Skocz do zawartości

WariatPSM

Administrator
  • Liczba zawartości

    686
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    18

Ostatnia wygrana WariatPSM w dniu 8 Styczeń

Użytkownicy przyznają WariatPSM punkty reputacji!

Reputacja

53

O WariatPSM

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    1.9 120KM
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ostatnio borykałem się z zasyfionym układem paliwowym, sitko w baku zapchane na na maksa, filtr paliwa czarny. Z odpalaniem nie było problemów ale pompa w baku głośno pracowała, później po oczyszczeniu sitka, wymiany filtra powoli wszystko wróciło do normy. Zalałem STP do czyszczenia wtrysków na ponad 50L, 200ML tego specyfiku i odpukać wszystko się odetkało i auto ożyło. Wcześniej potrafiło zdusić silnik przy 3000/4000rpm i gasł. Co do słabego odpalania można zerknąć na parametry czujnika położenia wału, a nawet na jego wiązkę. Ten specyfik kosztuję ok 20zł. i myślę, że zachowawczo można spróbować to dolać do paliwka.
  2. Chyba nie, ale pocieszeniem jest że modele niektóre z przed liftu były bez DPF, ja mam 2005r. przed lifta i mam DPF. Na pewno przy skrzyni M32 jest większy wachlarz możliwości jeśli chodzi o kupienie koła jednomasowego jak przy skrzyni F40. Przy M32 można przebierać w używkach kół, a do F40 jak szukałem kompletu to nie było nic, tylko ze sklepu. Koniec końców wpadł kompletny zestaw Luka. Też nie byłem do końca pewny czy ten silnik 1.9 DTL 100KM obył się bez dwumasy, ale jak widać wszędzie pchali te badziewie :(
  3. Mój silniczek U mnie przy pierwszym przekręceniu kluczykiem przy 4-6 stopniach świece grzeją się 2-3sek. Ale po niżej 10 stopni na dworze zawsze robię podejście do 3 razy z przekręcaniem kluczyka zanim odpalę. A czemu zawór zwrotny tam jest pompa wstępna z baku + pompa CR na rozrządzie. Może pośniedziały styki/piny w czujniku/sterowniku grzania świec? U mnie ten bajer jest przy akumulatorze jest to taki spory radiator, podobny wielkością do paczki papierosów. Zanim coś będziesz chciał wymienić/kupić, warto sprawdzić wszystkie parametry i czujniki minimum na Opcomie albo Techu. A jak na razie sprawdzić połączenia i wtyczki.
  4. Tak przegub zewnętrzny od strony koła daję najczęściej o sobie znać na skręconych kołach, przegub od strony skrzyni potrafi strzelać/postukiwać przy przyspieszaniu i gwałtownym hamowaniu przy jeździe na wprost. Do tego występują drgania układu kierowniczego a nawet całego nadwozia. Długa jazda na takim zestawie niszczy skrzynie i całą półoś. Można skontrolować czy nie posiada luzów góra/dół łapiąc za drążek półosi. Delikatnie prawo/lewo w poziomie może pracować.
  5. W tym roczniku raczej będzie koło dwumasowe, co prawda jest to tylko 100KM silnik, ale także montowano. Można zobaczyć po pakietach zestawu sprzegieł, że jest w nich dwumasa. https://www.sprzeglo.com.pl/sprzegla-dwumasa-opel-vectra-c-1-9-cdti-diesel-100-km/519285 Żeby się upewnić na 100% polecam zadzwonić do hurtowni motoryzacyjnej podać VIN i zapytać się ile zestaw kosztuje. A czemu teraz pytasz czy auto posiada? Kupiłeś niedawno czy ktoś cię straszy, że się szybko psuje?
  6. Pojechałby i bez sprzęgła, odpala się na jedynce i umiejętnie wybija i wrzuca kolejne biegi. Ale jak nikt nigdy tak nie jeździł to nawet nie polecam próbować. Miałem okazję naprawiać linkę sprzęgła w busie 3 razy i jak już się zerwała to trzeba było jakoś sobie radzić z rozładunkiem, później dojazdem na warsztat. Linka zrywała się bo była poprowadzona zaraz za pedałem sprzęgła w kącie prostym i po kilku dniach pancerz wycierał linkę, aż wpadli na pomysł dorobienia kilku podkładek do skorodowanego nadwozia tak aby wychodziła pod delikatnym kątem do skrzyni biegów.
  7. Podobną sytuację miałem ze sworzniem w zwrotnicy, po zakupie nowego sworznia luz, co się okazało, wcześniej przed wymianą ktoś na siłę rozszerzał przecinakiem/śrubokrętem i zaklepał szparę do środka przez co śruba nie była skręcona tak aby dobrze się dociągnęło i zblokowało sworzeń na śrubie. Trzeba było oszlifować ranty i skręcić jeszcze raz i ładnie wszystko się dopasowało. Jak już ktoś wcześniej kombinował i nie pod takim kątem wciskał czy choćby za mocno wyszlifował to gniazdo wyrabia się i będzie luz, zależy z jakiego tworzywa jest materiał i czy można go napawać a później rozwiercać czy tulejować, ale to czasem więcej zabawy jak koszta części.
  8. Ryba startujesz na forum i dublujesz posty w dwóch tematach, podchodzi pod spamming u Nas. Co do tematu to może być jakaś wadliwa opona, jakieś przewarstwienie podłużne. Raz tak miałem, dopiero po zdjęciu koła i przeturlaniu po równej powierzchni było widać defekt. Jeśli są to zimówki z miękkim bieżnikiem to będą buczeć. Zawsze możesz dać koła do wulkanizatora choćby na samo wyważenie i też ci dużo powie gdzie problem może leżeć. Po co jeździć po mechanikach i wymieniać na siłę. Może coś z geometrią?
  9. Pierwsze co to dokładne dane silnika oraz rok produkcji, VIN też może być. Po twoim opisie profilu ciężko się domyślić co posiadasz. Czy 1.9 czy jakieś LPG.
  10. Jest taki bajer na skrzyni, odpowietrzanie jest specyficzne. Jeśli pedał jest w podłodze na początku trzeba pomóc mu ręką. Trzeba założyć wężyk przeźroczysty na koniec odpowietrznika i patrzeć czy w płynie znajdują się pęcherzyki powietrza i odkręcać tyle razy aż znikną. Pompujesz kilka razy trzymasz w podłodze sprzęgło cały czas druga osoba odkręca delikatnie bo jak za dużo to znowu wszystko wyleci i się zapowietrzy. Można jeszcze pompować płyn przez strzykawkę w drugą stronę poprzez odpowietrznik do układu ponoć szybciej. Poczytaj kilka tematów związanych z odpowietrzaniem. Jak się nie mylę to masz rozrząd po stronie sprzęgła, więc nie ciekawe rozwiązanie konstrukcyjne, jeśli już coś będzie podchodziło pod wymianę to najlepiej zrobić raz a porządnie.
  11. Może być, że wysprzęglik albo łożysko na głównym wałku skrzyni. Trzeba odpalić i osłuchiwać okolice skrzyni wciskając i puszczając sprzęgło. Wiadomo, że potrzeba chwili żeby oliwa rozeszła się po silniku czy skrzyni. Łożysko ma taki specyficzny terkot, początkowo słychać na niskich obrotach na zimnym, później to zamienia się w walenie młotkiem w kawałek metalu
  12. Jeśli już wciąga olej 5W50 to nie dobrze. Powinien być 5W30/40 z takim oznaczeniem. Możesz wykonać zabieg przejścia na 10W40, znajomy ma Borę 1.8T z LPG i chlipało to olej bez opamiętania czy Castrol czy Motul w wersji 5W30/-5W/40. Wymiany nie trzeba było praktycznie robić. Zmienił na 10W40 i na razie spokój, od siebie mogę polecić olej oryginał GM, albo Vavoline. Motula też stosowałem ale silnik po nim głośniej pracował i jakoś nie jestem przekonany. Jeśli to nic nie pomoże to test na obecność spalin w układzie chłodzenia sugerując głowicę/uszczelkę/uszczelniacze albo pierścienie wymęczone.
  13. Jeśli jest uszkodzone łożysko na wałku głównym skrzyni to może być takie terkotanie w skrzyni na obudowie, panewka ma charakterystyczny dźwięk, łożysko w skrzyni można sprawdzić po wciśnięci sprzęgła przykładowo na biegu czy też jałowym, ten dźwięk trochę ustępuje, ma mniejsze nasilenie. Panewka będzie stukała bez różnicy czy ze sprzęgłem czy bez. Co do skakania na wstecznym to mogą być wymęczone poduszki na skrzyni czy silniku, też kręcisz silnik na jałowych obrotach i patrzysz jak się zachowuje w komorze, jeszcze jest opcja dwójeczka opór w gaz, odpuszczenie i gaz jak są mocne szarpnięcia na budzie auta to poduchy pod wymianę a jeśli dojdą do tego stuki głuche to bankowo
  14. Tu akurat obroty silnika są przypisane do prędkości pojazdu na każdym biegu, sztywno to znaczy że możesz mieć 5 bieg 100km/h i 3000rpm. Raczej jakoś nie potrafię sobie wyobrazić żeby takie obroty miały spadać czy wzrastać przy danej prędkości, jedyny objaw podwyższonych obrotów na danym biegu przy takiej samej prędkości to kończąca się tarcza sprzęgłowa, w tym momencie naciskasz na pedał gazu, auto nie przyspiesza tylko podnoszą się obroty. Jeśli jest wszystko dobrze to jest dana prędkość do przełożeń skrzyni. A co do pozycji wciskania gazu, mniej lub więcej to już zależność i kondycja silnika.
  15. Siema, tak ogólnie to nie wiadomo do końca o co ci chodzi, pytanie to do posiadaczy Diesla czy konkretnie pod twoją Astrę 1.7? Diesel ma to do siebie, że nie lubi jazdy na niskich obrotach, jak będziesz jeździł i zmieniał biegi przy 1500rpm to w końcu się zamuli. Wcale wtedy nie ma najniższego spalania bo silnik jest poddawany większym obciążeniami jakbyś miał go kręcić przykładowo do 2500rpm. Ja osobiście mam silnik 1.9CDTI 120KM 8V. Biegi zmieniam dopiero jak auto osiągnie minimum przedział 2000-2500rpm. Jedynka tylko do ruszenia, a później każdy kolejny bieg wraz ze wzrostem obrotów, przykładowo 3 bieg 2000rpm i mam na liczniku 60km/h, więc teoretycznie starczają 3 biegi do miasta. Na 6 biegu w trasie przy 120km/h mam 2000rpm, jak na Diesla uważam, że dosyć długa skrzynia, maksymalnie jechałem 220km/h w 4 osoby poza granicami Polski Do 200 km/h lekko się zbiera nawet na 5 biegu później takie lekkie turlanie pod te 220km/h. I jest to seria bez żadnych modyfikacji, poprzednio miałem Passata B5 1.9TDI 115KM i maksymalnie 190km/h skrzynia 5 biegów. U ciebie podejrzewam, że masz krótką skrzynie i może 200km/h nigdy nie zobaczyć, na pewno nie czas i pogoda na takie harce W Dieslu strasznie się zapycha kolektor dolotowy/EGR/"Przepustnica" a także turbina, więc czasem dobrze jest dać ognia na trasie powyżej 3000rpm, ale jak się zalepi to tylko czyszczenie mechaniczne, bo środki mogą zapchać wtryski czy innych szkód narobić. Można też kupić dodatek do Diesla np taki STP na przeczyszczenie wtrysków i układu paliwowego buteleczka 200ml kosztuje ok 20zł. i dolewa się ją na pełny bak 55-60L. Można stosować co 5000km.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.