Skocz do zawartości

PajDziku

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O PajDziku

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Tak też zrobiłem, przejechałem na Pb jakieś 200 km. niestety błąd dalej występuje. Nawet po wykasowaniu (ELMem) po jeździe na samej benzynie dalej wisi ten błąd. Teraz dodatkowo niezależnie, czy jest na gazie, czy na benzynie czasem wpada w checka i błąd zmienia się z ECN 017011 na ECN 017012, po jakimś czasie check znika, a błąd z powrotem zmienia się na końcówkę 11.. Przypuszczam, że to może być sonda. Pomierzę ją w wolnej chwili. Tak, mam Z18XER. Dzięki wielkie! Jak z wszystkimi błędami poradziłem sobie jakoś sam, tak te zawory wolałem sprawdzić w serwisie. Oddając auto na sprawdzenie luzów (wczoraj) zostałem postraszony, że skoro tam jest gaz, to mogą tam być pozapadane zawory, a jak już zawory to i pierścienie, demontaż głowicy itp.. ile w tym wszystkim prawdy, a ile naciągactwa? Dziś powinienem mieć info zwrotne od mechanika co do luzów i mam nadzieję, że tak jak pisałeś wystarczy tylko te szklanki zeszlifować.. Jeszcze tylko wrócę do pytania, które zadałem 4 posty wyżej do termostatu, czy w tym silniku temperatura silnika 112 stopni (testmode) do włączenia wiatraka jest dobra? Gdzieś wyczytałem, że to już jest 3ci i ostatni bieg. Tak jakby po wymianie tego termostatu nie łapało 1go (98 stopni) i 2go (105/108 stopnie) biegu. Dodam, że przy włączonej klimatyzacji czasem się włączy przy 105/108, a czasem nie (częściej nie).
  2. W takim razie będę musiał poszukać w jaki sposób OP-COMEM zresetować tylko te wyuczone wartości. Chyba, że wystarczy w BC wyzerować wszystko (w co w sumie wątpie) ? Rozumiem, że przed gazownikiem powinien najpierw wyzerować "przeuczenie" komputera i dopiero wtedy do gazownika? Z czym wiąże się taka regulacja? Czy konieczny jest w tym wypadku demontaż głowicy? Regulacja odbywa się poprzez wymianę szklanek, czy wystarczy tylko wymiana samych płytek? No chyba, że konieczna jest wymiana i tego i tego. Chciałbym wiedzieć o czym rozmawiać z mechanikiem oddając auto do regulacji w poniedziałek. To już chyba moje ostatnie dopytanie w tym temacie, z góry dzięki za zainteresowanie i pomoc.
  3. Podobny opis znalazłem na innym forum, ale nie taki szczegółowy. Dzięki za odpowiedź. Co do błędów: - ECN 035208, ECN 0302.., ECN 0312.. - Okazała się to jednak cewka, wymieniłem ją i problem nie powrócił. - ECN 059704 - Wymieniłem termostat i błąd również nie powraca. Natomiast tutaj słyszę, że wiatrak załącza się dopiero przy temperaturze silnik 112 stopni (test mode), w poprzednim włączał się przy 98.. Czy może to oznaczać, że nowy termostat ma jakąś wadę fabryczną? Wydaję mi się, że temperatura 112 stopni to zbyt wysoka temperatura, ale to tylko moje zdanie stąd też wolę zapytać. W sumie z wszystkich problemów został mi tylko ECN 017011, którego nie potrafię do tej pory rozwiązać. Gdzieś wyczytałem, żeby OPCOMEM zresetować komputer i nauczyć komputer od nowa prawidłowej mieszanki. Jest na to jakiś inny sposób niż reset? Czytałem też, że po resecie trzeba na nowo immobilizer programować (nie wiem, czy oprócz immo coś jeszcze), dlatego wolałbym tego uniknąć, chyba, że nie ma innego wyjścia? Zgodnie z fakturą jaką otrzymałem przy zakupie, luzy były sprawdzane 09.06.2017, z parametrami z załącznika (20190402_123620.jpg). Z tego co widzę, już wtedy był ten błąd.. W kolejny poniedziałek już jestem umówiony na sprawdzenie luzów, bo gdzieś już wcześniej wyczytałem, że przy tym silniku i lpg warto je sprawdzać jak najczęściej
  4. Treść tematu rzeczywiście niezgodna z regulaminem, jednak nie widzę nigdzie opcji możliwości jego zmiany. Bardzo bym chciał, dlatego też napisałem maila z prośbą o poradę. Niektóre usterki (te z którymi mógłbym sobie dać radę sam) chętnie rozwiążę, z tym, że brakuje mi wiedzy stąd mój post Nie chciałbym, aby ludzie nie widząc auta powiedzieli co mechanik ma zrobić, a co mogę z tym zrobić ja i ewentualnie dali swoje sugestie / rady i pomogli mi w rozwiązaniu problemów, które myślę, że dość szczegółowo opisałem.. Skąd stwierdzasz, że mi się nie chcę? Nie mam wystarczającej wiedzy stąd też mój wpis. To że oddaje samochód do mechanika nie świadczy o moim "niechceniu", a szybszym rozwiązaniu problemu. Niestety mechanik, do którego oddałem samochód, nie poradził sobie i błędy dalej widnieją. Wskazał cewkę, z tym, że mam co do niej wątpliwości, gdyż nie daję typowych objawów jak szarpanie, spadek mocy i problem z rozruchem.. Tak więc moje problemy są dalej aktualne i chcę je rozwiązać samemu
  5. Jako, że to mój pierwszy post: Witam serdecznie! Na początku zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i w sumie piszę tego posta tylko po to, żeby rozeznać temat przed oddaniem auta do warsztatu (żeby się nie okazało, że mechanik zacznie litanie napraw..). Od tygodnia jestem posiadaczem Astry H z 2007 w kombi. Silnik 1.8 (140 KM) z LPG (Stag). Już przy zakupie była kontrolka samochodu z kluczykiem. Wypedałowałem błędy i na liczniku pojawiły się: 1) ECN 059704 - Z tego co wyczytałem termostat, z tym, że na testmodzie podczas jazdy temperatura jest ok, czyli w granicach 90-95 stopni. Wiem, od poprzedniego właściciela, że termostat ok. 1 roku temu był wymieniany - na zamiennik. 2) ECN 035208 - Tutaj z tego co znalazłem problem z 2gim cylindrem / cewką, ale co dokładnie to może oznaczać? Dodam, że przy wtyczce, która dochodzi do cewek grubszy przewód jest zaizolowany, a pod izolacją widać przetarcia osłony kabla - to może być to? 3) ECN 017011 - Tutaj z tego co znazałem problem z paliwem, mieszanką. 4) ECN 000000 - Tutaj nie mam pojęcia co. Czytałem, że to może być problem z radiem tzn. brak jakiegoś przewodu, który jest poprowadzony do radia i służący za zwiększania głośności radia przy przyśpieszaniu. W ustawieniach radia niezależnie, czy ta opcja jest włączona, czy nie błąd cały czas występuje. Wczoraj jeszcze pojawił się błąd i auto wpadło w check (kontrolka silnika): 5) ECN 0302XX lub ECN 0312XX - nie pamiętam dokładnie, bo szybko je wykasowałem ELMem 327 i kontrolka checka zniknęła. Ogólnie po wykasowaniu błędów ELMem pozostają tylko błędy ECN 059704 oraz ECN 000000 reszta błędów wraz z kontrolką auta z kluczykiem znika i co jakiś czas znowu się pojawiają niektóre błędy i wraca kontrolka. 6) Kolejny problem, to wczoraj przeglądałem auto od spodu i dostrzegłem wyciek silnika. Znajomy mówi, że są to okolice czujnika ciśnienia (chyba oleju) i najlepiej byłoby umyć silnik i sprawdzić dokładnie skąd ten wyciek. Tutaj proszę Was o opinie, co to może być (jakaś uszczelka, sam czujnik, czy jeszcze co innego) i jaka może być skala napraw. 7) Radio - chodzi mi o to, że po otwarciu samochodu i wejściu do niego (bez kluczyka w stacyjce) słychać jak pracuje płyta nawigacji. Zawsze po pewnym czasie sama się wysunie i po chwili wsunie się z powrotem. Też radio. Czasem po wyjęciu kluczyka (zauważyłem, że gdy na wyświetlaczu jestem w opcji wyświetlania zasięgu i spalania) radio dalej gra. Wychodzę z auta, zamykam samochód i dalej słyszę radio. Muszę wejść i ręcznie je wyłączyć. 9) Czy to normalne, że bez włożenia kluczyka po podpięciu telefonu do ładowarki (przez gniazdo zapalniczki) jest napięcie i telefon się normalnie ładuję? Zawszę myślałem, że napięcie powinno się pojawić dopiero po włożeniu klucza i przekręceniu na zapłon (tak przynajmniej było w poprzednim samochodzie). W środę, chcę oddać samochód do mechanika i chciałbym poznać wasze zdanie i odpowiedzi na powyższe punkty żeby nie dać się tam nabić w butelkę i wiedzieć co mniej więcej mu zgłosić, a co jest pierdołą i mogę to zrobić samemu Z góry dzięki za wszelkie porady / odpowiedzi.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.