Skocz do zawartości

bogoes

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana bogoes w dniu 16 Lipiec

Użytkownicy przyznają bogoes punkty reputacji!

Reputacja

11

O bogoes

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    A13DTC 75KM
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1068 wyświetleń profilu
  1. Masz na myśli czujnik ciśnienia w klimatyzacji. Nie jestem pewien, czy można połączyć i ewentualnie jaki sygnał jest puszczany (może odpowiedni będzie potencjometr dla uzyskania napięć 0-5V)... we wtyczce (wg TISa) na pin "A" wchodzi niskie napięcie odniesienia (0V), na "B" napięcie odniesienia 5V, a na "C" wychodzi sygnał na sterownik. Jednak zacznij od opcoma, masz przykładowy odczyt z mojej corsy, gdzie jest ciśnienie klimy i trzy poniższe odczyty o ewentualnym powodzie wyłączenia klimy. No i jeszcze screeny z Vivaro z TISa.
  2. Nie wiem, jak jest w Vivaro, ale w Corsie też plus jest po przekręceniu kluczyka, a załączanie jest wysterowane z ECU minusem, zresztą nie tylko w przypadku klimy... Tak to dzisiaj jest, nie tylko plus, ale i minus jest sterowany. Także coś masz (najczęściej brak czynnika), co ECU nie pozwala załączyć klimy, warto zacząć od podpięcia kompa i prześledzeniu parametrów klimy... U mnie jak miałem dziurę (przetarcie węży klimy), to od razu opcom pokazał brak ciśnienia i info, że klima odłączona z powodu ciśnienia poza zakresem. Edit: Schematy (z odnośnikami i widokami) masz w programie TIS2000, choć chyba więcej da Ci podpięcie kompa.
  3. Czyli wyszło z klimą to co było napisane na początku, najpierw komp (i opcom) i od razu byłoby jasne, że za niskie ciśnienie, a co do opcomów to polecam z chińskich opcom_new... o tym jak rozpoznać chińskie "oryginały" od chińskiego szajsu więcej tutaj: http://autodiag.in.ua/vidyi-adapterov-op-com-a-takzhe-ih-otlichiya/n3 (trzeba w przeglądarce przetłumaczyć). A niechińskie klony obsługujące najnowsze oprogramowanie np tu: https://idiag.by/proizvoditeli/opl/Op_COM , https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 ... także idzie znaleźć coś lepszego, choć nie znam ludzi, którzy skorzystali z tych ofert. W sumie próbowałem zakupu tutaj: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ale po zakupie zero kontaktu i brak odpowiedzi na pytania o sposób finalizacji zamówienia. Jeszcze na koniec taka mała porada, na forum Insigni jest kolega Ping, który tworzy świetne apki do opli, i polecam Ci OPL_DTC_READER (dostępna na Play_Google), można za pomocą zwykłego interfejsu na BT (najlepiej iCar, OBDlink, byle nie te najtańsze za 9-19zł) na szybko bez podłączania kompa odczytać i ewentualnie skasować (tylko zawsze warto zrobić screena błędu) błędy z większości modułów (nie tylko z silnika jak pozostałe 99% aplikacji na telefon). pozdrawiam... szerokiej jazdy
  4. No tak, oprogramowanie jest po angielsku, te oprogramowanie chińskie powstało na bazie oryginalnego oprogramowania z 2012, a obsługuje samochody do 2014 (a nawet jest wersja do 2016), z tym że tylko w zakresie funkcjonalności programu oryginalnego, czyli z 2012... chińskie oprogramowanie nie łączy się z ECC, skrzynią biegów i częścią modułów z nadwozia. Z drugiej strony program pokazuje opcję max. dla danego modelu i większość modeli po prostu niektórych tych opcji wyposażenia nie ma (np. ja nie mam zestawu głośnomówiącego, czy systemu adaptacji świateł i kilku innych a oprogramowanie pokazuje w menu. A najlepiej znaleźć kogoś w swoim regionie, kto ma dobrze działający opcom i upewnić się, czy problemy z połączeniem leżą po stronie interfejsu, sterowników, czy samochodu Poza tym chińskie klony to loteria, nieraz trzeba kupić kilka zanim się trafi... daj sobie czas i przeleć całe menu programu, zobacz, czy problemy z połączeniem dotyczą tylko jednego protokołu połączeń, czy różnych (najważniejszy jest HS-CAN, jest jeszcze MS-CAN, SW-CAN), bo może przekaźnik od któregoś protokołu komunikacji nawalił. No a może kupiłeś jakąś felerną wersję, kiedyś było to prostsze, teraz chiniole tworzą coraz to nowsze wersje (często zastępując oryginalne komponenty), ja osobiście uznaję z nowszych tylko wersję OpcomNew. Jeszcze jedna rzecz, co do chńskich klonów, na forum Insigni jest Rusek (Krenkel), który do chińskiego klona instaluje oprogramowanie z 2015r., z tym że warto mieć porządny, sprawdzony chiński klon, bo oprogramowanie jest sprzętowe i można jego używać tylko z tym jednym interfejsem.... są też niechińskie klony, które obsługują najnowsze oprogramowanie, ale to nieco inny przedział cenowy.
  5. Żeby wyświetlić dane z klimy musisz wejść w Vaux-comie w silnik, bloki pomiarowe i wybrać parametry grupy "Engine Cooling and HAVC Data" i masz tam dane z klimy... ale jeżeli masz silnik diesla A1.3DTC, zostaje Ci wejście przez Insignię (silnik A2.0DTH), b o chińskie oprogramowanie jest z błędem z tym silnikiem. Możesz spróbować też przez polską wersję oprogramowania (op-com) ale nie wiem, czy połączy się z silnikiem Twojej Corsy (rocznik), choć mi łączy się (rocznik 2012).
  6. No jak nie jest z modułu silnika, "+" na cewkę K5 dochodzi ze styku K50 (i to na 99% powinno być oki), a minus z modułu sterowania (na screenie masz odnośniki do odpowiednich silników), nie wiem jaki masz silnik (profil), ale poniżej minus przykładowo z modułu silnika 1.2/1.4XEP, na górnym rys. czerwona linia, a ten przewód na wyjściu sterownika czerwony prostokącik na rysunku dolnym:
  7. No nie jest to takie proste z tym schematem, żeby mieć pełen obraz, to trzeba sporo schematów przejrzeć... napięcie na układu klimatyzacji pojawia się po załączeniu przekaźnika K50 (przekaźnik załączający napięcie zapłonu na większość bezpieczników w skrzynce bezpieczników w komorze silnika) i powinno być na F13... na F2 napięcie pojawia się po załączeniu przekaźnika klimatyzacji K5 (przekaźnik załącza sprzęgło klimatyzacji), a sam przekaźnik K5 dostaje plus z przekaźnika K50, natomiast sterowany jest minusem z modułu sterowania silnika, i jeżeli przekaźnik K5 się nie załącza, to prawdopodobnie właśnie nie dostaje tego sygnału ze sterownika silnika, dlatego zrób wszystko, żeby podpiąć się u kogoś kompa, bo tak to szukanie w ciemno... To tak bardzo skrótowo, a najlepiej zdobądź program TIS2000 i tam masz schematy interaktywne z odnośnikami, opisami, po najechaniu na element masz informację o elemencie, widok 2D lub 3D, kolory przewodów, itd.... Wprawdzie w programie są ople do 2011r, ale dużo rozwiązań pasuje i do nowszych modeli... zresztą może ktoś Ci doradzi lepsze oprogramowanie (aktualniejsze). Masz kilka wyrywek, ale tak, jak pisałem najlepiej mieć oprogramowanie, żeby móc prześledzić dokładnie każdą szukaną "odnogę" schematu... i uzupełnij swój profil (miasto, kod silnika).
  8. Zacznij przede wszystkim od podpięcia komputera... to, że pali się lampka, nie znaczy, że klima jest włączona... mi niedawno zwiał czynnik (przetarcie rurki klimy), a lampka przycisku też się świeciła. No screeenach poniżej masz odczyt z kompa (silnik), wyższy screen bez ciśnienia i informujący o odłączeniu klimy z powodu ciśnienia czynnika poza zakresem, a na drugim jest już po naprawie (choć nabili mi bardzo oszczędnie)... od tego zacznij, jak nie masz interfejsu opcoma (ewentualnie innego programu, np WoWSnooper, DS150...), to poszukaj kogoś na forum z Twojej okolicy, kto Ci pomierzy. Jak czynnik będzie wtedy dopiero można szukać dalej, jakby co za pomocą TIS2000 mogę zdobyć schemat z rocznika 2011 (chyba niewiele się zmieniło), tylko warto podać jaki masz silnik...
  9. Dlatego podałem Ci schemat, na którym widać przez jakie złącza idzie napięcie do żarówki z dokładnym podaniem numerów w złączach, pozostaje sprawdzić Ci ciągłość przewodu od modułu X129 do złącza lampy (omomierzem lub dzwonkiem na wyłączonym aucie- musi być 0 om, lub dzwonić przejściówka) i czy jest napięcie na wyjściu z modułu lampy pin nr2 w złączu XI2 (to już na włączonych światłach dziennych... jeżeli po włączeniu dziennych nie będzie tam napięcia, to pewnie bez elektryka samochodowego się nie obędzie. A na schemacie masz wszystko włącznie z kolorami przewodów, ten jest akurat fioletowo-czerwony... jeżeli nie masz dojścia do pinu złącza można delikatnie nakłuć przewód (szpilką) i sprawdzić napięcie (oczywiście przy włączonych dziennych). Jak nie jesteś elektrykiem, to poszukaj znajomego elektryka, ciągłość i napięcie sprawdzi każdy elektryk, niekoniecznie samochodowy. A jeżeli napięcie będzie wychodziło z modułu i będzie ciągłość przewodu, czyli napięcie będzie na pinie 10 złącza lampy, to zostaje szukanie przerwy w samej lampie (zgodnie z sugestiami serwisu), bo rozumiem, że samą żarówkę sprawdziłeś
  10. Masz trochę danych do schematu z 2011 corsy D 1.2 (w TISie), ale myślę, że przy oświetleniu wiele się nie zmieniło, sprawdź, czy na lampę (gniazdo przychodzi napięcie +12, bo masę masz (skoro świeci postojówka), później sprawdź napięcie w złączu lampy (PIN nr10), jakby nie było, to następnie złącze X2 (PIN nr40) lokalizacja przy nadkolu lewym, dalej złącze XI2 (PIN nr2) w kabinie pod bezpiecznikami, a właściwie to zacznij od tej strony, bo jak nie będzie napięcia w tym złączu, to dalej nie masz co sprawdzać... na wszelki wypadek najpierw sprawdź na krótko samą żarówkę, bo może trafiłeś na wadliwą... schemat oświetlenia zewnętrznego lokalizacja złącza XI2 złącz XI2 złącze X2 lokalizacja X2 złącze reflektora mam nadzieję, że w Twojej corsinie jest tak samo, a tak na marginesie, uzupełnij profil, skąd jesteś, jaki silnik (pełna nazwa kodowa), itp....
  11. Ustawa ustawą, ale jeżeli ktoś świadomie oszukuje kontrahenta w handlu, to wg. mnie (jak się będzie miało dowód) można spróbować oddać auto, jako niezgodne ze stanem rzeczywistym (czy z ukrytymi wadami), a może nawet uda się udowodnić celowe oszustwo dla korzyści (a to już pachnie przestępstwem)... trzeba zdobyć dowody (może jakiś dobry informatyk jest np. w stanie odnaleźć w sterowniku, kiedy był zmieniony przebieg), bo pewnie na piękne słówka nic się nie zdziała, stąd radziłem szukać historię pojazdu... można zwrócić się do ASO z zagranicy o dokumentację napraw ze stanem licznika, może uda się skontaktować z właścicielem z zagranicy i uzyskać jakieś ciekawe informacje... wszystko zależy od tego: jak bardzo Ci zależy i na czym Ci zależy, co jest warte zachodu i ile chcesz na to poświęcić. Patrząc na przebieg, obawiam się, że koszty dochodzenia praw mogą być zbyt wysokie w stosunku do wartości auta. Takie moje przemyślenia (próba logicznego rozumowania), ale prawnej wiedzy nie mam.
  12. Robiłeś już przegląd techniczny, bo wtedy na stronie: https://historiapojazdu.gov.pl/ będziesz miał odnotowany stan licznika (jakby było to krótko po kupnie, to jakiś dowód jest)... jest tam też opcja sprawdzenia historii auta zagranicą, choć w moim przypadku nic nie pokazało, podobno zależy z jakiego kraju pochodzi auto, bo np. historie z niemieckich aut często są dostępne, a z Francji wcale... ale spróbować warto.
  13. Wrzuciłem Ci schematy z opisami z TISu, sprawdź przekaźniki K70 i K74 od pompki spryskiwaczy (Y105): https://drive.google.com/open?id=1-lQAmifTsuLBaymZmSA4fxuVaGqdy6Ac . Widok przekaźników na ostatnim rysunku w folderze. Sprawdź też bezpieczniki F3 (sterowanie przekaźnikami-cewki) i F15 układ prądowy pompy spryskiwaczy. A po co wrzucasz odnośnik do jakiegoś dysku a nie wrzucasz na forum. Na forum zostanie na długi czas a dysk może zniknąć i zostanie następna pusta porada.
  14. są na alledrogo za jedyne kilkadziesiąt złotych (mowa o "Sam naprawiam opel kadett")... można też poszukać wersji .pdf w necie, np na chomiku, choć do korzystania wybrałbym książkę papierową. Także wygląda, że zdobycie książki nie powinno być problemem
  15. Pewnie masz dużo racji w ocenie algorytmu i rzeczywistości... taka ciekawostka: wg wskazań torque i opcoma mam już 100% zapełnienia od ok. 370km od poprzedniego wypalania, w międzyczasie zrobiłem traskę (panad 200km) i ok. 50km po mieście i wciąż mam 100%... ale nie panikuję, bo odkąd pilnuję każdego wypalania (ani razu nie przerwałem), to wypala mi się coraz rzadziej i nie raz już jeździłem długo na 100% (raz nawet na 101), moje dwa rekordy w cyklu mieszanym to 690km pomiędzy wypaleniami... nie wiem, czy ma to znaczenie, ale zacząłem wlewać co 3-4 tankowania płym do rzadszego wypalania LiquiMoly art. nr2650 (po ok. 150ml)... Średnia z ostatnich 20wypaleń to 369km (przewaga cyklu miejskiego), ale od pewnego czasu co wypalenie średnia rośnie. Gdybym porównywał czestość wypalania lato-zima, to u mnie lepiej (rzadziej) wychodzi zima, zeszłym latem zdarzały się wypalenia co ok. 200km (ponoć sprawa lepszego zimowego paliwa), choć z drugiej dopiero od jesieni mam tak dokładne narzędzie jak torque z dodatkowymi danymi DPFu, co znacznie pomaga w planowaniu i pilnowaniu wypalania. Także te lato pokaże, czy pilnowanie DPFu, dodatki do silnika również pomogą w większych dystansach pomiędzy wypaleniami w stosunku do poprzedniego roku. I na koniec trochę statystyki mojej "biedrony" odnośnie wypalania. 2kolumna: stan licznika, 3kolumna: dystans pomiędzy wypaleniami, 4kolumna: cykl jeżdżenia, 5kolumna: % zapełniania w chwili rozpoczęcia i zakończenia wypalania, na końcu uwagi.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.