Skocz do zawartości

oscyloskop23

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O oscyloskop23

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Vectra A
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury na nowy. Objawy dalej są takie same, ale teraz gdy zaczęły falować obroty zaświecił się CHECK ENGINE. Odczytałem kod błędu: 45 - za bogata mieszanka Tym razem, gdy silnik podczas pracy zaczął przygasać, zwiększyłem mu obroty do ok. 2500 obr/min i obroty spadały bardzo, bardzo powoli (jakby się chwilowo zawiesiły).
  2. Był pomiar kompresji, który wskazał 12 , 12,5 , 12 , 12 mechanik mówił, że jest dobrze.Ciecz chłodząca była sprawdzana na zawartość spalin i pomiar nic nie wykazał. Czujnika temperatury płynu jeszcze nie sprawdzałem.
  3. Układ paliwowy sprawdzony i jest sprawny, niedawno wymieniłem filtr paliwa. Uszczelka głowicy jest dobra, płynu chłodniczego nie ubywa i nie ma jego śladu w cylindrach. Świece bywają zalane, tak jakby dostawał za dużą dawkę paliwa. Podczas ostatniej fazy nierównej pracy przed zgaśnięciem, czuć lekki zapach paliwa z wydechu. Jeszcze jakieś sugestie? Byłem u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce. Bardzo proszę o pomoc.
  4. Witam, Po odpaleniu na zimnym silniku, obroty utrzymują się na poziomie 1500 obr/min, po czym wraz ze wzrostem temperatury spadają do 850 obr/min - silnik pracuje równo. Gdy wskazówka temperatury dojdzie na niżej przedstawiony poziom, to zaczynają falować obroty. Początkowo na biegu jałowym silnik wpada w dziwne obroty podnoszą się i opadają w zakresie 900 -1300 obr/min. W następnej fazie obroty zaczynają gwałtownie spadać do 500 i komputer je podbija do 1200, i zaczyna się bardzo nierówna praca. Dalej silnik zaczyna przygasać, aż w końcu gaśnie. Po zgaśnięciu jest problem z odpaleniem. Wymieniłem już sporo elementów: przewody zapłonowe, świece, cewkę, kopułkę wraz z palcem oraz cewkę halla, moduł zapłonowy i silnik krokowy. Podmieniałem nawet komputer i dalej nic. Mój pojazd Vectra A silnik 1.6 z monowtryskiem. Bardzo proszę o pomoc.
  5. Rozebrałem silnik i widać wyraźne zużycie dwóch dźwigienek i krzywek na zaworach ssących. Na uszkodzonych krzywkach brakuje około 1mm w stosunku do pozostałych, a na dźwigienkach ok. 0,8 mm i 0,9 mm, a do tego są jeszcze wytarte pestki zaworowe. Dlatego chcąc zakupić nowe części natrafiłem na dylemat, ponieważ jeden wałek ma czarne pokrycie, a pozostałe go nie posiadają. Teraz moje drugie pytanie. Na oryginalnej dźwigience zaworu znajduje się otwór. Natomiast na nowych w sklepie nie ma go. Czy to otwór tylko wykorzystywany podczas produkcji, czy pełni jakąś funkcję, bo pod nim znajduje się popychacz zaworowy?
  6. Witam, W silniku C16NZ uszkodzeniu uległ wałek rozrządu. Uszkodziły się dwie krzywki i dźwigienki, które uległy silnemu wytarciu. Oczywiście chcę zakupić nowy wałek z kompletem krzywek, ale sprzedawca w sklepie ma dostępne trzy warianty: 1) AE CAM359 - krzywki są czarne 2) Febi Bilstein 02986 3) Koreański OD0002D - widać, że jest szlifowany 4) Dźwigienki zaworowe firmy INA 422004010 Jakiej firmy możecie polecić wałek rozrządu, aby długo działał? Zastanawiam się również jaka jest różnica pomiędzy wałkiem który ma czarne krzywki, a tym bez czarnego pokrycia.
  7. Rzeczywiście uszkodzeniu uległ jeden z przewodów - powód uległ wewnętrznemu przepaleniu i miernik pokazywał brak przejścia.
  8. Witam, Posiadam samochód Opel Vectra A z sinikiem 1.6i Cat. Fabrycznie oryginalna cewka zapłonowa dostała przebicie. Zakupiłem nową firmy Beru po montażu działała normalnie, natomiast na drugi dzień był problem z odpaleniem. Patrzę pod maską, a ona również dostała przebicie i powstaje łuk elektryczny. Zareklamowałem, reklamacje uznali i wymienili na nową. Zamontowałem chwilę działała normalnie i znów po paru minutach pracy silnika pojawił się łuk elektryczny - kolejnej reklamacji niestety nie uznali. Kupiłem kolejną i znów to samo. Na obrazku zaznaczyłem miejsce powstawania łuku elektrycznego. Dziwne, że na każdej zamontowanej cewce on powstaje. Podczas zakładania przewodu wysokiego napięcia na cewkę słychać kliknięcie i przewód trzyma się stabilnie. Jak odpalę samochód, to co jakiś czas widać ten łuk elektryczny. Gdy zwiększę obroty, to powstaje on częściej, ale gdy schodzi z obrotów, to widać bardzo silne nasilenie powstawania łuku elektrycznego. Chwilę chodzi ponownie niestabilnie na wolnych obrotach i częstotliwość powstawania łuku powoli maleje, a praca silnika się stabilizuje. Co może być przyczyną?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.