Skocz do zawartości

Coven

Użytkownik
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Coven

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Corsa C
  • Silnik
    Z12XE
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

249 wyświetleń profilu
  1. @adam1954 Problem w tym, że ani ja, ani osoby w pobliżu nie posiadają takiego urządzenia do pomiaru. Orientujesz się co do stanu tych używek na allegro i jak mają się one do podanej ceny?
  2. Wyjąłem wczoraj rezystor i wygląda on następująco: Na moje oko wygląda w porządku - te "wypustki" są widoczne praktycznie w każdej używce, która deklarowana jest jako sprawna.. Rozpiętość cenowa samego rezystora jest całkiem duża (15,00 zł - 70,00 zł), czy blisko tej dolnej granicy można dostać używkę w faktycznie dobrym stanie? - Mówimy oczywiście o oryginałach.
  3. Kolejny problem. Wstrzymałem się jeszcze z jej odpięciem, bo chciałem jeszcze ją przetestować na dłuższym dystansie (miałem dzisiaj mały wyjazd). Jadę, odpalam 1-wszy bieg i nic, 2, 3, też nic, dopiero na 4 się włączyła i od razu zaczął się wydobywać smród, po czym szybko ją wyłączyłem (miałem otwarte okna więc nie wiem czy to dokładnie od niej). Jakoś chwilę potem zapaliła mi się kontrolka Check Engine i świeci do tej pory. Gdzieś rzuciło mi się w oczy, że rezystor jest do wymiany, gdy dmuchawa działa tylko na 4-rce, tak? Potem jak wracałem to po włączeniu nie było już tego smrodu.
  4. Dzięki za instrukcję, spróbuję obciąć. Jeszcze jedna rzecz - nawet jak to obetnę, to nie uda mi się silniczka z obudowy wyjąć, bo z tyłu niej te kable ściśle przylegają do takiego gumowego stożka, który to trzyma przy obudowie. Co z tym zrobić? o.0 @rafalgrzegorz Chciałbym aby to była spinka. Jest to zwykła szyna, którą się wsuwa przy obudowie wentylatora aby ktoś nogami o niego nie zaczepił (bez jego odpięcia nie dałoby rady tak go wysunąć na podłogę).
  5. No nie da rady... ...tej wtyczki wyciągnąć. Niby ten plastik od strony samochodu jest luźny i rusza się na boki, ale mam wrażenie, że te przewodu są w środku zespawane, coś je trzyma. Odkręciłem silniczek od spodu obudowy i też nie ma jak go wyjąć, bo kabel trzyma, a przydałoby się i do smarowania i do wyczyszczenia (parę dodatkowych liści wyleciało). Ma ktoś jakieś porady?
  6. PS. WD-kiem też nasmaruje te łożyska? Kolego wstrzymaj się z WD -40 do łożysk wentylatora, szkoda twoich kłopotów. Jak już to smar silikonowy, biały smar - mogą być w spraju.
  7. Dobra, odkręciłem schowek, sprawdziłem jak działa klapa - jest okej (nie widać żeby o coś zaczepiała, nie było żadnych dodatkowych dźwięków), ale jak wsadziłem rękę do wentylatora to wyjąłem uschniętego liścia. Teraz zamierzam się zabrać za wykręcenie tej dmuchawy o ile dam radę. Mam jeszcze jedno pytanie, czy można jakoś "rozpołowić" tą szufladkę? - te drzwiczki. Niemcowi chyba wpadło parę Euro do środka i się to cholerstwo odzywa przy każdym zakręcie. Nie widać nigdzie śrubek, a boje się rwać na siłę. Wpadło pewnie przez te dziury w wycięciu na dokumenty. [ROZPOŁOWIONA] EDIT_01 Uff... trochę się pomęczyłem z tym tym zatrzaskiem od strony silnika ale poszło. Już myślałem, że dmuchawa jest moja, ale na drodze stanął mi... kabel. Wygląda jak wtyczka, ale ni hu hu nie da się tego rozłączyć. Pal licho powiedziałem i ułożyłem ją tak, żeby można ją było obejrzeć, po wyjęciu paru dodatkowych kawałków uschniętych liści prezentuje się ona tak: Wygląda ma czystą, więc zostawiłem to w takiej pozycji, zamknąłem się w samochodzie, włączyłem dmuchawę na obiegu zamkniętym i czekałem na ten smród. Czekam, czekam, nos podstawiam i... nic, brak jakiegokolwiek charakterystycznego zapachu. Wyłączyłem dziada wsadziłem nosa głębiej w wiatrak i niby sam "motur" też nie śmierdzi. Podczas rozbiórki przypomniałem sobie, że w zimie miałem problem ze "świerszczeniem" podczas ostrych zakrętów w lewo (na prawo raczej rzadko) na włączonej dmuchawie. Aby to sprawdzić włączyłem ją na mały bieg i "potelepałem" i faktycznie dźwięk był bardzo zbliżony, choć trudno było go uzyskać. Nakręciłem dodatkowo filmik z jej pracy. Laik ze mnie w tych sprawach, ale czy ten wiatrak powinien mieć taki opór przy ręcznym kręceniu (początek filmu)? - Ja go tryc, a ten za chwilę się zatrzymuje.
  8. A gdzie w ogóle znajduje się to miejsce potencjalnego obcierania? Szukam w necie i jakoś nie mogę znaleźć, z tego co udało mi się zobaczyć, to wygląda jakby klapka ta nie miała możliwości kolizji z... czymkolwiek. o.0 Poza tym, to prócz głośniejszej pracy dmuchawy nic nie słychać. PS. Uszczelka między dachem a anteną mi sparciała i pękła, da się gdzieś dostać luzem oryginał, czy jestem skazany na ponoć niskiej jakości zamienniki? (Me Premium na allegro)
  9. Cześć, Samochód: Corsa C 2004 r. 1.2 Ecotec Nadeszły ciepłe dni, więc palec zaczyna "wędrować" w kierunku przycisku AC, a żeby trochę układ odciążyć włącza się obieg zamknięty i tu pojawia się problem. Niezależnie od klimatyzacji, gdy powietrze pobierane jest z zewnątrz wszystko jest ok - bezwonne powietrze, ale jak przy włączonej klimatyzacji załączę obieg zamknięty, to wystarczy kilka minut i pojawia się smród - w zapachu to taka jakby stara guma wymieszana ze świeżym powietrzem. Po pewnym czasie jest na tyle "duszący", że trzeba ssać z zewnątrz. Dopiero w momencie pisania tego wątku przypomniałem sobie, że nie przetestowałem tego z wyłączoną klimatyzacją, ale w najbliższym czasie to zrobię i dopiszę. Teraz tak, filtr kabinowy miał być wymieniony. Poszedłem rozkręciłem sprawdziłem - wygląda jak świeży, co prawda wygląda jak jakiś no name (jakiś napis w stylu SCF Germany i jakiś numer), i jest wyłącznie z papieru w formie harmonijki. Powąchałem od wewnętrznej strony - nic nie czuć, kanał też wydawał się być czysty. Skoro najpierw na myśl przyszła mi guma, to sprawdziłem raz jeszcze dywaniki, choć jak je kupiłem, to obwąchałem i były bezwonne, ale sprawdziłem po raz drugi - bezwonne, a nawet dało się wyczuć lekki przyjemny kosmetyczny zapach. Wspomnę jeszcze o awarii, którą miałem - wyciek płynu chłodniczego pod dywanik kierowcy. Okazało się, że gdzieś przy zbiorniku była jakaś nieszczelność i wszystko jakimś cudem szło w kabinę, lecz jaki zapach ma płyn chłodniczy wszyscy wiemy - raczej przyjemny (jak samochód postoi zamknięty to trochę "nasiąka" tym zapachem, który jest dosyć... odświeżający , taki trochę darmowy Wunder-Baum - Guma pod wykładziną dosyć dobrze się napiła i spęczniała). Z góry Dzięki za pomoc.
  10. Witam ponownie, Część problemów już rozwiązana, ale pozostało coś, co dopiero teraz zauważyłem. Odkąd wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, to ani razu ni zobaczyłem na desce świecącej się kontrolki (ta między ABS a EPS) - nawet na włączonym zapłonie się nie pali. W czym może tkwić problem? EDIT. 1. Oprócz niej brakuje mi jeszcze kontrolki pasów bezpieczeństwa - też się nie świeci. Z tego co wyczytałem, to w niektórych państwach nie jest to wymagane, więc może tego nie być, mam rację? 2. W instrukcji jest napisane, że firmowo jest lany olej 5W-30 / 5W-40, jeżeli mam wlany Elfa 10W40 to może tak zostać? EDIT. 2 Spojrzałem już 5 raz w instrukcję i w 2 pozostałe samochody. Okazało się, że w instrukcji pomyliłem kontrolki (jedna od ciśnienia druga od poziomu), bo mam skanowaną i jako że nie jest zbyt wyraźna, to przeczytałem opis tej od ciśnienia, gdzie jest napisane iż ma się świecić. Teraz zobaczyłem tę drugą - właściwą (czyli tę o którą mi chodzi) i ona akurat nie ma prawa się świecić jak jest ok. Wybaczcie za przeoczenie...
  11. Dobra, byłem dzisiaj w trasie - 13 km w tą i z powrotem. Przy ruszaniu dzisiaj nie zauważyłem kontrolki i tak jak obiecałem, po powrocie zmierzyłem stan oleju. Odczekałem po zgaszeniu jakieś 6 min i sprawdziłem. Wyszło mi 4 zapełnione "okienka" na 5 możliwych. Pomiar oczywiście na równej powierzchni, nawet równiejszej niż przy ostatnim pomiarze. Olej z tego czujnika raczej dalej wycieka, bo miejsce gdzie się zbiera (jakaś belka na samym spodzie) nie było wyschnięte. Czujnik zamówiony, zobaczymy co będzie po wymianie. PS. Jak jesteśmy już w temacie oleju. Za każdym razem jak jadę, to udaje mi się rozgrzać silnik tylko lekko ponad 80 stopni. W piątek jechałem 50 km z 3 osobami na pokładzie, gdzie przez zdecydowaną większość czasu jechałem na 5-tce w zakresie 2,5 - 3 tyś obrotów. Temperatura przez cały czas była lekko ponad 80 - czy tak ma być? Z tego co kojarzę, to gdy wskazówka jest w pionie (90' C) to wtedy silnik ma odpowiednią temperaturę. Dobrze myślę?
  12. Dzięki za odpowiedzi. Co do oleju - był mierzony na zimno dzisiaj koło południa a stał na dworze jakieś 24 godziny. Jutro będę nim jechał, więc jak wrócę sprawdzę raz jeszcze stan 10 minut po zgaszeniu. Tapicerkę dam radę zrobić, te wycieraczki to zrobi mi przy okazji znajomy mechanik. Ja osobiście nie lubię bawić się w takie rzeczy, ale na wszelki wypadek dobrze jest wiedzieć za co się zabrać.
  13. Odnośnie tego oleju, to czy nie powinienem go trochę ulać? - Jest zalane aż pod koniec miarki, a nawet lekko ponad (w zależności jak się obróci bagnet). Może dlatego jest wyciek?
  14. Okej, Sprawdziłem VIN raz jeszcze i faktycznie - o jedną "4" za dużo było wpisane w umowie, a jako że samochód był w trasie, to nie miałem dostępu do dowodu rej. Sprawdziłem stan oleju - po dociśnięciu do końca bagnetu i wyjęciu miałem oleju aż po MAX, a TUTAJ jest wyraźny wyciek oleju. Domyślam się, że to jest właśnie ten czujnik. Jak go wymienię, to dam znać co z kontrolką się stało. Co do tej kierownicy, byłbyś w stanie potwierdzić moją hipotezę?
  15. Dzięki wielkie! Jak to jest z tą "4"? Jak to możliwe, że po odjęciu jednej cyfry mamy dostęp do reszty informacji? Na pełnym numerze informacje podstawowe się zgadzają... Ja tutaj nie widzę żadnej wzmianki o przyciskach przy kierownicy, ale za to zainteresowała mnie "koło kierownicy pokryte skórą" - u mnie jest jedynie guma, reszta by się raczej zgadzała. Jak dobrze mniemam prawdopodobnie była zmieniona kierownica i na stanie była tylko z przyciskami, które w moim przypadku są najwyraźniej dla "picu". Technicznie jest bez zarzutu, sprawdzany był dogłębnie i możemy raczej wykluczyć iż jest on powypadkowy. No nic, jakoś dam radę bez nich, może je zdemontuje...
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.