Skocz do zawartości

GTR

Użytkownik
  • Zawartość

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O GTR

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Podlasie
  • Model
    Opel Astra I
  • Silnik
    C16SE
  • Nadwozie
    sedan
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Dziękuję za cenną radę. Oglądałem pompę oleju i niestety nie wiem o który korek chodzi. Patrząc od pasa przedniego w pompie oleju jest korek, to zawór nadciśnieniowy. Z tyłu za to jest wkręcony czujnik ciśnienia oleju. Tak to wygląda u mnie (załącznik). Dodaję również w załączniku pompę oleju. Będę musiał również poszukać gwintownika, to dość nietypowy gwint. Ogólnie wydaje się to prostsze, niż jest w rzeczywistości
  2. Witajcie, Chodzi mi po głowie montaż czujnika temperatury oleju w Astrze F. Silnik ośmiozaworowy, taki jak w profilu. Jak wiadomo, jeśli chodzi o olej, fabrycznie jest tu tylko czujnik ciśnienia oleju, który powoduje zapalenie się czerwonego symbolu oliwiarki przy bardzo niskim ciśnieniu (<0,6 bara). Zegar który posiadam współpracuje z czujnikiem o gwincie "10mm/0,4" ". Przychodzą mi do głowy dwa sposoby montażu: 1) Wstawienie trójnika do pompy oleju, wstawiłbym tam czujnik ciśnienia oleju i czujnik temperatury oleju. Obawiam się jednak, że ciężko będzie kupić trójnik z takimi gwintami, zwłaszcza że czujnik ciśnienia według katalogu ma gwint "M14x1,5". Zagadką pozostaje mi to, czy dołożenie dodatkowego obciążenia nie spowoduje przeciążenia pompy (choć widziałem, że niektórzy potrafią wstawić tam nawet trzy czujniki, włącznie z najcięższym - akcesoryjnym ciśnienia oleju). Montaż w tym miejscu wydaje się rozsądny, bo zegar wskazywałby temperaturę podawanego oleju. 2) Otwór w misce olejowej i przyspawanie nakrętki. Wydaje się to najprostszym sposobem, jednak wymaga demontażu misy i usunięcia opiłków z jej dna. Jest to już jednak zmiana nieodwracalna. Mierzona temperatura to ilość stopni oleju w misce, czyli niższa niż podawana na elementy silnika - olej w misie zdąży się schłodzić. Odnośnie misy widziałem montaż w korku spustowym, ale jest tu on pod kątem i ewentualny czujnik aż by się prosił o urwanie, a co za tym idzie groziłaby mi utrata oleju z misy. Może macie pomysł jak to zgrać? Może zastosować "Adapter czujnika ciśnienia i temperatury oleju" dostępny na popularnym portalu aukcyjnym? Pozostaje jednak wtedy wątpliwość czy gwinty będą pasować, a obawiam się, że jednak nie. Pozdrawiam Wymyśliłem jeszcze jeden sposób - zastosowanie podstawki pod filtr oleju. Wtedy posiadałbym dwa wyprowadzenia, na temperaturę i ciśnienie oleju.
  3. GTR

    Zielona Astra F Classic sedan

    Trochę się nie odzywałem, dużo pracy na głowie . Weekendami nadal grzebię przy autku, w tej przerwie wymieniłem światła dzienne na inny model (drażniło mnie mruganie długimi i mówienie przez CB bym zapalił światła, w końcu spokój ). Światła mijania i drogowe też zostały "ulepszone", pociągnąłem nową instalację na przekaźnikach (więcej światła, a i włącznik świateł sobie odpocznie bo to przez niego oryginalnie płynie prąd). Przede mną wymiana hydropopychaczy (jeden popychacz, który musiałem awaryjnie podmienić kończy swój żywot, ale jako że chcę już do silnika nie zaglądać to zrzucę czapę i wymienię wszystkie + dźwigienki zaworowe). Do tego, jak to bywa na polskich drogach, prawy wahacz puka bym do niego zajrzał. Zregeneruję więc obydwa, wymiana silentblocków (tuleja pionowa i pozioma) oraz sworznia wahacza. Łączniki stabilizatora zostawiam w spokoju, bo niedawno je wymieniałem. Dzięki, bez wątpienia jeszcze jest dużo do zrobienia
  4. GTR

    Zielona Astra F Classic sedan

    Modyfikacja przebiegła pomyślnie. Właściwie jeszcze przed Świętami, ale nie miałem czasu by napisać. Mianowicie założyłem wspomaganie kierownicy. Maglownica, pompa wspomagania, trzy przewody, zbiorniczek, pasek, druga łapa silnika, ATF2 i w drogę . Myślicie, że na forum przyda się tutorial? A może to już za duży "staroć" by opisywać przeróbkę i nikt nie skorzysta? Zmiana na duży plus, nie tylko podczas manewrów w miejscu. Jutro zmieniam końcówki drążków i jadę na ustawianie zbieżności
  5. GTR

    Wesołego Alleluja!

    Dziękuję i również życzę każdemu z Was pogodnych świąt
  6. GTR

    Moment dokrecenia pawenek corsa 1,2

    @@adam1954, Popieram w 100%, skręcanie bez śruby doczyszczonej do perfekcji nie powinno mieć racji bytu. Niestety, sam pewnie domyślasz się jak wygląda praca mechaników-partaczy. Trzeba wspominać o takich drobiazgach, lepiej jeszcze raz napisać niż pominąć tą kwestię. Z ilością dokręcań śrub również się zgodzę, jednak zwykle nie ma potrzeby ich odkręcania. Jeśli przy aucie było rzeźbione to można wszystkiego się spodziewać, jednak takiego auta z reguły się nie kupuje.
  7. GTR

    Moment dokrecenia pawenek corsa 1,2

    Tylko dla formalności dodam, że dotyczy to nowych śrub. Kąt jest podany z prostego powodu. Jeśli gwint śruby będzie zabrudzony, to dokręcisz ją słabiej (bo według klucza wskazanie Nm będzie poprawne). Druga śruba z czystym gwintem będzie mocniej dociągnięta. Inaczej też zachowa się wyciągnięta już śruba, z naoliwionym gwintem, z klejem do gwintów, czy skorodowana. Jeśli śruby nie były wielokrotnie odkręcane, to bym je osobiście zostawił. Moim zdaniem 3 dokręcenie to już ostatnie i każde następne trzeba wykonać na nowych śrubach (oczywiście ktoś może się ze mną nie zgodzić, to moje prywatne zdanie). Przy czym nie może to być każda śruba, tylko taka z odpowiednią klasą wytrzymałości. Przy ponownym użyciu tych samych śrub, owszem, dokręciłbym jak zaleca katalog, ale jednocześnie polegałbym na własnej ręce. Śruby stopek korbowodów stawiają stały opór, "przez długi czas idzie lekko, nagle idzie z dużym oporem i tak już stale".
  8. GTR

    instalacja lpg fabryczna czy nie?

    Również myślę, że lepiej dołożyć instalację w swoim zakresie. Tylko kwestia wykonawcy, by zrobił to zgodnie ze sztuką. Dodatkowo takiego STAGa czy BRC ogarnie każdy gazownik, więc w razie problemów nie będziesz musiał lecieć do ASO. Serwis też powinien być tańszy, lepsza dostępność filtrów. Ewentualna wymiana elementów instalacji po okresie gwarancyjnym też będzie tańsza.
  9. GTR

    Zielona Astra F Classic sedan

    Nawet nie zamierzam z Nim konkurować . Miejsca pod maską sukcesywnie ubywa, niedługo będzie tam więcej węży niż w dieslu. Odnośnie jednostki zmian już nie będzie, za dużo włożyłem w ten silniczek by doprowadzić go do tego stanu. Może kiedyś...ale pewnie ruda ją zje do tego czasu, Mam parę gratów w garażu, kilka muszę dokupić i może uda mi się coś sklecić
  10. GTR

    Zielona Astra F Classic sedan

    Sprężyny wymienione, gaz założony. Polecam, autko dobrze znosi LPG. Niezauważalna podczas jazdy jest różnica między paliwami, auto jest tak samo żwawe. Spalanie ok. 7,3 l na benzynie, na gazie ok. 8,3 l. Po głowie chodzi mi kolejna modyfikacja, niedługo dam znać więcej
  11. Dodam tylko, że moja Astra X14NZ również miała aparat zapłonowy. Classic już chyba z tego co zostało skręcali... Chociaż sama wymiana tego oringu jest niemal identyczna, ma też te same wymiary.
  12. Wymień uszczelkę pod aparatem zapłonowym (jest tam gumowy oring). Trzeba zdemontować kopułkę i odkręcić aparat od obudowy wałka rozrządu, Następnie wysunąć i wymienić oring. Inne możliwe miejsca wycieku to uszczelka pokrywy zaworów lub uszczelnienie między obudową wałka, a głowicą. Nie ma tam uszczelki, tylko masa uszczelniająca.
  13. Odpowiedni do auta. Oczywiście syntetyczny. Dobór odpowiedniej marki to temat rzeka, w sieci jest pełno testów olejowych, wnioski musisz wyciągnąć sam. Niektóre silniki nie lubią konkretnego oleju, warto więc poszukać w sieci co piszą inni użytkownicy tego motoru. Zalecany jest 5W30, jeśli masz DPF to musi spełniać normę C3.
  14. Jeśli chodzi o gaz to można się czepiać tylko sposobu jego montażu. Jeśli do jego instalacji nie zdjęto kolektora ssącego, to opiłki metalu powstałe z wiercenia mogły zostać zassane do cylindrów (w tym aucie nie jest on plastikowy), a tam mogły porysować gładź cylindra. Oczywiście to tylko polemizowanie. Ewentualnie wcześniej sobie go podbierała, ale nie zwróciłeś na to uwagi.
  15. GTR

    Corsa B X12XE - Zakłócenia w radiu po odpaleniu silnika

    Nie, musisz połączyć pin 4 (+12V ze stacyjki) oraz pin 8 (masa). Jeśli radio ma działać po wyłączeniu zapłonu to zmostkuj ten pin z +12V na stałe. Ten stały plus służy do podtrzymania pamięci radia (stacji, ustawień). Do tego pinu podłącza się elektryczną, wysuwaną antenę. Ewentualnie wzmacniacz (a właściwie jego wzbudzenie), bo napięcie pojawia się po włączeniu radia. Sygnał z anteny to po prostu wejście antenowe, masz je w innym przewodzie (sporo grubszy niż ten zasilający z wtykiem antenowym)
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.