Skocz do zawartości

astra_man

Użytkownik
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O astra_man

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Hej Kontrolka oleju zaswieci sie wtedy gdy bedzie za niskie cisnienie. Czyli mniej wiecej wtedy gdy bedzie go juz wyraznie mniej niz minimum ale raczej wczesniej niz jak zostanie litr I generalnie tak jak napisal Adam - nie mozna od tak sobie wlewac oleju jaki Ci w rece wpadnie. Jak zawsze byl lany syntetyk to taki lej ewentualnie mozesz zejsc na polsyntetyk z racji duzego przebiegu ale nie w druga strone. Pomiar cisnienia sprezania mozna bardzo latwo wykonac samemu, na allegro sa zestawy za 100-150 zl. Wkrecasz manometr w miejsce swiec i krecisz rozrusznikiem. Ewentualnie kazdy przyslowiowy pan Kaziu w warsztacie ci to zrobi za flache I wcale niekoniecznie ten silnik (o ile zdrowy) musi brac olej... ja mam astre tez 1.6 tyle ze turbo i praktycznie od wymiany do wymiany dolewam jakies sladowe ilosci rzedu 0,3-0,4 L mimo posiadania turbo i znacznie bardziej wyzylowanego silnika.
  2. astra_man

    (VB) 2.0 DTi brak mocy i spalanie

    Spalanie faktycznie nienormalne... mnie VB x20dth po zakorkowanej lodzi w zime raczej nie palila wiecej niz 8,5 litra. Pompa vacum procz hamulcow odpowiada tez za sterowanie egr-em, klapkami zawirowan i turbina w tym silniku. Troche dziwne ze akurat po zmianie vacum pompy doszukali sie u ciebie czegos w vp44. Ja bym mimo wszystko tak jak kolega wczesniej napisal sprawdzil ta ciegno od turbo + wykrecil egr i zobaczyl czy pompa vacum daje wystarczajace podcisnienie zeby nim sterowac. Sam kiedys regenerowalem ta pompe wtryskowa i mnie to wynioslo ponad 2500 zl wiec tylko w ostatecznosci cos bym przy niej grzebal. Chyba ze masz na gwarancji ja.
  3. astra_man

    [Z16LET] uszkodzone cewki zaplonowe?

    Gdy podlaczylem op-coma i patrzylem te wartosci przy zmiennym obciazeniu silnika i obrotach to wlasnie bylo tak jak piszesz ze pierwsza zmianiala sie znaczaco - niemal od 0 do duzych wartosci natomiast druga tylko troche. Nie do konca rozumiem tylko czemu stosunek mieszanki pokazywala caly czas jak Lean.
  4. astra_man

    [Z16LET] uszkodzone cewki zaplonowe?

    Nie wiem bo juz mi sie dzis nie chcialo podpinac op-coma, zrobie to w weekend. A uwazasz ze sa uszkodzone?
  5. astra_man

    eksploatacja - co ile km/lat wymiana?

    Tak zalezy. Olej sie wymiania raz do roku lub co okolo 15-20 tys jak duzo jezdzisz. Syntetyk mozna troche rzadziej wymieniac niz polsyntetyk. Filtr oleju razem z olejem, filtra paliwa to prawdopobonie w ogole u Ciebie nie ma, mam 1.6 Turbo i u mnie nie ma // Sorry zle doczytalem, myslalem ze te masz astre III, w II to nie wiem czy jest ale jak jest to mozna co roku razem z olejem chociaz jak rzadziej wymieniasz to tez ujdzie.. Kabinowy to juz jak tam chcesz. Jest jeszcze filtr powietrza i co te 20-25 tys / 2 lata mozna wymienic. Raz na 2-3 lata, nie ma tu jakis rygorystycznych norm, zreszta to jest smieszny koszt. Zapomniales jeszcze o swiecach. Wymiana z reguly co 30-50 tys. Zalezy jakie tam wkladasz czy zwykle czy jakies platynowe z gornej polki. Wszystkie te wartosci sa podane w przyblizeniu bo nie ma sztywnych limitow.
  6. astra_man

    [Z16LET] uszkodzone cewki zaplonowe?

    Podziele sie informacja w razie jak by ktos mial podobny objaw. Dzis przyszla listwa z cewkami, oryginalna DELPHI czyli taka jak fabrycznie jest zakladana, zwiekszylem szczeline w swiecach spowrotem na 0,9 i zalozylem nowa cewke i problem zniknal Brak szarpania i tzw wypadania zaplonu. Koszt niestety 278 zl.
  7. astra_man

    [Z16LET] uszkodzone cewki zaplonowe?

    Robilem regeneracje turbosprezarki niedawno, zakladalem ja wspolnie z mechanikiem i przy okazji sprawdzalem wszystkie weze od turbo i IC i jest ok. Oczywiscie wszystkie nowe filtry i swiece przy tym byly zakladane. Ta lambde moge jakos zdiagnozowac swoim op-comem? Bo mam odczyty z tych sond podane w Voltach czy mV? A miales moze tez tak ze przy wcisnieciu pedalu gazu np do polowy problem nie wystepowal a jedynie przy pedale w podlodze? Ogolnie tez zamierzam ta listwe wymienic. Nie wiem czy mowimy o tym samym ale taka listwa z cewkami zaplonowymi oryginalna Delphi kosztuje 280 zl natomiast zamienniki sa ponizej 200 zl... Tak jak pisalem, na wolnych obrotach mam zawsze 0 na kazdym cylindrze natomiast przy pedale w podlodze wartosci zmieniaja sie tak jak opisalem. Kompresja chyba dobra bo oleju nie bierze grama a na hamowni bylem niedawno to wyszlo 181 KM / 250 NM czyli nawet lepiej niz podaje fabryka. Ale nic nie szkodzi na przeszkodzie zebym ja sprawdzil. Hmmm no zadaje pytania na podstawie wskazan op-comu. Przeciez wiekszosc podstawowych warsztatow to nie ma nic wiecej na wyposazeniu niz taki sam op-com. Moge podac kazda inna dowolna zmienna stad moje pytanie o ukierunkowanie. Moze i jestem zielony, dlatego pytam bo chce sie nauczyc
  8. Witam Mam od jakiegos czasu nastepujace objawy: w momencie wcisniecia pedalu gazu do konca w okolicach 2 - 2,5 tys obrotow czulem przez chwile lekkie szarpanie silnika po czym po kilku sekundach w miare wzrostu obrotow problem znikal. Szczegolnie czuc to bylo podczas jazdy na wyzszych biegach typu 5 lub 6. Kilka szarpniec po dodaniu gazu po czym OK. Bylem u mechanika i stwierdzil ze to moze byc wypadanie zaplonu i ze podejrzewa cewki zaplonowe po czym wykrecilismy swiece i zmniejszylismy szczeliny ze standrdowych 0,8 na 0,7. I w sumie troche to pomoglo, nie mam juz takich ostrych szarpniec ale mimo to dalej mam wrazenie ze w tym zakresie obrotow silnik pracuje nierowno. Podlaczylem dzis op-coma i bledow zadnych od silnika nie bylo, natomiast chcialem sie poradzic czy ponizsze parametry sa ok (niestety nie dziala mi w op-comie zrzucenie logow do pliku wiec musze opisac recznie)? Knock Retard Cylinder 1 Knock Retard Cylinder 2 Knock Retard Cylinder 3 Knock Retard Cylinder 4 Tu mam na biegu jalowym wszystkie na 0, natomiast pod obciazeniem w cylindrach 1, 2 i 4 wartosci skacza do -3, czasem -4. Natomiast na cylindrze 3 skacze az do -12. Moje pytanko jest czy te roznice sa akceptowalne i czemu te wartosci sa ujemne? B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1) B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Tutaj mam na obydwu sensorach zawsze Lean czyli uboga. Niezaleznie czy jade czy stoje czy gaz w podlodze czy nie. To jest ok? Slyszalem ze powinno sie zmieniac czesto pomiedzy uboga a bogata. Barometric Pressure <- to mam ok 98 kpa Boost Presure <- to maksymalnie dochodzi do 210-230 Czyli wychodzi, ze turbina laduje u mnie okolo 1,2-1,3 bara. To w normie? I teraz juz nie wiem czy to faktycznie listwa z cewkami czy moze cos innego?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.