Skocz do zawartości

robertw7

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O robertw7

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra IV
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

419 wyświetleń profilu
  1. Witam. Problem został rozwiązany! Po wymianie zaworu par paliwa ustały wszystkie stuki, odgłosy i syczenia. Wszystko pracuje cicho i tak, jak należy. Check na razie się nie zapala. Nawet jeśli się zapali, to i tak sprawa, która była najważniejsza, została wyeliminowana. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc
  2. Masz na myśli drożność węża doprowadzającego powietrze? 240 zł, to niezła cena... U mnie chyba jest drożej (okolice Poznania). Nie mam pojęcia jak się rozbiera bak w Astrze, ale chyba jest przy tym trochę roboty. Na razie mechanik zamówił zawór par paliwa i jak będzie w hurtowni to go wymieni i sprawdzi drożność wężyków. Jak to nie pomoże to pozostaje bak. Zastanawiam się, czy można jakoś wpuścić tam kamerkę przez wlew paliwa, jak nie ma dostępu pod siedzeniem.
  3. bartek78 - Bardzo dziękuję Ci za pomoc. Zaczynam od wymiany zaworu par paliwa (dość tani i sama wymiana też) i jeśli to nie pomoże, to zabiorę się za zbiornik-tu pewnie koszty będą pokaźne. Możesz zdradzić w jakim przedziale taki demontaż zbiornika z naprawą? Pozdrawiam
  4. Kolego bartek78. Dzięki. To jest to jakiś trop. Czy w Astrze można dostać się do baku bez rozbierania? W niektórych autach jest dostep pod tylnym siedzeniem i można wpuścić sondę z kamerką. Jednak w tym wszystkim dziwi mnie to, że walenie pojawia się minutę po zgaszeniu silnika. Nigdy podczas jazdy... Ostatnio zauważyłem, że to się nasiliło. Wali nie tylko po zgaszeniu silnika, ale podczas stania na odpalonym silniku-bieg jałowy i niskie obroty. Podczas jazdy na wyższych obrotach nic się nie dzieje.
  5. OK. Przeszukałem forum, przeczytałem wiele na temat silnika, mechanik sprawdził, co można było sprawdzić - tak przynajmniej twierdzi (wszystko to, co było tutaj wymienione). Bez efektu. Nagrałem poszczególne dźwięki. Może ktoś potrafi to rozszyfrować. 1. Stukanie po wyłączeniu silnika (stuk co kilka sekund przez 1-2 minuty) 2. Odgłos po wyłączeniu silnika i odkręceniu korka paliwa (długie zasysanie powietrza plus stacatto stuków przez jakieś 2 sekundy i później już cisza). 3. Odpalenie i zgaszenie silnika przy odkręconym korku i dziwny dźwięk słyszany przy odpalaniu i gaszeniu-słychać wyraźnie przy drugim odpaleniu). Przy zakręconym korku nie ma takich objawów.
  6. Poczytałem na temat silnika i turbiny. Generalnie przestrzegam zasad dotyczących eksploatacji, natomiast nie wiem jak postępował pierwszy właściciel. Póki co, turbina działa i problemu nie ma. Jeśli się pojawi będzie regeneracja. Sądzę, że jeszcze wytrzyma, bo ja jakoś oleju tam nie widziałem. Zobaczymy co dalej z checkiem. Lista błędów podana przez Arkos jest kosmiczna i ostatecznie chyba będe musiał pojechac do ASO, jeśli znów się zapali. Natomiast nie przekonuje mnie to, że uderzanie w baku po 2 minutach od wyłączenia silnika jest normalne (jest to bardzo głośne isłychać to w aucie i na zewnątrz w odległości dobrych kilku metrów-jakby ktoś uderzał gumowym młotkiem w bak. Nie spotkałem się w necie z opisem takiej przypadłości. Jest kilka informacji podobnych i dotyczą one zaworu par paliwa, ale jeśli to nie to, to gdzie jeszcze szukacz przyczyny? Może źle szukam, ale na forum nie znalazłem takiej informacji.
  7. Przeczytałem, co kolega napisał powyżej, stąd moje info na temat zaworka par paliwa, który jest niby ok. W takim razie zastanawiam się gdzie jeszcze szukać przyczyny? Odnośnie kontrolki check tez przekazałem info mechanikowi, więc nie wiem dlaczego wskazał na turbinę. Silnik 140 KM. Zastanawiam się po prostu, czy olej i turbina mogą mieć związek z takim błędem, jaki pokazuje komputer. Pozostałe elementy wymienione wyżej są ok.
  8. Witam, odebrałem auto od mechanika.
  9. Bardzo dziękuję za pomoc. Po weekendzie zabiorę się za to. Dam znać, czy to pomogło.
  10. Witam, Jestem posiadaczem Astry IV sedan z silnikiem 1.4 turbo. Od pewnego czasu mam problem z dwoma przypadłościami: 1. Po wyłączeniu silnika, po klikudziesięciu sekundach zaczyna coś walić pod spodem. Jakby głuche uderzenie co kilka sekund przez jakąś minutę. Ostatnio zrobiłem tak: po zgaszeniu silnika, zanim zaczęło stukać, odkręciłem korek wlewu paliwa i najpierw było długie pssssssss, a zaraz potem seria uderzeń BUM w ciągu około 2 sekund i później już cisza. Jakby coś się odkształcało w baku. Czy to może być problem ciśnieniem powietrza w baku? Co z tym mozna zrobić? 2. Druga kwestia to kontrolka check. Zapaliła się po jeździe po głębokich kałużach (choć nie wiem, czy to ma związek). Błąd został zakwalifikowany jako: zbyt uboga mieszanka. Mechanik wskazał na przepustnicę. Została wyczyszczona. Silnik faktycznie zdecydowanie lepiej chodzi i ma lepszą moc. Niestety kontrolka znów zapaliła się po kilku dniach. Wiem, że trudno ocenić o co może chodzić. Może jednak są w Astrze elementy, które warto sprawdzić w pierwszej kolejności, które często sygnalizują błędy. Gdzieś czytałem, że to może być cewka. Czy to prawda? Z góry dzięki za pomoc.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.