Skocz do zawartości

gesk

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O gesk

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Białystok
  • Model
    Opel Corsa D
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. adam1954 mógłbyś wyjaśnić dokładnie na czym polega różnica tego VALVOLINE (rozumiem, że ten z aprobatą Dexos2), którą odczuwasz? Chodzi o osady, cichszą pracę, pełen syntetyk czy co?
  2. Szkoda, że wcześniej o tych rozrządach nie wspomniałeś. A co do tej podróbki lub produkcji to coś może być na rzeczy, bo nabyłem go dość tanio ok. 750 zł. Teraz tak podejrzewam, że tu może polegać mój błąd. Ciśnienie oczywiście sprawdzę przed wymianą. A co do paska, to znasz kogoś komu łańcuch przeskoczył?
  3. Witam przemyślałem sprawę i tak. Kontaktowałem się ze sprzedawcą rozrządu, ślicznie mi odpowiedział, że mogę im go odesłać i oni będą reklamować. Na początku mnie to rozbawiło, ale po rozważeniu wszystkich opcji moje przemyślenia są następujące: - obecny rozrząd do czerwca jest na gwarancji, jak go teraz nie zrobię to potem nie będę miał szansy odzyskać ani grosza. Więc wymienię go jeszcze raz a bezobsługowy łańcuch firmy Febi odeślę, może łaskawie oddadzą mi za niego pieniądze. - nowy wsadzę w serwisie opla pewnie, gdyż znalazłem między innymi taką oto informację: https://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/threads/corsa-meriva-with-z-xep-engine-only-fit-full-genuine-vauxhall-timing-chain-kit.255405/ zobaczymy jak będą gadać... Piszę o tym, bo może komuś się przyda, a na ciśnienie oleju i sitko smoga zwrócę uwagę przed wymianą nowego rozrządu. A co do rozrządu na łańcuchu, to następny samochód będzie pewnie na pasku Swoją drogą, nie jestem na 100% pewien ale wydaje mi się, że wszystkie Ecotech-ki od 1.6 wzwyż są na pasku, a wszystko poniżej na za... łańcuchu. Mam rację?
  4. Bo interesuje mnie co powiedzą inni użytkownicy Z12XEP po wymianie rozrządu...
  5. Sprzedawac to go nie zamierzam, choc chodzilo po glowie ale za duzo w nim porobilem. A co do tego rozrzadu to zamierzam na nim jezdzic az bedzie trzeba wymienic. W Anglii jezdza tak I juz sie przyzwyczaili ze te silniki tak maja. Tylko to teroche przykre jak czlowiek robi, dba a tu wraca zaraz to samo. Wiem ze kiedys mial lany we Francji 5W40, podejrzewam, ze juz wtedy bylo go slychac przy rozruchu to leli gestrzy olej
  6. Pisałem, że rozrząd nie chałasuje późnie, tylko przy zimnym starcie 1-3 sekundy. łańcuch (a właściwie oczka) nie jest jeszcze rozciągnięty ale proces właśnie się rozpoczoł. A co do tego, że coś się może stać, to rozumiem, że chcesz mnie ostrzec, dzięki ale spokojnie, ale ten silnik po prostu przestał mnie obchodzić w pewnym sensie. Przeciez nie polece i nie wymienie ponownie za 1500 zł na kolejne 1.5 roku. Ja też lubie nieć zrobione wszystko na cacy, ale wsystko ma swoje granice. Jeżeli wymieniam rozrząd na jedną z najdroszych firm i dział ok tylko 1.5 roku to jaki jest tego sens... A sytuacja jest o tyle nielegancka, że zestaw sam zakupiłem i moge go reklamować, tylko muszę go zdjąć i im odesłąć hehehe
  7. Ale na pewno nie jest to z winy napinacza? Na zimnym silniki 2s po uruchomieniu chodzi cicho. Pewnie że coś może być, sam w pierwsej kolejności rozebrałbym smoka i zobaczył czy sitko nie jest zapchane. "A co zrobisz gdy jeden powie że kupił Febi i jest wszystko w porządku a drugi powie że miał to samo co ty?" to znaczy, że na 50% wina jakości napinacza ale na razie to 0 danych
  8. Tak wiem, że olej dociska ciśnieniem napinacz. Chyba dobrze założyli skoro 1.5 roku działało idealnie. Chyba wiecie, że ten dzwięk to trwa czasami ok. 1-3 sekundy i to nie zawsze jest, więc to normalne że olej potrzebuje jakaś chwilę żeby tam dość. Chyba też wiecie, że to częsty objaw w tych silnikach, inaczej mówiąc to ich wada. Tu jest to bardzo dokładnie opowiedziane, choć to nie ten sam silnik ale zasada ta sama:
  9. Nie mierzyłem i narazie nie zamierzam. Nie zrozumcie mnie zle, ale ja na ten silnik już wydałem ponad 3000 zł i doszło do mnie że to nie zawsze się zwraca. Sam go nie naprawiam i jakiegoś "swojego" mechanika nie ma, więc jeżdżenie i płacenie, a może to, a może tamto już mi się nie uśmiecha. Ponad to moje pytanie miało na celu zorjęntowanie się czy inni użytkownicy takiego silnika po wymianie Febi również jaką takie doświadczenia. Teorii co może być tego przyczyną to ja sam ma kilka, ale po prostu ich sprawdzenie to kolejne koszta, których już nie zamierzam ponieść. Nie wiem czemu na siłę problemów szukac gdzie indziej, bo poza tym napinaczem to w silniku wszystko działa prawidłowo. Słyszałem że innym te łańcuchy potrafią się rozciągnąć...
  10. I był 5W30 ... już raz dostałem podobna poradę, zmieniłem na Mobil Super 3000 z aprobata Dexos2 i nie ma żadnej różnicy...
  11. Witam mam takie pytanie, czy ktoś ma takie doświadczenia jak ja. Po wymianie rozrządu Febi przez 1.5 roku chodził cichutko, potem sprężynka napinacza przestała domagać i znowu przy zimnym starcie łańcuch dzwoni. Przejechane niecałe 10 000 km i w tym czasie dwa razy zmieniany olej Dexos2, poziom zawsze ponad 3/4. ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.