Skocz do zawartości

R

Użytkownik
  • Zawartość

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O R

  1. R

    Zwiekszona ilość spalin

    Na szybko: pompa, pasek, olej jakieś 150 złotych. Uszczelka chyba grosze. Roboty trochę jest przy tym. Dodatkowo wymieniłbyś płyn chłodniczy, skoro wymienia pompę. Dynagel chyba z 50 złotych. Może teromstat masz walnięty? Pokazuje połowę skali? Bo jest po drodze do pompy skoro tak kompleksowo jedzie
  2. Nie mogę znaleźć tego złącza. W którym miejscu dokładnie się on znajduje?
  3. Ręczne ssanie znajduje się po lewej stronie kierownicy. Jeśli masz tam jakieś wolne miejsce po dźwigni to widać był przerabiany. Produkowali też zdaje się fabrycznie z ssaniem automatycznym. Nie mam pojęcia gdzie to automatyczne ssanie. Musisz mieć automatyczne. Mój bez ssania lub naciskania pedału gazu na benzynie nie odpali. Kręciłbym do rozładowania akumulatora. Na ssaniu odpala bez problemów.
  4. Otwierasz maskę, widzisz silnik, po lewej stronie silnika masz taką zabudowę, pod nią znajduje się pasek rozrządu, na lewo od tej zabudowy na wierzchu masz pasek klinowy. Żeby dostać się do termostatu musisz odkręcić obudowę rozrządu. Jeśli rozrząd miałeś robiony kilka lat temu zmień pasek, ew. pompę a termostat wymienisz przy okazji.
  5. Znalazłem odpowiedź na swoje pytanie. W silnikach 1,3 nie ma rolek napinających więc do wymiany są tylko pasek rozrządu i pompa wody. Pasek od 18 do 40 złotych, pompa od 70 do 120 w zależności od firmy. W silnikach N i NB są takie same więc nie powinno być pomyłki przy zakupie.
  6. W silnikach 1,3 masz do wymiany tylko pompę wody i pasek rozrządu. Ja te dwie części kupiłem za 125 złotych. Możeszi kupić taniej, lub drożej jeśli jest wybór w sklepie Za wymianę rozrządu, termostatu, cieczy chłodzącej zapłaciłem 7 dych. Po znajomości. W konkretnym serwisie za wymianę rozrządu chcieli 170 złotych rok temu. Jeśli chodzi o przebieg to prawdopodobnie tak samo jak ja masz na desce na górze licznik pokazujący 5 cyfr. Czyli maksymalnie pokaże Ci 99999 kilometrów. Po przejechaniu stu tysięcy zacznie kręcić od nowa Czyli jak pokazuje Ci na desce 70 tysięcy może mieć przejechane 170 tysięcy, 270 tysięcy ale i 970 tysięcy Wymień przede wszystkim filtr powietrza, paliwa, olej - wlej ten sam. Ja jeżdżę na mineralnym lotosu, poprzedni właściciel też na nim jeździł. Jeśli chodzi o ręczne ssanie trzeba umieć z tym jeździć Poznasz swój samochód to będziesz wiedział co i jak.
  7. A jakie powinno być prawidłowe wskazanie temperatury cieczy chłodzącej? Tutaj jest wskaźnik temp. w kadecie. Gdzie powinna być wskazówka? Przy normalnej jeździe na trasie 90 km/h i czy w jeździ po mieście są duże wahania tej wskazówki? Jaką temperaturę oznaczają granice niebieskiego z białym i białego z czerwonym?
  8. Jak w temacie; co wchodzi w skład rozrządu silników 1,3 60KM? Nie pamiętam czy mam N czy NB. Bo na allegro takiego kompletnego rozrządu nie znalazłem. Mam książkę "Opel kadett sam naprawiam", tam też nie znalazłem odpowiedzi na to konkretne pytanie. Stąd tutaj temat: z czego się składa ten rozrząd i co konkretnie w nim wymieniać? Wstawiłem rodzaj silnika w tytule/ andrzej_m55
  9. Jeśli chodzi o wejście od tyłu to może da się jakoś zdemontować półkę nad bagażnikiem? Odkręcić te dwie "śruby" co podnoszą półkę, zwolnić dwa kable. Wtedy będziesz mógł położyć kanapę albo i wejść górą. Wrzuć link do filmiku, jak to robisz A zamek.. przed włożeniem kluczyka ponaciskaj kilka razy klamkę. Bo być może nie zamarza wkładka tylko mechanizm zamka. U mnie to pomaga. Niestety nie od strony kierowcy, gdzie naciśnięcie na klamkę przy zamkniętym zamku blokuje zamek i trudno jest otworzyć kluczykiem To dopiero początek zimy. Grono użytkowników kadetów z roku na rok spada ale mam nadzieję my damy radę
  10. A w którym konkretnie miejscu jest ta "wielka śruba"? Gdzie jest ten filtr? W okolicy zbiornika/pompy paliwa? Jak się do niego dostać? Trzeba wjeżdżać na kanał, czy pod siedzeniem?
  11. Dobra panowie, a gdzie jest filtr paliwa w kadecie E 1,3? Czy jedynym przedmiotem filtrującym paliwo jest ten mały kilkucentymetrowy filterek znajdujący się na wężu koło silnika, zrobiony z takiego samego materiału jak filtr powietrza/gazu?
  12. R

    jaki olej i ile

    Ja leję lotos mineralny do mojego 22letniego demona szybkości
  13. Bo chyba w kadetach ogólnie hamulce są słabe. Sam chciałem je robić, bo w porównaniu z innymi samochodami jakimi jeździłem mój miedziak słabo hamował. Na diagnostyce mechanik mówi, że hamulce dobre, pokazywał mi te wykresy. To powiedziałem, żeby chociaż płyn hamulcowy zmienił, miałem nadzieję, że będzie lepiej. Jest tak samo
  14. Pojechałem na zbieżność i kierownica prosto Koszt u mnie to 72 złote.
  15. Przeglądając różne tematy zauważyłem w swoim 60konnym demonie szybkości pewną usterkę. A mianowicie jadąc prosto muszę kierownicę trzymać lekko w lewo. Czy to normalne na naszych drogach i w naszych kadetach? Czy Wy sami macie kierownicę idealnie prosto? Miałem nadzieję, że to wina moich ośmioletnich (!) opon. Kupiłem dwie nowe, tamte rzuciłem na tył i wciąż nie mam kierownicy idealnie prosto. Co robić? Jechać na zbieżność?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.