Skocz do zawartości

4mass4

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O 4mass4

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra II
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. A przedłużacz tego typu: https://allegro.pl/oferta/adapter-przedluzacz-obd2-30cm-16pin-id52-7336334585?bundle_id=e521be4a-965d-4a23-b7fd-efe37de38aec https://allegro.pl/oferta/adapter-przedluzacz-obd2-150cm-16pin-id54-7336345427?bundle_id=5ba84529-d368-4154-8bf0-984e49beeec1 https://allegro.pl/oferta/adapter-przedluzacz-obd2-30cm-16pin-id52-7336334585?bundle_id=e521be4a-965d-4a23-b7fd-efe37de38aec
  2. Ok, zamawiam interfejs z powyższego linku allegro, miernik i działam Dzięki za pomoc Opisze błędy. Wystarczy zainstalować aplikacje na telefon, połączyć bluetooth, jeździć i zczytać błędy i parametry pracy? Potrzebuje do tego jakiś adapter/przedłużacz?
  3. Ok, nie poddaje się, zakupie ten interfejs. Napisze jakie błędy się pojawiają Każdy z nich, zatrzymywał auto, jeździł i sprawdzał. Rekordzista od kolektora ssącego trzymał go przez miesiąc. W ostatnim przypadku, podobno nie pojawiały się żadne błędy poza sygnałem sondy lambda. Zmieniłem sondę i nic, ani lepiej ani gorzej.
  4. Dzięki, ale mam wątpliwości, czy chce inwestować w zaawansowany interfejs skoro "profesjonaliści" mający dostęp do takiego sprzętu nie byli w stanie poprawnie zdiagnozować usterki. Jeden mechanik za diagnoze zażyczył sobie 200zł, stwierdził, że przyczyną jest kolektor ssący i może mi go sprowadzić z Niemiec za 3000 zł bo w Polsce nie dostanie. Zmieniłem kolektor i oczywiście to nie była przyczyna. Diagnozowało go już czterech mechaników. Każdy 50-100zł za usługę i nikt dobrze nie zdiagnozował. Nie mówiąc o kosztach części, które wymienili. Analiza błędów jakie wyświetla komputer nie daje jasnej informacji co się dzieje. Mogę kupić ten podany w ostatnim linku allegro, ale nie sadze, że da to odpowiedź. Czy na podstawie opisu problemu z pierwszego postu ktoś jest w stanie coś zasugerować? Jeszcze raz podkreślam najważniejsze informacje: Problem pojawia się najczęściej na zimnym silniku podczas jazdy pod górkę (jakby samochód dusił się spalinami)
  5. https://allegro.pl/oferta/elm-327-1-5-fiat-ford-nissan-renault-opel-honda-pl-5142705656 Taki będzie ok? Allegro nie znajduje nic o nazwie Opcom
  6. https://allegro.pl/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm327-bluetooth-z-pl-odb2-7404690823 Czy taki interfejs będzie dobry? LPG było regulowane i nie ma różnicy czy auto pracuje na LPG czy Pb, problem zawsze jest ten sam
  7. Dokładnych kodów błędów nie znam. Auto było u kilku mechaników, przez dwa miesiące, którzy zrobili nim więcej niż 400km i każdy rozkłada ręce. Jeździłem na samym Pb nie ma różnicy.
  8. Witam wszystkich!Posiadam Opla Astrę G z silnikiem Twinport 1,6 XEP z LPG.Od ponad roku zmagam się z dość nietypowym problemem. Usterka jest uciążliwa i co najgorsze, pojawia się nieregularnie, szczególnie na zimnym silniku.Opis problemu:Podczas jazdy na zimnym silniku, zdarza się, że auto traci moc, po wciśnięciu sprzęgła, lub próbie zmiany biegu auto gaśnie (w najlepszym wypadku obroty falują lub spadają do około 5000obr/min). Przeważnie towarzyszą temu warczenie, i głośna praca jakby dziura w tłumiku (a może i auto ma dziurawy tłumik). Podczas ruszania i jazdy w korku, ciężko jest ruszyć bez szarpania, mimo że sprzęgło puszczam powoli i z wyczuciem.Występowanie problemu:Prawie zawsze na zimnym silniku, nawet podczas jazdy prostą drogą. Jeszcze częściej przy podjeździe pod górkę, na wzniesieniach, czasem przy ostrzejszych zakrętach i na rondach.Czasem jednak jakby problem znika i nie jest wyraźnie widoczny nawet na zimnym silniku (obroty falują i spadają, ale auto nie gaśnie). Na ciepłym silniku jest znacznie lepiej, ale nie idealnie. Przy zatrzymywaniu obroty falują, ale auto nie gaśnie.Czasem auto nie pracuje na wszystkie cylindry (szczególnie przy dużym mrozie na zewnątrz), kontrolka check engine miga i silnik warczy, gaśnie za każdym wciśnięciem sprzęgła lub obroty spadają do około 5000. Po czym następnego dnia auto jeździ jakby nigdy nic.Nie ma znaczenia czy auto jeździ na gazie czy na benzynie.Błędy:Kontrolka check engine obecnie nie zapala się, ale pojawiają się błędy:Zawsze: sygnał pracy sondy lambdaPo pewnym czasie: wypadanie zapłonu 4, wszystkie czujniki i cała litania błędów, na co mechanicy rozkładają ręce.Wymienione i zdiagnozowane elementy:Podmieniałem dwukrotnie sonde lambda na inną i nie widać większych zmian. Czasem jest lepiej czasem gorzej, bez znaczenia jaka sonda.Wymieniłem cewkę zapłonową i wszystkie świece.Czyściłem przepustnicę. Czyszczenie wtryskiwaczy gazu i regulacja w najlepszym serwisie.Według ostatniego elektromechanika kompresja na cylindrach jest w porządku, do komputera głównego nie można się przyczepić.Dopływ powietrza uszczelniony i sprawdzany kilkukrotnie, czy nie dostaje się lewe powietrze. Sprawdzany przepływomierz.Kupiłem też zapasową przepustnice i czujnik położenia wałka rozrządu, ale nie zmieniałem, bo według mechanika to nie jest przyczyną.Byłem także u specjalisty od układów wydechowych, który stwierdził, że katalizator nie powinien być uszkodzony, bo nic nie stuka, nie przesuwa się a spaliny wylatują normalnie. Stwierdził to na podstawie ostukiwanie i przykładając rękę zatykając rurę wydechową.Podsumowanie:Panowie proszę o pomoc, bo już brakuje mi pomysłów co może się dziać. Nie chciałbym pozbywać się tego auta, bo sporo już zainwestowałem, a ogólnie jest całkiem dobrze utrzymane.Moje podejrzenia padają teraz na układ wydechowy, ze względu na to, że najczęściej awarii towarzyszy dziwne warczenie i spadek mocy, jakby silnik krztusił się własnymi spalinami. Nie wiem jednak co dokładnie może się dziać. HELP!
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.