Skocz do zawartości

tonny

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O tonny

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Kadett E
  • Silnik
    1.6i C16NZ 75KM 55kW
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Jeszcze raz Ja. Jednak nie ma tego czujnika halla ... Oglądałem zdjęcia w internecie oraz byłem w sklepie aby zobaczyć jak ta część wygląda ... Pokazali mi co to za część, spytali się czy to jest to, powiedziałem że nie wiem bo jeszcze nie rozbierałem aparatu. Powiedzieli również że jest kilka różnych modeli i abym sprawdził przed kupnem który to jest model. Postanowiłem dzisiaj rozebrać i za cholerę nie mogę tego znaleźć ... czyli wychodzi że tego nie ma w moim silniku ( w załączniku przesyłam zdjęcia, zdjęcia lepszej jakośći mogę wysłać na zewnętrzny serwer ). Więc moje pytanie a raczej prośba co może być odpowiedzialne za to że tak zachowuje się mój samochód, moduł czy co innego ?
  2. Ok, dziękuje bardzo za pomoc. Pozostaje mi zamówić czujnik halla i czekać na troche cieplejszy dzień
  3. Już gdzieś to zdjęcie widziałem i za pomocą niego szukałem ostatnio w niedziele. Znalazłem również strone z częściami do Opla i jest tam ten czujniek ale nie ma mojego modelu silniku - jest wyższy ( link ). Dzięki tym zdjęciu niby coś znalazłem, ale wydaje mi się że jednak to nie to ( w załączniku zdjęcia, a w linku lepsza jakość ( link1, link2, link3 ). Prosiłbym o potwierdzenie czy to co jest na zdjęciu jest czujnikem wału, jeśli jednak nie to będę musiał wymienić czujnik halla, bo teraz boję się nim gdziekolwiek jeździć ...
  4. Witam Ostatnio Mój Kadett zaczał czasami gasnąć podczas jazdy lub niechciał odpalić ponownie po zgaszeniu na "ciepłym silniku". Jedyna rada to musiałem poczekać około 30 minut aby silnik ostygł i wtedy mogłem odpalić ponownie samochód i kontynować jazdę, lecz nadal to nie było rozwiązanie bo lubiał czasami tak nagle sam zgasnąć. Przeszukiwałem internet oraz różne fora i dowiedziałem się, że winowajcą jest czujnik położenia wału korbowego, ktoś miał takie same objawy i po wymianie problem zniknał. Postanowiłem poszukać jak to wygląda, znalazłem i zacząłem go szukać. Szukałem kilka razy i nie znalazłem ... Następnego dnia znalazłem przypadkowo na którejś stronie, że tego czujnika nie ma w moim silniku ... a odpowiednik to podobno impulsator ... Co prawda nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia tego, więc chciałbym dowiedzieć się czy impulsator w moim silniku działa tak samo jak czujnik położenia wału korobowego w innych silnicha. Jeśli tak to prosiłbym o napisanie gdzie go mogę znaleźć, a jeśli to możliwe poprosiłbym zdjęcie jak to wygląda ... Jeśli jednak nie jest to ta część to która część odpowiada za to ? Pozdrawiam
  5. Przed kupnem znajomy wymieniał cały aparat, czyli około 3lat temu. Tylko nigdy nie wiadomo w jakim on był stanie, ile mógł jeszcze wytrzymać. Na obudowie piszę, że jest z Astry i do tej pory działał. Muszę w najbliższych dniach i tak pojechać poszukać tego modułu zapłonowego lub całego aparatu, ale najpierw zawiozę go do znajomego, wyjmę go i zobaczę w jakim stanie jest.
  6. Przykręciłem dodatkowe dwie masy od silnika do alternatora, oraz wyczyściłem wszystkie stare końcówki, które znalazłem. Samochód odpalił, był odpalany kilka raz i przejechałem nim około dwa razy po ~2km oraz był odpalany z przerwami około 10 razy. Postanowiliśmy, że skoro działa to już więcej nic nie będziemy robić. Dzisiaj wziąłem samochód, pojechałem do domu i kilometr przed domem ponownie mi samochód zgasł - podczas jazdy na prostej drodze. Oczywiście próbowałem go ponownie odpalić, ale znowu się nie da, nawet odpiąłem klemy, myślałem, że coś się zresetuje, ale niestety nie, więc zepchnąłem go na bok, w bezpieczne miejsce, bo było już późno i nic nie było widać. Niestety znowu muszę go zaholować do znajomego i muszę zobaczyć ten moduł zapłonowy, teraz wiem gdzie jest to go sprawdzę w najbliższych dniach i dam znać, chyba że macie jeszcze jakiś pomysł, który pomoże ?
  7. Znalazłem dwie podejrzane masy. Jedna na lewo od silnika, a druga od akumulatora. Jak dla mnie były one w stanie ~10% przewodzenia. Ta od akumulatora była bardzo zaśniedziała, jak zacząłem czyścić, to oderwała się od kabla - była słabo zalutowana, a druga masa ta od lewej strony silnika, była trochę postrzępiona, ale "jakoś" przewodziła, lecz gdy ją mocniej pociągnąłem, to zerwała się ... Jutro muszę pojechać po końcówki do kabli i zamontować ponownie. Ta dodatkowa masa co proponujesz mi andrzej_m55, to do czego ona jest podłączona ?? Widzę, że idzie od silnika, ale nie wiem za bardzo do czego, prosiłbym o podpowiedź. Również myślałem, że może być to moduł zapłonowy, bo szukałem i czytałem na forum, lecz nie wiem gdzie ona jest. Wiem jak wygląda - taka podłużna, lecz jej nie mogłem znaleźć, poprosiłbym mniej/więcej jej lokalizację. Może pytam się o prostą rzecz, ale samochód mam od ~3 lat i do tej pory był sprawny. Co prawda samochód od znajomego, który bardzo dobrze się opiekował samochodem, lecz wyjechał on za granicę i nie ma mi jak pomóc. Może również bym wyczyścił przewody od tego modułu, a jak nie zadziała to muszę pożyczyć od kogoś na chwilę lub kupić.
  8. Tak tyle że u ciebie nie ma trzy cyfrowych błędów Ty masz złącze 10-cio pinowe a po włączeniu stacyjki patrzysz na pomarańczową kontrolkę silnika Do reszty tylko ona będzie migać Numer silnika ajjjjj jejjjj trochę wysiłku http://forum.opel24.com/jaki-to-silnik-chodzi-mi-o-symbol-vt15740.htm#140708 http://forum.opel24.com/dane-techniczne-silnikow-gm-vt41809.htm Wczoraj co najciekawsze silnik odrazu odpalił, przejechałem około jednego kilometra. Następnego dnia, czyli dzisiaj samochód już nie odpalił, więc sprawdziłem czy są jakieś błędy. Kod błędu wyszedł tylko jeden - 12 czyli rozpoczęcie samodiagnostyki. Kod ten powtarzał się cały czas w kółko, z 10 razy na pewno się powtarzał, a później już wyłączyłem Po sprawdzeniu ponownie sprawdziłem czy samochód zapali czy nie, okazało się, że samochód nie zapalił, ale co najciekawsze odpalił jak był ciągnięty przez drugi samochód, czyli z popychu, ale za chwilę zgasł. Mam również dokładny model silnika: Opel Kadett E 1.6i 75KM 8v C16 NZ. A przypomniało mi się, że mechanicy sprawdzali ciśnienie pompy, jest w porządku, wtryski były sprawdzone, również są w porządku, komputer jest sprawny, był sprawdzany na inny komputerze. Podejrzewam, że może gdzieś być masa, ale nie jestem pewien, bo nie wiem gdzie one są dokładnie, no i nie jestem pewien czy aby to jest to, może coś innego ? Poprosił bym o jakąś poradę.
  9. Błędów nie sprawdzałem. Dostęp do samochodu będę miał dopiero jutro lub pojutrze wieczorem. Silnik krokowy był wyjmowany i został przeczyszczony, a te wtyczki co wyjmowałem zostały popsikane. Ponieważ błędy takie będę czytał pierwszy raz to chciałbym się dowiedzieć czy we wszystkich jest tak samo, np.: jedno błyśniecie, przerwa, trzy błyśnięcia to kod 13, tak ?? lub jedno błyśniecie, przerwa, dwa błyśnięcia, przerwa, trzy błyśnięcia to kod 123, tak ?? a jak wygląda przerwa między kodami, tak aby można było dowiedzieć się, że pokazuje następny kod ? chodzi mi o to, abym dobrze spisał kody. No i na którą kontrolkę mam patrzeć ? Co do silnika dowiedziałem się tyle: Opel Kadett 1.6 E 75KM 8V, końcówki która jest do wyboru podczas tworzenia tematu nie wiem, może mała podpowiedź jak to sprawdzić, to napiszę wtedy kiedy będę znał błędy. Modę dodać, że skrzynia jest ręczna, rocznik 1989.
  10. Jak będziesz przy aucie to sprawdź Ta funkcja z silnikami nie została zrobiona dla kaprysu Mówisz że auto nie odpala. Kontrolka silnika się nie zapala ?? Jak z iskrą ?? Czy akumulator jest dość naładowany ?? Czy nie ma przebicia na przewodach WN. Sprawdź jak się ściemni Postaram się dowiedzieć dzisiaj wieczorem jaki to jest dokładnie silnik. Kontrolka zapala się, iskra jest, akumulator jest dobrze naładowany, a kable wymieniałem 2 miesiące temu. Paliwo do gaźnika dochodzi, podczas zapalania słychać, że się kręci ale nie chcę odpalić. Jak ostatnio robiliśmy zwarcie niebieskiego kabla od komputera z blacha samochodu, to silnik załapywał i odpalał, ale za chwilę gasł. Po wielu próbach silnik został zalany, więc postanowiliśmy z popychu odpalić i udało się. Najpierw myśleliśmy, że gdzieś masy nie ma, ale podobno mechanik sprawdził i powiedział, że wszystko jest OK. Kolejny raz nie chcę oddawać do tego samego mechanika samochodu, bo weźmie go znowu na tydzień, odpali kilka razy a potem już nie, więc chciałbym sam coś zdziałać, ale do końca nie wiem co.
  11. Witam, Jakiś czas temu podczas jazdy zgasł mi samochód i nie chciał ponownie zapalić. Zaholowałem go do znajomego, ale za bardzo nic nie zdziałaliśmy, więc dałem go mechanikowi. Okazało się, że pompa paliwowa daje za mało paliwa, więc została wymieniona oraz został dany inny komputer. Pojeździłem nim może dwa dni i znowu zgasł Znowu było coś tam grzebane i przy okazji dowiedziałem się, że mój komputer jest sprawny, więc ponownie zamontowałem i samochód odpalił. Pojechałem nim do domu i zadowolony, że wreszcie działa samochód. Następnego dnia ruszyłem, przejechałem niecały jeden kilometr i znowu zgasł. Próbowałem go kilka razy odpalić, ale nic to nie dało. Znajomy przyjechał i zrobił zwarcie niebieskiego kabla, ten który dochodzi do komputera z blachą samochodu i kilka razy samochód odpalił, lecz odrazu zgasł, raz udało się go odpalić i chciałem nim trochę pogazować, lecz również zgasł, później już nie próbowaliśmy, bo zaczęło śmierdzieć benzyną, więc silnik został zalany. Wpadliśmy na pomysł, aby go odpalić z popychu i co najciekawsze odpalił i pojechałem nim kilkanaście kilometrów i jeździł jak dawniej. Zostawiłem go u znajomego z kluczykami i dzisiaj dowiedziałem się, że samochód normalniej odpalił - odrazu. Mam jeszcze jednego znajomego-mechanika, ale obecnie go nie ma, więc postanowiłem coś samemu zrobić do jego przyjazdu, ale sam nie wiem co, więc proszę o waszą pomoc, co mogę zrobić, aby samochód nie gasł mi podczas jazdy i później nie odpalał. Pozdrawiam ,czekam na odpowiedź. PS. Dokładnie nie wiem jaki jest silnik, ponieważ papiery również zostawiłem znajomemu, pamiętam tylko tyle, że jest to silnik 1.6 benzyna - kadett E.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.