Skocz do zawartości

omega

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O omega

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    Y20DTH
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Wesol wiem ze przepływka na podst.ilości powietrza dawkuje paliwo. Robienie dziurki w przepływce bosch 2mm i od razu błedy p400 i chyba p100 a o kopceniu na czarno nie wspominam. Turbo po ominięciu EZ potrafi wywalić p1125 Z kolei p1125 wyklucza nie domknięty EGR. Wtryskiwacze z tego co wyczytałem trzymają parametry. Kompresja ok.31bar. Pompa,fakt był błąd p1220 ale po regeneracji już nie wystąpił. Czyż by pompa była źle zrobiona np.za małe ciśnienie i już mam bez checkowego muła?
  2. Ok zaraz pogoogluję... Tymczasem zrobiłem jeszcze ok.10km z wpiętym miernikiem w przewód sygnałowy przepływki 2bieg i but. Wynik? Przepływka z "rezystorem pomiarowym" 3.85V bosch 3.90V -4.20V pierngurg 4.50V Na postoju wyłączony silnik 1.05V. Jak przyśpieszałem to napięcie wzrastało szybciej niż na bosch. Natomiast na bosch na postoju wynosi 0.95 do 1V. Jak rozgryzę kostkę czujnika doładowania to też pomierzę napięcia na postoju i 2gieg i but.
  3. Adam mógł byś dokładniej opisać jaki program zainstalować (typu oscyloskop) do op coma by sprawdzić parametry przepływki?. Ja mam op com krótko a moja wiedza na dzień dzisiejszy ogranicza się do odczytania/skasowania błędu. A z pomiarem przepływki sobie nie radzę,bo jest tylko aktualny pomiar nie ma opcji jaką ecu żąda w danej chwili. Sam się drapię po głowie bo Turbo dmucha-wartości wymagane i rzeczywiste się pokrywają,masa paliwa-wymagana i aktualna się pokrywa a auto nie ma mocy. Aha,po sprawdzeniu wtrysków zrobiłem ok.150km. i spadło mi średnie spalanie-z 8 na 7.Niby litr mniej ale to dużo.Praca silnika też lepsza(miękka i cicha)-wcześniej był głośny a teraz w czasie jazdy ledwie co go słychać.
  4. Dziwne,po włożeniu wtryskiwaczy silnik pracuje wyraźnie ciszej i jak na postoju dam ostro w palnik to nie kopci na czarno. Szkoda tylko że auto dalej nie ma mocy.
  5. Takie coś mam... Wtryski ponoć dobrze rozpylają nie leją. Oczywiście podkładki i uszczelniacze na wtryski dałem nowe.
  6. Takie wtryskiwacze mam. Jutro podeślę kartkę z protokołu wtryskiwaczy.
  7. Wesol ... sumie co mi szkodzi wyjmę wtryski i dam do sprawdzenia(25zł/szt.bosch servis to chyba nie majątek?). Myślę że max.godzina roboty i wtryski wyjęte. A co do przepływki to macie może jakąś apkę typu oscyloskop by sprawdzić przepływkę?
  8. Cytat z VKP U mnie filtr paliwa i powietrza wymieniony. Szczelność dolotu sprawdzana zarówno zatykając dolot jak i wdmuchując powietrze.Dolot szczelny. Usterka WG,wykluczam,bo podpinałem podciśnienie pod gruszkę a dodatkowo dołożyłem spręzynę by było max.zamknięte. Wywala p1125 przy ok.3tyś rmp. Przepływka...mam ich 5 albo 6 szt. i na każdej brak mocy.
  9. Zrobiłem test tak jak pisałeś. 4bieg i but. Kąty wtrysku i masa paliwa pokryły się. Spadło natomiast doładowanie z 0.99bar a jak but to 0.96bat. . Dodam że jak robiłem ten test to brat jechał za mną drugim autem i powiedział że vectra w pewnym momencie mocno zaczęła kopcić na czarno . Sprawdziłem jeszcze raz dolot. Ale tym razem nie że zatykam dolot i silnik gaśnie-tylko na metalową rurę od turbo dałem dętkę i pompowałem...ciśnienie wzrastało . Psikałem dolot pianą brak bąbelków a i ciśnienie po ok.30min nie spadło(Napompowałem do 1.2bar i tak się trzymało). Czystym przypadkiem spostrzegłem że trzpień od EGR jest jakoś dziwnie usyfiony jak by kuż i piasek. Tulejka pod EGR też brudna. A dolot czysty. Wyczyściłem w środku tulejkę oraz trzpień EGR zrobiłem ok.120km kontrola i znowu jak by kurz i piasek osadził się na trzpieniu EGR i tulejce. Zdemontowałem kol.wydechowy razem z turbo i na kanale doprowadzającym spaliny do EGR też był kurz i w dotyku jak by piasek. Z kąt to się tam wzięło przecież tam nie powinno być żadnego syfu-nie licząc syfu ze spalin. Aha pozostałe 4 kanały wydechowe były całe tłuste od sadzy. Głowice remontowałem jakoś 2tyś.km temu turbo też było robione.
  10. Ooo,dopiero teraz widzę,że turbo w 4.34 dmuchnęło 2.13bar. czyli realnie 1.13bar? I jeszcze jedno. Mam ze szrotu kilka przepływek i czujników doładowania. Testowałem... Może to tylko moje widzimisię,ale auto na tej przepływce z tym "czymś" w środku zdaje się być nieco mocniejsze niż na innych przepływkach.
  11. Ok,jutro postaram się ominąć EZ turbo 2gi bieg i but na 6-7 sek. . Tymczasem... filmik... Tak,wiem,g...widać,ale coś widać.
  12. No to zgłupiałem. Dlaczego nie wystąpiło przeładowanie skoro ECU żądał 1.93 bar a turbo dmuchało 2.2 bar?. W sumie to już chyba gdzieś pisałem,że auto wcześniej było żwawe i w miarę dynamiczne jak na diesla,wiec nie wykluczam że jest po chipie.Ale z drugiej strony wątpię aby rodzice(bo to od nich mam auto) robili chipa.
  13. Przyznam się szczerze,że nawet nie przyszło mi przez myśl,że różnica 0.3 bar to dużo...myślałem raczej że tak mała odchyłka jest akceptowalna.Ale dzięki znowu coś nowego się dowiedziałem. Nie rozumie tego ciśnienia doładowania-po ominięciu EZ turbo dochodziło do 2.2 bar.,czyli po odjęciu barometru doładowanie mam ok.1.2 bar czyli za mało?
  14. pojeździłem trochę z podpiętym lapkiem i widzę że turbo ładuje max.1.9bar a żądane to 1.93bar więc ok. .Po ominięciu EZ turbo ciśnienie ładowania dochodziło do 2.2 bar. Kąt wtrysku w czasie normalnej jazdy wynosił ok.4.7* a przy bucie 15* .Masa paliwa od 7 do 15mg/suw.
  15. przeglądając zdjęcia natknąłem się na ...Czyż by ktoś kiedyś grzebał przy pompie i z tąd ten znak na kole pompy? Jak ustawię tę pompę nie na blokadę a na znak co ktoś zrobił,to przyspieszę zapłon/kąt wtrysku i jest szansa że silnik odzyska moc?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.