Skocz do zawartości

Wigo48

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Wigo48

  • Urodziny 24.10.1948

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Astra III
  • Inna marka
    astra h
  • Silnik
    1,6 105kM
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

216 wyświetleń profilu
  1. Moje logiczne wytłumaczenie odnośnie występowania błędu p0171 jest następujące. Ponieważ zadaniem EGR jest zmniejszenie zużycia paliwa poprzez dodatkowy wlot spalin, wszystko jest w porządku póki prawidłowo działa EGR i kanaliki w kolektorze ssącym nie są zapchane. Gdy jeden z tych elementów nie działa skład mieszanki ulega zmianie i komputer pokazuje błąd ubogiej mieszanki zwiększając jednocześnie wymaganą porcję paliwa. Zużycie minimalnie wzrasta. Stąd też czuć niedopaloną benzynę z wydechu i jej zwiększone o 0,3 - 0,5 l zużycie. Również występuje szarpanie przy obrotach ok 2000. Oczywiście auto chodzi normalnie, ale nieprawidłowość składu mieszanki występuje. To jest moje wytłumaczenie problemu. Usunięcie błędu polega na przeczyszczeniu zablokowanych kanałów kolektora ssącego i przeczyszczenia EGRa, który przestaje funkcjonować gdy kanały są niedrożne. Po przeczyszczeniu kanałów problem minie na 100% Miałem to już za sobą, ale po 6000 tyś powrócił, ponieważ silnik bierze olej 1 litr/ 1000. Przedtem i teraz również błąd się wyświetla co 100 - 200 km. Załączam zdjęcie i link do tematu http://astra-3.pl/forum/viewtopic.php?f=16&t=2365&start=30
  2. Zobacz czy po otwarciu innych drzwi też to nie działa. Może jest przerwana wiązka kabli w tych drzwiach. B. częsta awaria.
  3. Każda ingerencja w fabryczny układ powoduje błędy i inne problemy w użytkowaniu auta. Jestem zdecydowanie przeciwny zaślepianiu EGRa. Czyszczenie EGRa i kanalików ssących w kolektorze kosztuje ok 200-300 zł, a zysk jest taki, że lepiej przyspiesza, mniej pali o 0,4-0,5 l i nie wyświetla błędów. Więc zrób czyszczenie, a pozbędziesz się problemów i będziesz jeździł z przyjemnością. Za darmo nic nie ma, przecież od czasu do czasu trzeba w auto niestety inwestować.
  4. Chciałbym zmienić klakson na dwutonowy, bo dźwięk zainstalowanego jest ogólnie mówiąc nieciekawy. Dlatego mam pytanie , bo ktoś już pewnie to zrobił, czy to jest możliwe i z jakimi przeróbkami to się wiąże. Czy np.od vectry c będzie dobry?
  5. Dolanie innego oleju silnikowi bardzo nie szkodzi, gorzej jest jest go gdy go brak. Czytałem o tym e fachowym czasopiśmie. Jak jest naprawdę nikt nie stwierdzi tego autorytatywnie. Jeśli olej ma duży przebieg możesz go wymienić. Jeśli nie dolej prawidłowego , jeźdź dalej i się nie przejmuj. Gorzej by było gdybyś zmieszał syntetyk z mineralnym, a to tylko półsyntetyk.
  6. Ludzie nie zdajecie sobie sprawy jak zatkane kanały w kolektorze ssącym wpływają ujemnie na poprawną pracę silnika. Po ok 13 000 w niemal każdym silniku opla prędzej czy później wystąpi szarpanie i jedyną , lub jak kto woli podstawową czynnością naprawczą jest usunięcie nagaru z tych kanałów. Zmiana pracy jest gwarantowana, bo sprawdzona przeze mnie i wielu użytkowników opli i nie tylko. https://astraklub.pl/viewtopic.php?f=156&t=806908&start=490
  7. Po całkowitym odpięciu akumulatora zewrzyj klemy aby wyzerować sterownik.
  8. Wojcich 14. Trzeba wyczyścić przepustnicę. Też to miałem i pomogło czyszczenie.
  9. Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Chciałem pomóc koledze Marian 321, bo też miałem podobny problem. Trzeba odpiąć akumulator - oba bieguny - na ok 10 minut.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.