Skocz do zawartości

gadgetPDZ

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O gadgetPDZ

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witaj Adamie, dziękuję za odpowiedź i przesłanie linku. Jeżeli chodzi o pitolenie to weź pod uwagę, że wyniki organiczne w google mogę się różnić. Jest to zależne od: - historia wyszukiwania i historia otwieranych stron, - pliki cookies i kliknięcie w reklamy, - miejsce korzystania z wyszukiwarki (geolokalizacja), - typ urządzenia, - ustawiony język wyszukiwarki, - serwer, z którym akurat łączy się Google (centrum danych Google). Dlatego też Twoje 2 sekundy w moim przypadku może nie mieć odzwierciedlenia. Przesłany przez Ciebie film odpowiada na większość moich pytań. Teraz pozostaje najważniejsze. Czy po wyczyszczeniu i zaślepieniu EGR blaszką kwasoodporną trzeba go programować, czy wystarczy mechaniczne rozwiązanie (chodzi głównie o to czy będzie pojawiać się check engine)?
  2. Cześć, chciałbym wyczyścić, a w ostateczności zaślepić EGR w Merivie A 1.7CDTI (2004). Przeszukałem google i niestety większość informacji i instrukcji o położeniu EGR jest do silników benzynowych. Powiedzcie proszę, gdzie znajduje się EGR w tym modelu? Czy demontaż jest prosty? Czy po zaślepieniu komputer zacznie wyrzucać check engine? Dodatkowo trafiłem na kilka informacji o tym, że wyciągając EGR należy spuścić płyn z chłodnicy. Czy to prawda? Proszę o pomoc
  3. Cześć, udało się rozwiązać problem. Wymieniłem zgodnie z zaleceniami rezystor, ale i to nie pomogło. Zdecydowałem się zaprowadził auto do elektryka i on w miejsce kostki odpowiadającej za wentylator (była sprawna) umieścił kabelek z wpięciami w poszczególne piny. Pomogło i działa. Temat do zamknięcia.
  4. Przewód sprawdziłem na ostatnim łączeniu i dają one prąd. Nie znam się na elektryce, ale wydaje mi się, że jeśli wiązka byłaby uszkodzona na wcześniejszym etapie to prąd nie docierałby do końcowego etapu. Chciałbym zobaczyć jeszcze ten czujnik ciśnienia klimatyzacji i sprawdzić czy tam dochodzi prąd. Podpowiesz proszę gdzie w Merivie znajdę ten element?
  5. Dzięki za podpowiedź. Czytałem w/w artykuł. Przewody sprawdziłem i są sprawne. Klimatyzacja również działa bez problemów, ale jej włączenie powoduje wzrost temperatury wody z 85 stopni na jakieś 95-97 (nawet podczas jazdy w trasie). Wydaje mi się, że gdyby rezystor był uszkodzony to wentylator uruchamiałby się na II biegu. Po podpięciu na krótko zaczął się normalnie kręcić jakby był na I biegu. Przekaźnik jest nowy.
  6. Cześć, piszę do Was z prośbą o pomoc. Niestety jestem zielony pod kątem elektryki, ale trzeba sobie radzić Otóż jakiś czas temu miałem problem z wentylatorem chłodnicy w mojej merivie (brak pierwszego biegu). Wymieniłem kostkę przekaźnika oraz bezpiecznik (był spalony). Niestety nie działa mi również wentylator klimatyzacji (brak żadnego biegu). Sprawa nie byłaby tak uciążliwa, ale obecne upały + klimatyzacja powoduje rośnięcie temperatury silnika. Po wyłączeniu klimatyzacji temperatura spada. Oczywiście niezależnie od temperatury wiatrak się nie włącza. Sprawdziłem dziś miernikiem wtyczkę i jest napięcie. Podpiąłem również wiatrak "na krótko" i zaczął działać. Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale jak odłączyłem wtyczkę wentylatora klimatyzacji to przestał działać pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Poszukiwania doprowadziły mnie do czujnika klimatyzacji. Czy ktoś miał podobne objawy? Gdzie znajdę ten czujnik w Oplu Meriva? Zaznaczam, że klimatyzacja działa normalnie.
  7. Ok rozumiem. Te przekaźniki z pierwszego zdjęcia sprawdzić wszystkie? Bo wymieniłem tylko brązowy, ponieważ znalazłem info, że odpowiada on za wentylator. W weekend sprawdzę te przekaźniki przy wycieraczce.
  8. Czy mógłbyś wskazać o które dokładnie przekaźniki chodzi (nr na zdjęciach) i gdzie je szukać?
  9. Hej, temat często wałkowany na różnych forach, ale na każdym z nich brakuje mi sensownej odpowiedzi. W mojej merivie 1.7 CDTI 2004r. nie załącza się pierwszy bieg wentylatora. Standardowo uruchamia się na kilka sekund na najwyższym biegu i wyłącza się (przy działającej klimie). Sprawdziłem już bezpieczniki i jeden od klimatyzacji był przepalony, więc go wymieniłem. Wymieniłem również brązowy przekaźnik (plik pobrane jpg). Niestety dalej nic nie działa. Postanowiłem dobrać się do rezystora klimatyzacji, który jest prawdopodobnie winowajcą (internet tak mówi). Mam problem natomiast z jego wymianą. Jestem totalnie zielony z elektryki i nie mogę znaleźć takiego modelu jak mam ja. W moim modelu są dwa przewody przylutowane do blaszek, a w internecie części zamienne są na 4 blaszki (link do zamiennika: https://allegro.pl/oferta/rezystor-dmuchawy-opel-corsa-c-2000-meriva-2003-7596166727). Proszę o informację, czy mogę zakupić ten z 4 blaszkami i przylutować do jakiś dwóch konkretnych? Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.