Skocz do zawartości

mpDante

Użytkownik
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O mpDante

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Corsa C
  • Inna marka
    Ford Mondeo MK4 2.2 TDCI
  • Silnik
    1.2 75KM
  • Nadwozie
    3d
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Spoko, dlatego pytam, bo tutaj mi kazali tylko kręcić rozrusznikiem przy pomiarze... więc wygląda, że zrobione na odwal. Zakładam, że ciśnienie może być jedynie wyższe na wciśniętym gazie, ale ten 3 cyl i tak będzie słabszy. Nie odcinali też paliwa.
  2. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    OK, dzięki. Postaram się to sprawdzić na własną rękę... jeszcze tylko pytanie, czy silnik musi być nagrzany do pomiaru i czy trzeba wciskać gaz? http://www.ceramizer.pl/dodatkowe-materialy/porady-ciekawostki
  3. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Chodziło mi o uszczelkę pod głowicą, że ją raczej wykluczam. Najczęściej właśnie przewija się temat wypalonych zaworów... Tylko w jaki sposób tą próbą olejową zdiagnozować, że to uszczelniacz?
  4. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    No, sfrajerowałem się, bo liczyłem na jakaś poradę co dalej... kasa poszła w błoto, a tą próbę olejową to mogę zrobić ze znajomym. Raczej to nie będzie głowica, bo wtedy byłby jakieś poboczne objawy. Czytając internety, szybciej coś z zaworami czy jak mówisz pierścienie. Tylko coś mnie w tej sytuacji "ratuje", żeby bez ściągania głowicy się obyło? Wygląda więc na to, że mój problem od początku jest związany z ciśnieniem (te wibracje). Póki co, poza biegiem jałowym, jeździ poprawnie.
  5. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Pytałem o to, ale patrzyli na mnie jak na debila... więc zwątpiłem, bo wyglądali jakby nie wiedzieli o czym mówię. Co masz na myśli góra czy dół?
  6. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Ponownie wracam do tematu, bo trafiło się wypadanie zapłonu na 3 cyl, w sumie sporadycznie, ale jednak... Byłem sprawdzić ciśnienie na cylindrach i na 3-cim wychodzi mniej jak na pozostałych (wszędzie 10 i 7/8). Pytanie teraz, czego się spodziewać... bo póki co, poza lekkimi wibracjami na jałowym, auto jeździ w miarę normalnie. Od mechanika dostałem radę, żeby pozbyć się auta
  7. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    OK, wydaje mi się, że jedną taką próbę też zrobiłem i nie było różnicy (bo pin 3 to chyba masa jest), ale dla pewności sprawdzę jeszcze raz tak jak mówisz. Te 3000rpm wystarczą do pomiaru na obciążeniu?
  8. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    No, mierzyłem napięcie na pinach poszczególnych. Najpierw samą wtyczkę odłączoną, potem podpiętą na przekręconym kluczyku (bez odpalania), potem na odpalonym/jałowym i ten jeden pin przy ok.3000obrotów (czyli przy obciążeniu, chyba, że źle to zrozumiałem?). Kabel minusowy miernika dałem do minusa na aku, a plusem sprawdzałem napięcie na kablach od przepływomierza?
  9. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Pomierzyłem na ile umiałem i wyszło coś takiego: Przy odłączonej wtyczce: 1,4 - 4,98V 2 - napięcie aku Podłączona wtyczka (zapłon/jałowy): 5 - 1,01V / 1,86V (ok.3000rpm 2,19V) 4 - 4,98V / 4,97V 3 - 0,02V / 0,01V 2 - napięcie aku 1 - 4.08V / 4,06V Jaki wnioski z tego można wyciągnąć? Co dziwnego zauważyłem, że po zrobieniu pomiaru obroty jałowe wskoczyły na ok.900 i tak jeździł cały dzień, następnego dnia znowu lecą na ok.600... poza tym, że silnik pracuje dużo lepiej po czyszczeniu przepustnicy, to nadal mam delikatne drgania.
  10. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Umiem poszukać Bardziej chodziło mi czy kojarzysz jak to powinno wyglądać. Patrząc po internecie to w podstawie, gdzie przykręca się przepustnicę jest jakiś oring, którego zwyczajnie nie kojarzę. Gdyby uszczelki nie było wcale, to zakładam, że byłoby to zauważalne w pracy silnika https://8.allegroimg.com/s400/01126a/18aceb8f4e0e809d8c5bafd8b958
  11. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Tylko raczej to inna wersja przepustnicy (zwróć uwagę na doprowadzenie węży). Jak wpisałem VIN na ECAT24 to pokazuje mi tylko numery części dla pozycji 1,2,3. Bardziej mi chodziło o pozycję 2.
  12. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    OK, a czy kojarzysz może czy pod przepustnicą powinna być jakaś uszczelka? Od góry w tej plastikowej obudowie (odmie?) jest oring, ale od spodu już nie kojarzę... Wg rysunku, coś tam jednak powinno być (2)?
  13. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Masz rację, bo nie pomierzyłem. Mam dwie lewe ręce do miernika i chyba dlatego poszedłem w te przepływomierze. Mimo wszystko, postaram się spróbować. OK, czyli już jakiś pogląd na sytuację mam, czego się spodziewać. A ten silnik krokowy jest zintegrowany z przepustnicą? W sumie otwierałem tą obudowę na przepustnicy, ale tam wszystko wygląda jak nowe.
  14. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    Wracam do tematu, bo wymiana przepływomierza nic nie dała, kupiłem 2 używki i na każdej zachowuje się tak samo (o ile są sprawne). Wyczyściłem przepustnicę i sama praca silnika się poprawiła, ale teraz praktycznie wolne obroty mam stałe ok.600. Domyślam się, że muszę zresetować ustawienia przepustnicy przez komputer, więc z tym jeszcze kilka dni poczekam. Zamówiłem jakiś czas temu u majfrendów kabelek, więc zawsze to jakaś szansa na sprawdzenie ewentualnych błędów. Jeżeli nie dam rady, to będę szukał kogoś ogarniętego z tym modelem auta. Przy okazji miałbym parę pytań: - Jakie powinny być wzorowe wolne obroty dla silnika 1.2? - Czy dobrze zrozumiałem, że tzw. silniczek krokowy jest zintegrowany z przepustnicą i ewentualne jego uszkodzenie to wymiana przepustnicy? - Pocenie się między przepustnicą i górną obudową (tam jest gumowa uszczelka) to normalny objaw? Zgodnie z zaleceniami na forum, podłożyłem pod śruby podkładki, żeby obudowa miała lepszy docisk, ale nadal widać delikatne zapocenie. Wcześniej ewidentnie była tam nieszczelność, bo cała obudowa przepustnicy była zasyfiona. Zastanawiam się czy nie dać pomiędzy jakiegoś silikonu do uszczelek itp?
  15. mpDante

    Wibracje silnika Corsa C 1.2

    OK, rozumiem, że mówisz o pinach... jutro zorganizuję miernik i zobaczymy czy sobie poradzę z pomiarem Też znalazłem opinie, że zamiennik niekoniecznie, więc w ostateczności trzeba będzie szukać używki, albo szarpnąć się na Boscha BTW: Coś takiego jak SKV Germany to też jakiś badziew, czy już coś porządniejszego?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.