Skocz do zawartości

grzeg21

Użytkownik
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O grzeg21

  1. Witam. Ja również dołączam się do tematu. Moje pytanie: A jak to jest z wymianą oleju w skrzyni easytronic, czy tam tez nie trzeba wymieniać oleju przez cały okres eksploatacji?? W teorii to taka sama skrzynia jak manualna. W ASO otrzymałem odpowiedź, że nie trzeba- ale jakoś nie bardzo pan z serwisu był sam do tego przekonany.
  2. grzeg21

    1.2 55kW 16V Z12XE temperatura silnika corsa c

    Witam ponownie. Problem rozwiązany: Wymieniłem termostat. Prawidłowa temperatura otwarcia termostatu to 92st C , ale prawidłowe wskazanie na zegarze w kabinie to 88 st C Kolejna kwestia to: oryginalny termostat jest sprzedawany razem z korpusem, nie ma opcji samego wkładu (oryginalnego) , uszczelkę korpusu termostatu kupuje się osobno (i trzeba ją wymienić, bo stara uszczelka po zdjęciu nie nadaje się do niczego). Kolejna być może przydatna informacja to: pojemność całego układu chłodniczego w mojej wersji to 6,7 l. Ale po opróżnieniu układu chłodniczego przez korek spustowy w chłodnicy wystarczy nam ok. 4,5 – 5 l płynu do uzupełnienia. Koszt oryginalnych części: termostat – 103,23zł uszczelka – 6,81 zł płyn chłodniczy GM (koncentrat -38 st C) 3 litry – 61,93 zł woda destylowana – 10 zł Pozdrawiam, temat uważam za zamknięty
  3. grzeg21

    1.2 55kW 16V Z12XE wyciek oleju corsa c

    Jak będę wymieniał uszczelkę to czy powinienem posmarować ją jeszcze silikonem wysokotemperaturowym??
  4. grzeg21

    1.2 55kW 16V Z12XE temperatura silnika corsa c

    A jaka powinna być właściwa temperatura na wskaźniku??
  5. Witam. Jestem w posiadaniu corsy c Z12XE (2003) od około 6 mies. Autko miało przejechane 64 tys km. Po zakupie wymieniłem wszystkie filtry i olej (5W 30). Auto nie miało żadnych wycieków oleju na silniku. Od około miesiąca jest wyciek z pod pokrywy zaworów silnika (nie wiem czy to dobrze nazwałem, ale chodzi mi o ta pierwszą plastikową na górze silnika a dokładniej o łączenie jej z następnym elementem metalowym silnika- bo tam jest wyciek) i wyciek wokół korka wlewu oleju. W tym momencie na liczniku mam 76800km, olej ostatni raz zmieniałem jak kupiłem. 1. Co może być przyczyną wycieku ? 2. Czy wymiana samej uszczelki pod pokrywą wystarczy aby nie było wycieków?? 3. Dlaczego cieknie też wokół korka wlewu??
  6. Witam. Mam problem z wycieraczkami w corsa c , mianowicie: gdy włączam opcję wycieraczek czasowych (pozycja 1) to wycieraczki pracują normalnie lecz czas przerw jest za każdym razem inny. Czas przerw pomiędzy wycieraniem szyb to od 2s do 15s i zmienia się, że tak określę: „jak się mu chce” i „kiedy się mu chce”. 1. Co to może być przyczyną usterki? 2. Jeżeli to jakiś „przerywacz” czy też przekaźnik itp. to gdzie mam tego szukać w moim aucie ? 3. Jaki powinien być prawidłowy czas przerw pomiędzy wycieraniem?
  7. Witam. Mam pytanie odnośnie temperatury silnika w mojej corsie c 1.2 . Podczas normalnej jazdy temperatura silnika (według wskazań zegara w kabinie) wacha się w przedziale 80 st C – 92st C. Generalnie gdy na zewnątrz jest zimno (około 8st C) to temperatura nie przekracza 85 st C, ale gdy robi się cieplej to skacze aż do 92 -93 st C i tak się utrzymuje przez chwilę i znów spada , czasem nawet do 80 st C. 1. Czy takie skoki temperatur są normalne? Pytam dlatego, że w żadnym z poprzednich samochodów które miałem nie zauważałem takich skoków i spadków temperatury. W drugim aucie marki Rover miałem niedawno podobny problem, ale po wymianie termostatu wskaźnik temperatury po zagrzaniu się silnika utrzymuje się w jednej pozycji niezależnie od temperatur panujących na zewnątrz i od tego czy np. stoję w korku czy nie. 2. Czy powinienem wymienić termostat?? 3. Jeżeli tak to czy w mojej corsie wymienia się sam wkład termostatu czy całą obudowę z termostatem?? 4. Co ile powinno się wymieniać płyn chłodniczy? I na jaki??
  8. Jestem w posiadaniu drugiej corsy c (mam ją od nowości) i tam osłona przegubu jest dokładnie z tego samego materiału – można by to nazwać gumą tylko twardą – dlatego ja napisałem ze to takie tworzywo elastyczne plastkopodobne. Nie wiem czy ktos coś robił lub nie ale na moje oko to wygląda to na fabrykę (może się mylę). Ale po obu stronach jest identycznie, tylko z jednej opaska pękła, co już wyżej pisałem. Więc co mam zrobić??
  9. Witam. Posiadam corsę c z 2003 r silnik 1.2. Zauważyłem pękniętą opaskę na osłonie przegubu (tą większą od strony zewnętrznej). Postanowiłem założyć nową sam. Kupiłem w ASO oryginalną opaskę, i spróbowałem założyć; ku mojemu zaskoczeniu jest to „niemal niewykonalne” tzn opaska sprzedawana przez vauxhall jest zrobiona z tak twardego metalu że nie da się zacisnąć takiego wystającego elementu na niej, bo deformuje się w taki sposób że opaska nie trzyma i nadaje się do wyrzucenia. Więc kupiłem zwykłą ale z tym samym mechanizmem zaciskowym i tu sukces, ale na krótko bo osłona przegubu nie jest z gumy tylko z elastycznego plastyku więc po zaciśnięciu wszystko wygląda ok, ale wystarczy jeden skręt kierownicą i osłona „zjeżdża” razem z opaską z przewidzianego dla niej miejsca. Zakupiłem ponownie opaskę w ASO ale tym razem dostarczyłem autko mechanikowi – on powiedział że oryginalna opaska jest za duża i potwierdził moja tezę że nie można jej zacisnąć , i założył inną opaskę. Odjechałem i za 15 min wróciłem i zwrócono mi pieniądze bo guma „zjechała” razem z opaską założoną przez mechanika, przeprosił mnie i powiedział że wyjściem z tej sytuacji będzie wymiana osłony przegubu na gumową i założenie dowolnej opaski, ale ja nie widzę sensu gdy osłona jest fabryczna i w stanie idealnym. W efekcie końcowym założyłem opaskę skręcaną typu: http://www.bionovo.pl/images/artykoly/image_01169.JPG i ona się trzyma idealnie (ponieważ jest skręcana więc można bez problemu dociągnąć ile się chce) , ale zapytałem kilku mechaników i opinie mieli podzielone , tzn jedni mówią ze gdy opaska ma element wystający (mechanizm z śrubą) to może się poluzować , w efekcie urwać coś co jest w jej pobliżu, np. czujnik ABS ect. Jeszcze opinia że przegub jest wtedy nie wyważony i ze są małe wibracje przy dużych prędkościach, co może doprowadzić do uszkodzenia przegubu albo czegoś tam jeszcze. I kolejna to po prostu :”takich opasek się nie montuje na przegub” Czy opinie mechaników są prawdą ? Czy powinienem zakładać opaskę tego typu (skręcaną z śrubą) na osłonę przegubu?? Czy powinienem zostawić tak jak jest i nic nie zmieniać, czy pognać na autoryzowaną stacje obsługi vauxhall`a zakupić kolejna opaskę i zlecić im wymianę? (mogłem to zrobić na samym początku ale jak zapewne drodzy forumowicze wiecie to opcja najdroższa… i nie jestem do końca przekonany że i oni temu podołają) P.S. Z ciekawości sprawdziłem co jest z drugiej strony założone na osłonę przegubu , i tam jest zupełnie inna opaska założona fabrycznie (jest z jakiegoś tworzywa) i w ogóle nie ma na niej elementu zaciskowego, po prostu jest jakoś zaciśnięta i zgrzana.
  10. W 90% przypadków trzeba demontować zderzak, to zależy od konstrukcji, ale zakładam że w corsie D musisz go zdemontować na 100%. Kable przepuszcza się otworami odpowietrzającymi, i tu mam na myśli montaż czujników gdy auto nie jest wyposażone w nie fabrycznie ( gdy zdejmiesz zderzak to na pewno je zobaczysz (Gdy włączasz nawiew w samochodzie to powietrze zostaje wdmuchiwane, ale musi mieć też ujście, tak więc w corsie jedno z nich przykrywa zderzak)). Co do centralki, to umiejscawiasz ją w jakimś bezpiecznym , najlepiej niewidocznym miejscu, np. gdzieś pod plastikami w bagażniku. Jeżeli głośniczek od sygnału dźwiękowego jest zamontowany w centralce, to musisz ją zamieścić gdzieś w kabinie, musisz słyszeć sygnał. A tak z ciekawostek to sam montaż w profesjonalnym warsztacie to koszt od 900zł .
  11. Nie jestem pewien, ale we wszystkich samochodach które miałem był do niego dostęp po zdemontowaniu wentylatora od nawiewu. Ale co do tego autka mogę się mylić. Co do smrodu to spróbuj zabiegu zwanego ozonowaniem- ale niestety trzeba to powtarzać kilka razy aby było skuteczne, a koszt jednego zabiegu to około 50zł
  12. Witam. Dziękuję za udzielone odpowiedzi, ale nadal mam pewne wątpliwości, tak więc zadam kolejne pytania: - co mam ustawić w samochodzie jeżeli obie opony z tyłu są „ścięte” od wewnętrznej strony? zbieżność czy geometrię? czy obie naraz?? jaka może być przyczyna takiego „ścinania”??
  13. Witam. Mam pytanie: Czy w corsie c ustawia się zbieżność w obu osiach, czy tylko w przedniej? Chodzi mi o to czy w ogóle jest możliwość ustawienia zbieżności w tylnich kołach? A kolejne pytanie to czym się różni wykonanie geometrii kół od zbieżności kół?? Pytania zadaję bo tylne opony mam „pościnane” od wewnętrznej strony ale nie wiem dlaczego bo takie były jak autko kupiłem – ale nie ściąga, nie piszczy, więc nie wiem dlaczego tak dziwnie to wygląda. Zamierzam kupić wszystkie opony nowe i nie wiem co mam robić w aucie geometrię czy zbieżność ( o ile jest miedzy tym jakaś różnica).
  14. Aby się sprecyzować: ja jestem w posiadaniu vauxhall corsa c (kierownica po prawej), ale dziwi mnie to że mam jedna z najlepszych wersji wyposażeniowych i kontrolka jest a nie działa. Nie rozumiem producenta – czyli montuje w autku wszystko co możliwe a zapomina o kontrolce zapięcia pasów !?
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.