Skocz do zawartości

krystek90

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O krystek90

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Sęk w tym, że zaglądał. Po otwarciu przekazał mi, że wymieniał uszczelkę (dokładnej nazwy nie pamiętam, było to kilka miesięcy temu), bo należy po otwarciu pokrywy wymienić. Dopiero po tym mi przekazał, ze rozrząd jest OK.
  2. Czyli kompletnie inaczej niż u mnie, gdyż mechanik nie mówił, że muszę rozrząd wymienić. Ponadto w wątku jest informacja, że był wymieniany przy 120 tys pierwotnie. Mam niemiecką książeczkę serwisową poprzdniego właściciela, jeśli nawet jest wiarygodna to i tak nie wiem jak jest oznaczone w niej wymiana rozrządu - zakładam, że nie była nigdy robiona. Olej był wymieniany co niecałe 15 tys, również ja tak wymieniam.
  3. Witam, Opel Meriva A 2007 r.4 80 KM beznzyna. Rozrządz na łańcuszku. Samochód ma ponad 188 tys km przejechane, zakupiłem go gdy miał 146 tys km. Co ile powinno się wymieniać "bezobslugowy" rozrząd w tym samochodzie? Jakie są objawy wymiany rozrządu poza głośną pracą jednostki? W grudniu 2018 wymieniałem w nim pompę wody, bo już ubywało płynu chłodniczego. Wtedy mechanik mówił, że sam łańcuszek jest w dobrym stanie. Rok wcześniej stwierdził to samo. Przy czym stwierdził to oczywiście otwierając pokrywę gdzie takowy pasek się znajduję. Samochód za każdym razem odpala bez problemu - nigdy mnie nie zawiódł. Przy zimnym silniku pracuje cicho. Jak jest nagrzany jednak słyszę klekotanie łańcuszka i dziwne odgłosy z prawej strony, ale może te silniki tak mają W trasie też jedzie dobrze, nie ma problemów z mocą, dynamiką, etc. Poprzednio miałem auto z dieslem i trudno mi po samym odgłosu silnika stwierdzić, dla mnie to on jest i tak cichy Na wszystkich forach jest informacja w przypadku rozrządu na łańcuszku - "jak samochód pracuje jak diesel" - dla mnie to jest bardzo subiektywne określenie - odgłos pracy silnika. Nie miałem samochodu od przebiegu 0 więc nie mam porównania. Czy są jakieś inne objawy, które kierują rozrząd na wymianę? Może nie potrzebnie się przejmuję
  4. Dziękuje za odpowiedzi, Na razie nie udało mi się ściagnąć tego ramienia bez ściągacza. Owszem grodź silnika mogę odkręcić z jednej strony ale ledwo co rękę włożę żeby wymienić filtr kabinowy a nie dam rady wyjąć tego zbiorniczka. A już jak nabijałem klimę to mi niby wymienili filtr kabinowy fakt jest tam trochę śmieci, ale nie wygląda na zatkane>
  5. Witam! Opel Meriva A, 2007, Po Lifcie. W Mervice od zimy ubywa mi płynu ze spryskiwaczy w tempie takim, że po około 2 tygodni-3 tygodni nie ma nic. W tym samochodzie jest zupełnie inaczej umieszczony zbiornik płynu do spryskiwaczy niż w Corsie i Astrze. Podobno trzeba ściągnąć podszybie, tj. obudowę i wycieraczki. Z tym, że nie mam ściągacza i nie wiem czy nie oddać to komuś. Ale odkręcę to i dostanę się do góry zbiorniczka i co? Będę stamtąd w stanie wyciągnać ten zbiornik cały? Wycieki z tego co widzę są obok prawego nadkola, delikatnie kapie tam. Więc raczej z dołu muszę się dostać Może trzeba obudowe plastikową ściagnąć z prawego przedniego koła? Zaznaczam, że wchodziłem pod samochód i nie widzę tam żadnych przewodów od spryskiwaczy ani nawet zbiornika, wszystko jest obudowane od góry. Jakie w tym samochodzie są znane przypadłości z tym?
  6. Witam, Bardzo dziękuje za pomoc. Na początku nie przypuszczałem, że coś może być w drzwiach bo wyglądało to zewnątrz dobrze no i rozebrałem drzwi kompletnie nie potrzebnie. Przewód był ucięty tak jak na zdjęciu ponadto 3 przewody były lekko naderwane już. W celu naprawy użyłem przewodów z zasilacza komputerowego. Wszystkie 4 przewody zostały przedłużone, a zapas został włożony od strony samochodu. Nie był w samochodzie robiona wcześniej naprawa tych drzwi ani innych. Patrząc na to jak przewody były fabrycznie na długość zrobione to najpewniej drugie drzwi nie długo też się popsują. Temat do zamknięcia.
  7. Dziękuje za odpowiedź, Może trochę doprecyzuje, bo mogłem się źle wyrazić. W samochodzie fabrycznie nie posiadam z tyłu otwieranych elektrycznie okien ani komputer pokładowy (którego zresztą też nie ma:)) nie pokazuje czy drzwi są otwarte. Piszę o tym, dlatego, że wtedy łatwiej jest ustalić, jak jest uszkodzona wiązka to np. komplet okna+drzwi nie działają. Wiązki nie rozbierałem, rozumiem, że muszę rozebrać drzwi? Oczywiście przewodami próbowałem poruszać w wiązce, ale bez efektu. Pewnego dnia zimą po prostu przestały działać i zmiana temperatury etc. nic nie zmieniły.
  8. Witam, Opel Meriva I Lift 2007r 1.4 benzyna Od tegorocznej zimy nie zamykają mi się prawe drzwi od strony pasażera na centralny zamek. Każde inne działają. Ręczne zamykanie oczywiście działa. Postanowiłem teraz latem zająć się temate, nie będę ukrywał zimą mało przyjemnie drzwi się odkręca :) Nie mam elektryki dodatkowej pod drzwiami i nie pokazuje mi np. czy mam zamknięte czy nie drzwi. Proszę was o informacje na co powinienem zwrócić uwagę. Teściu wymieniał w Astrze 98 mikrowyłącznik przy drzwiach i to pomogło. Jeszcze ma w zapasie. Ale to chyba już technologia to nie ta. Czy tutaj też ulega awarii mikrowyłącznik? Na co innego zwrócić uwagę? Może od razu poradzicie mi co zamówić ponieważ nie dysponuje drugim autem i może uda mi się do jednorazowego rozbierania drzwi temat zamknąć.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty && budowlanka / nieruchomości / finansowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.