Skocz do zawartości

WariatPSM

Użytkownik
  • Zawartość

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana WariatPSM w dniu 2 Luty

Użytkownicy przyznają WariatPSM punkty reputacji!

Reputacja

3

O WariatPSM

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    1.9 120KM
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wymieniona została nagrzewnica na nową? Czy tylko wszystko zostało porządnie skręcone? Nagrzewnica jak nie daje już ciepłego powietrza, to już jest zapchana bądź zakamieniona. Dlatego producent podaję odpowiedni płyn chłodniczy, nie można lać byle czego, bo raz że wchodzi w reakcje taki płyn z różnymi metalami co może prowadzić do uszkodzenia oringów czy uszczelek a nawet do zapchania nagrzewnicy. Zapcha się nagrzewnica/chłodnica to normalne, że będzie wywalało w najsłabiej trzymającym punkcie.
  2. WariatPSM

    Mazda 6 2007 Czujnik VCS

    A jednak, a jest to oryginalny czy jakiś tam dobrej firmy. A tyle się głowiłeś. A tak poza tematem, ost wymieniałem nadkole i błotnik u siebie, kupiłem w Inter Cars nadkole i nie wiem gdzie je lepili ale taka kaszana, że masakra, sztywne, otwory na oślep, komedia, wiedziałbym to bym kupił używkę w tej cenie albo taniej
  3. WariatPSM

    1.0 43kW 12V Z10XE ubytki płynu chłodzącego

    Zobacz jak wygląda płyn w zbiorniczku wyrównawczym, czy nie zawitał tam olej. Sprawdź czy kisiel nie tworzy się pod korkiem wlewu oleju. Może być walnięta uszczelka pod głowicą, bądź już przemęczona głowica czy gniazda zaworów, uszczelniacze, albo jakiś kanał w głowicy pękł... A co dymienia jak masz ujemną temperaturę to będzie szedł biały dymek, normalne, zanim się nagrzeje i puści para wodna z całego układu wydechowego, gorzej jak ten dym jest gęsty biały i czuć w nim paliwo z płynem, albo taki czarno-niebieski to wtedy chlipie olej, właśnie sprawdź stan oleju przed odpaleniem i na rozgrzanym czy jest norma, ważne żeby auto stało na równym podłożu.
  4. WariatPSM

    Po nagrzaniu auto gaśnie brak iskry

    A B24 nie będzie potencjometrem? Tak wygląda jak rezystor nastawczy z tego schematu? A czy ten mały pierdek ma tzw. kopułkę/palec czy moduł zapłonowy?
  5. WariatPSM

    stukanie w silniku

    Przy wymianie serca jest trochę przewodów, raz że trzeba mieć cierpliwość, dwa że nie wszystko czasem pójdzie po myśli, wtyczka jakaś się połamie to kabel przetrze/pęknie w wiązce. Niby wszystko plug&play, kiedyś przy wyjmowaniu turbo i złożeniu przeoczyłem jeden wężyk podciśnienia i już był cyrk i strach, że robota psu w d***. Kolega wyżej dobrze sugeruje, po schemacie połączeń powinno wyjść co może rozłączać obwód komunikacji. Bo komputer i wszystkie wiązki ze starego silnika. I silnik na tych samych oznaczeniach i parametrach co stary.
  6. WariatPSM

    Mazda 6 2007 Czujnik VCS

    Irytujące pewnie, ale walka była. A myślałem, że rozpracowałeś, ciekawe na czym się skończy:)
  7. WariatPSM

    Corsa lub Astra na dłuższe dystanse

    Osobiście bym wybrał auto już z większym silnikiem jak mają być to trasy dłuższe i szybsze, przykładowo miejskie auta mają krótsze skrzynie, mniejsze przełożenia i pojemności, bo kto myśli żeby Corsą 1.2 jeździć 200km/h, są to auta miejskie. Nawet jeśli ktoś zaraz powie, że 1.2 czy 1.4 pojedzie szybko, to wtedy nie ma nic wspólnego z ekonomią i tym bardziej z dobrymi właściwościami jezdnymi. Benzyna vs Diesel: benzyna wybacza więcej błędów eksploatacyjnych związanych z obsługą silnika czyli wszystkie płyny i filtry, w Dieslu lepiej trzymać się wszelkich wymian na czas, a unikniesz większych problemów z silnikiem i osprzętem. I oczywiście Diesel mniej spali a będzie miał dostępny moment obrotowy już z niższych obrotów, czyli takie wyprzedzanie przysłowiowego TIRa, zazwyczaj odbywa się bez zbędnych redukcji biegów. Czy benzyna czy Diesel trzeba dbać, ale koszta naprawy Diesla są już spore i nie skończy się na 200-300zł. przy większych awariach. Byłem kiedyś bardzo za benzyną, ale teraz jak mam jechać benzyną poniżej 120-150km silnik wolnossący i pojemności 1.8L w trasę to się męczę, więc w to miejsce już wolę 1.7/1.9/2.0 diesla z turbiną. Turbo swoje robi w benzynie i w Dieslu. W DE jeszcze ważne te normy spalin w miastach, ponoć najlepsze LPG:D
  8. WariatPSM

    Problem losowy z odpalaniem

    Raczej będzie to bendiks w rozruszniku. Dzięki niemu rozrusznik kręci kołem zamachowym. Przy odpalaniu wysuwa się by zakręcić kołem zamachowym, a jeśli słychać że rozrusznik kręci, a nie odpala to raczej jego wina. Też jest tak czasem, że się zawiesza i jest charakterystyczny stuk w rozruszniku, ale to wtedy już kwestia kresu szczotek, bądź wyrobienia łożysk czy innej usterki. Lepiej się zabrać za wymianę, czy regeneracje bo może w każdej chwili przestać całkowicie odpalać. Jeśli planujesz wymianę/naprawę samodzielną to pamiętaj żeby odłączyć akumulator, bo jak zrobisz zwarcie kablami z rozrusznika to mogą być nieoczekiwane efekty w postaci przeróżnych problemów z elektryką w aucie.
  9. WariatPSM

    1.0 40kW 12V X10XE Remont czy wymiana silnika

    To będzie ten silniczek 1.0 na 3 cylindrach i na łańcuchu rozrządu. Miałem taką Corse B z tym silnikiem, mało to paliło i w miarę odpychało się Ogólnie jeśli chcesz się zabrać za to sam, to pierwsze co zacznij od rozebrania tego co już masz, po oględzinach sam stwierdzisz czy się opłaca wymieniać silnik czy ratować ten obecny. Jeśli nie znasz się, a masz zamiar się w to bawić to pochłonie ci to sporo czasu i też nie mniej pieniędzy. U mechanika też zostawisz...Przekalkuluj koszty i sam znajdziesz odpowiedź, pamiętaj że jak już sam rozbierzesz to mechanik za bardzo nie będzie chciał się bawić w składanie po tobie. Ja osobiście bym próbował sam, a po oględzinach bym remontował, chyba że koszty byłyby większe niż drugi silnik, który może się trafić od ok. 500zł.. Ogólnie to bym został przy tym 1.0, nie wstawiał 1.2 czy 1.4, bo nie będzie to mega kolosalna różnica, a wzrośnie ci spalanie i opłaty jeśli zgłosisz.
  10. WariatPSM

    Mazda 6 2007 Czujnik VCS

    Powinieneś mieć tam wartość ciśnienia jaką podaje pompa w tym programie, nie wiem jakie parametry ma mieć mazda, ale też tam powinien być jakiś regulator ciśnienia w pompie, może być uszkodzony? A ten MAP sensor raczej nie powinien podawać takiej wartości, mierzy ciśnienie między przepustnicą a silnikiem (kolektor dolotowy). Z tego co widzę z wykresów nie powinien pracować na takim napięciu tym bardziej, że parametr ujemny (praca przy 5V). Wyciągnij i przemyj delikatnie ropką, albo przetrzyj go, bo ponoć łatwo go uszkodzić przy czyszczeniu, upewnij się jaką metodą to zrobić dokładnie. Ciekawy artykuł: https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Diagnostyka-czujnika-cisnienia-absolutnego-w-kolektorze-dolotowym-silnika-cz-2,1654,1
  11. WariatPSM

    Zakup Astry K w salonie

    Za gotówkę myślę, że bardziej będą skłonni do jakichkolwiek rabatów. Chcesz stworzyć wersje pod siebie? Indywidualne zmiany, czy dostępne już modele wyposażenia w danej wersji? 15.5% zniżki to spory sukces, ale często jest tak jak w sklepach/salonach, wchodzisz podana cena nie ma pokrycia z katalogiem np. na dzień obecny i kupujesz auto/rzecz/produkt myśląc, że dostałeś spory rabat napompowany poprzednią ceną już nieaktualną. Dlaczego w wielu branżach obowiązują stare ceny, a po to żeby przychodząc usłyszeć magiczne słowo rabat Śmiało popytać w salonie i myślę, że uda się zawsze coś wynegocjować. Popytać o jakieś akcje wyprzedaży itp.
  12. WariatPSM

    Astra H Combi 2004 (150KM) nie odpala

    Miga wyświetlacz przy odpalaniu, w większości przypadków to wina zbyt małego prądu do rozruchu auta. Może być słaby akumulator, albo rozrusznik już zmęczony. Najlepszy i bezgotówkowy sposób to odpalić na kable z innego auta, plus na klemę akumulatora a minus z kabla na masę, nie pod aku bo jak ma przepalone cele to nie będzie oddawał całego prądu na rozruch poprzez wadliwy aku. Dobrze też będzie sprawdzić na jakimś testerze aku i sprawdzić kable na aku i rozruszniku czy są dobrze przykręcone. Po podłączeniu kabli jak nie będzie migać wyświetlacz to w 90 procentach nie doładowane aku albo do wymiany. Po odpaleniu alternator powinien ładować 13.6V do 14.3V.
  13. WariatPSM

    falowanie obrotów 1.9cdti 120km

    Nie zaszkodzi przeczyścić EGR i map sensor, ewentualnie przepustnice. Pamiętaj aby przed zabawą rozłączyć akumulator zanim wyciągniesz jakąkolwiek wtyczkę w aucie, unikniesz dodatkowych błędów. Spalanie na luzie/biegu jałowym powyżej 5L może wskazywać na wypalanie się filtra DPF jeśli posiadasz, wtedy nie wyłączaj silnika bo się przydławi jeszcze bardziej, a procedura zostanie przerwana, najlepiej wtedy przejechać się gdzieś na obrotach min 3000, można od 3 biegu czyli jakieś 80km/h, zależy od skrzyni. Temp. płynu chłodzącego min 85 stopni przy wypalaniu. Profilaktycznie możesz wymienić filtr paliwa.
  14. WariatPSM

    Mazda 6 2007 Czujnik VCS

    Jak tam sytuacja, temat ogarnięty?Jakieś cenne wskazówki na przyszłość?
  15. WariatPSM

    Zmiana oleju w skrzyni

    U dołu strony jest zdjęcie z korkiem wlewu oleju, skrzynie masz w aucie i na kolach w poziomie to wlej tyle oleju aż się zacznie delikatnie przelewać i zakręć. Link: https://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-f13.html
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.