Skocz do zawartości

maysterkovitz

Użytkownik
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O maysterkovitz

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra II
  • Inna marka
    lubię markowe buty
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

119 wyświetleń profilu
  1. maysterkovitz

    Końcowy wydech.

    Cześć, Chciałbym, żeby auto basowo pomrukiwało na wolnych obrotach, a na wysokich, w trasie, zachowywało zwykły dotychczasowy dźwięk. Dowiedziałem się, że można coś podobnego uzyskać ucinając samą końcówkę wydechu i wspawując w jej miejsce grubszą. Czy ktoś przerabiał taki patent i może powiedzieć jaki dało to efekt? Pozdrav
  2. Po całym sezonie na Fulda SportControl 205/50 r16 mogę napisać tak: Fajnie się trzymają i hamują, ale nadają się do sportowej jazdy tylko po mieście :), bo na trasie zaczynają bić powyżej 110 km/h i żaden macher nie potrafi tego usunąć. Byłem u kilku, wykonywane było również wyważanie z testem drogowym i niestety, mniejsze lub więjsze, złagodzone na dłużej lub krócej, ale ZAWSZE bicie jest. Więcej niczego - nawet zapałek - co ma nazwę Fulda lub podobną na pewno nie kupię. Zatem nie polecam, a nawet ostrzegam, no chyba ktoś chce mieć wibracje na trasie bo lubi się pohuśtać, wtedy Fulda SportControl jest dla niego! Pozdrawiam
  3. Nie zauważyłem tego 165. Oczywiście, pomyłka, od początku chodziło o 195.
  4. I tak się stało. Mechanik na miejscu się za to chwycił. A jak się chwycił, to ten prożek prawie mu się w rękach rozleciał. Na szczęście znalazł mocniejszy metalowy fragment powyżej i przyśrubował ten plastik do niego. Wygląda, że cały spód jest mocno przeżarty. Zrobienie całego podwozia z 2-letnią gwarancją to około 600 zł. Odnośnie jeszcze rozmiarów koła, to tabelki tabelkami, ale o ile dobrze mnie w szkołach uczono, średnicę całego koła liczę tak: Dla 195/60 R15 wysokość opony: 60% z 19.5 = 11.7cm razy dwa (bo opona z dwóch stron opasa felgę na średnicy) 11.7 * 2 = 23.4cm czyli gumy mamy 23.4cm a teraz fegla 15stka: 15cali (15 * 2.54) = 38.1cm więc średnica całego koła = 61.50cm Dla 205/50 R16 wysokość opony: 50% z 20.5 = 10.25cm razy dwa (bo opona z dwóch stron opasa felgę na średnicy) 10.25 * 2 = 20.5cm czyli gumy mamy 20.5cm a teraz fegla 16stka: 16cali (16 * 2.54) = 40.64cm więc średnica całego koła = 61.14cm Wychodzi zatem, że koło na 205/50 R16 ma mniejszą średnicę niż 195/60 R15, przy czym jest ono szersze o 1cm (20.50 - 19.50)
  5. Rozmiary kół mam ok. Policzyłem jeszcze raz dla pewności. I już wiem co trze, tylko nie wiem jak się to fachowo nazywa. We wnęce na tylne prawe koło, po przedniej stronie jest taki plastik wielkości mniej więcej telefonu/tableta. I to on odstaje jednym rogiem. W pozostałych kołach przylega normalnie.
  6. Na nowym secie koła mają średnicę nawet mniejszą, o niecałe pół centymetra, natomiast są szersze o centymetr. Z tego co szukałem na necie oraz zasìęgałem opinii to 205/50 R16 to legalny oplowski zamiennik do Astry G
  7. Niedawno byłem na szarpakach i amortyzatory mam 70% Dzięki
  8. Miałem podobny problem po zmianie kół. Oponiarz mi wyważał kilka razy i ciągle to samo, zaczynało się przy 120km/h. Poszedłem do mechanika. Ten stwierdził, że nie widzi innej przyczyny poza kołami. Poszedłem do innego oponiarza, który miał maszynę Huntera i wyważyli mi koła z tzw. testem drogowym. I w znacznej mierze pomogło. Teraz przy 120 km/h jadę bez trzepanki, a zaczyna dopieo lekko potrząsać budą przy 150 km/h, jednak nie na tyle by pasażerownie odczuwali mocny dyskomfort.
  9. Cześć, 3tyś km temu zmieniłem koła z oryginalnych oplowskich 165/60 R15 na 205/50 R16, 6.5 cala, ET 48, opony Fulda SportControl i po zapakowaniu na tył szwagierki z chłopakiem oraz teściowej (razem jakieś 200 kg) mam tarcia o nadkola, a na zakrętach mocniejsze. Natomiast kiedy jadę sam lub z jednym pasażerem z przodu, tarcie nie występuje. Czy to możliwe, że źle dobrałem koła i każde obciążenie pasażerami tyłu będzie powodować tarcie, czy może naprawa/wymiana jakichś elementów zawieszenia może rozwiązać problem? Pozdrav
  10. maysterkovitz

    Jakie ET maja miec felgi do Astry G HB dla opon 205/50 r16

    Tak ,to już wiem, że może się zachowywać inaczej, tylko bardziej chodzi o to jak. Wczytuję się w Internet i coś tam znalazłem, ale dopytuję, bo może ktoś ma szczegółową wiedzę (lub doświadczenia). Wiem, że jak średnica jest spoza dopuszczalnego zakresu, to źle, bo gdy felga za szeroka, to opona może się zsunąć, itd. Do opon 205/50 r16 oponiarz zaproponował mi falgę szesnastkę o szerokości 6.5 cala z ET 45 i stąd chciałbym zweryfikować, czy aby na pewno będzie ok, tym bardziej że to raczej zamiennik, niż originalny set. Może powiem jak to sobie wyobrażam, a ktoś zweryfikuje to moje wyobrażenie: Otóż, skoro do opony 205/50 tabelki zalecają optymalnie felgę o szerokości 6.5 cala, to gdybym wstawił 7.5 calową (co jest dopuszczalne), opona powinna się trochę spłaszczyć i rozejść na boki, a więc będzie nieco bardziej naleśnikowata. Z kolei, jeśli wstawię 5.5 calową (co jest też dopuczalne), to opona się bardziej spionizuje i może lekko wystawać poza felgę, a więc być bardziej narażona na razy. Czy takie rozumowanie wydaje się sensowne?
  11. maysterkovitz

    Jakie ET maja miec felgi do Astry G HB dla opon 205/50 r16

    Dzięki, Sprawdzilem parametry felg jakie mają pasować do opon 205/50 r16 i podawane jest optimum szerokosci jako 6.5 oraz dopuszczalny zakres od 5.5 do 7.5. Pytanie brzmi jakie będą różnice/konsekwencje wybrania najmniejszego i największego dopuszczalnego zakresu. Czy jeśli nie wezme zalecanego 6.5. to lepiej wziac 5.5 czy 7.5? Co lepiej i dlaczego? Pozdrawiam
  12. Pytanie jak w temacie. Mam na oku felgi z ET 45. Czy nie za male? Za duże?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.