Skocz do zawartości

adasku10

Użytkownik
  • Zawartość

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O adasku10

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. adasku10

    Corsa C 1.2 check engine - Szarpanie silnika

    A opcja wycięcia katalizatora i zaspawanie i jeżdżenie bez niego to dobry pomysł ?
  2. adasku10

    Corsa C 1.2 check engine - Szarpanie silnika

    Byłem dziś na komputerze. Wykazał 5 błędów - obwód sondy lambda, 1 rząd cylindrów, 1 czujnik sygnał nieprawidlowy P0130 - obwód przepływomierzu powietrza sygnał nieprawidlowy P0100 - temperatura powietrza dowodowego - obwód P0110 - obwód układu recyrkulacji spalin -brak sygnału P0403 - obwód czujnika położenia zaworu recyrkulacji spalin -sygnał nieprawidlowy P1405 Po diagnozie kazali odpalić auto. Przegazowali, dusilo się. Szukali dalej. Poszli obejrzeć wydech i niby mało co dmucha. Prawdopodobnie wysoka temperatura, grzanie silnika, szarpanie, duszenie się auta jest spowodowane zapchanym katalizatorem lub zapchanym wydechem. Teraz moje pytanie. Katalizator da się wyczyścić, ? Czy trzeba nowy ? Kupić można sam katalizator ? Czy jest on połączony z kolektorem dolotowym ?
  3. adasku10

    Corsa C 1.2 check engine - Szarpanie silnika

    To i tak udam się na kompa. Na podmianke mam termostat i stara pompę wody. Przepływomierz, EGR odpada. Zobaczymy co wskaże komputer.
  4. adasku10

    Corsa C 1.2 check engine - Szarpanie silnika

    Dziś jak odpaliłem auto i z tyłu z rury wydechowej słychać jakiś świst, gwizd a wcześniej tego nie było. Dotychczas autko normalnie parkotalo jak je odpaliłem. Może coś zapchane jest ? Wczoraj otworzyłem maskę i słychać grechot. Jak kupiłem pompę rok temu nowke Hepu nie taka tanią przecież mechanik przy zakładaniu stwierdził że ma trochę luzu. Nie chciało mi się tego reklamować bo auto juz było rozebrane itp. Tak jak pisałem już z rury wydechowej słychać świst, gwizd a wcześniej tego nie było. Wymienię filtr paliwa zobaczymy czy coś pomoże. Warto się udać na kompa ? Komp wykaże słabe ciśnienie paliwa + ewentualne problemy z pompa wody ?
  5. adasku10

    Corsa C 1.2 check engine - Szarpanie silnika

    A jak go sprawdzić ? Na kompie wyjdzie ze coś z nim nie tak ? Uwaga - nowy objaw wczoraj za pierwszym razem nie odpalił. .... Zapomniałem dodać że te objawy pojawiły się ostatnio jak zdarzyło mi się jechać na ostrej rezerwie. Ale jakby pompa paliwa wciągnęła syfu to raczej by takich objawów nie było ? Ze strony pompy wody słychać jakiś grechot. .......wymieniałem ja rok temu firma Hepu. Miała lekki luz. Po odpalenie słychać jak coś tam grechocze. ....
  6. adasku10

    Corsa C 1.2 check engine - Szarpanie silnika

    Rok temu zakładałem termostat Gates i na Internecie miał słabe opinie. Jednak 92,5 st i się otwiera bo chłodnica gorąca. EGR odzywał się kiedyś wiele razy check engine. Pozostaje podłączenie pod komputer. Miałem to zrobić dziś ale mechanik stwierdził że to albo termostat albo UPG i podłączenie pod kompa nic nie pokaże. Pomimo tych problemów obecnie check się nie pali
  7. adasku10

    Corsa C 1.2 check engine - Szarpanie silnika

    Przepływa ok, termostat startuje w 92,5st wentylator 95 st start. Auto nigdy nie osiągało temp 95 st. Co do termostatu firma Gates ponoć lipna
  8. adasku10

    Corsa C 1.2 check engine - Szarpanie silnika

    Problem z corsa b 1.0 Auto na każdym biegu szarpie, totalny brak mocy. Chodzi tak jakby miało zaciągnięty ręczny w ogóle się nie zbiera. Dodatkowo temperatura silnika jak nigdy przekracza 95 st. I dochodzi do 100 st. Temp.skacze. dojdzie do ok. 100 za jakiś czas spadnie i tak w kółko a wcześniej tego nie było. Dodam że ubytkow w płynie chłodniczym nie ma. Podobne objawy są przy przepływomierzu ale wtedy chyba temp. Powinna być ok. Termostat był wymieniany rok temu. Proszę o jakieś sugestie.
  9. adasku10

    problem z obrotami silnika Corsa B

    Forumowicze, spadające obroty w Corsie były spowodowane przepływomierzem - tak jak mówił użytkownik adam1954, nie jest warto zakładać zamienników. Dlatego teraz szukam używanego oryginału.
  10. adasku10

    problem z obrotami silnika Corsa B

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Przeprowadzę te kroki i odezwę się czy objawy ustąpiły. Niestety nie mogę znaleźć uszczelki w Internecie pod monowtrysk do Corsy 1.0 12V. Zostaje mi tylko wizyta w serwisie ?
  11. adasku10

    problem z obrotami silnika Corsa B

    Zapomniałem dodać, ż migająca kontrolka od akumulatora to było jednorazowe mruganie. Pojawiło się raz w czasie powortu do domu z pracy i podczas kolejnych odpalań już tego nie było. Monowtrysk był wymieniany cały, dlatego że zawaliliśmy robotę z odkręcaniem czujnika przepustnicy. Monowtrysk był oryginał taki jak u Corsy dają. Uszczelka faktycznie wielki błąd, że nie była nowa i nie daliśmy silikonu. Na forum jestem od pół roku, ale przepływomierz był wymianiany rok temu, a wtedy nie miałem wiedzy z tego forum. Na tamten czas jakbym wiedział bym kupił używkę ale z GM, a nie jakąś chińszczyznę. To teraz zrobię tak: odkręcę ten kolektor ssący, przeczyszczę tam wszystko, dam nową uszczelkę + silikon. Załatam dziurę w rurze na odcinku przepływomierz - kolektor ssący. Zobaczymy czy coś to poprawi
  12. Forumowicze, Napotkałem ostatnio dziwne objawy u Corsy B 1.0 12V. Mianowicie problemy pojawiły się gdy zmieniła się aura- intensywnie padał śnieg i deszcz (nie wiem może to zbieg okoliczności, lecz dla pewności podaje tę informacje może ma ona jakieś znaczenie). Auto po odpaleniu faluje na obrotach + w trakcie jazdy migała kontrolka od akumulatora (akumulator ma tylko rok) tzn. raz zapaliła się po chwili zgasła, następnie zapaliła się na dłużej. Myślałem, że kontrolka akumulatora mrugała bo może gdzieś się woda dostała do alternatora np. Obecnie ta ikona akumulatora już się nie pokazuje. Jednak problem z obrotami został. Auto zaraz po odpaleniu nierówno chodzi - słychać jakby takie strzały w gaźniku, i po krótkim czasie gaśnie. Problem znika gdy się trzyma na pedale gazu wtedy auto po krótkim rozgrzaniu już nie gaśnie. Dodam, że nierówne obroty były już od jakiegoś czasu, ale auto nigdy nie gasło na zimnym silniku. Corsa w ubiegłym roku miała wymieniany gaźnik - zakupiony z odzysku oryginał taki jak jest w tym silniku, bo komputer wskazywał na czujnik przepustnicy. Wiem, że ktoś grzebał w silniczku krokowym bo jest jakiś zamiennik firmy Getz. Przy wymianie gaźnika uszczelka była założona stara, nie była smarowana żadnym silikonem itp. Wymieniany był też przepływomierz na jakiś zamiennik. Co do przepływomierza dodam, że ostatnio zauważyłem, że jakaś mała dziurka jest w tej plastikowej rurze umiejscowione na odcinku przepływomierz - gaźnik. Ktoś może ma jakieś przypuszczenia co może być z tymi obrotami ?
  13. Przyznam, że było to robione na szybko. Kabel pod jaki się podpięliśmy był w okolicy radia. Po krótkim czasie zauważyłem objawy. Na tę chwilę odłączyłem radio. Udam się na poprawkę. Chcieliśmy z początku pociągnąć to od skrzynki z bezpiecznikami, ale nie można było zdemontować jej to poszliśmy na łatwiznę. Mam nadzieje, że po zastosowaniu się do przedstawionych sugestii objawy ustąpią. Dziękuję Panu za pomoc.
  14. Mógłby Pan rozwinąć swoją myśl ? z tego co pamiętam był jakiś kabel wolny to go oskrobaliśmy i podpięliśmy. Od tamtego momentu problem ze światłami drogowymi i włączającym radiem. To skąd powinien być wzięty plus?
  15. Forumowicze, Problem jest taki: niedawno mechanik zakładał mi zapalniczkę do mojej Corsy B 1.0 12 V. Podłączyliśmy się pod radio, masę złapaliśmy przy bezpiecznikach ze śruby. Jednak po jakimś czasie zauważyłem dziwne objawy. Mianowicie radio samo zaczęło się włączać, zdążyłem włożyć kluczyk i przekręcić a ono już miga. Czasami zdarzało się, że gasiłem auto, trzasnąłem drzwiami a ono odpala. Mam też problem ze światłami - jadąc na drogowych i włączając kierunkowskaz światła samochodu gasną. Ktoś ma jakieś przypuszczenia od czego tak się robi ? wina zapalniczki podłączonej do radia?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.