Skocz do zawartości

omega

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    77
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O omega

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Śląsk
  • Model
    Opel Vectra C
  • Silnik
    Y20DTH
  • Posiadasz LPG
    NIE

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Z nudów podpiąłem diagnostykę i zonk. P1682(0) układ elektronicznego sterowania przepustnicą,wadliwe działanie P1700(0) Nieprawidłowe działanie lampki wskaźnika polecenia modułu kontroli transmisji P0720(4) Nieprawidłowe działanie czujnika prędkości wyjściowej. Ten błąd p1700 może być dlatego że mam niepodłączony jakiś przewód z ECU skrzyni ? p0720 czujnik do wymiany czy się go jakiś czyści? p1682 to przepustnica do wymiany nie jakiś chwilowy nie kontakt na przewodach?
  2. Silnik zmieniony przegląd zaliczony. Zostało tylko wymienić papiery i jazda. Szkoda tylko że ze względu na sporą kompresję żaden gazownik nie chce podjąć się zagazowania silnika... Tak z ciekawości-czy to prawda że silnik po wymianie pierścieni może mieć nieco wyższy apetyt na oliwę,a po dotarciu się ustatkuje? Czy w silniku po remoncie kapitalnym po dotarciu poprawia się kompresja?
  3. Chyba muszę Cię rozczarować...zajrzałem do silnika (poprzez otwory na świece)kamerką endoskopową i na cylindrach widać ślady honowania. Tylko nie pasują mi tłoki bo u mnie tłoki pod zaworami mają jak by "wycięcia" a te tłoki co widzę na necie są płaskie. Widocznie już ktoś majstrował przy silniku robił remont czy coś... Dziś pojeździłem tym autem po polnych drogach i jak na 147 KM to zbiera się nadwyraz dobrze... Kata wywaliłem ale to nie on był przyczyną-w rurze po między kolektorem a katem było dziwne "coś" o strukturze plastra miodu i było to zatkane tak że ledwo woda przeleciała...wydłubałem to i jest ok. Czyli silnik się dusił ufff co za ulga Dalej nie wiem do czego jest ten okrągły przycisk "gwiazdka" przy lewarku...
  4. Z głupot odkręciłem sodę lambda przed katalizatorem i o dziwo silnik na postoju wchodzi na obroty i jest moc. Nawet jak podpiąłem auto pod traktor to delikatnie dałem gazu i auto by aż rwało do przodu. Teraz pytanie sonda kaput czy zatkany kat? Tak z ciekawości,co to jest ten przycisk "śnieżka" koło lewarka?
  5. Rozrząd po poprawieniu jest ok. znak na kole pasowym pokrywa się ze znakiem na bloku a w duże otwory EXH oraz INT wchodzi blokada rozrządu-kolega z od kogoś pożyczył blokadę. Ciśnienie paliwa?mam wpiąć manometr w ten jak by wentyl i zakręcić rozrusznikiem?. Bo jeszcze jest opcja że przed rozbiórką brat bez mojej wiedzy umył silnik dimmerem i opłukał wodą wiec może listwa DIS się uszkodziła?
  6. Właśnie zrobiliśmy kolejny pomiar kompresji na innym manometrze i wyszło to samo. Kompresja duża jak na benzynę ... . Jutro poszukam mikro kamerki do fona i zajrzę z ciekawości do cylindrów . Skoro problemem nie jest kompresja to co? Świece?listwa DIS?któraś sonda Lamdba?czy może pompka paliwa w baku nie domaga?
  7. Kolega mechanik zmierzył kompresję i to dwoma manometrami bo myślał że manometr przekłamuje... Cyl 1- 16,5bar po próbie olejowej 17,5bar Cyl 2- 16,5bar po próbie olejowej 17,5bar Cyl 3- 16,5bar po próbie olejowej 18bar Cyl 4- 16bar po próbie olejowej 18bar Wieczorem ma przyjechać jeszcze raz z pożyczonym manometrem z od innego mechanika i zrobimy pomiar kompresji Ten silnik z Vectry b mam zamiar przełożyć do mojej vectry c gdyż mam już dosyć tego diesla... A tę vectrę b to kupiłem na szrocie po znajomości za 500zł +100zł za lawetę.
  8. Jutro postaram się pożyczyć miernik od mechanika i zmierzę kompresję. Czyli jednak istnieje ryzyko że przez przypadek powyginałem zawory? Bo wydaje mi się,że gdy by były krzywe zawory to silnik by np.nie równo pracował telepał by się ,dzwonił czy coś. A u mnie tego nie ma pracuje normalnie tylko muuł.
  9. Witam, Na szrocie kupiłem VB z silnikiem Z22SE 147KM. Silnik odpalał ale było słychać rozrząd więc zdecydowałem się go wymienić. Niestety nie mam blokad a przy wymianie rozrządu jakimś cudem przestawił mi się wałek od zaworów wydechowych(EXH jak się nie mylę). Że coś jest nie tak spostrzegłem dopiero jak za pomocą klucza obracałem wał-w pewnym momencie poczułem spory opór. Po skorygowaniu rozrządu zrobiłem kilka obr.wałem poskładałem i odpaliłem i ... Silnik pali pracuje równo nie telepie ale nie ma mocy. Jak zapiąłem auto o traktor by sprawdzić moc auta to po wrzuceniu D i gaz prawie do dechy obr.doszły tylko do 2000rpm. a w aucie nawet koła się nie ślizgały-test wykonany na trawie. Czy mam pogięte zawory? Bo jeździłem tym autem (po bezdrożach) na starym- hałasującym rozrządzie i silnik był żwawy a teraz total muuuuł UPS....temat przez nieuwagę założyłem w dieslu a to benzyna... Przeczytałem na necie że jeśli odkręcę korek wlewu oleju i spadnie to silnik kaput. U mnie na odpalonym silniku korek aż zasysa nic nie podskakuje. Czy taki test jest miarodajny mówi coś o silniku?
  10. Sorry że grzeję kotleta... . Z22SE ma 147 km a Z22YH 155 km. Czyli podmieniacie tłoki z korbowodami i w ten sposób robicie "tuning" z 147 na 155km? Ta różnica +8kucy w stosunku do serii jest bardzo odczuwalna? I jak to się ma do trwałości-bo ktoś pisał że po takim zabiegu wyszła mu kompresja 19bar a to bardzo dużo jak na bp... Układ korbowo/tłokowy spokojnie wytrzymuje taki zabieg?
  11. Wesol wiem ze przepływka na podst.ilości powietrza dawkuje paliwo. Robienie dziurki w przepływce bosch 2mm i od razu błedy p400 i chyba p100 a o kopceniu na czarno nie wspominam. Turbo po ominięciu EZ potrafi wywalić p1125 Z kolei p1125 wyklucza nie domknięty EGR. Wtryskiwacze z tego co wyczytałem trzymają parametry. Kompresja ok.31bar. Pompa,fakt był błąd p1220 ale po regeneracji już nie wystąpił. Czyż by pompa była źle zrobiona np.za małe ciśnienie i już mam bez checkowego muła?
  12. Ok zaraz pogoogluję... Tymczasem zrobiłem jeszcze ok.10km z wpiętym miernikiem w przewód sygnałowy przepływki 2bieg i but. Wynik? Przepływka z "rezystorem pomiarowym" 3.85V bosch 3.90V -4.20V pierngurg 4.50V Na postoju wyłączony silnik 1.05V. Jak przyśpieszałem to napięcie wzrastało szybciej niż na bosch. Natomiast na bosch na postoju wynosi 0.95 do 1V. Jak rozgryzę kostkę czujnika doładowania to też pomierzę napięcia na postoju i 2gieg i but.
  13. Adam mógł byś dokładniej opisać jaki program zainstalować (typu oscyloskop) do op coma by sprawdzić parametry przepływki?. Ja mam op com krótko a moja wiedza na dzień dzisiejszy ogranicza się do odczytania/skasowania błędu. A z pomiarem przepływki sobie nie radzę,bo jest tylko aktualny pomiar nie ma opcji jaką ecu żąda w danej chwili. Sam się drapię po głowie bo Turbo dmucha-wartości wymagane i rzeczywiste się pokrywają,masa paliwa-wymagana i aktualna się pokrywa a auto nie ma mocy. Aha,po sprawdzeniu wtrysków zrobiłem ok.150km. i spadło mi średnie spalanie-z 8 na 7.Niby litr mniej ale to dużo.Praca silnika też lepsza(miękka i cicha)-wcześniej był głośny a teraz w czasie jazdy ledwie co go słychać.
  14. Dziwne,po włożeniu wtryskiwaczy silnik pracuje wyraźnie ciszej i jak na postoju dam ostro w palnik to nie kopci na czarno. Szkoda tylko że auto dalej nie ma mocy.
  15. Takie coś mam... Wtryski ponoć dobrze rozpylają nie leją. Oczywiście podkładki i uszczelniacze na wtryski dałem nowe.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.