Skocz do zawartości

WariatPSM

Administrator
  • Liczba zawartości

    1124
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    32

Ostatnia wygrana WariatPSM w dniu 9 Lipiec

Użytkownicy przyznają WariatPSM punkty reputacji!

Reputacja

89

O WariatPSM

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Szczecin
  • Model
    Opel Vectra C
  • Inna marka
    Iveco Daily 3.0 >200HP
  • Silnik
    1.9 120KM
  • Nadwozie
    Sedan
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Co do szczelności dolotu, turbo>kolektor ssący nie powinno być żadnej prowizorki na obejmie/przewodzie/złączu/rurze, jak zwał tak zwał. Często z intercoolera na złączu plastikowym robi się wyciek delikatny. Mając DPF pilnować trzeba poziomu oleju silnikowego czy się nie podnosi. Jeśli idzie w górę to na pewno miesza się z ropą. Co do EGR i magicznych blaszek muszę powiedzieć, że zrobiłem sam taką podkładkę i działa, brak szarpania, teraz jakoś po roku znowu lekko poszarpuje. Jestem pewny, że po wyczyszczeniu EGR/Przepustnicy/Czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym przypadłość ustąpi. Mam 1.9 120KM manual 6 biegów i jak ma być spokojna jazda to na klimatyzacji zmieści się w 6.3-6.5L cykl mieszany. Też szuranie nic nie mówi, przy prawym przednim kole jest rozrząd i pasek osprzętu więc jest co sprawdzać.
  2. Polecam rady Pana Henryka, na pewno będziesz zadowolony. Nie dajcie się oskubać
  3. WariatPSM

    Witamy

    Witamy, pozdrawiamy
  4. Mi kiedyś w starym Iveco z 90r. regenerowali rozrusznik, wymiana szczotek i bendiksa. Po kilku godzinach od naprawy auto wjechało w ścianę budynku. Musiało być jakieś zwarcie w rozruszniku bo było czuć spalone kable. Pokręcił może z 15-20 sekund już pod ścianą opierając się i przestał od razu odłączyłem akumulator. Zwyczaj taki, że zaciągam lekko ręczny i zawsze pierwszy bieg. Możesz mieć zwarcie w stacyjce albo w rozruszniku. Teraz takiego rumpla mogę odwiedzić w muzeum lub na złomie bo nawet na polu nie chciałbym się przejechać
  5. Chyba sam nie zrobisz tego czyszczenia tylko bazujesz na tym co powiedział mechanik, moim zdaniem nie ma do końca racji z tym, że musi być Check przy zapchanym EGR. Może być tak, że jakoś tam pracuje i trzyma minimalne parametry pracy. Jak masz chęci i siłę to zmierz się z tym osobiście, to dużo nie kosztuje jak się samemu robi, zależy czy masz narzędzia i ewentualnie jakiś preparat czyszczący. EGR i DPF to jest badziew i zmora trochę nowszych Diesli, nie dość że turbina delikatnie rzuci olejem w dolot to jeszcze powrotne spaliny na dokładkę do zalepienia kolektora ssącego. Nic tylko ekologia, ja tam nie ruszam DPF, ale trochę ograniczyłem spaliny w EGR poprzez zastosowanie specjalnej podkładki.
  6. Może wystarczy aktualizacja oprogramowania, ewentualnie reset ustawień. To już chyba bardziej temat dla serwisu i pod komputer. Że zamula menu w aucie to widziałem i słyszałem ale żeby się zawieszało to nie spotkałem się z takimi objawami. Fajne auto ale już trzeba podchodzić z komputerem niestety. Może, któryś z kolegów na forum miał taki przypadek i odezwie się niebawem.
  7. Z tego co czytam to wnioskuję, że winiłeś DPF za spadek mocy. Niby się zapychał, fakt ja mam Vectrę C 1.9CDTI i też nie mam żadnej kontrolki od wypalania, poznaję po pracy silnika jak wrzucę na luz czy stoję na światłach i spalanie jest wysokie (chwilowe). Jak wcześniej napisałem EGR/przepustnica i czujnik ciśnienia w dolocie do przeczyszczenia. Też warto zobaczyć parametry wtrysków i jeśli jeździłeś na ropie nie na oleju dłuższy czas to do sprawdzenia jest kompresja cylindrów. Upewnić się czy się nic nie przytarło czy zapiekło...
  8. Przy tak zaawansowanej korozji wieszaka tłumika możesz spodziewać się awarii w każdej chwili. Dziura w drodze, próg zwalniający i tłumik na ulicy, tylko jak już urwie się to może pociągnąć za sobą pozostałe elementy wydechu i nie skończy się tylko na wymianie samego wieszaka czy tłumika. Pewnie przeglądu też nie przejdzie jak będzie porządny diagnosta. Wyobraź sobie, że jedzie za tobą motocyklista i urywa ci się tłumik... dwa lata użytkowania nie zwalnia od poprawnej eksploatacji pojazdu. U mnie już czepiają się za przepaloną jedną żarówkę stopu i muszę wymieniać od ręki żeby podbili dowód, taka ich praca i w sumie to zrozumiałe.
  9. Niestety to się nie przekłada tak jak w przypadku elektryki, to już jest elektronika układy scalone/procesory i tu nie ma znaczenia różnica 0.3V bo i tak jest limit na napięcie i prąd płynący z gniazda USB. Przy słabszej baterii przekłada się to tylko na czas pracy a nie wydajność laptopa względem we/wy. Jeśli jest możliwość to trzeba sprawdzić a inny laptopie czy działa, czasem może być to wina programów/systemu. Jednak Windows XP pod względem programów i interfejsów zamiatał a już w 7 i wyżej zawsze jakieś kombinacje alpejskie z instalacją, mowa tu o wersjach z wschodniej granicy.
  10. Trzeba zajrzeć tak profilaktycznie na jakość płynu w pompce i wysprzęgliku. Z białego mógł się zrobić czarny i nie wysprzęgla dobrze. Takie tłumaczenie i zgadywanie na odległość to jak wróżba u cyganki. Trzeba pojechać do innego mechanika i nie sugerować co może być, osłucha, posprawdza i może wymyśli coś sensownego. Dźwięk ma swoje źródło i musi być precyzyjnie określona lokalizacja usterki.
  11. Spróbowałbym tych opcji jeszcze, tak na szybkości w Paintcie zrobiłem. Można próbować uruchomić jako Administrator po odłączeniu zasilania. Albo jest tryb oszczędzania baterii albo gdzieś jest zblokowany w systemie i trzeba odblokować. Ale nie wiem jak to odblokować. Stronka z pomocą: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/953367/how-to-troubleshoot-usb-device-problems-that-may-occur-after-a-pc-that
  12. A wyczyszczone i przesmarowane prowadnice? Tutaj wiele osób zapomina o tym, nawet w warsztatach. Później są problemy i klocki nierównomiernie przylegają do tarczy podczas hamowania. Tak jest teraz zrobione na zaciskach, są potrzebne do demontażu już bardziej wymyślne nasadki i klucze tak aby zniechęcić potencjalnego Kowalskiego do rozkręcania hamulców na podwórku. Jest to element, który odpowiada za nasze i innych życie. Plus dla Ciebie za, krótki i pomocny manual dla użytkowników
  13. Możesz sprawdzić na każdym biegu czy po wciśnięci sprzęgła nie ma tego dźwięku, a nawet odpalając auto na luzie też wcisnąć sprzęgło. Jeśli są uszkodzone łożyska na głównym wałku w skrzyni będzie słychać nawet na luzie, po wciśnięciu sprzęgła powinna być cisza. Trzeba sprawdzić nasłuchując skrzynie przy odpalonym silniku. Na 100% dźwięk wydobywa się z okolicy skrzyni?
  14. Jest taka opcja, że na pracy baterii porty USB są ustawione na oszczędzanie energii. Wystarczy to wyłączyć w Menadżerze Urządzeń i powinno śmigać. Kolejno każdy port trzeba odhaczyć od oszczędzania energii, nawet jeśli jest taka opcja po podłączeniu Opcoma i wejdzie się we właściwości i będzie taka opcja to też. Jeśli to nie pomoże to zainstalować jeszcze raz instalkę albo sterowniki.
  15. Nagranie też czasem zniekształci dźwięk, jakość zależy od wielu czynników. U mnie w Dieslu hałasował napinacz na rozrządzie, po wymianie grzechotało sprzęgiełko alternatora (wszystko zostało wymienione na ostatnią chwilę...). To był stały dźwięk nie zależny od czasu rozruchu, chociaż głośniejszy na zimnym silniku. Tylko cierpliwość wam odpowie
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.