Skocz do zawartości

WariatPSM

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    210
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    7

Ostatnia wygrana WariatPSM w dniu 1 Sierpień

Użytkownicy przyznają WariatPSM punkty reputacji!

Reputacja

13

O WariatPSM

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    1.9 120KM
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Auto wyjeżdża fabrycznie z filtrem i takie ma jeździć po kres swoich dni, po Vinie też jest informacja, że posiada DPF/FAP. Też mam Vectrę C przed lift 2005r. i akurat posiadam ten durny filtr. Też chciałem wyciąć ale jak już diagnosta coraz bardziej trzęsie się i wszystko jest teraz wklepywane w komputer to nie każdy się podłoży. No chyba, że tak jak Arkos mówi o sprawności auta i pozostawieniu oryginalnej puszki, a nie na żywca przerobić i zastąpić samą rurą czy złączem elastycznym. Przy Dieslu musisz być bardziej wyczulony w trakcie kupna, wszystkiego nie zobaczysz, a brać na klatę egzemplarz zajechany to spore ryzyko. Dobry zadbany Diesel też kosztuje.
  2. Niestety standard jak widzą, że ktoś zielony i zdesperowany to wyciskają kasę do bólu. Dobry mechanik ma wiedzę i czasem ze słuchu wie gdzie i co puka, a tych co wymieniają sprawne części też jest nie mało, czasem umyją, nasmarują odkręcą i zakręcą i kasa leci. Tyczy się to małych i dużych warsztatów. Zawsze lepiej podjechać na stację albo minimum do dwóch specjalistów Bardzo dobrze postąpiłeś.
  3. WariatPSM

    Elektryczne auto

    Niestety nie mało kg, tylko prostota montażu . Trzeba pozbierać teraz informacje co do kosztów i dostępności gratów. Kurde fajnie by było do kogoś podjechać sobota/niedziela i pokazałby co i jak.
  4. WariatPSM

    Elektryczne auto

    BMW Seria 3 E36 Compact 316i 102KM ,ma wagę 1215kg, gdyby go wybebeszyć wyjdzie jakieś 200-300kg max. Ale to znowu przyjdą baterie i waga powróci. Tak naprawdę jak już wyrzuci się ten silnik to co się tam może popsuć Tak oglądam sobie te silniki 10kW i ceny konkretne, taniej by było silnik napięcia zmiennego ale wtedy ten falownik musi wpaść który też kosztuje grosza. Zapodałem dziś na wyjeździe znajomym pomysł to każdy wolałby już się bawić we wrzucenie silnika z motocykla do jakiegoś małego auta niż się bawić w elektryki. Są nawet do kupienia silniki ale pewnie bez konkretnych osprzętów, a żeby to ruszyć bez modułów ECU itp. mowa o silnikach z Nissana/VW/BMW/Smarta 2000-8000zł, oczywiście wyżej też są. A baterie i reszta
  5. WariatPSM

    DVD 100 Navi - nie gra

    U siebie wyciągałem normalnie, nawet aku podłączone było, nic mi później nie wołało o kod. Ale upewnij się bo mogą być jaja. Ale w sumie radio możesz sobie zmieniać na kościach ISO, kupić ramkę i zwykłe wstawić. Ale wtedy wyświetlacz kaput pewnie.
  6. WariatPSM

    Elektryczne auto

    Wiem, że Panda I 4x4 to rarytas, a 126p to silnik na tyle razem z napędem i nic nie zmienia w tym przypadku, chodziło mi bardziej o zbliżoną konstrukcję jak te Maseratti, ale wpadła mi do głowy Bemka typu kompot Czyli wychodzi ciekawe spasowanie, na pewno łatwiej jak z napędem przednim, patrząc po tym Maseratti. Ciekawsze rozłożenie masy, skrzynia centralnie wzdłużnie w tunelu i napęd na tył, czyli nawet przy przenoszeniu większej mocy nie przemieli tak jak przegubów na przodzie które są skrętne, wiem że to nie żadna zasada w trwałości tego wału czy półosi bezpośrednio na napędzie skrętnym, ale już się robi ciekawsza koncepcja spasowania bez większego modzenia.
  7. WariatPSM

    Elektryczne auto

    U nas na magazynie też był taki boczniak i na regały wrzucali, w sztaplarce baterie na paleciaku przerzucali i była cholernie ciężka i tak jak mówisz 1.5 zmiany śmiga. Ale taką baterię do auta nie wrzucisz, chyba że rozbijesz na sekcje i porozkładasz po całym aucie tył i przód. Sugerujesz coś na zasadzie działania sprzęgła odśrodkowego żeby płynnie na obroty wchodzi przy zmianie przełożeń, tak miało by działać te wolne koło? I to jest właśnie fajnie zrobione, napęd na tył, przełożenie elektrycznego silnika na skrzynie, z przodu i na tyle miejsca na baterie. Mamy jakieś takie małe auto z napędem na tył? Jakieś Subaru było 4x4, Fiat Panda I chyba?
  8. Dokładnie przy live data mając błąd widoczny na wyświetlaczu/desce sprawdzając przy pełnej diagnozie bądź konkretnie wybrany blok dotyczący pompy/turbo/egr/przepływki itp itd. Ale to w trakcie pojawienia błędu sprawdzasz nie jak zniknie
  9. WariatPSM

    DVD 100 Navi - nie gra

    Najpierw powiedz nam czy kupiłeś w takim stanie, czy już w trakcie użytkowania padło. Czy było już wyciągane i naprawiane przez ciebie? Może warto podpiąć pod interfejs i sprawdzić multimedia. Końcówka mogła paść, potencjometr, jakiś zimny lut może bezpiecznik, kostka się wypięła. Masz możliwość to pod kompa podłącz a jak nie to wyciągnij i zobacz wizualnie i pod lupą całą płytkę sterującą radia/nawigacji.
  10. Jeszcze jest kwestia tego w jakim momencie działa ten twój napęd 4x4, czy tylko do danej prędkości, czy w przypadku poślizgu, tego nie wiem i podejrzewam, że możesz też nie wiedzieć, na pewno nie jest stały, w innych autach albo chodzi stały na tył, albo odwrotnie. Nie ma co oczekiwać napędu typu Quatro/4 Motion czy Haldex/Torsen, pic na wodę tak samo jak znajomy miał Outlandera I 4x4 i ESP sterowało napędem tylnej osi. Ale wiadomo lepiej mieć przy takim aucie jakiś napęd 4x4 niż tylko na sam przód. Nikt nikogo nie może przymusić do zmian we własnym pojeździe tylko ty sam, każdy chce jak najlepiej a czy kosztem ekonomi czy bezpieczeństwa to już świadomy wybór. Po drodze jeżdżą i będą jeździć przeróżne konstrukcje
  11. WariatPSM

    Elektryczne auto

    Mówisz, że też chodzi ci podobny temat po głowie, a jak byś chciał to ugryźć? Iść tak po linii modułów/sterowników/silników już dedykowanych do aut czy poszedłbyś w taką stronę dłubaniny i kombinatoryki jak ja myślę? Elektryk Adama Klimka z TVN Turbo, zapożyczony link z YT: https://www.youtube.com/watch?v=yZEaXlBhy-U&list=PLBBfwHHf_WT_KDEznl-DbXd6DaEgQn7L5&index=10&t=0s
  12. WariatPSM

    Elektryczne auto

    Nie ukrywam chciałbym to zrobić po najniższej linii oporu. I za niewielkie pieniążki, nawet niech zrobi 50KM to na początek bardzo dużo. I wtedy tak jak mówicie Panowie można to ulepszać i wkładać powoli pieniądze jeśli koszta utrzymania/eksploatacji wyjdą niższe niż w przypadku Diesla/Benzyny/LPG. Jedynie teraz co boli to mimo nieużywania auta musi być opłacone OC, zrobione PT i przerejestrowane w ciągu 30 dni, bo już powoli będą się brali za to, że ludzie kupują auta i jeżdżą na rejestracjach i dowodach z innych miejscowości, proponowana kara jest 1000zł. Więc najlepiej byłoby nabyć takie graty z tego Melexa czy wózka widłowego, a potem kupić auto z dłuuuugimi opłatami i PT. Dopiero plan na Jesień/Zimę. Tradycyjnie zostawić skrzynie biegów, tak też myślałem żeby jakoś przenieś napęd na alternator, pompę wspomagania i wstawić taki oddzielny akumulator który podtrzymywałby elektrykę auta, kiedy byłoby auto w ruchu to by się ładował, tylko pomysł słaby na to, bo za bardzo nie chciałbym obciążać bezpośrednio silnika elektrycznego tylko wyciągnąć energię mechaniczną np. z półosi/koła, a w ogóle perpetum mobile złożyć kilka alternatorów, kilka akumulatorów i auto się samo ładuje hehe, ale pewnie nie starczy prądu na to wszystko Przykładowo taki silnik ze sterownikiem, jak tu w linku, tyle że z odpowiednią mocą/obrotami aby uciągnął auto 700-900kg. W pierwszym zdjęciu jest filmik z podłączenia: https://pl.aliexpress.com/item/32837124296.html?src=google&albslr=231015144&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=1724738622&albag=69339556204&trgt=539263010115&crea=pl32837124296&netw=g&device=c&gclid=CjwKCAjw1rnqBRAAEiwAr29IIxP2guYdjWkWQ58qVEzEcJ6iYebvA0SDMbUGx6hTHeJamA_YWtOwURoCmzQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  13. Z tym radiem u ciebie to nie wiem jak jest i jaki masz model, ale u mnie odpowiednia grubość i długość gwoździ 4szt., wystarczyła żeby uwolnić radio z zatrzasków, wcale nie trzeba jakiejś magi z wyjmakami/kluczami specjalnymi, tylko delikatnie i z głową żeby nic nie zarysować i nie połamać, ale to już na własne ryzyko...
  14. Dokładnie czasem głupia klema na akumulatorze jest luźna i nie zakręcisz rozrusznikiem, jeśli już wcześniej miałeś problem z odpalaniem, tzn. że nie odpalał ci za pierwszym razem czy nawet kręcił rozrusznik a silnik nie to pierwsze objawy do sprawdzenia to kable od akumulatora/stacyjki/rozrusznika i rutynowo na alternatorze, oraz jak koledzy wyżej piszą o sprawdzeniu napięcia. Bendiks/szczotki/komutator/przekaźnik ma się co zużywać i psuć w rozruszniku.
  15. Parametr 7J oznacza, że felga ma 7cali szerokości. Fajna strona nawet ze schematem do obliczenia ET felgi jaką możesz założyć, poczytaj: http://www.felgi.pl/artykul/szerokosc-felgi-i-odsadzenie-et-offset Właśnie co do tej regeneracji felg + dobre opony to zaraz może wyjść jakbyś jakiś komplet od kogoś zakupił.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.