Skocz do zawartości

laki7

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    40
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana laki7 w dniu 15 Maj

Użytkownicy przyznają laki7 punkty reputacji!

Reputacja

13

O laki7

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Agila
  • Inna marka
    bmw
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

76 wyświetleń profilu
  1. laki7

    Agila A swap

    Zamach z 1,6 8v wchodzi na obudowę skrzyni f12 z agili , wieniec jest takich samych rozmiarów jak silnika 1,0 12v a same rozruszniki są identyczne , malutkie marki valeo . Podejrzewam że wejdą wszystkie zamachy z silników pracujących na skrzyni f13 oraz jednym typie f17 z mniejsza obudową sprzęgła . Sama tarcza z x16szr także ma pasujący wieloklin na wałek skrzyni f12 , z y17dt już nie . Ori zamach z agili ze skrzyni f12 ma łożysko na wałek , inne oplowskie z epoki już nie . Co chodzi o sam wybierak biegów w skrzyni f12 to napewno nie podejdzie do skrzyni f13 . Chcąc zamontować skrzynię f13 do agili trzeba zmienić wybierak biegów na współprtacujący z linkami i ewentualnie łożysko z hydro na linkę . Otwory w skrzyni na łapę tylną są , podobnie jak i na lewą z boku . Niestety nie wiem czy potrzeba łapy z silnika z10,12xe czy z 1,3 diesla , ponieważ są inne . Nie przymierzałem także które półosie podchodzą na skrzynie f13 . Jeśli grubsze z diesla to konieczna jest też piasta z diesla - wieloklin ma wiekszą średnicę . Jeśli chcieli byśmy zamontować do agili silnik z centralną łapą silnika , np z astry g , możemy wykorzystać ori poduszkę z budy agili - w pb i on są takie same . Mając silnik z łapą mocowaną z boku silnika np. astra f lub vectra b po wstępnych pomiarach powinna nam podejść łapa z poduszką astry f - z vectry b jest za długa . Miejsce mocowania silnika z łapą ze starej astry wypada od spodu prawej podłużnicy . I tu także wiercenie nowych otworów montażowych , spawanie nakrętek i ewentualnie tulejki dystansowe regulujące poziom silnika od strony rozrządu . Nie sprawdzałem bocznej łapy od corsy b .
  2. laki7

    Agila A swap

    Skrzynia f12 pasuje do silnika x16szr tak więc i wszystkich small blocków z x18xe ,z18xe i z18xer włącznie .
  3. Jeśli zostały wymienione przewody to raczej nie , napewno nie przewody . Prawdopodobnie poprzedni właściciel chciał przyoszczędzić . Masz poprostu auto bez absu w którym mocno się to rzuca w oczy . Ingerencja w układ hamulcowy jest mocno kłopotliwa według prawa .
  4. Dziwie się tylko warsztatowi który wykonał taką naprawę i jeszcze wystawił fakturę - mocno ryzykowne .
  5. Wszystko zależy jak została przeprowadzona naprawa . Niestety dużo aut jezdzi po polskich drogach z niesprawnym systemem abs . Ze zdięć wygląda to w miarę dobrze . Jeśli dobrze widzę masz wymienione wszystkie przewody na nowe a to bardzo dobrze . W większości tak wiekowych aut są mocno skorodowane a to już jest bardzo niebezpieczne i w najlepszym przypadku kończy się jak w odpowiedzi wcześniejszego właściciela . Ja jednak optował bym za naprawą ze względu na większe bezpieczeństwo , problemy na przeglądzie i kłopoty w razie kolizji nie wspominając o wypadku. Części nie powinny być drogie , naprawa to zależy od warsztatu .
  6. Są to przewody hamulcowe . Komuś zepsuła się pompa abs i ją ominą .
  7. laki7

    Agila A swap

    Dzisiaj na złomowanie przyjechała vectra b z silnikiem 1,6 8v . Rocznik 98 , pierwszy właściciel w kraju , przebieg na liczniku 160 tys . Raczej 260 lub 360 ale na pewno nie 560 bo bez gazu . Silnik ładnie pracował , nie dymił i trzyma równe ciśnienie sprężania . W dwie godziny po pracy , już był cały kompletny z instalacją i kompem , na pace mojego busa . Po odkręceniu skrzyni bardzo mnie ucieszyło prawie nowe sprzęgło luka . X16szr będzie planem awaryjnym w razie W . Po wstępnych pomiarach wydaje mi się że benzynowe small blocki będą pasować do skrzyni f12 . Zostaje tylko kwestia łapy od strony rozrządu , czy jest miejsce na przykręcenie tej z astry g ?
  8. laki7

    Agila A swap

    Smiało można . Niestety mamy stare autka , najczęściej do 2000r skupowane w cenie złomu plus kwit na wyrejestrowanie .
  9. laki7

    Agila A swap

    Pracuje na stacji demontażu pojazdów , tak więc mam nieograniczony dostęp do części ze starszych aut . W większości zakup jest zbliżony do ceny złomu , więc co ciekawsze rzeczy lądują u mnie na regale w garażu . Wcześniej przeważnie były to części z bmw a teraz i opel ma swoją półkę .
  10. laki7

    Agila A swap

    Po konsultacjach z kolegami bardziej zaznajomionymi w temacie , doszedłem do wniosku że przy małej chłodnicy płynu bardzo pomogła by zewnętrzna chłodnica oleju . Po rozbabraniu ori 1,7 dti chłodnicy oleju chłodzonej cieczą ukazały się dwa króćce idealnie pasujące na przewody do chłodnicy oleju . Niestety montaż do podstawy musiał by być na niezbyt pewne opaski. Przydał by się też jakiś termostat wpięty w układ. Za chłodnice zapewne posłużył by dosyć wydajny i cienki wymiennik z bmw 2,5tds w którego jestem posiadaniu - tu także opaski . W prezencie dostałem dodatkowe zegary - ładowanie , temp i ciśnienie oleju oraz boost w ramach wsparcia projektu lub politowania nad wyborem auta do dłubania . Temat chłodzenia zostawiam na przyszłość gdyby ori okazał się nieskuteczny . Na razie trzeba odpalić silnik na zewnątrz a pózniej spiąć to z elektryką agili .
  11. laki7

    Agila A swap

    Czekając na zamach i dolot do komory silnikowej wleciała skrzynia z 1,7 dti na półosiach i piastach z 1,3 cdti. Wszystko pasuje a sama skrzynia mocno przesuneła się w stronę lewej podłużnicy . Linki do zmiany biegów pasują , tak samo jak linka do sprzęgła . Nie mogąc się powstrzymać wstępnie przymierzyłem silnik . I tu niemiła niespodzianka . Przez mocno wystający alternator nie zmieści się długa i niska chłodnica z 1,3 cdti . Z tyłu zostaje kilka centymetrów między deklem filtra oleju a grodzią . Tak więc na początek musi zostać wysoka i wąska chłodnica z pb wielkości 2/3 tej z diesla , szczelnie zasłaniająca pól pasa przedniego od strony skrzyni . Jeśli mała i cienka chłodniczka nie będzie wyrabiać będę szukał grubszej . Niestety odpada fmic , ale można zamontować duży cooler z prawej strony , nawet zmniejszając długość całego dolotu . Z pb small block naprawde było by łatwiej . Panowie , jakieś propozycje na chłodzenie diesla małą chłodnicą ? Ewentualnie proszę o podzielenie się wrażeniami jazdą dieslem na chłodnicy z benzyny .
  12. laki7

    Agila A swap

    Zamach z 2,0 dtl nie podejdzie , a więc ori z 1,7 dti pojechał na mocne odchudzanie . Jest z czego zbierać . Dzisiaj chciałem zamontować skrzynię z 1,7 isuzu do agili . Niestety opel chyba nie wiedział ze w przyszłości będzie montował diesla do agili i nie zrobił w przedlifcie trzech otworów montażowych w lewej podłużnicy pod łapę do skrzyni f17 . Łapa centralna pasuje . Trzeba będzie wywiercić otwory i obspawać nakrętki . Y17dt ma bardzo rozbudowany wlot powietrza do kolektora ssącego wraz z egr . Tak więc zostanie tylko podstawa a dospawany zostanie prosty króciec .
  13. laki7

    Agila A swap

    Wybierak biegów przełożony - nic trudnego , cztery śrubki , trzy minuty . Mimo że lekko się różnią wszystko pasuje . Wysprzęglik mechaniczny założony także bez większych problemów - dzięki ja37 . Dwa otwory do mocowania linek są . Temat skrzyni zamknięty . Zostaje sprzęgło . Jutro postaram się przymierzyć jednomas 228 z 2,0dtl . Jeśli podejdzie na wał jedzie do odchudzenia , jesli nie , wagę zmniejszy ori 205 . Instalacje chce zrobić na ori kostce z 1,0 , niestety nigdzie nie mogę znalezć schematu , no nic , po kabelku . Przez skomplikowany proces grzania świec najprawdopodobniej do kabiny wleci jakiś przycisk na przekazniku . Jeszcze pompa . Czy nie zrobię krzywdy silnikowi z wtryskiem bezpośrednim na fali bez przedwtrysku ? Oczywiście jak silnik zagada dawka on zostanie odpowiednio podkręcona . Tu już temat opisany na wszystkie sposoby .
  14. Bilstein b6 jest to amortyzator sportowy o długim skoku przewidziany pod seryjną długość sprężyny . Różni się bardzo w stosunku do innych seryjnych między innymi większą średnicą lagi oraz tłoczyska . Z atutów niewidocznych auto nie jest twarde a raczej mięsiste , reakcja na nierówności i przeciążenia jest dużo szybsza , a koła trudniej oderwać od drogi . Podobnie jest z amortyzatorami koni koniecznie adiustable które mają dodatkowo regulacje twardości . W zawieszeniu właśnie amortyzatory są najważniejsze . odwrotnie stosując twarde sprężyny i seryjne amortyzatory auto staje się nerwowe a w skrajnych przypadkach koła odrywają się od drogi. Niższe sprężyny dają tylko obniżenie środka ciężkości - przydatne w jezdzie na równych drogach z większą prędkością . Dobre czucie i usztywnienie daje zmniejszenie profilu opony - przejście na rozmiar większy felgi . Jeśli i to jest za mało to wtedy dopiero możemy myśleć o sprężynach . Jeśli autko ma być użytkowane cywilnie czyli polskie dziurawe drogi , wysokie krawężniki i inne policjanty.
  15. Sportowe sprężyny najczęściej są obniżające . Ja proponował bym na początek zakup dobrych amortyzatorów . Polecam bilstein b6 lub koni z regulacją twardości . Do opla bardzo fajne zestawy robi kw na wkładach alko lub w drugim wariancie koni . Często trafiają się na uk ebay . Zakup nowych niestety jest kosztowny . Bilsteina dodatkowo można regenerować u nas w Polsce oraz przerabiać . Nie polecam za to zestawów ta-tech itp . Amory są kiepskie a auto zachowuje się jak ping -pong. Jeśli same amory Ci nie wystarczą wtedy możesz dokupić zestaw springów pod gwint - bilstein i koni średnica lagi 51mm , i wtedy płynnie regulować wysokość .
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.