Skocz do zawartości

laki7

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    49
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana laki7 w dniu 15 Maj

Użytkownicy przyznają laki7 punkty reputacji!

Reputacja

14

O laki7

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Agila
  • Inna marka
    bmw
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

112 wyświetleń profilu
  1. Sam mechanizm wybierania biegów jest wymienialny z wybieraka na linki i na odwrót . Cztery śruby 8 - trzy minuty .
  2. laki7

    Agila A swap

    Dzisiaj nowy nabytek - lekko zmęczona blacharsko , po kilku naprawach powypadkowych agila ze sprawnym silnikiem 1,2 16v - oczywiście wszystko w cenie około złomowej . Tak więc poszukiwania opelka dla bratowej rozszerzają się do silnika 1,0 12v lub uszkodzonego . Ja pewnie zdecyduje się na elektryczne szyby i centralny zamek , którego bardzo by mi brakowało . Nie , nie korci mnie aby zamontować ten silnik do mojej budy , mimo że pewnie jutro już bym jezdził .
  3. laki7

    Agila A swap

    Te które mam są aluminiowe o wyglądzie stalówek . Ich główną zaletą jest niska waga , a dla mnie osobiście nie pozorny wygląd typu sleeper . Na takich samych mam swoje bmw . Po sprzedaży ciężkich alu z astry g powinienem wyjść z przeróbką na zero , a może nawet lekki plus . Dokładnie to są alu z citroena c5 . Orginalnie nie posiadały metalowych baryłek , ale ja takie zastosuje . Nowy pakiet zdięć już powinien być na skrzynce admina . Wielkie dzięki za pomoc .
  4. laki7

    Agila A swap

    Te które mam są aluminiowe o wyglądzie stalówek . Ich główną zaletą jest niska waga , a dla mnie osobiście nie pozorny wygląd typu sleeper . Na takich samych mam swoje bmw . Po sprzedaży ciężkich alu z astry g powinienem wyjść z przeróbką na zero , a może nawet lekki plus .
  5. laki7

    Agila A swap

    Wysłane adminowi , może coś wybierze .
  6. laki7

    Agila A swap

    Tokarz który będzie to robił ma już za sobą kilka takich przeróbek , a nawet dokładnie takich samych . Sam zabieg polega na wywierceniu otworów naprzemiennie między starymi wiertarką stołową , następnie frez pod pierścionki stalowe . Na torze lata kilka aut na takich felgach łącznie z mocną e30 .
  7. laki7

    Agila A swap

    Na weekendzie zapadła decyzja o kupnie następnej agili , tym razem dla bratowej . Brat , także zwolennik prostych konstrukcji , posiadacz bory z silnikiem 2,0 8v uznał że będzie to idealny pojazd dla swojej żony . Wymagania to silnik 1,2 , jak najładniejsza blacha i wnętrze , zawieszenie i silnik może być do roboty , a i jeszcze kolor -najlepiej srebrny - to już sugestia jego kobiety . Do mnie na półkę trafiły felgi aluminiowe o wyglądzie stalówek 15 6j et18 i najważniejsze wadze 5,0kg szt. Niestety o rozstawie 4x108 - trzeba wiercić otwory i zastosować podkładki stalowe pod śruby . Różnica w wadze w porównaniu do ori felgi 15 z astry to 4,2kg , czyli prawie 17kg nieresorowanej masy - dużo . Przy tym et napewno trzeba będzie rolować ranty błotników . Przyzwyczajony do krótkiego mechanizmu zmiany biegów w bmw kombinuje short shifter do agili - powinno się udać .
  8. laki7

    Agila A swap

    Zdięcia mam . Już nawet dwa razy przymierzałem się do umieszczenia ich tu . Niestety poległem . Lepiej jednak wychodzi mi grzebanie w smarach . Ostatnia nadzieja w siostrzenicach . Mocno je poproszę to pewnie uda się nam coś zmajstrować . Mi brak cierpliwości chyba .
  9. laki7

    Agila A swap

    Kolejne niespodzianki przy budowie 1,7 m-dti . Z racji mocno rozbudowanej a w szczególności wyższej pompy mechanicznej zawadza o wystający do tyłu kolektor dolotowy . Na sztywno wejdzie ale nie można regulować konta wtrysku . Tak więc ssący na zewnątrz w celu zobaczenia co z tym fantem zrobić . Tu kompletne zaskoczenie . Kolektor składa się z dwóch części . Pierwszej komorowej i drugiej wlotowej z ośmioma otworami z czego cztery są praktycznie w 90 procentach zaślepione . Ekologia i klapki dla ubogich . Na szczęście w 2004r opel wprowadził silnik 1,7 cdti z mniej wystającym dolotem z wlotami do głowicy o pełnym przekroju . Części zostały zamówione . Wlot egr w kolektorze wydechowym został zaślepiony a odma dostanie zewnętrzny separator i nic nie będzie już zanieczyszczać dolotu .
  10. laki7

    Agila A swap

    Zamach z 1,6 8v wchodzi na obudowę skrzyni f12 z agili , wieniec jest takich samych rozmiarów jak silnika 1,0 12v a same rozruszniki są identyczne , malutkie marki valeo . Podejrzewam że wejdą wszystkie zamachy z silników pracujących na skrzyni f13 oraz jednym typie f17 z mniejsza obudową sprzęgła . Sama tarcza z x16szr także ma pasujący wieloklin na wałek skrzyni f12 , z y17dt już nie . Ori zamach z agili ze skrzyni f12 ma łożysko na wałek , inne oplowskie z epoki już nie . Co chodzi o sam wybierak biegów w skrzyni f12 to napewno nie podejdzie do skrzyni f13 . Chcąc zamontować skrzynię f13 do agili trzeba zmienić wybierak biegów na współprtacujący z linkami i ewentualnie łożysko z hydro na linkę . Otwory w skrzyni na łapę tylną są , podobnie jak i na lewą z boku . Niestety nie wiem czy potrzeba łapy z silnika z10,12xe czy z 1,3 diesla , ponieważ są inne . Nie przymierzałem także które półosie podchodzą na skrzynie f13 . Jeśli grubsze z diesla to konieczna jest też piasta z diesla - wieloklin ma wiekszą średnicę . Jeśli chcieli byśmy zamontować do agili silnik z centralną łapą silnika , np z astry g , możemy wykorzystać ori poduszkę z budy agili - w pb i on są takie same . Mając silnik z łapą mocowaną z boku silnika np. astra f lub vectra b po wstępnych pomiarach powinna nam podejść łapa z poduszką astry f - z vectry b jest za długa . Miejsce mocowania silnika z łapą ze starej astry wypada od spodu prawej podłużnicy . I tu także wiercenie nowych otworów montażowych , spawanie nakrętek i ewentualnie tulejki dystansowe regulujące poziom silnika od strony rozrządu . Nie sprawdzałem bocznej łapy od corsy b .
  11. laki7

    Agila A swap

    Skrzynia f12 pasuje do silnika x16szr tak więc i wszystkich small blocków z x18xe ,z18xe i z18xer włącznie .
  12. Jeśli zostały wymienione przewody to raczej nie , napewno nie przewody . Prawdopodobnie poprzedni właściciel chciał przyoszczędzić . Masz poprostu auto bez absu w którym mocno się to rzuca w oczy . Ingerencja w układ hamulcowy jest mocno kłopotliwa według prawa .
  13. Dziwie się tylko warsztatowi który wykonał taką naprawę i jeszcze wystawił fakturę - mocno ryzykowne .
  14. Wszystko zależy jak została przeprowadzona naprawa . Niestety dużo aut jezdzi po polskich drogach z niesprawnym systemem abs . Ze zdięć wygląda to w miarę dobrze . Jeśli dobrze widzę masz wymienione wszystkie przewody na nowe a to bardzo dobrze . W większości tak wiekowych aut są mocno skorodowane a to już jest bardzo niebezpieczne i w najlepszym przypadku kończy się jak w odpowiedzi wcześniejszego właściciela . Ja jednak optował bym za naprawą ze względu na większe bezpieczeństwo , problemy na przeglądzie i kłopoty w razie kolizji nie wspominając o wypadku. Części nie powinny być drogie , naprawa to zależy od warsztatu .
  15. Są to przewody hamulcowe . Komuś zepsuła się pompa abs i ją ominą .
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.