Skocz do zawartości

WariatPSM

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    81
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana WariatPSM w dniu 11 Marzec

Użytkownicy przyznają WariatPSM punkty reputacji!

Reputacja

7

O WariatPSM

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    1.9 120KM
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ja osobiście brałem Daco, nie są jakieś mega dobre ale dają radę i są w dobrej cenie, oś tylna nie ma takiej siły hamowania jak przednia ale też jest istotna. Przy okazji wymiany zobacz jak wyglądają cylinderki i ich uszczelniacze, przyda się także przesmarować i przeczyścić prowadnice i oczyścić jarzmo i zacisk w miejscu pracy klocków. Lepiej to zrobić teraz niż później drugi raz zaglądać, tak ogólnie z klocków i tarcz to polecałbym Boscha, nie jest jakiś mega drogi w porównaniu do dobrych marek, ale auto na tym zestawie tak hamowało, że koła od budy mało co nie urwały się
  2. Pożegnałem się tak z Vectrą A, raczej naprawa kosztowna i nie masz żadnej gwarancji na jak długo wystarczy taki zabieg i czy jest sensowny ze względów bezpieczeństwa i poniesionych kosztów, jednak jest to element nośny i odpowiada za bezpieczeństwo, swoją Vectrę sprzedałem z ujawnioną wadą, poszła na części na Ukrainę. Co najlepsze, gość który kupił zajmował się tylko Vectrą A, sprzedałem za 800zł, a w Polsce nie chcieli mi dać 300zł. Też sporo inwestowałem w części, gdyby nie ruda gnida to pewnie bym jeździł do dzisiaj
  3. A jednak po nitce do kłębka Raczej chyba nie będzie grał istotnej roli, zakładaj taki jak przyszedł i powinna być znaczna poprawa jeśli jest sprawny. Szczerze to jeszcze nie spotkałem się z takim dodatkiem do czujnika. Może sprawdzę u siebie na weekend czy takowy posiadam.
  4. EGR- przeprowadza recyrkulacje spalin, przeważnie z kolektora wydechowego idzie rurka do EGR, którym steruje podciśnienie albo ECU, w zależności od obrotów i obciążenia EGR ponownie wtłacza spaliny do kolektora dolotowego/ssącego, przez co zapodaje to mniej tlenu i delikatnie zamula silnik. Nie działa non stop, przy tzw butowaniu auta się zamyka tak żeby było się czym odpychać, ja jak zaślepiłem EGR w Passeratti to zauważyłem, że silnik był bardziej dynamiczny i elastyczny, ale za to bardziej kopcił. Ale z tym kopceniem to też bym się tak nie trzymał bo trochę miał najechane, a poprzedni właściciel dbał jak dbał.
  5. Jeśli chcesz auto sobie zostawić na dłużej to polecam kupić sobie interfejs Opcom albo Delphi, tak do 300zł spokojnie znajdziesz. I widzisz już 100zł wydane i problem dalej jest. Ja posiadam Opcoma, co prawda nie mój, ale znajomy powiedział że odezwie się jak będzie potrzebował Chociaż u mnie to został ABS/TC do naprawy i sprawdzenie parktronika, wymiana napędu CD w CD70Navi i też zaraz będzie się kurzył ale sprzedać nie mogę bo nie mój.
  6. Masz tu link z filmem, ponoć działa na Navi 900: https://forum.vectraklub.pl/topic/200286-navi900-tryb-diagnostyczny-i-ukryte-menu/
  7. Osobiście to się dziwię, nie raz mnie ktoś wiózł i stał na światłach i widzę zapięty bieg, ludzie dajcie odpocząć nogą i trzymajcie delikatnie hamulec, a jak góreczka to ręczny. No chyba,że tak się wam spieszy i nie zdołacie szybko wykonać tak prostego manewru jak wbicie 1 biegu z tzw. luzu/jałowego. A szarpie, bo jak długo się jedzie w takim korku to noga/stopa ma już dość, jeszcze zależy czy owe wciskanie przychodzi lekko czy z trudem. Najlepsze rozwiązanie to automat, nic tylko hamulec i gaz
  8. Odma musi być drożna i szczelna, nie może być tak że nie ma powrotu do silnika, to zrób w pierwszej kolejności. Gdy jest zapchana to nawet potrafi wywalić bagnet/simering wału i powodować inne problemy, a gdy jest nieszczelna to na pewno też nic dobrego, reguluje ciśnienie w jakimś stopniu. Przepływomierz też powinien posiadać odpowiednie parametry i jest raczej szybki do eliminacji jeśli możesz się przejechać i pomierzyć parametry jak pracuje. A to, że przewody od Intercoolera są przepocone olejem to już świadczy o sporym rzucaniu oleju przez turbinę (jeśli mocno zaolejone), chociaż jeszcze nie widziałem na oczy jakiego kolwiek turbo żeby po przejechaniu 10tys. przykładowo było suchu w przewodach/wężach jak pieprz. Często przy uszkodzeniu intercoolera potrafią szybko się zasyfić ponoć.
  9. Myślę, że w trybie serwisowym możesz sprawdzić, jaką wersje masz radyjka? Ja mam CD70 i tryb serwisowy u mnie się odpala: chwilę trzymam "Settings" aż głośniki wydadzą charakterystyczny dźwięk "biiiii" i zaraz po tym wciskam przycisk "BC". Później jak klikniesz kilka razy przycisk "BC" to wyświetla się kilka razy inny ekran o danych/wersji/pomiarach itp.
  10. Udało się wyciągnąć płytę, ale nie działa ten mechanizm wciągania i wysuwania płyty, chociaż naprawiłem przy okazji antenę GPS i mam mapę Niemiec...
  11. Witajcie, właśnie poprawiam fabrykę jak co weekend, udało się naprawić przełącznik podnoszenia i opuszczania szyb, zacinał się , wystarczyło wyciągnąć/przeczyścić i działa jak nowe. Aktualnie wyciągnąłem całe radio, bo nie mogłem włożyć płyty CD do napędu żeby posłuchać jakiejkolwiek muzyki oprócz radia. Rozkręciłem i patrze siedzi płyta w napędzie, od razu powiem że próby z wyciągnięciem przy użyciu przycisku nieudane, podpowiecie co mogło się tam zaciąć i jak to delikatnie naprawić żeby nic nie połamać i dalej żeby działało? Zdjęcie z demontażu, to po prawej to napęd CD/MP3, a w nim siedzi płyta i nie chce wyjść.
  12. Na początek sprawdź jak wygląda cały mechanizm wycieraczek, czy nie potrzebuje jakiegoś smaru/oliwy, może już jest wyrobione któreś ramie, na każdym trybie tak samo chodzi? Jeśli silniczek to szczotki do wglądu i tryby co przesuwają ramię, czy są całe czy zerwane/zmielone/wytarte. Jest jeszcze ten cały szkopuł czy nie pada jakiś przekaźnik czy elektronika związana z załączaniem i pracą wycieraczek na poszczególnych trybach. Rozebrać, albo zajrzeć i włączyć, uważaj żeby nie uszkodziło się nic, bo mogą o coś haczyć przy zdjętych osłonach i masce otwartej.
  13. Myślę, że dla własnego bezpieczeństwa zostaw to fachowcowi, mimo że jest pusta butla dalej znajdują się w niej opary pod ciśnieniem. Coś pójdzie nie tak i tragedia albo jeszcze większe koszta. Chyba, że da się to w jakiś sensowny sposób obejść i rozłączyć bez ryzyka. Ale widzę, że sam się wahasz więc oddaj w inne ręce do naprawy.
  14. Odpuść i szukaj dalej, cenowa okazja nie mało takich. Ja zamieniłem Audi A4 B5 1.6 benzynę 1997r. na obecną Vectre C 1.9cdti 2005r z dopłatą i już jestem po wymianie dwumasy/rozrządu/sprzęgła alternatora paska osprzętu, osłon przegubów wewnętrznych, zostało kilka czujników no i zaraz przegub wewnętrzny, poduchy silnika, coś w zawieszeniu z tyłu nawet nie chce liczyć ile kasy już wtopiłem a robię wszystko sam z małą pomocą znajomego czy taty. Co do stanu sprzęgła byłem świadomy jak brałem, że padnie, ale nie po pół roku A to, że auto ładne to nie ma znaczenia bo bardziej musi być sprawne.
  15. Rzeczywiście nie żałowałeś, ja jak już coś muszę uszczelniać silikonem czy innym uszczelniaczem, to daje dwie cieniutkie warstwy (po jednej na każdy element). Zazwyczaj staram się nie zatykać otworów przez które idą spaliny/płyny itp., bo i tak przy skręcaniu silikon/uszczelniacz się rozejdzie i albo wywali go na zewnątrz albo w środek, dlatego nie warto przesadzać bo później może być problem z drożnością, albo się oderwie i dalej powędruje i coś przytka. Na zdjęciach wydaję się grubo ale zobacz jak silikon wygląda po złożeniu karterów, silnik od piździka 2T. Może czerwony nie jest estetyczny, ale ma działać nie wyglądać
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.