Skocz do zawartości

WariatPSM

Administrator
  • Liczba zawartości

    1335
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    36

Ostatnia wygrana WariatPSM w dniu 5 Listopada 2020

Użytkownicy przyznają WariatPSM punkty reputacji!

Reputacja

109

O WariatPSM

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Vectra C
  • Inna marka
    Iveco Daily 3.0 >200HP,
  • Silnik
    [Z19DT] 1.9 120KM
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dokładany przełącznik, w oryginale byłby czarny jak ten po lewej od niego. Zgadywanka co to może być. Jakieś dokładane zabezpieczenie, czy sterowanie jakimś elementem przy rozruchu. Sam musisz sprawdzić gdzie idą kable od tego przełącznika. Konkretnie do jakiegoś bezpiecznika nr/prąd, czy pod inna wtyczkę.
  2. Jest to benzyna 1.4, nie ma tak ciężko jak przy dieslu tej samej pojemności. Pewnie posłuży kilka lat. U mnie w Viki C 1.9CDTI jak padał akumulator to łapała sporo błędów, wspomaganie i alternator, także moduły. Odpalać odpali, jechać jedzie ale im większe rozładowanie/uszkodzenie akumulatora tak zaraz siadają powoli różne systemy. Pewnie dlatego, że wszystko jest połączone na CANie, a może tak celowo wprowadził producent przy spadkach prądu i napięć, bo to już zaczyna być podstawa siadanie systemów przy uszkodzonym/słabym akumulatorze w Oplu...
  3. Pomysłowe, nie chce krakać ale podczas kolizji/wypadku/dachowania takie listwy rozlecą się na kawałki a są tuż nad głową. Przy zderzeniu występują spore przeciążenia/naprężenia konstrukcji. Dla przykładu wrzucę zdjęcia znajomego, który miał dachowanie z prędkości 60-70km/h. Trasa to łuk w lewo z górki, z delikatnym podbiciem w połowie górki. Nie trzeba szybko jechać aby zaliczyć porządnego dzwona, zarzuciło tyłem na podbiciu i nie opanował już sytuacji (warunki pogodowe słabe), a jest to jeden ze znanych mi kierowców, którzy mają dryg do kierowania. Ale i czasem rajdowiec bywa omylny...
  4. Tak z modułu nadwozia Pin 52 po wtyczkę X14 Pin 21. Jeśli ma to trzeba kopać dalej i zacząć powoli studiować jakieś proste schematy i połączenia, aby później rozumieć złożone schematy. A na koniec rozłożyć kilometry wiązki samochodowej
  5. Ogólnie masz dany kolor kabla, w złączu przy module ma Pin X moduł nadwozia i Pin Y we wtyczce, ustawiasz miernik na sprawdzanie ciągłości obwodu i załączasz jeden kabelek z miernika pod Pin X, drugi pod Pin Y i masz już pewność do danego kabelka/przewodu, inna sprawa to pomiary napięcia i prądu na przewodach i odbiornikach. Nie wiem w jakim zakresie posiadasz wiedzę w tym temacie. Jest to proste i daje dużą satysfakcje, później to rutyna i magia dla innych
  6. Branża nie ma znaczenia, zawsze chęci i trochę wiedzy starczy. Jak już zabrałeś się za kolory wiązki to i z miernikiem dasz radę. Trochę cierpliwości i czasu potrzeba aby wiązkę dokładnie sprawdzić. Mi kilka razy udało się naprawić różne wiązki i kable, na pozór kabelek wygląda dobrze, a w środku przełamany i raz działa raz nie. Te całe moduły też potrafią zaskoczyć zaśniedziałymi pinami albo zimnymi lutami w obudowie.
  7. Jeśli na zimnym silniku to turbinka świszczy, ewentualnie nieszczelności na dolocie w okolicy turbo. Możesz zdjąć wąż od filtra powietrza i sprawdzić luzy na turbinie palcem. Jak na zimnym i ciepłym to flacha sylwestrowa z kieliszkami w schowku "pobrzędkuje"
  8. Jeszcze raz wszystko do sprawdzenia w tych wiązkach co naprawiałeś. Jak są to końcówki na wtyczkach i załamaniach to ciężko takie rzeczy zrobić dobrze i estetycznie, jeśli są to przewody, które można polutować i można dać termokurczliwą rurkę to trzeba tak zrobić. Teraz jest tak, że chłód i wilgoć przenika przez wszystko i jak jest słabo zabezpieczone to zwarcie murowane. Jest jeszcze opcja uszkodzenia trwale akumulatora, wtedy wszystko zaczyna żyć własnym życiem. Ja przy rozładowanym aku miałem tak, że podświetlenie tablicy gasło po kilku minutach albo trzeba było jeszcze raz zamykać. Aku wpa
  9. Pewnie wyjdzie na to, że trzeba będzie prowadzić przewód od pompy do koła, jak już rozpadają się gdzieś przy pompie w środku komory silnika. Znajomy miał taką Asterkę 1998-99 rok. Jak otworzył maskę to strasznie pordzewiałe były przewody jakby mył solanką, miałem Vectrę A 95 rok a przewody w porównaniu do Astry to nóweczki. Jakaś inna produkcja nisko budżetowa czy te typy tak mają?
  10. Tak jak Grześ pisze, u mnie ujawniał się lewy wewnętrzny przegub przy prędkości 90-120 przy lekkim przyspieszaniu na 4 i 5 biegu. Ta guma na przegubie ma swoją wagę i służy do poprawnego wyważenia półosi, raczej powinna stać w miejscu.
  11. Po wymianie turbiny zaczęły się objawy? Regenerowana/używana/nowa była zakładana? Sprawdzić czy nie ma wycieków przy przewodzie olejowym na turbinie. Zdjąć z przepustnicy czy intercoolera przewód/złącze i zobaczyć czy rzuca tam sporą ilością oleju. Jak tak to palcem zbadać luzy na wirniku turbiny i jak będą to prawdopodobnie rzuca turbina. A kompresja swoją drogą nie zaszkodzi, będzie to jakaś wykładnia kondycji motoru.
  12. Teraz rozumiem użyłeś drugiej nakrętki jako kontry zamiast polegać na imbusie w głównym trzpieniu amortyzatora. Oby były dobrze wyposażone sklepy w Lesznie Weź amorek albo nakrętkę dla porównania.
  13. Napisz albo zadzwoń do sprzedawcy, mi kiedyś nie dali śrub do wahacza Meyle, a poprzednio brałem to były w zestawie. Wyciągnęli albo nie spakowali, po telefonie dosłali i próbowali wkręcić historie, że nie ma śrub w zestawie. Na to odpowiedziałem, że kupiłbym u innego sprzedawcy ze śrubami, a na zdjęciu były, z aukcji też wynikało, że będą. Nakrętka minimum 8.8 a najlepiej 10.9, zazwyczaj amortyzator jest skręcany na śruby samo-kontrujące.Jak możesz to wrzuć fotkę jak to wygląda po skręceniu, może warto omijać tę markę przy wyborze.
  14. Jest niebieski/czarny/czerwony, to pewnie czarny (masa/minus), czerwony (plus), niebieski (pamięć/pozycja silniczka). Już na pewno jak chcesz podłączyć tak bezpośrednio to dosłownie na chwilę bo nie mam pojęcia jak i przez co jest sterowane, poczekajmy może wleci tutaj Adam ze schematem połączenia od pokrętła po silniczek.
  15. A jak zostawisz podpięty DV i zrobisz zaślepkę? Może podczas butowania nie zamyka się. Stąd spadek ciśnienia i mało wiatru na tłoki i zasmolone świeczki? Mapa jest inna i może turbo nie gra w rytm, albo coś na rzeczy paliwo/powietrze (dawki/masy(przepływ))? Tak jak czytałem i sprawdzałem twój wątek i inne tematy to mało jest z tym 1106-12 informacji. Na forum Sabba pisali, że nie wyłapuje sterownik i z opóźnieniem lekkim działa ten zawór, sterowany poprzez ciśnienie w kolektorze dolotowy. Sugerowana modyfikacja w programie co do odchylenia zaworu.
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.