Skocz do zawartości

rytmik

Użytkownik
  • Zawartość

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana rytmik w dniu 8 Listopad

Użytkownicy przyznają rytmik punkty reputacji!

Reputacja

1

O rytmik

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Klucze
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    1.7 Z17DTH
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

314 wyświetleń profilu
  1. Trochę tu kombinacji w instrukcji. Nie mam ani autoalarmu, ani diod sygnalizacyjnych więc do większości instrukcji się nie mogę dostosować. Jednak rzeczywiście coś jest jeszcze nie tak, bo po drugim naciśnięciu zamykania zaświecają się na krótko kierunkowskazy a dopiero po trzecim naciśnięciu słychać głośne kliknięcie w zamkach. Póki co centralny się nie zawiesza i tak to na razie zostawię. Jednak ciekawość nie pozwoli mi tego nie posprawdzać według porad kolegi.
  2. Mała poprawka z otwieraniem drzwi od środka. Chodzi o to że po pierwszym naciśnięciu zamykania z pilota, wyciągając cypelek w drzwiach kierowcy centralny otwiera wszystkie drzwi a po drugim naciśnięciu już tylko drzwi kierowcy.
  3. Ja wymieniałem tą sprężynkę. Nie trzeba rozbierać zamka, ale trzeba go wyjąć. Jest to sprężynka z jednym zwojem i odgięciami na zewnątrz. Średnica trochę mniejsza od ołówka. O ile pamiętam jest różnica w kierunku zwoju. Dorabianie i dopasowywanie nie ma żadnego sensu. Trzeba ją włożyć sprytnie do dźwigni do której wchodzi linka od klamki zewnętrznej i do obudowy. Wpisz w wyszukiwarce zestaw naprawczy zamka meriva. U mnie w tylnych prawych drzwiach zwój był zawinięty w lewo, jakby lewy gwint.
  4. Przed przeczytaniem ostatniego wpisu byłem z laptopem w aucie i wszedłem jeszcze raz w konfigurację wariantów. Zupełnie nie mając pojęcia co to może dać zmieniłem ustawienie w zakładce "CDL- działanie blokady systemu (centralny zamek)" z wartości:nie występuje na wartość: w pogotowiu. Okazało się że centralny przestał się zawieszać i dodatkowo po drugim naciśnięciu zamykania nie można otworzyć drzwi od środka. Zamykanie naciskane było kilkakrotnie i nic się nie zablokowało, normalnie można otwierać drzwi. Myślę że problem rozwiązany, aczkolwiek przy większej ilości czasu przejrzę punkty podane przez kolegę, bo to zawieszanie jakby nie patrzeć chyba normalne nie jest. Dziękuje za wszystkie porady.
  5. Pierwsza sprawa jest taka, że u mnie przekaźnika k24d brak. Poza tym w gniazdach przekaźników nie występują zaciski 1 i 5 są tylko 2,3,4, więc pomiary odpadły. Nie sądzę żeby ktoś tam grzebał. Myślę że moje auto nie posiada wszystkich funkcji, bo np. nie mam autoalarmu. Może to jednak konfiguracja programowania BCM ale pewnie się mylę. Podłączyłem jeszcze raz komputer i doszedł błąd przycisku drzwiowego ( jest sprawny), jednak przy otwartych drzwiach i ręcznie zamkniętym zamku centralny działa bez zawieszania. Wystarczy wcisnąć przycisk palcem i znów klapa - centralny nie działa. Co do błędów U2116 i U2127 pokazały się po raz pierwszy, więc muszę poszukać o co chodzi, chyba że kolega wie. Nie łączę się przez CAN. ( Poszperałem i chyba chodzi o przypadkowe wyjęcie nie tego bezpiecznika co trzeba do odblokowania centralnego) vehicleManufacturerECUHardwareNumber 13111111 YF systemSupplierECUHardwareNumber: 0013 systemSupplierECUSoftwareNumber: 3002 RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: XXXXXXXXXX Identyfikator: 010F CalibrationDate: 20040422 ECUInstallationDate: 0151 Łączna ilość kodów błędów: 4 B3804 - Przycisk drzwiowy, wadliwe dzialanie (00) - Nie występuje B3225 - Niezadziałanie motoru sterownika centralnego zamka drzwi kierowcy (00) - Nie występuje U2116 - CAN-BUS - brak komunikacji z modulem sterowania wskazników (00) - Nie występuje U2127 - CAN-BUS - brak komunikacji z elektr. ukladem sterowania klimatyzacja (00) - Nie występuje
  6. Po teście z lampką wygląda to tak. W podanych konfiguracjach lampka świeci na krótko za każdym razem i nic się nie blokuje. Po założeniu wtyku do drzwi i podwójnym naciśnięciu zamykania centralny oczywiście przestaje działać aż do ponownego wyjęcia na kilka sekund bezpiecznika f-1.
  7. Sytuacja wygląda przedziwnie. Bezpiecznik f-19 jest dobry. Siedząc w samochodzie z zamkniętymi drzwiami wyjmuję na chwilę bezpiecznik f-1 i centralny zaczyna działać. Wykonując procedury opisane przez kolegę wszystko działa jak należy. I tu niespodzianka: do pierwszego otwarcia i zamknięcia drzwi kierowcy. Po dwukrotnym naciśnięciu zamykania centralny ponownie się zawiesza, przy czym po drugim naciśnięciu jednorazowo mrugną kierunkowskazy i słychać kliknięcie przekaźnika. Potem cisza i znów bezpiecznik f-1 do wyjęcia na 2-3 sekundy. Wszystko działa do momentu otwarcia i zamknięcia drzwi.
  8. Udało mi się przejrzeć styki i przewody. Wszystko czyste i brak przetarć na kablach. Załamań też nie ma. Jednak pojawił się błąd po podwójnym naciśnięciu pilota którego wcześniej nie zauważyłem (może dlatego że był odpinany akumulator). Jest to błąd: B3225 - Niezadziałanie motoru sterownika centralnego zamka drzwi kierowcy (00) - Nie występuje. Skąd ten błąd skoro przy pierwszym naciśnięciu zamki działają bez problemu? Jeżeli chodzi o index code to w TID po naciśnięciu dwóch przycisków pokazuje mi 009 czyli wychodzi według tej tabelki Holandia. Ale jest to chyba index samego TID-a. W op-com w programowaniu modułu nadwozia był ustawiony kod 015 wersja1 w chwili zakupu ale nie mam pojęcia czy był kiedyś zmieniany. Teraz mam taki ustawiony i zamek nadal się zawiesza ale przynajmniej podświetlenie zegarów działa prawidłowo. Nie wiem jak się mają te kody do działania zamka centralnego jak również do rozmiaru opon bo mam inne niż podaje producent i wielokrotnie już się przekonałem, że na 600 km z licznika robię realne około 630 km. Ten kod 013 o którym pisałem to było coś takiego ale to rzeczywiście dotyczy chyba samego wyświetlacza. Opel Meriva – Index Code OPEL ASTRA H – GID oraz CID – GRAPHIC INFO DISPLAY, COLOUR INFO DISPLAY rozmiar opon wariant Code Index nieistotne Bez komputera pokładowego (BC) 013 205/50R16 Z komputerem pokładowym (BC) 026 205/45R17 Z komputerem pokładowym (BC) 026 175/70R14 027 185/60R15 027 205/40R17 027 205/50R16 028 205/45R17 028
  9. Super opis. Jak czas pozwoli przejrzeć wszystko to natychmiast opiszę jak i czy rozwiązałem problem. Dzięki wielkie.
  10. Dziękuję za zainteresowanie. Podczas usterki otwieranie z kluczyka też nie działa. To znaczy otwierają się tylko drzwi kierowcy mechanicznie. Jutro obejrzę te styki i spróbuję wejść w moduł centralnego, ale jak dobrze pamiętam to nie było takiej opcji, żeby wejść tylko do zamka. Popatrzę, potestuje i napiszę jak to wygląda.
  11. Witam. Nie zakładam nowego tematu, ponieważ mam identyczny problem z centralnym zamkiem. Po dwukrotnym naciśnięciu (nawet przypadkowo) przycisku zamykania drzwi z pilota, zamek centralny przestaje działać. Jednak ja nie odłączam klemy a jedynie wyjmuję bezpiecznik nr1 na 2-3 sekundy, wtedy centralny znów działa ale nie resetuje mi się wyświetlanie daty i godziny w TID. Próbowałem w op-com różnych index code, ale w sumie nie wiem jaki powinien być w moim aucie (Z17DTH 2004). Wyczytałem gdzieś przypadkowo że ma być 013 ale dotyczyło to GID-a. Ustawiłem ten kod ale okazało się, że podświetlenie zegarów mruga nieregularnie i nic nie można zrobić potencjometrem ściemniania. W op-com błędów brak.
  12. rytmik

    1.7 74kW 16V Z17DTH Demontaż wtrysków

    Nie próbowałem niestety i nie wiem jakby się zachował silnik bez kodowania.
  13. rytmik

    1.7 74kW 16V Z17DTH Demontaż wtrysków

    Dorzucę moje działanie. Wtryski programowałem op-comem. Po kolei: -Diagnostyka -Rocznik -Meriva -Silnik -Z17DTH -Programowanie -Wymiana wtrysku Wpisanie numeru (tego z gniazda zasilania - wszystkie znaki), przycisk zamiana i po potwierdzeniu OK. Odpaliłem od razu i po problemie. Jeżdżę już piąty dzień bez błędu. Pozostaje tylko weryfikacja dociągnięcia śrub kluczem dynamometrycznym, ale na razie nie mam.
  14. rytmik

    1.7 74kW 16V Z17DTH Demontaż wtrysków

    Dzięki za odpowiedź. Najgorszy problem w tej operacji to demontaż i montaż rury dolotowej powietrza ale myślę, że dla bezpieczeństwa to zrobię.
  15. rytmik

    1.7 74kW 16V Z17DTH Demontaż wtrysków

    Ja pokusiłem się o zamianę wtrysków 2 z 3. Na drugim wtrysku był spłaszczony oring z jednej strony, więc go wymieniłem. Po zamianie i zakodowaniu wtrysków błędu p0302 na razie niema i silnik chodzi jakby lepiej. Niestety nie zrobiłem jednej rzeczy. Wtryski przykręciłem w miarę mocno ale bez klucza dynamometrycznego. Czy jest konieczne ponowne otwarcie pokrywy i dokręcenie tym kluczem, czy zostawić jeśli silnik pracuje normalnie?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.