Skocz do zawartości

duzyy

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana duzyy w dniu 1 Czerwiec

Użytkownicy przyznają duzyy punkty reputacji!

Reputacja

4

O duzyy

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    Z16XE
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

828 wyświetleń profilu
  1. Nie wiem co tam wlał mechanik ale mówił, że niby będzie ok a nie było.. Dlatego kupiłem oryginał GM i na moją prośbę wymienił cały olej plus uszczelke i teraz nie ma problemu. Co do ceny to tak jakoś płaciłem za 1l/50 zł. Numer podałem jaki wyszperałem dla skrzyni manualnej.
  2. Do manuali masz olej o numerze GM 93165290. Kupowałem taki ostatnio 2 litry. Do tego polecam zakup uszczelki oryginalnej GM 9034522. Zlać cały olej i wlać nowy. Olej najlepiej oryginalny, wiem z własnego przykładu, że inny olej powodował głośną pracę skrzyni i ciężko wchodziła jedynka i dwójka o wstecznym nie mówiąc.
  3. Niestety po dłuższym obcowaniu z autem stwierdzam iż drgawki ma dużo rzadziej ale ma... Czyli jestem blisko rozwiązania zagadki... Do tego mimo wymiany paska dalej pojawia się czasem odgłos popiskiwania czyli albo rolka napinacza się zmęczyła lub cały napinacz. Tylko pytanie co może jeszcze powodować drgania... Sprzęgło sprężarki czy koło pasowe alternatora... Do zbadania mam temat i napisze jak już uporam się w 100% z nim. W najbliższym czasie będę wymieniał cały napinacz i pewnie sprężarke klimy gdyż wyje pod obciążeniem.
  4. Też mam czasem efekt drgania na pedale sprzęgła. Do tego po dłuższej jeździe na jednym biegu np ponad 60km na 5 biegu, przy wciskaniu pedału sprzęgła jest uczucie jakby się wciskało nogę w budyń czy galarete. Po dwóch, trzech wciśnięciach wraca wszystko do normy. Płyn hamulcowy zmieniany. Sprzęgło odpowietrzane i nic. Czuję, że powoli się zbliża wymiana sprzęgła :-)
  5. Dziękuję za rady. Jak ogarnę temat dam znać.
  6. Filtr paliwa wymieniany jest co roku razem z innymi filtrami itp. Zakładany jest zazwyczaj Mann. Filtr par paliwa? Element z aktywnym węglem nie wiem w jakim jest stanie. Zawór sterowania czasem cykał. Obstawiałem jego wymianę i od tego zacznę. Ciśnienia nie znam. Interfejs pokaże czy przyrząd pomiarowy? Chyba cała pompa jest w zbiorniku. Może i cofa się paliwo. Żadnych wycieków paliwa nigdy nie było ani zapachu paliwa.
  7. Mam pewną ciekawostkę. Gdy bak jest pełen to auto odpala szybko czy zimno czy ciepło czy wilgotno. Przy 3/4 baku również wszystko jest ok. Połowa baku i nie ma problemów. Natomiast gdy wskaźnik pokazuje około 1/4 baku i mniej aż do rezerwy i niżej to trzeba kręcić trochę dłużej aby auto odpalić. Dzieje się tak gdy auto jest zimne, po nocnym postoju. Gdy już odpali to później gdy zgasimy to nie ma problemu czyli na ciepłym silniku jest wszystko ok. Gdzie szukać problemu?
  8. W Lagunie tak miałem to okazało się, że poprzedni właściciel zamiast wymienić poduszkę skrzyni biegów to na sztywno ja zrobił i uderzały elementy o siebie...
  9. Rozwiązanie problemu : Niestety wymiana piast i łożysk z przodu nic nie dała. Nawet nowe tylne tarcze z klockami ani regeneracja wszystkich zacisków. Tarcze wymienione zostały jeszcze 3 razy... Przy trzecim razie w akcie desperacji zakupiłem na allegro cała "nogę" czyli kompletną zwrotnice z zaciskiem, piastą, łożyskiem, amortyzatorem itd i zostało to założone na stronie kierowcy, gdzie tarcza była nagminnie krzywiona. Ósmy miesiąc już mija i tarcza ma się dobrze. Hamować można w końcu bez strachu.
  10. Jako iż może się komuś przyda rozwiązanie historii z drgawkami na luzie na postoju czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku: Na dwa lata odstawiłem temat gdyż nie uśmiechało mi się płacić za nietrafione diagnozy czy wymianę sprawnych części. Czekałem aż coś samo padnie. Przypadkowo znajomy zmienił samochód i opowiedział mi jak to przy przeglądzie robionym przy silniku wykrył, iż koło pasowe jest zespawane na sztywno zamiast wymienione na nowe. Poprzedni właściciel przycebulował 300 zł... Objawy miał takie: drgania na postoju i duży hałas przy większych prędkościach. Zaryzykowałem, drgawki pasowały do moich jak i Meriva była głośna gdy jechało się ponad 100 km/h i zostało wymienione koło pasowe że śrubą plus nowy pasek który po 20 tyś km zaczął halasować i drgawek nie ma, i w aucie ciszej przy większych prędkościach. Może komuś się przyda.
  11. duzyy

    Sonda lambda

    Sondy są inne. Przed katalizatorem masz sondę regulacyjną, a za katalizatorem jest sonda diagnostyczna.
  12. Teraz to już po zawodach. Wszystkie termostaty reklamowałem i obecnie na używce jadę. Może w wolnej chwili wrócę do wymiany, obecnie planuje kompleksowo wymienić zawieszenie i po tym zabiegu będę się bawił.
  13. Niby tak... Tylko, że zaczynałem od najtańszego termostatu a skończyłem na najdroższym możliwym i nic to nie dało. Dałbym i 200 zł gdyby działał poprawnie i nie miał wycieków.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.