Skocz do zawartości

AdrianKatowice

Użytkownik
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O AdrianKatowice

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Insignia
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

129 wyświetleń profilu
  1. AdrianKatowice

    2.0 CDTI 160KM klekocze/ stuka przy ruszaniu/ obciążeniu

    Byłem w czwartek u tego znajomego, który robił remont. Sprawdził parametry i nie podam teraz wartości, ale wszystko było w granicach normy. Dodam, że od momentu wystawienia na forum mojego problemu zalałem zwykłego diesla. Od tamtego momentu nie przejeździłem zbyt wiele, bo około 300 kilometrow i stukanie się uspokoiło. Znaczy tylko raz w mniej więcej tego dystansu jeszcze lekko stukał, ale teraz jest już ok. W rozmowie z tym moim znajomym, powiedział żebym wyjeździł paliwa do połowy zbiornika, żebym zatankował do pełna zwykłego diesla i dodatku do diesla, żeby przeczyścić silnik i wtryski. Macie jakiś polecony taki środek? Znajomy powiedział, że jest jakiś "dodatek do diesla" w żółtym lub złotym pojemniku. Z kolei drugi znajomy co jeździ na dieslu, ale BMW to polecił mi środek "liqui moly". Wypowie się ktoś.
  2. AdrianKatowice

    2.0 CDTI 160KM klekocze/ stuka przy ruszaniu/ obciążeniu

    Zamieniłem świece i po przejechaniu około 10 kilometrów i ponownym podłaczeniu pod kompa błędu nie było. Ale tak jak mówie. Może za mało przejechałem. Sprawdzę - będę musiał.. Spróbuje umówić się z tym co robił mi remont, żeby ściągnął miske i sprawdził panewki. No i zanim to to podłączymy pod komputer czy są błędy i tą oporowość spróbujemy ustalić. Poważnie mówisz, że przez głupie kabelki mógłby tak klekotać? Znalazłem gdzieś indziej filmik jak rówieśnik nagrał ten problem Tylko on ma jak doda gazu stojąc. Ja mam przy ruszaniu. I nie zawsze tak głośno.
  3. AdrianKatowice

    2.0 CDTI 160KM klekocze/ stuka przy ruszaniu/ obciążeniu

    Ale że jak nie klekocze? Mówisz o tej zmianie z 4 na 1 co pisałem? Silnik nadal klekocze i nawet nie wiem czy przypadkiem nie bardziej.. Dziś będę rozmawiał z tym co robił mi remont. Niech zdejmie miske i zobaczymy panewki. Da radę to spowrotem złożyć od dołu no nie?
  4. AdrianKatowice

    2.0 CDTI 160KM klekocze/ stuka przy ruszaniu/ obciążeniu

    To byłyby te wartości co podałem w poście wcześniej. Chciałem porobić choćby zdjęcia tych pomiarów i błędów jak byłem to gość mi nie dał... Kasy skasował, a nie wiadomo za co. Ale tak to jest jest przyjedzie laik.
  5. AdrianKatowice

    2.0 CDTI 160KM klekocze/ stuka przy ruszaniu/ obciążeniu

    Kurde... nie mam pojęcia.. Tzn.. tak na logigę to raczej paliwa. Bo gdzie olej silnikowy we wtryskach?
  6. AdrianKatowice

    2.0 CDTI 160KM klekocze/ stuka przy ruszaniu/ obciążeniu

    Mój telefon niestety nie posiada automatycznej korekty i każdą literę musze edytować z osobna, a tak długi opis troche by zajął pracy.. Uszczelka w smoku wymieniona na nową. Jeśli chodzi o ciśnienie to po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd typu: zbyt niskie ciśnienie na 1, 2 i chyba 3 cylindrze. Diagnostyk wyzerował błędy i wyskoczyło to samo. Na pomiarze teraz nie pamiętam dokładnie, ale komputer wskazywał za normę przedział 4 - 5, a bylo w granicach 3 - 3,5 (delikatnie się wachało). Na pewno nie było 1 czy tam 2,5 jak kolega wskazuje. Diagnostyk u którego byłem zasugerował zmianę świecy z 4 na 1 cylinder i odwrotnie, bo na 1 była największa różnica. Po tej zmianie i adaptacji, po przejechaniu około 10 km błąd już się nie pojawił. Ale to może dlatego, że zbyt mały dystans zrobiłem. Ale te klekotanie i stukanie zostało. Nie sądziłem, że paliwo teoretycznie dobrej jakości może mieć jakiekolwiek znaczenie, a tymbardziej, że może zaszkodzić.. Od 7 lat jeździłem na benzynie i zachciało mi się diesla... W zbiorniku miałem 1/4 vervy i dziś zalałem 50 litrów zwykłego ON z PB - zobaczymy, ale wątpie, aby przestało. Pozdrawiam
  7. AdrianKatowice

    2.0 CDTI 160KM klekocze/ stuka przy ruszaniu/ obciążeniu

    Mowisz nawet o przypadku, kiedy wal zostal wymieniowny (sprawdzony, prosty). Stary poszedl na zlom. I te klekotanie moze raz sie pojawiac i raz zanikac przy takiej usterce? Szczerze mowiac myslalem ze jak panewka to bedzie walic caly czas i w koncu padnie. A on jezdzi
  8. AdrianKatowice

    2.0 CDTI 160KM klekocze/ stuka przy ruszaniu/ obciążeniu

    Przetarte i obrocone. Nie jestem specjalista w tej dziedzinie, ale te pierscienie i te glowne byly zjechane.
  9. Witam Was serdecznie. Z gory przepraszam za brak znakow, ale pisze z telefonu. Widzialem juz wiele watkow tego typu, ale nie znalazlem jakichkolwiek mozliwych wskazowek. Tylko fakt, ze inni tez maja podobny problem. Jesli dubluje temat, przepraszam, przekierujcie mnie na wlasciwy. Otoz. Pol roku temu sprowadzilem z Niemiec Opla Insignie z 2011 roku. Silnik diesla 2.0 CDTI 160KM. Przebieg na tamta chwile 165 tys. Kupilem z padnietym silnikiem. Tu w kraju zrobilem remont. Glowica, dwumas, wal, panewki, walki rozrzadu. Wtryski i swiece stwazaly pozor sprawnych wiec je zostawilem takie jakie byly. Caly czas lalem Verve. Od remontu przejechalem okolo 6-7 tysiecy kilometrow. Wszystko bylo w porzadku, silnik oszczedzalem przeczulony silnikiem na dotarciu. Okolo miesiaca temu ruszajac z pracy zaobserwowalem bardzo podejrzane zachowanie silnika. Nie byl on jeszcze rozgrzany, a przy ruszaniu np. ze swiatel silnik zaczal ponadnormatywnie klekotac. Te klekotanie bylo glosniejsze jak standardowo. Wystepowalo tylko przy ruszaniu. Pod gorke bardziej i tylko w momencie dodawania gazu. Jak juz osiagne swoja predkosc i auto juz nie jest obciazone jest ok. Na biegu jalowym silnik pracuje cicho, tak jak od poczatku, stwierdzilbym idealnie. Dodam, ze to klekotanie nie pojawia sie zawsze. Jak mu sie umysli to bedzie klekotal. Nie ma znaczenia czy jest zimny czy jest juz rozgrzany. Silnik nie bierze oleju, nie stracil mocy. Wykluczylbym panewki, bo od pierwszej objawy przejechalem ponad 500 kilometrow i pewnie juz dawno bym juz nie jezdzil.. W pierwszej kolejnosci wzielem pod uwage wtryski. Z racji tego, ze brat ma identyczna Insignie i u niego wszystko bylo w porzadku, przelozylem wtryski od niego. Klekotanie jak bylo tak jest nadal. Robilem trzy podejscia do roznych mechanikow i za kazdym razem akurat przestawal klekotac... raz tylko jak juz wracalem od jednego z nich to zaczal klekotac na nowo wiec do niego wrocilem, ale nie byl w stanie mi powiedziec co to moze byc. Sugerowal wlasnie wtryski, ktore potem wlasnie zmienilem od brata. Macie pomysl co to moze byc? Auto jezdzi, ale bardzo mnie to irytuje.. Z gory dziekuje za jakiekolwiek wskazowki, pomoc. Pozdrawiam, Adrian
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.