Skocz do zawartości

Qpt

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Qpt

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Corsa B
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Wybacz, ale wolę uściślić czy temat dotyczy elektryki, mechaniki silnika czy czego innego.
  2. Witajcie, ciąg dalszy walki z immobilizerem, poprzedni temat dałem do zamkniecia, bo po schemacie niczego się nie wymyśli. Tak więc również sugerowaliście żeby zamienić sterownik na ten z Kadetta lub Astry F przed 94r. Poszukałem nieco po numerach w katalogu i trafiłem na pewną niejasność... Tutaj jest numer mojego sterownika z Corsy z oznaczeniami, między innymi jest w nawiasie (except immobilizer) jak to rozumieć, skoro auto ma immobilizer ? A tutaj numer sterownika z Astry F, rok 1993, nie ma już wzmianki o immo, ale po sprawdzeniu żaden sterownik z astry jej nie ma w katalogu, a wiem że miały później immobilizer.
  3. Będę szukać sterownika z Astry jeszcze.Z mapami by się zgadzało, bo duża część sterowników ma różne numery mimo tego samego silnika. Może ktoś wie czy po numerach sterownika da się wyczytać rok produkcji ? Z czyszczeniem styków możesz mieć rację, ostatnio odpiąłem i wpiąłem kostkę pętli i pomogło, jednak przy wilgotnej pogodzie immo odwala numery więc chcę mieć pewność wyrzuecnia go z samochodu EDIT: Nic tu nie wymyślimy, do zamknięcia.
  4. Dzięki za info, właśnie skupiałem się na Corsie, a z Astry fakt, również podejdzie. Zastanawiało mnie czy są różnice w osprzęcie Kadetta i Corsy, ponieważ już wcześniej podłączyłem sterownik z Kadetta do siebie, ale obroty jałowe świrowały, okropnie chodził, pozatym auto się wkręcało i tak dalej. Teraz dochodzę do wniosku, że może sam sterownik był uszkodzony...Ale też dali mi od 1.3, nie wiem czy to robi różnicę, bo te silniki się chyba tylko rozwiertem różniły.
  5. No niestety tak myślałem... Chociaż patrząc na schemat miałem jakieś nadzieje Albo wymienić sterownik na taki bez immo. Myślałem nad sterownikiem z kadetta bo tam na pewno immo nie było, ale nie jestem pewien czy nie ma jakichś różnic w osprzęcie silnika... (c14nz)
  6. Witam, czy ktoś tutaj z ogarniających elektrykę widzi na tym schemacie jakąś opcję ominięcia immobilizera ? Pozatym, co konkretnie ma oznaczać symbol przy X1 i X5 ? Nie mogę go nigdzie znaleźć. Chodzi o fragment zaznaczony fragment schematu. Dla ułatwienia: K117 sterownik immobilizera INS stacyjka IMO - immobilizer X1 - nie jestem pewien, jakaies polaczenie bez wtyczki pomostowej ? X5 - informacja na deskę rozdzileczą i do silnika MUL - Multec MOT- Motronic Schemat był po niemiecku więc mogą zaistnieć jakieś nieścisłości
  7. Ewentualnie może da się jakoś go obejść bez ingerencji w programowanie sterownika. Jeśli nie to, to wciąż sterownik z kadetta jest tańszym rozwiązaniem niż wyprogramowanie immo ze sterownika...Jak ktoś ma pomysł to chętnie wysłucham.
  8. Powiem Ci, że od września przekopuję mnóstwo internetu żeby się coś dowiedzieć, za moment zerknę.Dzięki za info. EDIT: No tutaj problem widać, że rowziązany, ale to nie było raczej to, miał inne objawy, u mnie kontrolka check engine poprostu mruga sygnalizując problem z immo. Najlepszym rozwiązaniem na obecny moment byłoby wywalenie immo z auta.
  9. Witam wszystkich na wstępie A więc mam corsę B z gazem mieszalnikowym na silniku c14nz od ponad pół roku, generalnie auto nie sprawia większych problemów, da się je naprawić w 5 minut a części kosztują grosze. Ale jest jednak pewien problem, z którym spotkało się sporo ludzi posiadających auta marki Opel... Niejednokrotnie przy chłodniejszej pogodzie, gdy występuje wilgoć (także w zimę) gdy wsiadamy do auta i chcemy odpalić na benzynie ale się nie uda... Check engine mruga dając do zrozumienia o problemie z immobilizerem... Generalnie nie chcę tu nikogo pytać czemu tak jest, poprostu te auta tak mają chyba... Tu rodzi się pytanie. Jakiś czas temu słyszałem, że sterownik od Kadetta (również c14nz) usunie problem, ponieważ nie ma zaprogramowanego immobilizera w ogóle. Czy ktoś z obecnych tutaj ogarnia czy osprzęt c14nz w kadecie różni się jakimś urządzeniem przez co sterownik mógłby świrować ? Zrobiłem już jakiś czas temu taką podmiankę i co prawda problem z checkiem usunięty, ale obroty auta wariowały i sterownik nie chciał się zaadaptować. Mam jednak podejrzenia, że sterownik mógł być zwyczajnie walnięty, pozatym dali mi od 1.3 prawdopodbnie, nie wiem czy poza rozwiertem ten silnik się czymkolwiek różnił, mógł mieć nieco inne parametry wgrane chyba najwyżej. Liczę na pomocne uwagi
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.