Skocz do zawartości

Yoszioka

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Yoszioka

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    1.4 16V
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Wyjąłem radio, zdemontowałem to co się dało ze środkowego słupka, pojeździłem, trzeszczenie ustało. Poskładałem wszystko z powrotem i na razie, w końcu, odpukać, nastała cisza. Może coś było nie dokręcone, coś faktycznie ocierało - nie wiem. Zobaczymy jeszcze jutro jak pojadę do pracy.
  2. Jeżeli ktoś wie, skąd może dobiegać takie dziwne pstrykanie, trzeszczenie, nie wiem jak to nazwać - proszę dać znać, bo nie mam już pomysłu... Dodam, że raczej nie drgają żadne plastiki "na wierzchu", bo wszystko jest idealnie spasowane. Przy jeździe na idealnie płaskiej nawierzchni dźwięk ten nie występuje. Z góry dzięki za pomoc w ustaleniu lokalizacji tego denerwującego odgłosu. https://youtu.be/y1UeSSeP6KA
  3. Odebrałem wczoraj naprawiony sterownik od elektronika, zamontowałem i odpukać wszystko jest teraz w porządku. Dzięki za pomoc.
  4. Piny 47, 48 i 64 po zmostkowaniu pinu 30 i 87 przekaznika sprawdzilem wczoraj i na tych pinach jest napiecie. No wlasnie tu lezy caly problem, ze nie wychodzi. Ale wczoraj, po zlozeniu podawal mase, bo odpalil i dzisiaj rano tez, ale po przejechaniu kilometra silnik zgasl i sterownik juz nie podawal masy, bo nie chcial odpalic. To jest najgorsze, ze raz ta masa wychodzi z tego ECU a raz nie. Spierdol...by sie to na dobre, a nie tak bawi sie ze mna w kotka i myszke. Tak, czy tak ide zaraz wymontowac ten sterownik i jutro go daje do sprawdzenia do elektronika, nie mam juz innego pomyslu.
  5. Rano samochód pali, zadowolony jadę więc do pracy, przejechałem 1 km auto zgasło i silnik już nie odpalił. Podłączyłem kablem masę z aku pod pin 85 przekaźnika sterowania, odpalił od strzału, dojechałem z powrotem do domu i wkurwiony pojechałem do pracy rowerem... Dzisiaj będę szukał w okolicy jakiegoś magika od ecu, wymontuję go i dam do naprawy/sprawdzenia. Mam jeszcze z tyłu głowy ten czujnik położenia wału, ale nic na niego nie wskazuje, błędu nie ma, jak sztucznie wymuszę masę to normalnie odpala i jeździ, obroty nigdy nie falowały... Boje się tylko tego że oddam ten sterownik, magik popatrzy, stwierdzi, że wszystko jest ok, kase zgarnie a problem pozostanie...
  6. Sprawa wygląda tak, zrobiłem pomiary, wszystkie wartości są ok, czyli przewody są w porządku. Następnie wyjąłem ECU, otworzyłem go, (musiał być kiedyś naprawiany bo nie było problemu w ściągnięciu klapki) nic na moje laickie oko nie wzbudziło podejrzeń, posmyrałem styki śrubokrętem, zamknąłem "pokrywkę" zamontowałem wszystko spowrotem, wsiadam, auto pali od pierwszego strzału. Być tu człowieku mądry i pisz wiersze... Zobaczymy czy jutro odpali po nocy.
  7. Masz rację; a jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy ten czujnik działa prawidłowo, bez jego wymiany? Obejrzałem na youtube, jak sprawdzić.
  8. Zgadza się, ale wiadomo, że w dobrym kierunku idziemy. Tak jak mówiłem jutro zmierzę połączenia i dam znać.
  9. Zrobiłem teraz jeszcze tak: Podpiąłem pod nogę 85 przekaźnika sterowania kablem masę z akumulatora, włożyłem ten przekaźnik i auto odpaliło od pierwszego strzała. Czyli walnięty ECU albo te przewody.
  10. Ok, to też sprawdzę, tylko jeżeli dobrze myślę to te piny są w wiązce X56, nie X55, tak? Powiedz mi jeszcze, czy jak na wyjętym przekaźniku sterowania silnikiem zmostkuje pin 86 lub 30 z pinem 87, omijając w ten sposób masę ze sterownika, która normalnie powinna przyjść z ECU na pin 85, załączając przekaźnik, zasilający pin 87 i spróbuje odpalić auto, to nic się nie spieprzy ze sterownikiem?
  11. Jutro, jak wrócę z pracy, dostanę się do wtyczki X55 od sterownika i pomierzę te wartości, o których pisałeś. Od tego zacznę, bo może faktycznie jest coś nie tak z przewodem między pinem 16 we wtyku x55 a pinem 85.(oby) Tego zdania nie za bardzo rozumiem. Myślę, że jak zmostkuje pin 86 lub 30 z pinem 87 przekaźnika sterowania silnikiem i spróbuje odpalić, to auto powinno odpalić. Nie wiem tylko czy się nic nie spieprzy. Mogę tak zrobić?
  12. Gdyby coś było nie tak z czujnikiem wału to raczej ECU by nie podawał masy na pin 85 a podaje i wyskoczył by jakiś błąd tego czujnika. Problemem jest to, że na pinie 86 nie ma plusa podczas kręcenia rozrusznikiem. Zasilanie tego pinu dochodzi z pinu 87 przekaźnika układu sterownika silnika, po wyjęciu z kolei tego przekaźnika na pinie 30 jest plus, na pinie 86 takze jest plus, natomiast po podlaczeniu minusa z diody diagnostycznej do gniazda pinu 85 i plusa do plusa akumulatora, przy kręceniu rozrusznikiem dioda ta sie ledwo żarzy, czyli na pewno nie ma 12V i teraz pytanie jaka może być tego pczyczyna? Teoretycznie mogę zmostkować pin 86 z 87 z wyjetym przekaznikiem sterowania i spróbować odpalić, tylko nie wiem czy się coś nie spieprzy?
  13. Witam, Posiadam Opla merivę z 2003r. 1.6 16V od tygodnia borykam się z następującym problemem: Auto nie chce odpalać po dłuższym postoju (po nocy). Jak już jakimś cudem odpali, to później do końca dnia nie ma problemu. Dzisiaj męczę się już 5 godzin i brak mi już pomysłu stąd ten post. Problemem jest to, że pompa paliwa nie dostaje prądu i się nie uruchamia. Pompa wymontowana, sprawdzona, sprawna i zamontowana z powrotem. W gnieździe przekaźników masa na pin 85 z komputera dochodzi podczas kręcenia rozrusznikiem. Stały plus z akumulatora na pin 30 jest. Problemem jest to, że podczas kręcenia rozrusznikiem nie dochodzi plus na pin 86. Bezpieczniki sprawdzone, dobre. Posiadam schemat, ale nie bardzo mogę rozszyfrować jaka jest droga "plusa" do pinu 86 podczas kręcenia rozrusznikiem. Dodam jeszcze, że baterie w kluczyku wymienione i nic nie wskazuje na błąd immo. Po zmostkowaniu pinu 86 z 87 popma oczywiście się nie włącza, bo do pinu 86 nie dochodzi prąd. Po zmostkowaniu pinu 30 z 87 pompa działa... Brak mi już pomysłu, może ktoś pomoże, co jeszcze mogę sprawdzić. Czy na zasilanie pinu 86 ma też wpływ komputer? A ha po podłączeniu OBDII wyskakuje błąd P1230. Błąd - niska prędkość pompy paliwa.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.