Skocz do zawartości

bogoes

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    106
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana bogoes w dniu 12 Sierpień 2019

Użytkownicy przyznają bogoes punkty reputacji!

Reputacja

17

1 obserwujący

O bogoes

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Bydgoszcz
  • Model
    Opel Corsa D
  • Silnik
    A13DTC 75KM
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

1297 wyświetleń profilu
  1. No tak, ja już niestety się poddaję... nawet sprawdziłem w katalogu, czy masz taki sam przepływomierz jak ja, bo byśmy mogli się spotkać (Tuchola daleko nie jest) i podmienić na chwilę, żeby potwierdzić lub wyeliminować sam przepływomierz, no ale w mojej corsinie (chociaż też diesel) jest inny. Twój Mój
  2. Tzn. nie chodzi o takie akurat prędkości, ja akurat takie screeny znalazłem, warto popróbować na mniejszych i większych.... i zobaczyć jak się zachowują wskazania, może czytelniej byłoby w formie graficznej, choć tylko cztery parametry są czytane (trzeba ustawić 4 od góry podstrony), dla przykładu masz screen z filmiku, który nagrałem po regulacji turbiny, u mnie były doładowanie mierzone, żądane, prędkość pojazdu i położenie pedału gazu (w %)... U Ciebie pewnie przydałoby się przepływ mierzony, żądany, i może prędkość i obroty... a może inne parametry, musisz sam się zastanowić które parametry lepiej opiszą warunki jazdy. No i jak np. depniesz gaz w podłogę, to nie puszczaj od razu, niech trochę czasu pociągnie. No nie wiem, czy 2:1 jest prawidłowym odczytem, dla mnie na logikę, jak ECU podaje, że chce mieć 100kg/h, to chce 100, a nie 50...a wg czujnika jest 50, to nie jest dobrze... tym bardziej, że u mnie jest 1:1.Tak samo w doładowaniu ciśnienie dąży do żądanego, a nie do jakiegoś stosunku, co widać na powyższym screenie. A co do zakładek w opcomie, to możesz edytować parametry i na 1 zakładce wybrać interesujące Cię parametry ze wszystkich podstron zakresu listy. EDIT: A filtr powietrza nowy założony? Możesz jeszcze sprawdzić przepływ po wyjęciu filtra powietrza i sprawdzić przepływ na postoju , trochę podkręcając obroty... np. jałowy, 1600, 2500, coś w tym stylu. Tak sięgając pamięcią raz miałem też problem z przepływem powietrza, ponieważ mam cały czas monitorowane w torque i wiem, że na jałowym zimnym mam ok. 10,5g/s, po rozgrzaniu 8,4-8,8g/s, natomiast kilka razy zdarzyło mi się, że autko zgasło przy delikatnym ruszaniu spod świateł i wtedy przepływ pokazywał 4,8-5,4g/s... później jak widziałem w apce, że pokazuje zaniżone wartości, to ruszałem z większym gazem i było ok. No ale nie miałem żadnych innych problemów, jak Ty. W sumie poruszałem wtyczkami, co roku zmieniam filtr powietrza (mimo niedużej ilości przejechanych km)... i problem ustał samoistnie, sam nie wiem, co było.
  3. No dla mnie (raczej laika, który uczy się na błędach innych) trudno ocenić ten cały filmik... troszkę wg mnie duży rozrzut dawek na poszczególnych cylindrach, no ale najbardziej mnie dziwi taka duża różnica w mierzonym i wyliczonym przepływie powietrza, może warto sprawdzić szczelność węży, wymienić filtra powietrza (może pomoże- nie zaszkodzi) ... Przegrzebałem swoje archiwa i znalazłem zamrożone odczyty z jazdy (z 2018r.), wprawdzie nie z opcoma tylko z wow_snooper, ale zaznaczyłem przepływ powietrza na czerwono (są oddalone w tabelce) i u mnie nie licząc biegu jałowego (choć tu akurat mam wyższy niż wyliczony, a u Ciebie zawsze za mały) są bardzo zbliżone do siebie, zresztą popatrz sam, masz pomiary z biegu jałowego, z jazdy: 90km/h, 100km/h, 124km/h. bieg jałowy na ciepłym silniku 90km/h 100km/h 124km/h
  4. Jak dla mnie, to parametry na biegu jałowym niewiele mówią, musiałbyś zrobić odczyty w czasie "ostrej" jazdy (wduszony na maxa pedał gazu), w czasie wystąpienia blokady obrotów itd. pewnie wtedy coś więcej będzie widać... jedno co na bank widać, to to, że nie masz czynnika w klimatyzacji, a idzie na lato. A Twoje parametry porównałem z moją corsiną A13DTC (choć to pewnie nie jest to samo, silnik dużo mniejszy) i generalnie parametry biegu jałowego mam porównywalne. Na biegu jałowym mam dużo mniejszy przepływ powietrza, u Ciebie 47kg/h u mnie ok. 17kg/h (a w czasie jazdy z prędkością 125km/h ok. 150-160kg/h), podobnie elektrozawór odmierzania paliwa, u Ciebie 35%, u mnie 16%. Choć ja mam pomiary z lata, więc może też to ma wpływ na parametry (inna temp. powietrza, paliwa, itd.) Ale większość parametrów porównywalna, choć jak pisałem, pomiary na biegu jałowym niewiele mówią... i jakoś trudno uwierzyć, że takie zachowanie Twojej asterki nie powoduje zapisanie błędów.
  5. Jeśli chodzi o bezpiecznik, to ściągnij instrukcję np. z sympatycznego gryzonia, znajdziesz w folderze: instrukcje do opla , bezpieczniki ze zdjęciami i opisami na stronach 174-179 instrukcji. Instrukcje zawsze warto mieć pod ręką. A wg instrukcji to będzie bezpiecznik, który zaznaczyłem:
  6. Wg VINu do Twojej asterki są świece o kodzie GM 93176801... na popularnym serwisie aukcyjnym (alledrogo) wpisz: "świece 93176801" i będziesz miał dużo do wyboru, w tym sporo oryginalnych GM...
  7. Do swojego interfejsu spróbuj zainstalować OPL DTC Reader , on na pewno pokaże błędy w Twojej asterce, tylko trzeba łączyć się z każdym modułem z osobna i odczytać błędy w każdym module... A jak podasz błędy, to pewnie na forum znajdą się tacy, którzy Ci podpowiedzą więcej. No i pomyśl o inwestycji w porządny interfejs podany 3posty wyżej. Przykładowe screeny z apki:
  8. Ewentualnie jak posiadasz opcoma lub znajdziesz kogoś z opcomem w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania (czyli w Polsce lub państwach ościennych), to wejdź w Infotainment System/DIS/Programming... w listy wybierz "Set Time And Date" i wpisujesz wartości, i programujesz... i masz. poniżej screen okna: Co do podanej w profilu lokalizacji, to podanie "Polska", albo "Europa" itp. powinny od razu skutkować zawieszeniem konta, nie chcesz się przyznać skąd pochodzisz, czyli nie ufasz tym, którzy starają Ci się pomóc, bądź traktujesz ich lekceważąco. Nie po to został wprowadzony obowiązek podawania lokalizacji, żeby w cwaniacki sposób to olewać. A co do daty, to dziś najważniejszy jest dzień i miesiąc 8.03 (a rok drugoplanowy).
  9. Pewnie skończy się na tym, że i alternator nie daje rady i moduł jest walnięty... u mnie przy włączonym ogrzewaniu szyby, klimie i światłach nie widziałem, żeby napięcie spadło poniżej 13,2V (wg torque)... z drugiej strony, jeżeli to ECU dla oszczędności zużycia energii wyłączałoby np. co drugą świecę, to pewnie nie generowałoby błędu świec (skoro to planowane działanie sterownika), natomiast odnotowałoby błąd za niskiego napięcia. Także ja oprócz altka obstawiam także moduł, który można sprawdzić jak już pisane było wcześniej... sprawdzałem swój zdemontowany oryginalny GM (producent Beru) i nówka jest za ok.200zł.
  10. masz fajną stronkę: kalkulator doboru felg i opon , gdzie pokazuje różnice, wystarczy wpisać parametry felgi i opony i masz pokazane różnice. Dla przykładu masz moje letnie 215/45/17 na alusach i zimówki 195/55/16 na stalowych. choć w Twoim przypadku felga ta sama, więc ustaw parametry felgi identycznie i tylko zmień opony:
  11. Znalazłem na YT filmik o świecach w Twoim silniku , faktycznie trzeba w mery zdjąć ECU (a ja myślałem, że tylko w A13DTC jest ciężko dojść do świec) czyli oporność świec (1ohm) sprawdziłeś przy wiązce od podpięcia modułu grzania świec, przynajmniej wiesz, że świece i wiązka do świec jest OK. Ja mam akurat małe, zgrabne cęgi na prąd stały i mi wystarczy objąć przewód idący do świecy i widzę prąd pobierany, a tak można spróbować odpiąć wtyczkę świec i sprawdzać żarówką na wyjściach z modułu (przekaźnika wstępnego grzania świec. Teraz tylko czy moduł przy odpiętej wtyczce nie wykryje błędu świec i nie poda napięcia (jak to jest z niektórymi obwodami oświetlenia), oczywiście można przewodami połączyć wypiętą wtyczkę z modułem i tylko po 1 świecy sprawdzać, ale to już większa zabawa... choć jak Ci odpala bez problemu, to raczej nie to będzie. Pewnie jak pisze kol. irek711 i ja jak też troszkę sugerowałem problem może być z ładowaniem (alternatorem)... tylko dziwne, że akurat jest błąd P0380... może akurat w tym module świec jest jakiś element bardziej czuły na pulsowanie napięcia?
  12. Wiesz odpala, bo zimy nie ma (taki żarcik)... ja w zeszłym m-cu miałem też P0380, tylko z zakończeniem 00 (screen), no ale u mnie nie było pulsowania wskaźników, no chyba, że już bardzo długo odpalałem. I u mnie jednak rano odpalał z problemami (kilkukrotne i długie kręcenie) i okazał się przekaźnik (moduł) wstępnego grzania świec. Dla pewności zdjąłbym na zimnym wtyczki ze świeć (po kolei) i żarówką (najlepiej o sporej mocy) sprawdzałbym jedną po drugiej, czy świeci kilkadziesiąt sekund na zapłonie. Napięcie można sprawdzić miernikiem, ale wg mnie lepsza jest żarówka, która obciąża układ, i łatwiej po świeceniu zorientować się, czy nie ma jakiegoś problemu na stykach (powinna świecić jasno i równo). Pewnie to nie rozwiąże sprawy, ale będziesz pewny, że moduł i świece są ok. Może jednak coś masz z ładowaniem z alternatora, z układem prostowniczym, pulsowanie sugeruje nie w pełni wyprostowane napięcie. Tak na chłopski rozum, zaraz po odpaleniu ako jest wyładowanie i obwody odbiorcze więcej korzystają z napięcia alternatora, po jakimś czasie, kiedy ako jest już doładowane, to bardziej bierze udział w obciążeniu i dlatego pulsowanie nie jest tak widoczne.... no ale to taka moja logika, czy właściwa do końca? Nie wiem.
  13. Tak jak pisał poprzednik, programy na androida i interfejs ELM327 wiele nie pokażą, ale spróbuj apki OPL DTC Reader, jest to bezkonkurencyjny program, który pokazuje błędy z większości modułów w oplach. Skoro podejrzewasz, że jest jakiś związek z przekaźnikiem, to jedyny jaki widzę w schemacie, to K50, który podaje napięcie na moduł sterowania EPS i kilka innych modułów, jeżeli podejrzewasz, że to wina przekaźnika, to jak stracisz wspomaganie, to sprawdź, czy masz napięcie na zabezpieczeniach od FI10 do FI14 (w przedziale pasażerskim), oraz czy przekaźnik K50 w głównej skrzynce bezpieczników i przekaźników (komora silnika) dostaje napięcie na cewkę, lub czy ze styku wychodzi napięcie... wg schematu nie widać przekaźnika w pobliżu kolumny kierowniczej odpowiedzialnego za wspomaganie kierownicy, ale przekaźnik może być np. w samym module A75, który jest w pobliżu kolumny kierowniczej, bo jednak coś w module musi załączać wspomaganie, więc jeżeli wszystkie sygnały komunikacyjne dochodzą do modułu, to może sam moduł jest uszkodzony... ale zacznij od porządnej diagnostyki komputerowej, bo bez tego może być ciężko ruszyć. Dodatkowo masz kilka screenów ze schematami i widokami elementów:
  14. No cóż ja będę w prastarej stolicy Mazowsza, czyli w Płocku... Tak jeszcze myślałem o tej regulacji cięgna i jednak obawiam się, że u Ciebie może być co innego, moja "biedrona" była po przejściach (u poprzedniej właścicielki) i miała rozbierany przód i może ktoś źle wyregulował (już kupiłem z takim przeładowaniem)... ale Ty wcześniej wszystko miałeś OK, a cięgno samo się nie może przestawić, więc chyba jednak nie tędy droga. Choć samą diagnostykę warto zrobić... podsyłam Ci link do tego, co mi zostało po moich zabawach z przeładowaniem (zdjęcia, filmiki, oraz screeny i filmiki screenów), niestety filmik i screeny z okresu przeładowania przed regulacją nie zawierały położenie pedały gazu, a to bardzo ważny parametr, bo widać reakcję sterownika i czujnika na każdą zmianę pozycji pedału, ale widać jak działa stabilizacja ciśnienia rzeczywistego do żądanego i że przed regulacją czas stabilizacji jest za długi co powodowało błąd i spadek ciśnienia doładowania znacznie poniżej ciśnienia żądanego. Na filmikach widać też, jak lekko powinna się przestawiać dźwignia turbiny, po zdjęciu cięgna. Jak Ci się chce, to pooglądaj sobie, może się przyda. Można jeszcze sprawdzić gruszkę robiąc strzykawką podciśnienie, oraz zawór N75, po wyłączeniu silnika po ok. 15s. powinien puścić i o ok. 1cm przesunąć dźwignię (jest na filmiku). Oczywiście tak wszystko wygląda w corsie D (A13DTC), może w astrze jest inaczej. A jeszcze jedno, kolega Mati powiedział, że max doładowanie w moim silniku powinno wynosić 220kPa (zresztą widać to na wykresach, bo choćbym wdeptał pedał w podłogę, to ciśnienie żądane jest zawsze max 220kPa), a mi dochodziło nawet do 280kPa. Teraz przeładowanie jest znacznie mniejsze i ciśnienie dużo szybciej stabilizuje się z żądanym. https://drive.google.com/open?id=13Sb_TOwv10xhy_w0_-R69PwTsJMX3_Bs I to w ogromnej pigułce skrót mojej walki z turbiną i błędem P0234-5A (u mnie występował na 4 i 5 biegu głównie podczas wyprzedzania i gwałtownego przyspieszania, choć i przy stosunkowo delikatnym przyspieszaniu (przy dużych prędkościach) też potrafił złapać błąd przeładowania.
  15. Tylko podany błąd (P0234-5A), to przeładowanie, niedoładowanie to błąd z rozszerzeniem 5B. Warto zacząć od zrobienia filmiku z programu diagnostycznego (np. opcom), jako parametry wykresu ustawić, ciśnienie żądane doładowania, ciśnienie rzeczywiste (z czujnika), położenie pedału gazu (w %) i albo obroty, albo prędkość. no i test stopniowe przyspieszanie, gwałtowne przyspieszanie, jazda na maksymalnie wciśniętym gazie, całkowite puszczenie gazu, I taki filmik pokaże, jak szybko ciśnienie rzeczywiste osiąga te żądane przez ECU. Jeżeli masz odnotowane dane z przepływomierza, to też warto zerknąć, czy nie zmieniły się ostatnio i czy rosną stabilnie wraz z obrotami. Mi bardzo pomógł kolega Mati11294, który na podstawie podanych przeze mnie danych i filmików pomógł mi rozwiązać błąd P0234-5A, z którym jeździłem ze 2lata, u mnie wystarczyło o 2-3 zwoje cięgna od gruszki do turbiny odkręcić i o błędzie już dawno zapomniałem. I od prawie roku ani razu nie miałem, wcześniej mimo ostrożnego przyspieszania 3-4razy miesięcznie. Także zacznij od porządnej diagnostyki. A tak na marginesie, skąd jesteś, bo Mazowieckie jest wielkie, ja w sobotę się wybieram w Mazowieckie.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.