Skocz do zawartości

bogoes

Użytkownik
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

630 wyświetleń profilu
  1. Ta najbardziej popularna China08.2010PL wykrywa także błędy silnika A13DTC, mimo, że na liście silników go nie ma (więc musi się łączyć ze sterownikiem), choć najczęściej nie ma pełnej nazwy błędu, jest tylko kod i opis "nieznany kod błędu" (w wersji angielskiej jest opis błędu), na fotkach dla porównania ten sam błąd w wersji 2010PL i Vauxcomie2012 (2014). Do obsługi wersji angielskiej potrzebny jest firmware 1.45. W opcomie zmiana rozmiaru opon jest chyba w sterowniku silnika, więc dla mnie niedostępna. W WoW Snooper nie szukałem opcji zmiany rozmiaru opon, ale przy okazji poszukam, nie chcę zaśmiecać tematu, ale jak chcesz więcej o tym interfejsie, to wyślij na priva swojego maila, to więcej Ci napiszę o możliwościach i podeślę trochę screenów, czy filmików.
  2. Witam, mam taką samą corsinę... i niestety ten silnik w chińskich klonach (niezależnie od firmware) nie jest obsługiwany. Tzn. można odczytać i kasować błędy, ale nie można odczytać parametrów. Na innym forum kol. KaMyK wytłumaczył w czym tkwi problem, tak streszczę, bo nie mogę znaleźć tego forum i wpisu kol. KaMyKa. Teoretycznie do obsługi powinien wystarczyć program Vauxcom 120309a+131223d, niestety soft na bazie którego "małe rączki" utworzyły owego vauxcoma posiadał błąd z obsługą 1.3CDTI i nie idzie odczytać parametrów- zamiast parametrów są kreski "---"... oczywiście ze wszystkimi innymi sterownikami się łączy. Dopiero w późniejszych softach w ori problem został naprawiony, ale chiniole są z błędem. Sam walczyłem z tym (3razy chiński opcom), w końcu kupiłem na aliexpres kabel WoW Snooper 5008 PL. Wszystko mi odczytuje włącznie z silnikiem.
  3. bogoes

    Z19DTH moc 120 czy 150 KM ?

    Wg znanego programu diagnostycznego AstraH była wyposażona w silniki diesla 1,9 jak na poniższej fotce. ...czyli Z19DTH występuje w obu wersjach (120 i 150KM)
  4. bogoes

    Prośba o rozkodowanie numeru VIN

    Jak chce Ci się pobawić w odczytanie kilku rzeczy z VINu, to zajrzyj na stronę o VINach opli: http://dixi-car.pl/vin.htm. Oczywiście, sam VIN za wiele Ci nie powie (wersja wyposażenia enjoy), bo szczegóły wyposażania są pobierane z baz... No cóż, ja wymiękam, choć nadal nie mam pewności, czy to na pewno dobry nr. VINu... bo 1część VINu jest dekodowana poprawnie, to może jest problem z którąś z ostatnich 6cyfr (nr seryjny pojazdu), który uniemożliwia identyfikację pojazdu i pobranie danych.
  5. bogoes

    Prośba o rozkodowanie numeru VIN

    A jesteś pewny, że to prawidłowy nr VIN, bo wszędzie pokazuje tylko ogólne dane, nawet w katalogu EPC, w którym jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby opla nie zdekodowało... może ktoś pozmieniał VIN elektronicznie... poszukaj nr VIN, który jest wybity w samochodzie, powinien być wybity na stałym elemencie na podłodze przed fotelem pasażera i na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony. Bo wszędzie pokazuje tylko to, co na fotce z opelvindekoder.pl i katalogu EPC... dlatego obstawiam czyjąś ingerencję w VIN...
  6. A skąd wiesz, że nie działa??? Mi się wydaje (i tak kiedyś czytałem przy opisie programowania zamykania automatycznego po przekroczeniu prędkości 15km/h), że funkcja otwierania w przypadku wypadku jest zawsze aktywna... i może dlatego jest niedostępna, żeby ktoś sobie i pasażerom nie zamknął możliwości ratowania. edit: z drugiej strony znalazłem na: https://opel2015.wordpress.com/2016/01/19/op-com-instrukcje-techniczne/ poradnik i tam jest możliwość ustawienia sposobu działania w razie wypadku, ale najpierw trzeba funkcję aktywować i później zmienić. "AKTYWACJA ZAMYKANIA ZAMKÓW PRZY ZADANEJ PRĘDKOŚCI 1. klikamy diagnostyka / rok auta / model auta 1. nadwozie 2. Klikamy REC 3. Programowanie a) Konfiguracja wariantów programu (wpisujemy Security Code) w pozycji „Blokowanie drzwi zależne od prędkości” zmieniamy na „Występuje” c) klikamy „Programuj” i OK 4. Wracamy do punktu 2 5. Wybieramy UEC 6. Programowanie a) Konfigurowanie wariantów programów (wpisujemy Security Code) w pozycji „Przekaźnik odryglowywania podczas wypadku” zmieniamy na Występuje c) klikamy „Programuj” i OK 7. Uruchamiamy silnik 8. Wciskamy i trzymamy przycisk ryglowania drzwi – zamki się blokująi po 4 sekundach same się otworzą Teraz po osiągnięciu 15 km/h zamki zamkną się automatycznie. Zamki otwierają się w sytuacji: – wyjęciu kluczyka ze stacyjki – pociągnięciu za wewnętrzną klamkę – naciśnięciu guzika ryglowania drzwi (opcjonalnie, w zależności od wersji pojazdu) – podczas wypadku (opcjonalnie, w zależności od wersji pojazdu)" i te trzy pierwsze opcje tak u mnie działają, a tej ostatniej nie sprawdzałem
  7. @Mario, poczytaj trochę, bo widzę, że mylisz firmware z software (jak szukałem rozwiązania, to dwa razy przebrnąłem przez wszystkie posty, 3-4dni )... a co do elektryki to polecam TIS2000, tam znajdziesz dokładne schematy do swojej Mery, a w katalogu EPC rysunki części i podzespołów... Takie przykładowe rysunki z TISa i EPC: To samo co wyżej.Prosiłbym o trzymanie się tematu
  8. Na win10 64bit co chwila wywalało mi sterowniki i musiałem od nowa wgrywać... w końcu za śmieszne pieniądze kupiłem fajny, używany lapek samsunga z win7 (12" z matową matrycą) i nie mam już żadnych problemów ze sterownikami, a wersja chodzi mi na tych samych sterach, co vaux com 120309a+131223d...
  9. Nie wiem, co zainstalowałeś, wygląda na oryginał ... na chomiku linki się nie pojawiają, wpisz w chomikowej wyszukiwarce "120309a+160115a" i na pewno Ci wyjdzie (przed momentem sprawdzałem) plik udostępniany od 31.01.2018... a może łatwiej tak: http://chomikuj.pl/hoomer10/Program... Mam nadzieję, że nie uwaliłeś fejsa... jeżeli naprawdę nie dasz rady, to napisz swojego maila na priw, to Ci wyślę (rozmiar 14MB)....
  10. Ostatnio trafiłem na zmodyfikowaną wersję vaux-coma (do chinioli) obsługującego wszystkie ople z 2015 i astrę z 2016 (VAUX-COM 120309a+160115a), wersja powstała na bazie vauxcoma 120309a, więc obsługuje funkcje nowych roczników w opcji dostępnej w programie bazowym, dla aut starszych wersja ta nic nie zmienia... . Może komuś się przyda. Do znalezienia na chomiku...
  11. Witam, a ja mam taką małą ciekawostkę odnośnie kilometrów między wypalaniami DPFu (Corsa D, 1.3cdti), czyli nagłego zwiększenia dystansu pomiędzy wypalaniem.. wcześniej wypalał mi się jak w szwajcarskim zegarku , co 220-255km w cyklu miejskim i co 400-460km w trasie (oczywiście w cyklu mieszanym pośrednio)... i tak było do połowy września, przewidywałem niemal co do dnia czas wypalania... i nagle coś corsinie odbiło i nie wypalał się, byłem w ASO (100% zapełnienia), po 2tygodniach (nadal nie było wypalania) w ASO nadal 100% zapełnienia, ale mimo przedstawienia dokładnych danych wypalania, oni potraktowali mnie trochę jak nic nie kumającego podważając moje dane twierdząc, że skoro nie ma błędów, ani wypalania "alarmowego" (tego sygnalizowanego miganiem sprężynki), to nie mam się martwić... w końcu wypalił się dzień po wizycie w ASO (po 1080km) , a panowie w ASO ponad 1000km pomiędzy wypaleniami corsy uznali za niemożliwe... na kolejne wypalanie czekałem 400km (tylko jazda miejska), dotychczasowy rekord w takim cyklu to 255km... Także nie mam pojęcia co się stało, że od września przerwy pomiędzy wypalaniem zwiększyły się tak drastycznie... Wypalania kontroluję za pomocą interfejsu typu ELM327 (OBD-LINK WiFi) i aplikacji Piston, screeny z komóry z wypalaniem i bez wypalania.
  12. bogoes

    pytanie o dpfa

    W Vivaro nie wiem, a w corsie mam 0,50... a wracając do DPFu, to mam tani interfejs wifi (ELM327) i apce Piston (android) widzę kiedy zaczyna mi się wypalanie i kiedy kończy- temperatura katalizatora szybko rośnie i w czasie wypalania oscyluje ok. 570-680 C. i po ok. 10-15km wypalania spada szybko do 200-350 C. Ja mam do pracy tylko 9km i muszę pilnować tego wypalania (zaczyna się kiedy temp. silnika osiągnie ponad 70 C. tj po ok 5km latem i ok 8-10km zimą), bo gdyby nie kontrola, to pewnie już byłoby po DPFie, bo zaraz po kupnie, kiedy nie miałem jeszcze aplikacji zapaliła mi się kontrolka o wypalaniu krytycznym (zapala się, kiedy komputerowi nie uda się kilka razy wypalić automatycznie i filtr już jest bardzo mocno zapchany), ale teraz już z doświadczenia przewiduję datę wypalania z dokładnością 1dnia (wtedy niestety wyjeżdżam trochę wcześniej do pracy, żeby sobie zrobić wycieczkę krajoznawczą ).... Proces ten przebiega dość często, u mnie mniej więcej co dwa tygodnie, a teraz w wakacyjne podróżowanie wypalał się co 2-3dni.
  13. bogoes

    pytanie o dpfa

    Wygląda na to, że nie ma DPFu... moja Corsa i firmowe Vivaro mają DPF i w obu przypadkach http://opelvindekoder.pl/pokazuje kod: K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF) U Ciebie zaś nie widzę kodu K13... chociaż filtr DPF nie jest taki straszny, jak go się pozna i zrozumie, i umie się go używać .
  14. Dzięki za radę, choć przeleciałem w opcomie2010 Astry, Merive, Zafiry... i nie widzę grupy silników mojego wózka, nawet próbowałem łączyć z innym dieslem i dostawałem listę szczegółową do zatwierdzenia, ale trochę się bałem potwierdzać inny silnik, żeby jeszcze sobie czegoś nie uszkodzić, bo w vauxcomie, nawet jak zaznaczyłem inny silnik, to i tak łączył się z moim i wyświetlał mój silnik. Wstawiłem na zapodaj trochę screenów, na czerwono zaznaczyłem pola, które wg mnie są wyświetlane niepoprawnie (np są puste, czy zamiast daty lub n-ru softu są zera, itp): https://zapodaj.net/e52f643676540.png.html https://zapodaj.net/ea5a224cff8c6.png.html https://zapodaj.net/9d7828bf1d0c7.png.html https://zapodaj.net/a718b43ee908a.png.html nie wiem, czy dobrze załadowałem grafikę (podałem bezpośrednie linki), bo jak użyłem obrazka z edytora, to dostałem info, że na forum nie można użyć grafiki o takim rozszerzeniu, czyli .PNG a jutro może spróbuję łączyć się z innym silnikiem, w vauxcomie jest to A13DTC, opis grupy EDC17C (takiej grupy nie widziałem przy żadnym silniku w opcomie2010), najbardziej zbliżona nazwowo grupa to EDC16 w ZafirzeB (silniki Z19DT, Z19DTH, Z19DTL)... przeszukuję teraz wątek, bo kiedyś, kiedy już (z pół roku temu) przeglądałem cały ten wątek, to ktoś miał identyczny problem, ale chyba nie był on rozwiązany, ale poszukam i jeszcze raz przeczytam...
  15. Tak... w zasadzie przy roczniku 2012r. jestem skazany tylko na VauxComa, w OpComie PL082010 nie ma mojego silnika, choć z innymi sterownikami się łączy (także ECU) i błędy szczytuje, tylko często podaje kod błędu i opis <nieznany kod błędu>... a w vauxcomie podaje opis kodu w każdym przypadku...
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.