Skocz do zawartości

grzes08

Forumowicz
  • Zawartość

    1667
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    26

Ostatnia wygrana grzes08 w dniu 28 Luty 2016

Użytkownicy przyznają grzes08 punkty reputacji!

Reputacja

73

O grzes08

  • Urodziny 13 Grudzień

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Gliwice
  • Model
    Opel Meriva B
  • Silnik
    A 1.7 DTS 130 KM
  • Nadwozie
    Van
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. grzes08

    Kolektor ssący

    nie ma takie opcji .. dlatego, że element o którym mówisz to słownik klap wirowych .. jest sterowany podcisnieniowo .. nie daje informacji do ECU o tym, że jest w złym położeniu. Na jakiej podstawie mechanik stwierdził, że EGR jest OK?? demontował go?? czy sprawdził tylko czy działa silnik krokowy?? ... byc może jednak go demontował i sprawdził czy zawór działa i się rusza a nie zawiesza się w jakims położeniu???
  2. grzes08

    [1.7 CDTI, 130KM] Jakiego rodzaju świece?

    Jeżeli nie jesteś pewny .. zrób zdjęcie to powiem co tam jest włożone. Pozdrawiam
  3. Cześć którą dotykasz to siłownik sterowania klap wirowych w kolektorze dolotowym, sterowany podciśnieniowo za pomocą zawora VSV .. jeżeli jest pęknięta to znacz że nie masz sterowania klap wirowych .. ale to nie ma nic wspólnego z wyciekiem paliwa
  4. grzes08

    wymiana oleju

    - Ja Ci powiem dlaczego .. dlatego, że kupując auto albo sam albo z kimś kto Ci doradzał kupiłeś diesla jeżdżąc po mieście non stop lub jeździsz po kilka kilometrów i gasisz silnik. To nie jest dobry teren dla współczesnych diesli. Wymień wtryskiwacze na nowe (nie regenerowane bo takich nie ma) .. na pewno sprawi, że problem minie i przebieg zwiększy się do ok. 15kkm. Prawdopodobnie gdybyś jeździł po trasie .. DPF nie miał by problemu z wypaleniem DPFa i problem by znikł. Poza tym sprawdź czy działa Ci aktuator/ siłownik na chłodnicy spalin a jezeli jest zablokowany to w jakiej pozycji. Aktuator / siłownik powinien pracować na zimnym silniku .. po nagrzaniu powinien wrócić do pozycji zamykającej bypass i spaliny leca przez chłodnicę. Co do wymiany oleju .. badaliśmy kiedyś taki oleju .. niestety proponuje go wymienić .. ma w sobie tyle paliwa, ze przekracza on normę.
  5. grzes08

    1.9 cdti dawki wtrysków

    coś dzieje się z wtryskiwaczem no.4 ... natomiast nie pamiętam już w jakich jednostkach jest to podawane .. i nie pamiętam, jakie wartości są granicznymi ..
  6. grzes08

    1.9 cdti dawki wtrysków

    10 litrów to dużo w jeździe po mieście .. to rozpędzaj co chwilę 1500 kg .. na ma Corsę D z 1.4 benzyna 100 KM .. i pali ok 9 litrów ...
  7. grzes08

    Uszkodzony DPF czy wtryski?

    hmm .. no i niewiele mi to mówi .. bo w tym roku mogły byc już produkowane silniki 110 KM i 125KM model A17DTR i 110 KM i 136KM modelu A17DTS .. ale zakładam, że masz ten pierwszy model .. ale potwierdź mi to jeżeli możesz .. no niestety prawdopodobnie auto miało zmieniany software, na taki, który zmniejsza przebiegi między wymianami oleju (niestety w ASO nie ma powrotu do starego). 200 km miedzy wymianami to niestety już niewiele .. obawiam się, że to będzie problem z wtryskiwaczami. Jeżeli możesz proszę zrób mi zdjęcie chłodnicy spalin zaworu EGR (jak otworzysz klapę to zobaczysz taka puszkę metalową na przodzie silnika) na wyłączonym zapłonie .. interesuje mnie ustawienie cięgna siłownika. Poza tym napisz na priva .. jak bedę wiedział co do modelu silnika to moze coś wykombinujemy.
  8. no widzisz .. dałeś radę .. .. ja mam zniżkę jako pracownik ... i pewnie dlatego napisałem, że tak tanio .. no ale 60 PLN to nie majatek cieszę się, że umiałem pomóc .. no mówiłem że nie do Merivy .. bo tam jest dłuższy kawałek wiązki wraz z podświetleniem tablicy rejestracyjnej .. więc oni nic nie lutują tylko wypinają i wpinają wiązkę .. pozdrawiam
  9. hej .. jak znam życie to jest mikrostyk .. nierozbieralny .. ale w serwisie do Insigni kosztuje chyba 20 lub 30 PLN .. wiazka ze stycznikiem do Merivy B ok 300PLN z robocizną .. a to dokładnie to samo, tylko trzeba przelutowac .. kabelki od stycznika. rozbierz plastiki od wewnątrz .. uwazaj na zaczepy plastikowe, dobrze poogladaj jak bedziesz sciągał .. .. i wymień .. czas wymiany .. około godziny .. pozdrawiam
  10. grzes08

    Duży wyciek paliwa

    Tak jak mówią koledzy .. sprawdź i dokręć .. to jest przewód wtryskowy .. pierwszego wtryskiwacza
  11. grzes08

    Uszkodzony DPF czy wtryski?

    Jaki to silnik masz w tej Astrze?? Problem może lezec po stronie wtryskiwaczy jak i DPFa .. albo po stronie i jednego i drugiego .. jak jeździsz tym autem .. trasa, miasto, ile kilometrów bez przerywania jazdy?? jeździsz autem od poczatku?? ile przebiegu ma auto?? kupiłeś nowe używane ..?? daj jakieś dane .. bo tak można jedynie zgadywać ..
  12. grzes08

    Opinie z użytkowania 1.7 CDTI

    ciesze się, że pasuje Ci ten silnik .. mam podobny ale w Merivie .. jeździłem tez Mokka z takim silnikiem ale z automatyczna skrzynią .. jeździło sie świetnie, ale jak dla mnie Mokka jest za słabo wyciszona pod ten silnik .. jest w niej za głośno .. choć automat z uwagi na specyfikę skrzyni i jej pracy jest jeszcze głośniejsza niż manual. O silnik trzeba dbać .. dobrze jak jexdzisz po trasie wiecej niż po miescie .. warto pomyslec o dodawaniu srodków do czyszczenia wtryskiwaczy co jakiś czas i dodatków do paliwa .. szczególnie jezeli zalezy Ci na długiej bezawaryjnej pracy to bedzie działało w przyszłości
  13. grzes08

    Meriva 1.7 dti - falowanie obrotów

    Witam wszystkich .. mam wrażenie, że znów kilka uwag musze wrzucić do Waszych rozmów .. Zacznijmy od początku .. najpierw określcie wszyscy swoje silniki .. bo wszyscy wymieniacie się wiadomosciami, informacjami a macie różne silniki .. choc one ogólnie są 1.7 .. ale jedne sa DTI drugie CDTI .. jedne sa na pompie rotacyjnej drugie na common railu .. i mówicie co Wam pomogło .. a tak naprawdę to są różne silniki .. a to co je łączy to pojemność i producent .. kiedys tyskie Isuzu a obecnie gliwicki opel. Z tego co widze na zdjęciu (choć nie najlepsze) Kowal 01234 moze mieć w swojej merivce silnik silnik 75KM DTI lub CDTI 100KM .. : SMILE : .. więc jaki masz? niestety w diagnostyce gorszy jest DTI ale tańszy w naprawach .. z tego co napisałeś .. pomogło mu choć na chwilę zmiana paliwa i dodanie środka .. już kilka razy na forum pisałem, że to pomaga .. ale niestety niewielu w to wierzyło .. pomaga .. ale nie od razu i nie na stałe .. aby mieć spokój z falowaniem najlepiej byłoby wymienic wtryskiwacze .. ale to drogi biznes .. i nie mówcie mi o regenerowanych (szczegolnie do oplowskich CDTI z systemem Denso) bo w regeneracje na tą chwile nie wierzę .. jak zobaczę zakład jak wyglada to uwierze o powiem .. mozecie płacić bo warto. wracajac do sprawy .. z doświadczenia wiem, że dodatki działają .. a najlepiej dawane od poczatku, czyli od nowego silnika .. ale nie oznacza, że nie działa później .. tylko wiadomo w mniejszym zakresie (pewnych rzeczy nie da sie odwrócić w taki sposó : COOL :. wiec Kowal01234 wlej środek (ja stosuje STP lub Shell) do ok. 1/4 baku .. bak wyjeździj do końca i zalej pełny bak i wlej kolejny środek na pełny bak .. powtarzaj tak co drugi bak (no mi jest łatwiej bo jezdżę od pełnego do pełnego) ale mozesz jakos pokombinować i rozlac po pół. wyjeździj te paliwa do końca .. nie do połowy czy 3/4 .. do końca i wtedy zadaj sobie pytanie czy pomogło. Te srodki działają i na CDTI i DTI. Jak użyjesz środka na 1/4 baku .. podczas dojazdów otrzymuj trochę większe obroty co za tym idzie wieksze ciśnienie w railu .. jezeli masz CDTI powodem może być jeszcze zawór SCV na pompie paliwowej .. choć wymiana nie zawsze pomaga (w tym modelu). Napisz ile auto ma lat i ile km przegoniło już .. i od jak dawna je masz .. i po jakim czasie pojawił sie problem??
  14. grzes08

    1.7 CDTI, Drgania, dziwny dzwięk

    na to nie ma reguły .. niektórzy jeżdżą na takiej całe zycie .. nawet nowe zdarzało się, że już gwizdały .. i tak gwizdały przez kolejne 100kkm
  15. grzes08

    1.7 CDTI, Drgania, dziwny dzwięk

    klekot moim zdaniem jest normalny .. podejrzewam, że lekko jest zwiekszony przez głośnik .. ale jak dla mnie normalny .. gwizd turbiny od 1800 rpm do mniej wiecej 2300 rpm to tez sprawa drugorzedna .. po prostu niewielki brak wywarzenia turbiny .. ale jak na razie nie powinienes sie tym martwić .. co do wibracji .. hmmm .. to trudno zweryfikować nie siedząc w aucie .. wiec sie nie wypowiem .. te drgania to moze być dwumasa .. mrugajace kontrolki .. czy tak jest tylko jak odpalisz na zimnym silniku .. czy na ciepłym tez sie powtarza ..?? sprawdź wieczorem albo w nocy czy mrugają światła mijania .. jezeli tak to prawdopodobnie jest problem z mostkiem prostujacym alternatora i jezeli to do wymiany. A jezeli nie .. to szukaj wszystkich mas, odkręć i poprzeczyszczaj ..powinno pomóc.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.