidłowo w testach, to styk przekaźnika możesz wykluczyć. Jak znajdziesz przekaźnik, to zawsze możesz sprawdzić miernikiem (voltomierz), lub żarówką 12V, czy przy wentylatorze chodzącym w "niepotrzebnym" momencie masz napięcie sterujące na cewce przekaźnika. Warto poszukać schematu, bo bez tego nawet nie wiadomo, czy jest przekaźnik jest sterowany "+", czy"-". A dopiero ze schematu można podać więcej konkretnych porad... lub z doświadczenia, jak ktoś miał podobny przypadek.
  8. A może niepoprawnie skonfigurowałeś oprogramowanie (szczególnie ważne w WoW Snooper, gdzie musisz aktywować wszystkie klucze po kolei,żeby uzyskać dostęp do wszystkich opcji) i łączysz się tylko ze standardowym OBD, a tam nie ma DPFu, a może w WoW łączysz się przez ogólne OBD, a trzeba przez sterownik producenta (są dwie ścieżki w ciągu silnika)... takie nocne przemyślenia.
  9. Dziwne, bo u mnie jest wszędzie info o DPFie, a jak nie rocznik, to... może głupie pytanie, ale czy na pewno wbijasz prawidłowy silnik. W razie co mogę Ci sprawdzić opcomem, tam jest opcja automatycznego wykrycia silnika, choć prawdę mówiąc troszkę już zgłupiałem.
  10. No widzisz, to jak będziesz miał kiedyś ochotę, to mogę Ci podpiąć opcoma, tam masz cały DPF w jednej zakładce... oprócz "profesjonalnych" interfejsów na co dzień warto też korzystać z interfejsu typu ELM327 i apek na telefon lub na stację multimedialną (OPL DPF Monitor, OPL DTC Reader, Torque PRO). Dołożysz jeszcze diodę świecącą pod ogrzewanie lusterek lub tylnej szyby i DPF już Cię niczym nie zaskoczy. Na koniec kilka screenów dotyczących DPFu z apek i opcoma.... No i kończę swoje rozpisywanie, by już nie ciągnąć rozwiązanego problemu, a o DPFie są odpowiednie wątki... tylko pamiętaj o sprawdzeniu oleju i najlepiej jego wymianie, bo jak często przerywałeś wypalanie, to troszkę ropy spływało za każdym razem do oleju i ten olej może już mieć fatalne parametry, także szkoda gdybyś poważnie uszkodził silnik z powodu oleju. EDIT: Dopiero teraz zobaczyłem Twoje zdjęcia... i faktycznie nic z DPFu nie widać, może w samochodach z 2007r. DPF nie był jeszcze standardem, możesz spróbować dać późniejszy rocznik (np.2010). I tu jest przewaga WoW Snoopera, bo nie ma konieczności wpisywania roku, jak wpiszę 2012 (rzeczywisty rocznik), to łączy mi się tylko z silnikiem, a bez roku łączy się ze wszystkimi modułami, a wg programu te wszystkie sterowniki są do modelów 2007-2010, zresztą i w Delhpi też oszukuję wpisując w swojej corsie 2010 zamiast 2012... I polecam jakiś programik do screenów (lepsza jakość i z reguły dużo mniejsza wielkość pliku), ja używam sreenhunter7free, ale każdy wybiera co lubi.
  11. Specjalnie dla Ciebie uruchomiłem Delphi (po raz 2 lub 3 w życiu) i w mojej corsie D są dane DPFu (screeny).... może jednak nie masz DPFu, wtedy trzeba szukać innych przyczyn. Z drugiej strony nie wierz też tak do końca w to co pokazuje wyświetlacz, wg mojego wyświetlacza moje śr. spalanie to 5,2l/100km, w rzeczywistości faktyczne zużycie to 6,2 (liczone wg tankowań -zawsze do pełna). Twoje wskazanie 8-10l/h też wydaje mi się stanowczo za wielkie jak na wypalanie DPFu, ja przy moim silniku A1.3DTC mam na ciepłym 0,3l/h, z klimą 0,5-0,6l/h, a przy wypalaniu 1,4-1,7l/h.... no ale w Mery pewnie te wskaźniki są proporcjonalnie wyższe. A w którym Chometowie mieszkasz, bo google wskazały mi kilka w Polsce, bo jak w Kujawsko-Pomorskim, to możemy się kiedyś zgadać... może coś się wymyśli. A sprawdzałeś, czy nie podniósł Ci się poziom oleju? I jeszcze mała uwaga formalna: jak odnosisz się do posta poprzedniego, to go nie cytuj bezpośrednio pod nim, bo niepotrzebnie powtarzasz te same fotki i zaśmiecasz wątek. EDIT: A czy Twoja Mery ma DPF, to możesz sprawdzić wpisując w dekoder VIN i powinieneś otrzymać pełne wyposażenie, jeżeli opelek ma DPF, to będziesz miał pozycję K13. Przykładowe stronki: opelvindekoder.pl - Darmowy dekoder numeru VIN dla samochodów marki Opel Darmowy dekoder VIN Opel Astra Zafira Vectra Corsa Signum Meriva Omega Insignia - Opel Astra H Fanklub https://opel.7zap.com/pl/car/ No chyba, że ktoś ją tego pozbawił...
  12. W Delphi jest DPF (ja się kiedyś dokopałem u kolegi i dlatego kupiłem), choć zdecydowanie bardziej czytelny jest WoW Snooper Wurth na tym samym interfejsie... nawet można zrobić wymuszone wypalanie (na pewno na WoW Snooper, ale pewnie i w Delphi też).
  13. Tylko trochę dziwne, że po tylu przerwanych wypalaniach nie włączyło się wypalanie alarmowe sygnalizowane mrugającą ikonka podgrzewania świec (sprężynką)... no i być może olej do wymiany, bo pewnie już nieźle podlany paliwem (sprawdź bagnet). A jakie zapełnienie DPFu pokazuje komputer. Ja jak przerwałem 2-3razy zimą, to zaraz sprężynka mi przypomniała o wypalaniu. EDIT: Aż się prosi o zakup interfejsu ELM327 i monitorowania DPFu, żeby już nie być zaskoczonym (ewentualnie montaż diody)... poszukaj na forum o wypalaniu DPFa i kontrolowaniu stanu zapełnienia... jest mnóstwo opisane na forum i w necie.
  14. To szkoda, że nie zainwestowałeś w interfejs. Ja sobie nie wyobrażam użytkowania obecnego samochodu bez możliwości podpięcia pod kompa (a także wglądu przez apki w telefonie)... I pewnie sam widzisz, że bez podania błędów z komputera, a w razie potrzeby odczytów niektórych parametrów, to nie da się uzyskać pomocy przy tego typu objawach, bo przyczyn może być wiele i to bardzo różnych, a nikomu nie chce się zgadywać. EDIT: Ja pisząc o problemie sprzed kilku m-cy nie miałem na myśli wątku o odpalaniu, tylko: tego o podobnym błędzie .
  15. No cóż... nierozwiązany problem sprzed kilku m-cy powrócił. Choć przy przy przeładowaniu kontrolka zapalała mi się ciągły światłem, a nie migającym. Pozostaje Ci porządnie zdiagnozować (chyba kupiłeś interfejs po zeszłorocznych problemach), czy nadal winne jest przeładowanie turbiny, czy inna przyczyna. A jak u Ciebie z wypalaniem DPFu, bo za mocno zapchany też może powodować jakieś problemy, na szczęście dziś można łatwo kontrolować DPFa.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.