Skocz do zawartości

WariatPSM

Administrator
  • Liczba zawartości

    340
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana WariatPSM w dniu 8 Wrzesień

Użytkownicy przyznają WariatPSM punkty reputacji!

Reputacja

22

O WariatPSM

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    1.9 120KM
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Niezły to widok musiał być Sceny kaskaderskie twoje A tak serio to możesz na lewarku po odkręceniu koła zerknąć czy się coś nie pogięło/wyrwało typu: wahacz/amortyzator/drążek stabilizacyjny/stabilizator/sanki pod silnikiem.
  2. Układ podciśnieniowy turbo sprężarki: https://opel.7zap.com/pl/car/x03/g/0/68-1/#7 Gruszka kolektora ssącego: https://opel.7zap.com/pl/car/x03/g/0/78-3/ Nr części GM (tabelka) wskazuje odpowiednią część po tym nr można szukać w internecie wymiarów, choć nie zawsze i wszędzie podają. Zapisz sobie tą stronę w zakładkę, sporo przydatnych informacji na temat części.
  3. Teraz pytanie czy rozrusznik kręci tak jak poprzednio, czy ewidentnie słabnie za każdą próbą odpalenia? Powoli idą mrozy i pogoda zweryfikuję kondycje naszych akumulatorów. Należy zadbać o ich kondycję, przeczyścić klemy, dolać elektrolitu do cel akumulatora, prowizorycznie naładować i posprawdzać napięcia ładowania i napięcia pod obciążeniem. Jak już wszystko zaczyna powoli wariować na desce to może oznaczać już kres akumulatora. Najważniejsze to podaj w Nicku opis swojego silnika, benzyna/lpg/diesel i jaka pojemność i ewentualnie kod silnika po niej. Na początek podmień akumulatory albo spróbuj odpalić z kabli i zobacz czy objawy się powtarzają.
  4. U mnie osobiście pokazywało błąd przedniego lewego czujnika Vectra C, ale po sprawdzeniu wiązki od kości sterownika pompy ABS aż po wtyczkę czujnika przy kole, że jest uszkodzony przewód między czujnikiem ABS a wiązką główną. Przerwa w obwodzie, obyło się bez wymiany czujnika kabel oryginalny dorwałem na kasacji pojazdów za 20zł, osobiście demontowałem i sprawdzałem. Tak na marginesie podaj kod błędu, pełne oznaczenie. Z tym klaksonem dziwne, w Vectrze A klakson był sprzężony ze światłami drogowymi (długie), jeśli nie działał to i świateł nie było, ale od tego był odpowiedni bezpiecznik.
  5. Z tymi kierunkami to już powoli jest wprowadzane od jakiegoś czasu, jeżdżę teraz nowszym Iveco Daily i jak raz nacisnę to mruga kierunek x6. W sumie to i lepiej bo jest bardziej widoczny zamiar wykonania jakiegoś manewru, kierowca jadący za tobą czy przed może trafniej ocenić sytuacje i wie jak ma się zachować.
  6. Nie męcz auta na rezerwie bo zbiera wtedy najwięcej syfu i zapycha szybciej filtry i pompę paliwa jeśli jest w baku (cały układ paliwowy). U mnie rezerwa zapala się przy 100-120km pokazując na komputerze, i wole nie sprawdzać do końca czy starczy na 50km czy 100km. Tym bardziej, że idzie jesień i ujemne temperatury tuż tuż. A to na zdjęciu to ciekawa zagadka, może taka bajera jak felgę nałożysz żeby wycentrować i wsadzić śrubę?
  7. Sugerujesz, że dany producent kieruje się kosztami późniejszej wymiany/eksploatacji tak aby zarobić na częściach? Na to by wychodziło...czy kierują się jakimś współczynnikiem? W sumie to zagiąłeś mnie tą odpowiedzią i można gdybać za i przeciw
  8. Myślę, że powinieneś zainwestować w opaskę do pierścieni, albo zrobić sobie podobny przyrząd. Słyszałem o tych pierścieniach Goetze zazwyczaj dobre opinie. Zobacz jakiś Tutorial na YT z remontu silnika. A jednak Adam wleciał z całą książką od montażu pierścieni
  9. Czyli widać, że jesteś świadomym kierowcą. Większość kierowców, wsiada do auta i klapki na oczy, nie przywiązując wagi do takich aspektów. Produkcja auta na zasadzie funkcjonalności, wygody a nie koniecznie dobrych predyspozycji jezdnych.
  10. Witamy, posiadasz funkcję start/stop? Przydałoby się podpiąć pod komputer, po wymianie akumulatora bez podtrzymania, albo przy całkowitym rozładowaniu pamieć ustawień poszczególnych funkcji i odbiorników się zeruje i wraca do ustawień fabrycznych, albo nawet pojawiają się nowe błędny, które trzeba odczytać i sprawdzić.
  11. 1.4 vs 1.4Turbo, nie ma się co dziwić, że producent miał możliwość zastosowania dwumasy, większa ilość koni oraz przenoszony większy moment obrotowy na skrzynie. Tu tłumik drgań jest w postaci całego koła dwumasowego, u Ciebie jest w tarczy sprzęgłowej. Za rozłożenie drgań też odpowiadają poduszki silnika. Musiałbyś się przejechać podobną Merivą i ocenić czy jest to norma czy jednak jest co naprawiać.
  12. Kuba dobrze radzi, sanki/wózek przedni/trawers zawieszenia przedniego takie to ma ogólne nazewnictwo. Są wykonane z solidnej grubej blachy i nie mało ważą. Tanim kosztem można reanimować spawając, ale spawanie też w pewnym stopniu osłabia i przyspiesza korozję. Jak już spawać to do dobrze oczyszczonego elementu i grubego. Później dobrze zabezpieczyć farbą podkładową, antykorozyjną. Jednak używane powinny kosztować 120-300zł. na aukcjach. A co do takich akcji jest czas na reakcję, raczej nie będzie to objęte jakąś długą akcją naprawczą. Samemu trzeba będzie się uporać po takim czasie.
  13. Rozrząd masz na łańcuchu, jak u mnie w busie poszedł ślizg to zaczęło delikatnie stukać jakby rolka/napinacz osprzętu, później tak walił łańcuch, że było go słychać po drugiej stronie ulicy. Ale bus nie mój i wymian oleju nie widział dwa lata, tylko dolewki, rozciągnęło łańcuch, uszkodził się ślizg i motor stanął. Finalnie po próbie odpalenia na kable ignorując zatrzymanie silnika, głowica i tłoki dostały strzała i można było wyciągać wszystko z miski. Do czego dążę, jeśli jest zalewany dobry olej i w odpowiednim czasie, to rozrząd będzie w dobrej kondycji. Jeśli masz po tej samej stronie pasek alternatora to warto przyjrzeć się rolką oraz zainteresować się sprzęgiełkiem alternatora, można zdjąć pasek i ręką sprawdzić poprawną pracę rolek i sprzęgiełka czy nie mają luzu i odpowiednio pracują, bo mogą wydawać charakterystyczny dźwięk.
  14. I to jest szukanie błędów po omacku, jakim programem sprawdzaliście błędy? A z tym radiem to powinno być podtrzymanie pamięci, że tak powiem radio powinno być w czasie czuwania nawet po wyłączonym silniku. Miałem taki problem też przy podmianie radia, Sony pamiętał stacje i włączał się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki a JVC nie działało po wyjęciu kluczyka i trzeba było non stop szukać fal, każde było tak samo podłączone do tych samych kostek ISO, może wewnątrz radia jest jakaś dodatkowa bateria czy pamieć, która trzyma ustawienia. Jak sprawdzicie przepustnice i krokowy to daj znać czy coś pomogło, ale po czyszczeniu przepustnicy chyba będzie potrzeba adaptacja programem.
  15. Widać, że czujnik będzie od strony chłodnicy po środku skrzyni, pewnie będzie go dopiero widać po zdjęciu osłony dolnej silnika, albo od góry pod obudową akumulatora. Czujnik jest wkręcany w skrzynie na spory klucz myślę, że minimum 19-21, czujnik jest ogólnie dostępny do kilku typów skrzyń i kosztuję ok. 100zł. Jeśli jest wadliwy i powoduje zwarcie, spokojnie ukażę się podczas diagnozy, oby nie wyszło, że wymienisz czujnik a zwarcie będzie gdzieś na stykach/ścieżkach lampy tylnej.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.