Skocz do zawartości

popencjusz

Zasłużony
  • Zawartość

    2452
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    25

Ostatnia wygrana popencjusz w dniu 30 Marzec 2017

Użytkownicy przyznają popencjusz punkty reputacji!

Reputacja

100

O popencjusz

  • Tytuł
    Darek
  • Urodziny 29.07.1982

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Radzymin-Wyszków
  • Model
    Opel Signum
  • Inna marka
    Opel Signum
  • Silnik
    1.9 cdti 16V 180KM
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

11881 wyświetleń profilu
  1. Witam. Okazało się że po wymianie uszkodzonego wentylatora problem stał się wysunięty pin we wtyczce podgrzewacza. Nie było tego widać na początku. PS. Chociaż jest utrudniony dostęp do podgrzewacza to można wiele przy nim zrobić bez wyciągania z auta. Trzeba tylko wiedzieć co i jak. Jeśli ktoś będzie potrzebował pomocy w tej materii, to proszę pisać na priv.
  2. Witam. Jestem po naprawie ogrzewania postojowego w moim signum po lifcie. Niestety jak się dowiedziałem w serwisie webasto/eberspacher muszę się udać do serwisu opla w celu podłączenia techa by skasować błędy i odblokować sterownik. Sam sterownik był sprawdzony i wg serwisanta końcówką mocy sterująca pracą uszkodzonego wentylatora jest sprawna. Problem więc leży prawdopodobnie po stronie programowej. Czy jest ktoś na forum z okolic Wyszkowa lub Wołomina/Marek, kto posiada techa i oczywiście odpłatnie pomoże? Dodam że opcomem nie da się tego zrobić. W razie czego proszę o info na forum lub na priv. Pozdrawiam. EDIT: Jestem po odczycie błędów. Techem nie można dużo zrobić, jednak musiałem zapłacić za odczyt w serwisie 180zł. Okazuje się jednak, że VAUXComem można zrobić wiele, czyli połączyć się z ogrzewaniem i zrobić testy elementów składowych. Szkoda tylko że to tyle mnie kosztowało Diagnoza to uszkodzony sterownik (pokazuje brak komunikacji z czujnikiem temp. cieczy a czujnik i jego okablowanie jest sprawne), więc czeka mnie samodzielna naprawa.
  3. Rozbierałem w astrze h. Nie pamiętam jak dokładnie ale tam w środku sa fotodiody i tarcza z otworami ustalającymi położenie. Pamiętam że to mi sie rozsypało w ręku. Po złożeniu i kalibracji działało.
  4. popencjusz

    Zawor n75 2.0cdti 150KM

    Racja. Fabrycznie to fabrycznie. Jednak jeśli już tym pokręcił i rozregulował to musi ustawić na nowo. Co do regulacji ciśnienia doładowania można to robić poza ECM, które ma za zadanie dożyć do uzyskania warunku wartość zadana = wartość zmierzona. Ma to sens jeśli tej równości w naturalny sposób ECM nie jest w stanie osiągnąć. Robiłem to więc wiem że to możliwe.
  5. popencjusz

    Zawor n75 2.0cdti 150KM

    Załącznik działa. Z tego co widzę może to być właśnie regulacja zakresu podciśnienia. Albo działa na zasadzie przymykania otworu podciśnienia albo na zasadzie regulacji sprężyny przeciwstawnej rdzenia. Regulacja powinna odbywać się jak już pisałem wcześniej przy udziale oprogramowania (np opcoma). Po każdej delikatnej regulacji należy odczytać logi dynamiczne by w razie czego dokonać korekty. Zarówno przy EGR jak i turbinie zasada działania jest podobna a sama regulacja jest bardzo pracochłonna. Warunek że te urządzenia działają prawidłowo i ciśnienie z pompy vacum jest prawidłowe. Jeśli dobrze rozumuję, to przy zaworze od turbiny wkręcenie śruby spowoduje wyższe ciśnienie doładowania. Przy zaworze EGR jest podobnie z tym że trzeba sprawdzić czy wkręcenie śruby nie spowoduje zmniejszenia przepływu lub jego zwiększenia.
  6. popencjusz

    Zawor n75 2.0cdti 150KM

    Dalej jest problem ale zgłosiłem go do administratora bo wina leży prawdopodobnie po stronie forum.
  7. popencjusz

    Zawor n75 2.0cdti 150KM

    Nie mogę tego otworzyć (nie mam uprawnień )
  8. popencjusz

    Vectra C - szarpie, przerywa

    Zbieżność nie ma tu nic do rzeczy.
  9. popencjusz

    Vectra C - szarpie, przerywa

    To odpinaj czujnik abs
  10. popencjusz

    Vectra C - szarpie, przerywa

    letnie takie same?
  11. popencjusz

    Vectra C - szarpie, przerywa

    Możesz wypiąć z przodu bo przy skręconych kołach powinieneś mieć dostęp bez ściągania koła. Błąd zniknie jak ponownie podepniesz. A jak Twoje opony? ten sam bieżnik i rozmiary?
  12. popencjusz

    Zawor n75 2.0cdti 150KM

    Jak wesol pisze. fotka mile widziana. Błąd pojawia się zazwyczaj dość późno. Często zawór zanim stanie, przycina się sprawiając problemy. Radzę Ci go nie wymieniać tylko zaślepić i wylogować. Problemy znikną.
  13. popencjusz

    Zawor n75 2.0cdti 150KM

    Może trzeba wyczuć moment. Dobrze to robić z podłączonym opcomem i obserwować wartość doładowania do wartości zadanej.
  14. popencjusz

    Vectra C - szarpie, przerywa

    Dziwne że tylko kontrola trakcji się świeci. Proponuję Ci wykonać test. Odłącz wtyczkę od ABSu przy piaście. Wtedy wywali błąd ABS i kontroli trakcji. Układy te się dezaktywują. Ciekawe czy wtedy problem ustąpi.
  15. popencjusz

    Vectra C - szarpie, przerywa

    A jak tam napięcie ładowania i akumulator? Czy podczas tego problemu gdy pojawi się kontrolka od trakcji i jak zgasisz i zapalisz auto to ona znika aż do pojawienia się szarpania? Jak masz opcom to sprawdź co z czujnikiem na pedale sprzęgła. brak mocy - zdławienie silnika pojawia się też gdy wciśniesz lekko pedał sprzęgła (tak żeby nie doszło do ślizgania się sprzęgła) lub hamulca z jednoczesnym trzymaniem pedału gazu.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.