Skocz do zawartości

bogoes

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

6

O bogoes

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    1.3 CDTI
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

908 wyświetleń profilu
  1. Zawsze możesz kupić jeszcze jednego z Chin... a może lepiej trochę dołożyć i kupić z najnowszym oprogramowaniem np. stąd: http://autodiag.in.ua/op-com-professional-2018-diagnosticheskij-adapter-dlya-avtomobilej-opel-opkom-pro/p185 , ewentualnie (choć drożej) stąd: https://diag.ecwid.com/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 (ale za to PL)... Choć pewnie najtaniej i najszybciej będzie kontakt z Drahe.... a jeśli chodzi o to co można zrobić opcomem, to można znaleźć w sieci sporo poradników, do kilku (na dzień dobry) masz linki: https://drive.google.com/file/d/1Ptg3c4PMqr996oSm3VyNknPtwAsg7PFL/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1YRVyzX7u183pv-8wL-30jNQNfHmBDJT2/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1AW3IK_LSQheW-K6nkkm3fzoeVWfhpp5l/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/1Og1R759FDGhVoN2oYNc61_9tHJzywRN0/view?usp=sharing ... mam nadzieję, że ich autorzy, którzy udostępniają je w internecie za free nie będą mieli pretensji o taki sposób rozpowszechniania.
  2. W opcji wyszukiwarki (góra strony) zaznacz użytkownicy i wpisz drahe.... a potem napisz wiadomość
  3. Tak, tylko, że to jest nowy V5, który pewnie małe rączki stworzyły tylko dlatego, że wielu jeszcze szukało starego, sprawdzonego V5, ot prawa popytu na rynku... i wg mnie bardziej przypomina on V6.0, o nieoryginalnym PICu świadczy dioda D5 i kondensator C22.... oprócz wersji NEW (którą aktualizowałem nawet do firmware 8.88) też mam tę wersję V5 i po analizie płytki nie zaryzykowałem aktualizacji... i na Twoim przykładzie widzę, że chyba dobrze zrobiłem, zresztą co do nowej V5 już kiedyś pisałem w tym wątku.... Polecam poczytać ruskie forum, na którym koleś o nicku Krenkel wie o OpComach wszystko: http://www.vectra-club.ru/forum/viewtopic.php?t=193947 edit: Ale najlepiej skontaktuj się z Drahe, jak Ci poleca Adam1954, pewnie Drahe powie Ci więcej niż jakieś tam nie do końca sprawdzone domysły z mojej strony.
  4. Ja miałem podobnie... łączyło mi się z SW-CAN, MS-CAN, a nie łączyło po HS-CAN... ale u mnie był problem ze stykiem przekaźnika (mierzyłem omomierzem styki na wyłączonych i załączonych przekaźnikach), ja jednak nie bawiłem się w naprawy, tylko zamówiłem nowy i ten działa jak trzeba, a stary został jako ewentualny "dawca" części, później jeszcze jeden kupiłem, jeden zaktualizowałem do wersji 150406bEN... nie wiem, czy przy takich cenach jest sens naprawiać, a w chińskich klonach zawsze ustawia się typ i nterfejsu na "B".
  5. Do doboru polecam te dwie strony: https://www.willtheyfit.com/index.php?width=215&aspect=45&diameter=17&wheelwidth=7&offset=37&width2=195&aspect2=55&wheel_size=16&wheel_width=6&offset2=44 , szczególnie przydatna kiedy zmienia się i felgi, i opony... oraz taka prosta tabelka: https://wulkanizacja.krakow.pl/dobor-felg-do-opony/
  6. @cactus łączą się z merivą i starszą corsą, bo może tamte auta nie są po lini CAN... mój pierwszy fejs też się łączył z astrąF, a z moją corsą z niczym co po HSCAN i była to tylko wina przekaźnika (mi przekaźniki też pykały, tylko styk nie przenosił sygnału), od każdego protokołu połączeń są inne przekaźniki, widzę, że słabo przestudiowałeś link... ale może najlepiej kup nowy (wg mnie wersję NEW, bo nowe V5 nie mają chyba wiele wspólnego ze starymi zasłużonymi V5). A jeszcze lepiej znajdź w pobliżu miejsca zamieszkania kogoś z opcomem (uzupełnij profil, bo ciężko Ci kogoś poradzić, bo może mieszkasz w Świnoujściu, a może w Przemyślu) i Ci sprawdzi, czy to wina fejsu, oprogramowania, czy auta.
  7. @cactus uzupełnij profil, bo odpowiedzi na Twoje pytania zależą, z jakim silnikiem masz corsę D... jeśli to A13DTx, to będziesz miał problem i musiał się łączyć poprzez silnik insigni A20DTH, z pozostałymi wskazanymi przez Ciebie modułami powinno się połączyć... chyba masz uszkodzony interfejs, bo wygląda na problem z obsługą lini HSCAN (być może przekaźnik uszkodzony), wtedy nie połączysz się z silnikiem, immobiliserem, BCM, wspomaganiem, ABS/ESP... Na tej ruskiej stronie: http://www.vectra-club.ru/forum/viewtopic.php?t=193947 znajdziesz mnóstwo przydatnych informacji... w dolnej części strony jest zdjęcie z oznaczeniem, które przekaźnikami odpowiadają za jaką linię połączenia z samochodem.
  8. @Clonowy... Opcom (mówimy o chińskich klonach) obsługuje silniki A13DTx, tylko trzeba wejść np. w insignię i wybrać silnik A20DTx (x=L lub H) i wszystko ładnie czyta. Poza tym do całości obsługi spraw z DPFem można także użyć aplikacji Torque Pro, jest tam możliwość dodania niestandardowych PIDów, a następnie zrobienia sobie z tych PIDów wskazań i masz wszystko na telefonie, poniżej link do screena z moimi kilkudniowymi wypocinami nad Torque, chciałem dodać screen, ale mam już wykorzystany limit załączników i nie mogę dodać załącznika, aw Torque jeszcze jest złe wskazanie średniej odległości między wypaleniami, ale może to skutek tego, że jeszcze nie miałem wypalania od konfiguracji Torque pod DPFa, a może coś nie tak ustawiłem, jak będzie źle, to będę edytował PID i może poprawię... temperatury są takie niskie, bo specjalnie zszedłem do "biedrony" i odczytałem na zimnym (od 4dni) silniku, żeby Ci pokazać... jak widzisz jest zapełnienie filtra w 84%, więc pewnie najbliższa jazda i włączy się wypalanie. Także do odczytywania parametrów DPFu i pilnowania wypalania wystarczy fejs za kilkadziesiąt złociszy (np. icar2). Trzeba sobie tylko zadać trochę trudu i poczytać na różnych forach, np. PIDy znalazłem na greckim forum (oczywiście z pomocą wujka G.): http://www.opel-club.gr/vbulletin/archive/index.php/t-32188.html ...w środkowej części stronki (PIDy od Astry-J silnik A13DTE, ale do innych np. mojego A13DTC też pasują). Jeszcze obiecany link do screena z Torque, z max DPFem: https://drive.google.com/open?id=1S8VMMRfko13BWR0jWYCbYhkBdN7JMEiN
  9. Możesz spróbować oprócz innego auta także przez inny silnik... silnik w mojej corsie A13DTC jest czytany przez insignię A20DT, A20DTL, A20DTH, A20DTR. Także inny samochód, inny silnik i to całkiem inny, a czyta. W sumie teraz mam opcoma 150406b EN... i on już mój silnik czyta prawidłowo, choć z drugiej strony poprzez silnik Isi czyta więcej, np w corsie zrównoważenie cylindrów pokazuje tylko 1cylinder, a w insigni wszystkie, czy programowanie opon, itd... Także próbuj, nic nie ryzykujesz.
  10. @sebekoo możesz jeszcze ściągnąć VAUXCOM 120309a+160115a... jest to stara wersja poszerzona o ople 2015 i Astrę 2016, ale program obsługuje tylko opcje dostępne w programie bazowym, czyli VAUX-COM 120309a... Jest jeszcze jedna opcja, która zapewne przyda się Tobie, jak i ludziom, którym VAUX-COM 120309a... i opcom 08.2010PL nie działał (np. mi nie czytał silnika A13DTC). Na forum https://www.insignia-club.pl można skontaktować się z kolegą o nicku Yerry, albo bezpośrednio z Rosjaninem o nicku Krenkel, który za niewielkie pieniądze potrafi chińskiego klona uaktualnić do obsługi wersji Opcom 150406b_EN (wszystko odbywa się w kilka minut). A za nieco większe pieniądze (ok. 400zł.) można kupić na bułgarskiej stronie klona obsługującego najnowszą polską wersję Opcoma, chociaż nie znam nikogo, kto ma fejsa z tej strony, więc kupujesz na swoje ryzyko: http://diag.lauter-bg.com/diagnostic-equipment-shop/#!/Opel-USB-Diagnostics-Professional/p/29434336/category=6816763 pozdro
  11. Wg instrukcji Corsy D (2012,5) masz szeroki wachlarz wyboru przód 2,0-2,7bara, tył 1,8-2,5bara z zachowaniem różnicy 0,2bara więcej na przodzie... wszystko zależy, czy wolisz jeździć miękko, czy mniej spalać paliwa... ja wybrałem środek i jeżdżę P 2,3-2,4/ T 2,1-2,2, opony 215/45/R17... dorzucam screen instrukcji:
  12. Myślę, że kolega czytał choć trochę temat i wie, że przy v.6 nie można zmieniać firmware, choć on ma jakąś dziwną płytkę bez wersji (więc ja nie ruszałbym firmware wcale)... a filmik był nie tyle poradą, co taką ciekawostką, jak nie warto wierzyć we wszystko co pokazuje komputer.
  13. a co do "zmiany" firmware na 1.99, czy każde inne, to na YT masz fajny filmik, jak można oszukać to, co pokazuje komputer (test interfejsu), wypróbowałem i z wersji 1,45 "zrobiłem" sobie 1.99 i tak pokazuje test interfejsu w opcomie... także myślę, że te niby nowsze firmware są robione podobnie:
  14. Ta najbardziej popularna China08.2010PL wykrywa także błędy silnika A13DTC, mimo, że na liście silników go nie ma (więc musi się łączyć ze sterownikiem), choć najczęściej nie ma pełnej nazwy błędu, jest tylko kod i opis "nieznany kod błędu" (w wersji angielskiej jest opis błędu), na fotkach dla porównania ten sam błąd w wersji 2010PL i Vauxcomie2012 (2014). Do obsługi wersji angielskiej potrzebny jest firmware 1.45. W opcomie zmiana rozmiaru opon jest chyba w sterowniku silnika, więc dla mnie niedostępna. W WoW Snooper nie szukałem opcji zmiany rozmiaru opon, ale przy okazji poszukam, nie chcę zaśmiecać tematu, ale jak chcesz więcej o tym interfejsie, to wyślij na priva swojego maila, to więcej Ci napiszę o możliwościach i podeślę trochę screenów, czy filmików.
  15. Witam, mam taką samą corsinę... i niestety ten silnik w chińskich klonach (niezależnie od firmware) nie jest obsługiwany. Tzn. można odczytać i kasować błędy, ale nie można odczytać parametrów. Na innym forum kol. KaMyK wytłumaczył w czym tkwi problem, tak streszczę, bo nie mogę znaleźć tego forum i wpisu kol. KaMyKa. Teoretycznie do obsługi powinien wystarczyć program Vauxcom 120309a+131223d, niestety soft na bazie którego "małe rączki" utworzyły owego vauxcoma posiadał błąd z obsługą 1.3CDTI i nie idzie odczytać parametrów- zamiast parametrów są kreski "---"... oczywiście ze wszystkimi innymi sterownikami się łączy. Dopiero w późniejszych softach w ori problem został naprawiony, ale chiniole są z błędem. Sam walczyłem z tym (3razy chiński opcom), w końcu kupiłem na aliexpres kabel WoW Snooper 5008 PL. Wszystko mi odczytuje włącznie z silnikiem.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.