Skocz do zawartości

rkowalik

Użytkownik
  • Zawartość

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O rkowalik

  • Urodziny 11.11.1982

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Gdańsk
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    1.9 DTJ (88 kW, 120 KM)
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Wysyłam Ci numer mojej komórki na priv. Chcesz to zadzwoń powiem jak to jest u mnie. Nie jestem mechanikiem i boje się że moja opinia zostanie zalana hejtem.
  2. Mam podobny silnik do Twojego tylko 120 KM (DTJ), ty masz DTH. To samo dzieje się u mnie. Olej w odmie moim zdaniem to pokłosie przedmuchów z skrzynki korbowej. Przedmuchy mogą pojawić się kiedy mamy nieszczelność na pierścieniach - z czasem pojawia się w wyniku zużycia ich w okresie lat - biały dym w okolicach odmy jest tego dowodem. Oczywiście można było by rozebrać silnik i wymienić pierścienie ale to już zależy jak mocne te przedmuchy. Na wolnych obrotach turbina nie pracuje i praktycznie nie ma od strony dolotu dużego zasysania powietrza, a ciśnienie z skrzynki korbowej wypiera powietrze po najmniejszej linii oporu. Warto sprawdzić dolot za turbo czy jest dużo oleju. Jeżeli tak to może pochodzić on z turbo jednak również należy wziąć pod uwagę iż cześć oleju może pochodzić z odmy ponieważ włączona jest ona do dolotu przed turbo.
  3. rkowalik

    Brak mocy, Błedy

    Mialem podobnie. Wymienilem kolektor dolotowy. Po jakimś czasie okazalo sie ze wyskakuje błąd związany z ciśnieniem doładowania. Jak się okazało wodzik klap wirowych byl wyrobiony i spadł ze sterownika. Kupilem w Oplu koszt 50 zl. Wymieniłem i mam spokój. Radzę zastosować smar przy wodziku ponieważ plastik szybko sie wyciera bez smaru.
  4. Jeszcze raz poproszę o zrzuty REC. Udało mi się już praktycznie powrócić do ustawień sprzed zmian. Już mi nie sieje komunikatami o uszkodzeniu świateł wstecznych oraz centralny mi też chodzi. Wiem która komórka w pliku hex za to jest odpowiedzialna przy edycji pliku HEX. Jednak aby mógł to dokładniej rozkminić muszę mieć parę wsadów REC z zrzutu OPCOM.
  5. A czy ktoś miał podobny przypadek z centralnym zamkiem?
  6. Zgadzam się... popełniłem błąd bo zmieniałem konfigurację świateł na lato (wyłączałem tylne) i widocznie podglądając opcje o typie nadwozia przestawiłem tą opcję. Na Techa zawsze można jechać, choć są opinie iż jeżeli coś opek coś zaprogramuje nie tak to i Tech może sobie nie poradzić. Czy centralny sterowany jest z REC? J eszcze jeden efekt - jeżeli centralny nie reaguje z pilota i przycisku to test elementów REC przy ryglowaniu centralnego działa. Myślę że jak bym miał wsad od tego typu alfa (DM) to mógłbym bez TECH to przywrócić edytując wsad. Ma ktoś z Was jakiś pomysł?
  7. Wersja REC alfa to DM. To jeszcze raz opiszę dokładniej: Bawiłem się konfiguracją wariantów programu w REC i pochopnie zmieniłem tym nadwozia z "nohatchback" na wersję "hatchback 3 drzwiową". Teraz w tej opcji mam napis "błędny". Nie mogę powrócić do opcji nohatchback. Dodatkowo mam problem z centralnym zamkiem. Po tej zmianie mam taki efekt: mogę zamknąć centralny i otworzyć niezależnie od przycisku w samochodzie czy pilota, następnie centralny nie reaguje. Następnie muszę odłączyć klemę akumulatora i wtedy znów mam możliwość zamknięcia i otworzenia ale tylko raz. Jak zmienię konfigurację na wersję hatchback 5 drzwiową to wtedy centralny ożywa (po odłączeniu klem) , jednak wtedy mam efekt że komputer zgłasza że mam przepalone żarówki świateł biegu wstecznego (białe), choć tak nie jest. Pomyślałem że jeżeli od kogoś dostanę konfigurację zapisaną do pliku to będę mógł ją wciągnąć na próbę. Dostałem odczyt konfiguracji REC OP-COM od jednego użytkownika. Zmieniłem odpowiednio wpisy w Hex Edit metodą prób i błędów komórek odpowiedzialnych za typ nadwozia. Mam już opcję w typie nadwozia nochatback i komp nie zgłasza przepalonych żarówek, jednak efekt centralnego pozostał. Masz ktoś jakiś pomysł? Dlaczego tak dzieje się z centralnym? Jednak nowa wersja też nie pozwoliła na dobrą zmianę.
  8. A jak to się ma do interfejsu. Nie zablokuje go?
  9. REC na myśli

  10. Może ktoś jeszcze pomoże. Poszukuję odczyt konfiguracji REC Kod alfa: DM
  11. Forumowicze pomóżcie... proszę.
  12. Tak poproszę - może coś da. Tech2 nie mam - a nie chce płacić. Jak nie da nic to zapłacę.
  13. Forumowicze naprawdę nikt nie pomoże? Powiem iż zmiana tej wartości spowoduje kłopoty w działaniu centralnego zamka. Po podłączeniu akumulatora uda się tylko jeden raz zamknąć i otworzyć centralny. Aby centralny zaczął działać normalnie musiałem zmienić na wersję hatchback 3 drzwiową.Jednak żeby nie było tak prosto, mimo iż żarówki wstecznego światła są OK to wyświetla usterkę iż żarówki wstecznego są przepalone. Nie chce wydawać pieniędzy na podłączenie TECH2 aby przywrócić tą wartość, bo może podegranie tych opcji wariantów programu spowoduje powrót do odpowiednich wartości i będzie cacy.
  14. Ponadto czy ktoś może mi podpowiedzieć czy owy obwód jest zabezpieczony bezpiecznikiem? Z schematów instalacji (mam również REC) widać iż podłączenie jest do akumulatora do "+". OK. Ale gdzie to leci dalej? Do UEC? Czy do skrzynki bezpieczników? Przy Blokach Pomiarowych nie widać sygnału biegu wstecznego w UEC. Czyli albo nie mam +12 (bezpiecznik?) lub sygnał nie dociera do UEC? Może ktoś coś podpowiedzieć? Problem rozwiązany. W instalacji byl przerwany przewód pomiędzy kostką X62, a kostka wtyczką do czujnika. Dla innych - kostka X62 to kostka pomiędzy lapmpą przednią, a UEC (zwieszona przy UEC). Przewody brązowy oraz czarno biały to przewody idące z tej kostki do czujnika. Pozdrawiam.
  15. Mam ogromną prośbę do forumowiczów posiadających samochód Astra H Kombi z modułem REC. Potrzebuję od Was odczytu konfiguracji REC i zapis do pliku za pomocą OP-COM i programu 08/2010 Dlaczego? Bawiłem się konfiguracją wariantów programu w REC i pochopnie zmieniłem tym nadwozia z "nohatchback" na wersję "hatchback 5 drzwiową". Teraz w tej opcji mam napis "błędny". Nie mogę powrócić do opcji nohatchback. Pomyślałem że jeżeli od kogoś dostanę konfigurację zapisaną do pliku to będę mógł ją wciągnąć na próbę. Oczywiście o wszelkich powodzeniach i niepowodzeniach poinformuję by było dla potomnych. Prosiłbym wraz z plikiem dołączać wersję REC jak i rocznik samochodu wraz z wersją silnikową.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.