Skocz do zawartości

piieczar

Użytkownik
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O piieczar

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. piieczar

    Z16XE1 - Zerwana śruba EGR

    Tak zgadza się zerwana jest śruba nr 16 według schematów. Natomiast nawet gdy wpiszę w google lub allegro "Torx m16x45" to nie wyskakuje mi za bardzo konkretna taka śruba. Potrzebuje również informacji na temat 3 pozostałych :/.
  2. piieczar

    Z16XE1 - Zerwana śruba EGR

    Właśnie tez dorwałem te schematy. Tylko gdy wpisuje to co jest podane to w ogóle nie wyskakuje mi taka śruba ani allegro ani google. Najlepiej bym potrzebował informacje o wszystkich 4 i wkręcić wszystkie nowe.
  3. Witam, chciałbym u siebie wyczyścić EGR. Podczas oględzin z zewnątrz zauważyłem, że mam zerwany jeden "czubek" śruby. Myślę, że jestem w stanie normalnie wyjąc zawór EGR i ta śruba nie będzie przeszkadzać. Uważam tak bo one nie są całe gwintowane i chyba teraz ona w ogóle nie trzyma. Po prostu odkręcę resztę śrub wyjmę EGR a ta zerwana złapie kombinerkami lub czymś podobnym i spróbuje wykręcić. Problem w tym, że gdy już go wyczyszczę to do skręcenia przydałaby się nowa śruba. Nie mam pojęcia jaka to jest. W tym potrzebuje pomocy. Czy ktoś może zna wymiary tej śruby albo może coś doradzić? Ta śruba, która jest akurat zerwana jest różna od wszystkich innych (dwie dolne są takie same a górne jedna dłuższa druga krótsza) Opel Astra H GTC COUPE 1.6 Benzyna + LPG 77 KW 2007 ROK. Kod silnika: Z16XE1 ZDJĘCIA: Zdjęcie znalezione w internecie. Pod numerem 1 jest śruba, która mam zerwana. "Do odkręcenia trzech śrub, zaznaczonych na pomarańczowo, stosujemy klucz TORX 27. Czwarta śruba to odwrotny torx, odkręcałem zwykłą nasadka '8." Jak widać to jest sytuacja u mnie. Zrzut wykonany z filmiku na youtubie, na którym Pan czyścił EGR. Pokazał śruby do kamery natomiast nawet nie było widać skąd która wyjął. Jak widać dwie są takie same a drugie dwie różne EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=MGdYABnW-YM Z tego co widzę na filmiku (1:25) moja zerwana śruba jest druga najdłuższa. Z informacji. które znalazłem na innym forum jest to TORX 27. Zostaje tylko pytanie jakiej długości jest ta śruba.. Może to ta: http://www.renimix.pl/sruba-m6-x-55-zawor-recyrkulacji-spalin-p-1808.html ?
  4. Witam, może zaczne od początku. Moje auto: Opel Astra H GTC COUPE 1.6 Benzyna + LPG 77 KW 2007 ROK. Kod silnika: Z16XE1 Kod nadwozia: L08. Przebieg: 202 tysiące. Auto posiada fabryczna instalacje gazowa montowana w serwisie Opla, przynajmniej taka informację posiadam. Gazownik u którego byłem to samo stwierdził od razu. Mówił, że nawet nie podłączy się komputerem do sterownika gazu. Opis problemu: Jakieś dwa tygodnie temu po przejechaniu jakiś 2 km od odpalenia auta wyskoczyła mi kontrolka "Autko z kluczykiem" w lewym zegarze pod obrotomierzem. Po chwili zgasła, znowu się zapaliła i zgasła. Po chwili wyskoczył mi "check engine", auto zaczęło ciężej i głośniej pracować. Straciło moc i się trzęsło. Obroty falowały od 900 do 1000. Stanąłem na poboczu po jakiś 300 m bo to była najbliższa opcja. Odczytałem błąd (Posiadam tanie OBD z aliexpress elm 327). Aplikacja wykazała mi błąd: P0303 - układ napędowy - Cylinder 3 Misfire detected. W tamtym momencie jeszcze nie wiedziałem zbytnio o co chodzi. Auto pochodziło tak na biegu jałowym i je zgasiłem. Usunąłem ten błąd, ponieważ chciałem zobaczyć czy od razu wyskoczy to samo. Odpaliłem auto i jakby nic się nie stało pojechałem dalej normalnie do domu jakieś 18 km. Wiem ze chodzi o problem z iskrą i cylinder przestaje pracować lub pracuje nierówno. Moje spostrzeżenia: Dzieje się tak gdy auto się nagrzeje najczęściej po przejechaniu około 20 km. Błąd wyskakuje zazwyczaj gdy obroty spadają. Na przykład gdy stoję na światłach. Razem z tym błędem wyskoczył mi również już błąd P0300 - układ napędowy - Random / Multiple Cylinder misfire detected. Jakie czynności wykonałem: (po wpisaniu błędów w Internet pierwsze co to zalecają sprawdzenie świec oraz cewki) - Wymiana 4 świec na nowe. W aucie były włożone świece NGK BCPR6E z odstępem od elektrody 0,9mm oraz wysokościa elektrody 3 mm. Pojechałem do najbliższego sklepu z częściami (przebywam za granicą więc możliwości czasami mam ograniczone). Zostały dopasowane do mojego auta (te same świece są podane na oficjalnej stronie NGK do mojego auta) świece NGK ZFR5F-11 z odstępem od elektrody 1,1mm oraz wysokością elektrody 5mm. Po wymianie świeć przez 2 dni było okej wszystko działało jak należy myślę. Jeździłem po autostradzie jak i po mieście nie zauważyłem żeby cos było nie tak. Niestety po dwóch dniach problem powrócił znowu błąd P0303 misfire detected. Teraz pytanie: Czy powrotem tego błędu może być większy odstęp od elektrody w nowych świecach? Nowe od starych posiadają 0,2mm większy odstęp. - Po ponownym pojawieniu się problemu wyjąłem cewkę. Cewka jest w miarę nowa poprzedni właściciel wymieniał ja rok temu w maju. Dostałem z autem stara cewkę i paragon za nową. Nową cewka jest firmy DELPHI. Z zewnątrz po wyjęciu wygląda jak nowa. Wyczyściłem trochę „fajki” od środka, które na chodzą na świece. Poruszałem trochę tymi sprężynkami w środku. Sprawdziłem również styki czy nie są zaśniedziałem przy złączu, były okej. Po włożeniu ponownym cewki problem nie ustał. - Kolejnego dnia postanowiłem jechać do pracy tylko na benzynie (w 1 stronę mam około 20km). W drodze powrotnej wyskoczył Check Engine, ale z innym błędem niż dotąd mianowicie P0171 - Układ napędowy - system too Lean (Bank 1). Po wpisaniu tego błędu w internet zauważyłem, że ludzie którzy posiadają z nim problem opisują objawy takie jakie ma moje auto. (Falowanie obrotów, brak mocy, szarpanie, głośniejsza praca silnika, też po nagrzaniu się tak jak u mnie). W zdecydowanie większości przypadków, które czytałem problemem był EGR. Po wyczyszczeniu lub zaślepieniu problem się rozwiązywał. Ewentualnie zalecali wyczyszczenie dolotów do kolektora i EGR, wyczyszczenie przepustnicy. Chciałem się zabrać za czyszczenie EGR albo chociaż go wyjąc zobaczyć w jakim jest stanie. Niestety po oględzinach zauważyłem, że mam zerwany czubek jednej śruby, która go trzyma. Wstrzymałem się z ta czynnością bo nawet nie wiem jaka to jest śruba, żeby kupić nowa i złożyć to potem. Znalazłem informacje o sposobie, który może pomóc zdiagnozować czy to EGR. Nagrzać silnik do około 100 stopni. Zgasić, odłączyć kable od EGR. Odpalić i przejechać się trochę. Niestety podczas przejażdżki wyskoczył błąd jak zawsze czyli P0303 cylinder misfire detected. Wyczytałem jeszcze, że jedna osobą miała podobnym problem i przyczyną okazały się klapy w kolektorze. Co dłuższy okres czasu wyskakuje mi też błąd związany z tym, ale rzadko. Jest to błąd P1112 - zawór elektromagnetyczny klapy krętej zakłócenia działania. Mechanik to sprawdził i mówił że może się zawieszają czasami. Był się przejechać auto nie traci mocy na żądnym biegu. Stwierdził, że nie jest to w tym momencie nic wielkiego. Postanowiłem jeszcze jechać i wywołać ten błąd P0303 z missfire na gazie. Gdy się pojawił przełączyłem na benzynę ale nie wiele się zmieniło. Z tego co zauważyłem silnik ogólnie pracuje trochę lepiej na benzynie niż na gazie. Natomiast nawet gdy nie ma błędu bo go usunę i się nie pojawił jeszcze to silnik posiada inny odgłos pracy niż zawsze. Bardziej głośny, "buczący". Na tym kończą się moje spostrzeżenia i pracę, które wykonałem. Na różnych forach już się naczytałem i z tego co widzę możliwości może być dużo. Może ktoś ma jakiś pomysł ? Poradę ? Z góry dziękuje za wskazówki. Pozdrawiam ! ZDJĘCIA: - Cewka - Stare świece - Nowe świece
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.