Skocz do zawartości

Darkman

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Darkman

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Meriva A
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Adam ja to narazie mam inny pomysł. Postaram się nagrać film z jazdy po kostce granitowej. Żebyś posłuchał jak to stuka. Ja szukam przyczyny w kierownicy a może w rzeczywistości to jest zawieszenie lub coś innego.
  2. Dzieki Adam ze odzywasz sie i dajesz mi jakiekolwiek wskazowki. Jesli chodzi o luz w kolumnie to przychodza mi tylko 2 rzeczy. Sruba na duzy klucz (30 lub 32) ktora jest w okolicy gornego krzyzaka. Moze to ona jest niedokrecona ? moje auto ma przejechane oficjlanie 204 tys wiec jesli nikt nigdy nie grzebal w kolumnie to ta sruba po takim przebiegiu poluzowala sie o jakies pol obrotu na przyklad Moze trzebe ja dokrecic ? tylko kurcze ciezkie dojscie do tej sruby. Masakra. A druga sprawa to w kolumnie zebatej napewno sa lozyska. Moze one sie wyrobily Przeciez te lozyska rowniez sa pewnie fabryczne i mogly juz dostac po tylku. Zalaczam zdjecie sruby kolumny oznaczona zolta strzalka.
  3. Witam po weekendzie. W sobotę odkręciłem krzyżak kolumny. Rozciągłem wieloklin gdzie jest frez. Nasmarowałem smarem silikonowym ktorym wczesniej smarowałem eps. Niestety zadnych efektów. Nadal stuka po "tarce" na drodze i po poprzecznych nierownosciach. Sprawdzilem jeszcze dla pewnosci dokrecenie koł kluczem. Wszystko jest dokrecone. Juz nie mam pomysłow. Mam jedno pytanie do specy od meriv. Bo wedlug mnie ewidentnie stuka z kolumny kierowniczej a w zasadzie zaraz pod kierownica. Slychac nierownosci ale tylko przy niskiej predkosci. Powyzej 40 km/h zadnych stukow. Przy malej predkosci 10-20 km/h grzechotanie. Czy mozna jakos nasmarowac zebatke która jest w kolumnie ? chodzi mi o miejsce gdzie laczy sie z silnikiem a potem wychodzi do gornego krzyzaka. Przeciez tam jest jakis slimak. On zapewne tez potrzebuje smarowania. Wszyscy smaruja slynny eps a nikt nie wspomina o slimaku ktory moze nie widzial smaru od zjazdu z linii produkcyjnej. Zaraz zalacze zdjecie jak to ruscy smaruja w kia Rio. Czy jest jakies dojscie zeby nasmarowac slimaka kolumny ?? https://www.drive2.ru/l/499270364182872228/
  4. Teraz wrzucam jak słychać stuki od strony kierowcy. Stuki z kolumny. W czasie jazdy grzechotka. Wali jak sprężyna.
  5. Eps przesmarowane smarem silikonowym. Brak efektów. Maglownica naprawiona zestawem naprawczym za 120 zł. Brak efektów. Krzyżaki dokręcone na maxa. Cały czas grzechocze na kostce brukowej i na poprzecznych nierównościach. Już nie mam sił. Nie wiem za co się brać. Gtzechotanie ewidentnie jest w kolumnie. Pod kierownica. Jak wjeżdżam na rynek w moim mieście gdzie jest kostka granitowa dostaje szału. Grzechocze jak sprężyna jakąs. Zamieszczam filmy z mojej Merivy.
  6. I to jest to. W końcu znalazłem problem. Wszystkiemu bylo winne łożysko. Znaleziona przyczyna metodą prób i błędów. Po zdjęciu zabezpiecZenia kierownicy do regulacji góra dół wyczuwalny duży stuk w kierownicy. Ewidentnie łożysko. Skąd teraz będę wiedział jakie kupić ? Bo może być ciężko Oby tylko nie serwisowe.
  7. Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Łapiąc ręką za wałek pośredni między krzyżakami czuję luz i mogę robić ruchy kilku milimetrowe góra dół. Tam jest jakiś mały otwór. A na. Łączeniu walka widać resztki starego skriszalego smaru. Pewnie fabryczny. Może tam stuka ? Czy może raczej tak powinno być. ZalacZe zdjęcie walka. Może w tą dziurkę trzeba napakowac jakiś gesty smar ?
  8. Adam leżę już pod kierownicą chyba z 2 godziny i już glupieje. Sam już nie wiem skąd dochodzą właściwie te stuki. Jak mogę ci wysłać film zrobiony telefonem ? Żebyś zobaczył na własne oczy co tam stuka.
  9. Tak. Dolny krzyżak gdzie jest śruba na na klucz 13 dociągnięta. Górny krzyżak gdzie jest torx 10 także dociągnięta. Jedna ręka trzymam górny krzyżak drugą ręką kręcę kierownica. Stuki są wyczuwalne w łączeniu długiego pręta który jest wprasowany w krzyżak. Zaraz postaram się wysłać zdjęcie. Stuka w tym górnym krzyżaku. Jakby w tym łączeniu gdzie jest brązowy nalot smaru. Krzyżak do wymiany ? A może eos ? A może jak zrobił marek79 obspawac migomatem łączenie krzyżaka z wałkiem.
  10. Witam wszystkich Jestem nowy na forum. Posiadam Merivę od 2 lat. Benzyna. Oczywiście problem są słynne stuki w układzie kierowniczy m. Objawy były słyszalne podczas jazdy po nierównościach. A szczególnie po kostce brukowej. Znajomy mechanik który pracuje w ASO opla w Koninie zamówił zestaw naprawczy do maglownicy jakieś tuleje i uszczelki. Pomogło w 90 procentach. Są jednak jeszcze delikatnie stuki z kabiny pod kierownicą. Ewidentnie stuka górny krzyżak. Jak ruszam kierownica prawo lewo to czuć stuki w łączeniu krzyżaka z tą długa rurka która idzie do dolnego krzyżaka. Śruba torx dokręcona na amen. Zastanawiam się nad sposobem który podał marek79 czyli spawanie pręta sprasowanego. Czy to pomoże ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.