Skocz do zawartości

Bobicar

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Bobicar

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    Z16SE
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

83 wyświetleń profilu
  1. Tak tez zrobilem i znalazlem w nim tylko to co na ecat24.com bo sa to te same katalogi.Chodzi mi czy moge zastostosować ta sonde jako sonde za katem ,bo w tym akurat katalogu nie ma nr tej drugiej sondy a na ecat24 byla.Ecat24 niestety teraz nie dziala.Odpowie ktoś na pytanie?W jakim zakresie zazwyczaj pracuje sonda regulacyjna?Czy jest to ten sam zakres co diagnostycznej podczas pracy silnika ?
  2. Słaby ten katalog nic nie mozna znalezc,a jak sie znajdzie to brak opisu do elementu.Proszę o odpowiedź na powyższe pytania.
  3. Prąd do złącza dochodzi,po demontażu sondy ewidentnie widać ze jest uszkodzona grzałka,bo grzechoczę,kable poprzepalane wykazujące możliwość robienia zwarcia,małą oporność nie zmieniająca się podczas podgrzewania sondy .Sonda nr ma wahania do 720 mV.Według katalogu ecat24.com po nr vin w oryginalnej specyfikacji auto powinno mieć dwie oryginalne sondy o nr GM 253 236 32.Tymczasem wyszło z sondami : Przed Katalizatorem : nr. GM 253 236 32nr. OPEL 855366BOSCH 0258005225 Za Katalizatorem : nr. GM (Nowy Nr 931 899 75)/253 352 80 Podobno jest to sonda montowana w silniku Z16XE,czyli pewnie współzamienna sonda GMnr. OPEL 855524/855390BOSCH 025005291 Aktualnie na katalizatorze założona jest nowa DELPHI ES20284-12B1,która może pracować jako sonda diagnostyczna i regulacyjna.Moje pytanie brzmi,która sonda podczas pracy ma wskazywać większe wahania?Napewno rozumiecie o co mi chodzi,nie chciałbym wyrzucać tej sondy,myślałem ja przerzucić za katalizator,a na przód dać oryginał,który trafia mi się w dość atrakcyjnej cenie GM 253 236 32 . Niestety sonda występująca oryginalnie za katem,jest bardzo droga i nie chciałbym kupować jakiegoś taniego zamiennika,który będzie pokazywał głupoty.Czy może się ktoś wypowiedzieć co wybrać,żeby kupić tanio,dobrze i bez wydania kasy w błoto. W jakim zakresie pracuje sonda za katem ?Katalog ecat24.com wykazuje ostatnio błędy ,więc ciężko jest coś tam sprawdzić.Według większości katalogów z częściami wynika,że BOSCH 0258005225 może współpracować za lub przed katalizatorem.
  4. Sonda ewidentnie do wymiany znalazlem oryginal boscha 200 zl dedykowana taka jak gm.Niestety troche krucho z kasa i moje pytanie czy moge zastosowac jakas uniwersalna ?Czy moglbym zastosowac z innego modelu auta ?wazne aby byly 4 przewody tylko jak sprawdzic specyfike danej sondy zna ktos jakas strone?Potrzebuje pelna specyfike oryginalu gm .Inferesuja mnie tylko dobre firmy Bosch,NGK,Denso wazna jest niestety cena chcialbym zmiescic sie do do 140 zl z wysylka,wiem ze to nie realne.Jesli nie uda mi sie nic znalezc to kupie dedykowanego boscha,ale chcialbym sprobowac poszukac.
  5. Katalizator byl myty wszystko złożone na nowych srubach i uszczelkach,kolektor ssacy tez lacznie z przepustnica.Sonda 1 ta stara ktora zmienilismy miala wachania do 850 mV zaraz spróbuję wymyc ta druga sonde ogolnie to blad byl ze za niskie napiecie,ale sprawdzalem kable i bylo git.
  6. 1 sonda ma wahania pracuje do 650mV druga od 4mVdo 9mV.Dzisiaj sprawdzalismy na wykresie druga wcsle nie pracuje na op-comie zero bledow na delphi juz byla zamrozona ramka za niskie napiecie sondy.Obroty caly czas sie zmieniaja czy druga sonda ma taki wplyw na prace?czyc benzyna leje za bogato i duzo pali 10l spalil na 80 km a ogolnie palil ok 6 l na 100 na trasie.Zastanawiam sie nad sonda Boscha aftermatketowy zamiennik o tych samych nr co Gm obie sa takie same w kazdym calu mialem je w rece.Sa to uniwersalne sondy na 1 i 2 bank o tych samych numerach co oryginalne GM.
  7. No i wlasnie tak jest jak mowisz nie mam mozliwosci wlaczenia funkcji specjalnych.Polaczylem sie z ecu wybierajac z22se i wtedy byla mozliwosc skorzystania z funkcji specjalnych tylko ze nie bylo tam adaptacji przepustnicy i zmiany w wartosciach sond lambda.Trzeba by jechac gdzies na tech 2?ogolnie na ssaniu ma ponad 1200 rpm a mial 1000 a przy temp roboczej bieg jalowy wynosci 1000 rpm i ciagle te wartosci faluja.Rzecza dziwna jest ze sterownik pokazuje 7 procent otwarcia przepustnicy a czasami 9.Wydaje mi sie za powinien pokazywac albo 5 albo 10 proc.Sonda na drugim banku pokazuje wartości od 4 do 9 mV chyba musi zostac wymieniona,bo auto duzo pali 10 l spali na dystansie 80 km w trasie napewno jak.Jakies sugestie co jeszcze sprawdzac?Zazwyczaj jak obroty sa zbyt duze to jest lewe powietrze,ale auto nie ma lewego powietrza bo sprawdzalem plakiem.No chyba,ze gdzies jest jakas dziura o ktorej nic nie wiem.Kolektor napewno nie jest dokrecony odpowiednim momentem ale czy to by mialo takie znaczenie?Za lekko to raczej nie jest.Mam dziwne wrazenie,ze przyczyna jest w tej przepustnicy moze krokowiec juz siadl?A moze przez ta sonde tak swiruje?Ogolnie zaczal jakby glosniej chodzic buczec jakby kompresji przybylo bo az tlumik huczy.Bledow ciagle zero.Pytanie aktywna jest funkcja reset ecu,tylko pytanie czy nie wyrzuci mi zaprogramowanych kluczykow do auta itd mapy ?Prosze o podpowiedz dziwne te objawy ma.Adaptacje przeprowadzilem i gdyby to bylo to fo by juz dawno wrocilo do normy bo robilem to kilkukrotnie.Jakie mogabyc jeszcze przyczyny?Pamietajcie ze wszystlko juz prawie wymienione.
  8. Wzialem sie za przepustnice zostala rozebrana ze wzgledu na stalowa obudowę korpusu.Wyczyszczone zostal potencjometr,silniczek i korpus.Niestety nie dalem rady zdemontowac wahadelka od potencjometru,trzeba by bylo pewnie odlutowac plytke niestety nie mialem lutownicy.Teraz obroty na biegu jalowym z ok 900 rpm podwyzszyly sie na 1000 rpm i dalej faluja.Jak na zaplonie dotkne podlaczonego odkreconego czujnika walka rozrzadu stalowym kluczem wlacza sie jakis sygnal i silnik w pompie wspomagania zaczyna pracowac przez chwile.Wydaje mi sie ze robi on jakies zwarcie,sprawdzilem w ten sposob czujnik walu i zero reakcji.Niestety multimetr mam bardzo slabej jakosci.Mam chinskiego klona op-coma i pytanie co zrobic zeby uaktywnic funkcje specjalne?Moze ktos wie jak w pelni uruchomic jego mozliwosci?Mam windows xp sp3.Czy w silniku z16se przeprowadza sie adaptacje przepustnicy?czytalem ze podobno nie,ale zrobilem za pomoca metody na kluczyk.Proszę o pomoc
  9. Czujnik walka podczas zaplonu pokazuje 1 ohm i zero V.Prad dochodzi do wtyczki jest 12v.Podczas pracy czujnik pokazuje opornosc od 440-900 ohm i napiecie 1.35 v.Odlaczylem tez i badalem czujnik na stole wtedy zasilanie do 1.5v i opornosc 732 i reaguje przy dotknieciu metalem,ale troche malo spada wtedy jego wartosc
  10. Potrzebuje pomocy jak sprawdzic czujnik walka rozrzadu,walu korbowego,czujnik spalania stukowego.Niestety nigdzie nie moge znalezc pinoutu i jakie wartosci powinny być.
  11. Znalazlem gdzies w serwisowce ze od 710-930 rpm,samochod nigdy nie ma stalych obrotow na silniku jalowym podejrzewam,ze cos padlo tylko nie wiadomo co bledow zero.Ciezko sprawdzić jakie powinny byc stale obroty.Strasznie smierdza spaliny.Silnik ma raz za duze a raz za male obroty czego moze to byc przyczyna?Podobno mozna zaprogramowac obroty,sam sam nie wiem czy je zwiekszac czy zmniejszac dziwnie chodzi.
  12. Sondy dzialaja poprawnie wyczyscilem styki na drugim banku i jest ok.Blędy wykasowane,sterownik juz nic nie zapamietuje.Zdemontowalem katalizator byl zatkany,zostal wymyty i zlozony wszystko na nowych gwintach i uszczelkach.Pozbylem sie duzej ilosci syfu.Falowanie jednak nie ustapilo,jutro dam mu w palnik.Pytanie dlaczego silnik ma odcine prz 6 tys?a ma skale do 7?Co moze byc przyczyna falowania?Wiekszosc osprzetu jest nowa sterownik po regeneracji.Czyzby czujnik walu /walka poszedl?Nie wiem co mu jest i nie znam kogos kto by mi pomogl,pol samochodu wymienione i dalej cos nie domaga
  13. Pomierze nie mówie,że nie tylko powiedz jak ?Mam nawet jakis tam miernik.Sonda ma 3 piny jak mam to zmierzyc? Na włączonym silniku mam sie wpinac gdzies ?
  14. Nie mam juz jak zrobic tego zapisu,bo do diagnostyki uzywałem nie swojego interfejsu i nie mam laptopa.Na potrzeby tego filmu wywleklem specjanie z domu stacjonarny komputer a interfejs podpinał znajomy,który mieszka daleko ode mnie.
  15. Wszystkie pomiary danych na zimnym i cieplym silniku mam na filmach.Musi dostawać prad od sterownika skoro na interfejsie zczytalo mi ta sondę .Na właczonym silniku mam sprawdzic ta opornosc ?Na filmie wszystkie parametry sa pokazane nawet jakie napiecie idzie w danej chwili do tego czujnika.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.