Skocz do zawartości

WariatPSM

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    126
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana WariatPSM w dniu 11 Marzec

Użytkownicy przyznają WariatPSM punkty reputacji!

Reputacja

9

O WariatPSM

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    1.9 120KM
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Też męczyłem się z odpowietrzaniem po wymianie kpl. sprzęgła wraz z wysprzęglikiem. I jeśli dałem uciec za bardzo przy odpowietrzaniu to pedał wpadał w podłogę, trzeba było to robić bardzo delikatnie z wyczuciem, oczywiście wcześniej zalałem płyn do wysprzęglika żeby nie męczyć się za długo, pompowała mi druga osoba tak z 10-15 razy przytrzymywała w podłodzę, dopiero odkręcałem, poleciało kilka małych bąbelków, zakręciłem i osoba w aucie puściła, i po chwili znowu to samo aż do czystego klarownego płynu. Do wężyka przezroczystego wleciało max 2cm-3cm płynu, i aż tak do skutku. Możesz mieć też uszkodzony już wysprzęglik, ale wtedy przy wpadnięciu w podłogę auto nie pojechałoby na żadnym biegu. Załóż przezroczystą rurkę/przewód na odpowietrznik bo tak na oko nie stwierdzisz czy masz powietrze.
  2. Panowie jest nadzieja, ogólnie z dwa razy po wciągnięciu płyty wyciągałem ją z kieszeni dopiero po rozkręceniu całego napędu z radia. Po raz trzeci jak zapodałem drugą płytę do tej samej kieszeni co była zacięta płyta, zaczęły ją łapać chwytaki napędu to zacząłem cofać wciąganą płytę i tak z dwa razy, wtedy płyta ze środka wyszła po naciśnięciu guzika na panelu. Po prostu w moim przypadku mechanizm nie widział, że już jest płyta w środku mimo, że wciągnął ją 10sek. wcześniej. Jednak udało się bez uszkodzeń, napęd wciągał i wydawał płyty już prawidłowo poprzez przycisk, zakupiłem laser SF-C20 bo po naprawie wyskakiwała mi płyta z komunikatem na wyświetlaczu, że jest nie odpowiednia (format/nagranie itp.) Komunikaty w języku niemieckim, takie mam całe menu. Laser wymieniłem i dalej nic, zauważyłem że przestało kręcić płytą, więc kombinacje z taśmami itp., skończyło się nawet na wymianie napędu płyty (silniczek od kręcenia). Dalej kaplica, zmarnowane dwie godziny i ok. 35zł na laser. Z tego co wyczytałem na forach to możliwe, że jest uszkodzona elektronika całego napędu. Wszystkie taśmy, zworki, lasery, napędy i silniczki były prawidłowo wymienione/przełożone. Poddałem się, bo już nawet nie chciało mi się bawić z tą całą elektroniką tej płytki, to nie czasy technikum aby marnować czas na takie bzdety. Co zrobiłem, przełożyłem napęd CD do napędu Nawigacji, jedyne co trzeba zrobić to tylko wymienić taśmę, która łączy napęd do płyty głównej radia, nawet CD czy Navi może być rozłączone nic to nie wpływa na pracę całego radia, tyle że dany napęd jest rozłączony. Jedyna różnica między napędami to oznaczenie producenta. Napęd CD: CDM M6 4.7/84 Napęd Nawigacji: CDM M6 4.7/41 Jeśli nie korzystacie z nawigacji, to polecam zamianę napędów, bo zacznie się od lasera a skończy na płycie sterującej napędem. Teraz większość ma GPS w telefonie, więc muzyka bardziej się przyda. Ja miałem tylko niemiecką mapę i niemieckie menu, to nie potrzebowałem nawigacji żeby się poruszać po naszych rejonach Żeby wyciągnąć całe radio nie potrzebne są żadne "wyjmaki" wystarczą 4 gwoździe, mniejsze o 0.5-1mm od otworu, wkładamy delikatnie, wejdą jakieś 2-4cm i poczujemy opór, dale nie wciskamy zaczepy są już zwolnione. Wystarczy raz prawą i lewą stronę radia wyciągać wspomagając się na gwoździach/wyjmakach tylko delikatnie z wyczuciem aby nie uszkodzić zaczepów, jeśli nie wychodzi Ci, zainwestuj kilka złoty w wyjmaki są dostępne na allegroszu. Myślę, że jak ktoś ma zdolności manualne, jak małe majsterkowe naprawy powinien dać sobie radę z przełożeniem, tylko trzeba być ostrożnym żeby nic nie połamać czy urwać, bo wtedy będą już wydatki
  3. Nie ma problemu Po to jest forum, zawsze coś pomoże zanim wyda się kupę kasy na marne, też wole wcześniej doradzić/upewnić się jaką opcje wybrać.
  4. Ruda jeśli chodzi o auta jest bezwzględna i bezlitosna. To już musisz sam zdecydować co dalej zrobić, do kosztów paliwa zaraz dojdzie olej i wyjdzie jakbyś jeździł R4 a tankował V8. W najlepszym wypadku kupić jakiś słupek bez osprzętu i przełożyć graty, operacja max 400-600zł. tylko z innym silnikiem też może być loteria.
  5. Zależy, jeśli chcesz zostawić sobie te auto, bo widzę w opisie jest LPG (opłacalne poruszanie się). Nie jest jakoś mocno wyeksploatowany ani skorodowany i masz sentyment. Ogólnie jeszcze do dziś znając życie jeździłbym Vectrą A polift z silnikiem 1.6 8V, gdyby nie wykruszyły się tylne podłużnice. Tata ma taką Vectrę B z tym samym silnikiem i LPG, za wymianę pierścieni i regenerację częściową głowicy (chyba tylko uszczelniacze), zapłacił ok. 400zł. ale całą wymianę zrobił mu dobry znajomy za grosze.
  6. Nic tylko remont głowicy i wymiana pierścieni o ile tuleje cylindra nie dostały Słynne 1.6 16V EcoTec. W najlepszym wypadku tylko głowica. Ale już tak bez żartów, sprawdź ciśnienie w cylindrach i każdą świecę pod względem barwy, kawa z mlekiem-ideał. Oraz płyn chłodniczy czy nie pływa w oleju lub odwrotnie.
  7. Miałeś kolizję tym autem i nic nie podpowiesz w co konkretnie dostał i jak mocno, ja akurat w Vectrze C mam inteligentnie upchnięty ECU (komp auta), w zderzaku od strony pasażera. Przy każdym lepszym dzwonie na prawą stronę przodu pojazdu jest kaplica. Nie kasuj błędów, tylko sobie zapisz i popatrz gdzie ewentualnie mogą iść wiązki kabli odpowiedzialne za te oświetlenie, jak się nie mylę to moduł komfortu odpowiada za takie bajery. Wystarczy, że gdzieś masz kable rozerwane/zwarte/zmiażdżone i już pojawiają się błędy. Zapodaj kody błędów i w co dostał.
  8. Ja kupiłem cały zestaw Luka: dwumasa, docisk, sprzęgło, wysprzęglik i śruby. Za bardzo nie sugeruj się wersją silnika, ważniejsza jest tu skrzynia biegów, oznaczenie M32 i F40, różnica jest taka, że wieloklin głównego wałka skrzyni ma 23 zęby (skrzynia F40), a w skrzyni M32 jak się nie mylę to tylko 20 zębów, więc już są to dwa inne zestawy kpl. sprzęgieł. Do skrzyni M32 jest sporo części nowych/używanych/regenerowanych a do skrzyni F40 słabo, w większości nowe. Zakładaj Luka/Sachsa dwumasę, z Valeo to jedynie jednomas, reszta to szajs na którym długo nie pojeździsz. Pamiętaj tak przy okazji aby zobaczyć czy uszczelniacz wału pod dwumasą jest dobry, bo jak już cieknie/poci się to lepiej wymienić. Ja od momentu stukania zrobiłem jakieś 10tys.km, a ile poprzedni właściciel to nie wiem. Też nie czekałem do końca, żeby nie uszkodzić skrzyni czy wału. Zwróć szczególną uwagę na skrzynie, bo nie jeden właściciel wpadł na podmianę M32 na F40. Oznaczenie skrzyni F40 jest od góry w miarę dobrze widoczne po zdjęciu akumulatora i obudowy "F40".
  9. Na pewno będzie dobrze mieć cały komplet radia z wyświetlaczem z jednego auta, wtedy będzie działał od razu bez jakiś kombinacji czy skomplikowanego programowania. CD 70 Navi, z tego co zauważyłem np. w Vectrze C wyświetlacz sprzedawany jest z kratkami nawiewu, w Astrze H z dodatkową obudową. Ponoć Navi 70 występowały fabrycznie w Corsie D, więc szukaj radyjka pod Corsę, były kolorowe i monochromatyczne wyświetlacze.
  10. Jeśli już słychać charakterystyczny nasilający się tzw. chrobot w trakcie gaszenia i odpalania silnika to już powoli trzeba szykować ok. 2000zł. na kpl. sprzęgła z dwumasem jeśli będziesz robił sam, a jak mechanik to 2500-3000zł lekko. Ja kupiłem auto z takimi objawami jakoś w czerwcu i w styczniu następnego roku już musowa wymiana. Może też to być jakieś łożysko skrzyni, jeśli masz typ M32 to częsta przypadłość padania łożysk na wałku głównym i wyrabianie gniazd łożysk w obudowie skrzyni, możliwe że to wysprzęglik .Można wymieniać po kolei każdą część ukł. przełożeń i napędu, najlepiej podjedź na kanał i osłuchaj skąd dokładnie dźwięk dobiega, albo do zaufanego mechanika, robią to na porządku dziennym i jak jest dobry to od ręki rzuci dobry trop co do naprawy.
  11. Tu musisz wyczuć auto do takich wyjazdów, teoretycznie sprzęgło przy obciążeniach jak wjazdy pod stromą górkę czy ciągnięcie przyczepki itp. nie powinno być wciskane w momencie wykonywania ciężkiej pracy, to znaczy, że już sam wjazd pod tą górkę powinien się odbywać na samym biegu bez wciskania sprzęgła. A trzęsie dlatego, że silnik dostaję dużego obciążenia, wciskają w tym momencie sprzęgło w trakcie podjazdu pod górkę i dodawanie przy tym sporych obrotów (gazu), skończy się po pewnym czasie na wymianie tarczy sprzęgła. Na spokojnie po jakimś czasie wszystko można opanować, no chyba że naprawdę nie ma tam miejsca żeby choć trochę rozbujać auto jakiś metr czy dwa przed górką to słabo.
  12. Miałem podobne dźwięki z okolicy paska osprzętu i rozrządu, przy wymianie rozrządu okazało się, że napinacz jest już wymęczony i wczas został wymieniony kpl. rozrząd (posiadasz łańcuch, może być już rozciągnięty, albo któryś ślizg się ściera), po czym chrobotanie już mniej nasilone zostało i okazało się, że do wymiany jest łożysko alternatora, całkowicie zatarte. Jak zdejmiesz pasek osprzętu i zakręcisz rolką/łożyskiem alternatora w jednej chwili zatrzymasz to powinieneś zobaczyć, że wirnik jeszcze delikatnie obróci się. Jeśli momentalnie stanie i szarpnie ręką to jest do wymiany. Łożysko alternatora można wymienić samodzielnie, jeśli jest miejsce to nawet bez odkręcania, są fajne zestawy do demontażu. Takie coś pasuję, ale zawsze lepiej się upewnić: https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-alternatora-13sz-klucze-do-alternatorow-7432379195?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NWNmMjBkN2EtN2Y1MC00NTQzLThjZTItOWQzMTViYmU0NzIyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=3f45d97f-087d-462f-9c2d-7590ef1fdb0c Trzymając się tematu instalacja LPG potrafi narobić błędów, które powracają mimo usuwania. Jeśli masz nową niech spróbuję wyregulować warsztat który montował.
  13. Rozumiem, że wywaliłeś klapy wirowe i zaślepiłeś dziury po mechanizmie klap w kolektorze Pewnie nie obyło się bez wyciągania pompy paliwa, która siedziała na rozrządzie. Skontroluj czy wszystkie znaki się zgadzają, zobacz też czy nie łapie gdzieś lewego powietrza na kolektorze. Podłącz wszystko tak jakby były klapy w kolektorze. Nic nie pomoże to sprawdź co mówi interfejs diagnostyczny.
  14. Daj później znać co było przyczyną, tak żeby ktoś na przyszłość mniej się męczył Pozdro
  15. Raczej powinna dosyć szybko zaskoczyć, zaraz przy włączeniu tak jak mówisz załącza się wentylator na chłodnicy klimatyzacji. Kilka już aut było, jak opornie chłodziła to dawałem na sam początek nawiew na maxa i najniższą temperaturę, jak już wyczuwalny był arktyczny chłód to regulowałem według potrzeb. Jeśli nic nie pomoże lepiej jechać do serwisu, już innego i sprawdzić kondycję całego układu klimatyzacji.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.