Skocz do zawartości

jarek

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    116
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana jarek w dniu 30 Wrzesień 2014

Użytkownicy przyznają jarek punkty reputacji!

Reputacja

2

O jarek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    Z16XE
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. homologacja to podstawa + poprawny montaz zgodnie z prawem. Jak wkurzysz policjanta to pierwsze co zrobi to sprawdzi takie swiatla i udupi cie. Mandat to bodajze 500zl lub nawet odebranie dowodu rej.
  2. to wiem, pytam sie jak samemu to naprawic bez kupowania nowego czujnika kata skretu kierownicy. Moze da sie wyregulowac skoro dziala tylko ze 'przestawil sie'. Czujnik kosztuje 500 zl, naprawa w serwisie wysylkowo 700 zl, wiec 200 zl licza sobie za robocizne ale i tak ja musze wymontowac kolumne kierownicy i wyslac. W wolny weekend zdemontuje kolumne i wyjme czujnik. Zobaczymy co sie da zrobic. Ja w takie serwisy nie wierze. Tak jak z naprawa ECU. 500 zl zaplacilem i po roku czy dwoch znow problem. Sam zabralem sie za to i okazalo sie ze poprawili tylko 3 kabelki (!) a reszte zostawili jak sa. Sam sobie naprawilem popsute i wzmocnilem reszte.
  3. Witajcie, Opel meriva A. Problem jest ze wspomaganiem kierownicy. Po zapaleniu silnika kierownica skreca sie w prawo. Zrobilem kalibrace op-com, polozenie pokazuje 0 stopni, ale mimo to nadal skreca sie w prawo. Zrobilem kalibracje na skreconej w lewo, to po odpaleniu silnika zaczela skrecac w lewo. Kalibracja na max w prawo i sciaga w prawo. Pokrecilem kierownica pare razy i kąt w op-com jest pokazywany prawidlowo, ale napiecia z czujnika maja po 2,5 V dopiero w skrajnie skreconej kierownicy na prawo. Jak to jest ze polozenie kierownicy jest pokazywane prawidlowo mimo zlego napiecia z czujnika skretu kierownicy? Czemu mimo prawidlowego kata kierownicy i tak wspomaganie 'leci' w prawo do napiecia 2,5V? Poki co jezdze na wylaczonym wspomaganiu bo nie chce spalic silnika wspomagania. Chcialem zrobic regulacje jak w opel corsa ale zonk czujnik jest zamontowany w przekladni kierowniczej i trzeba sporo rozebrac (a nie mialem czasu). Pomacalem wtyczki, kabelki, popsikalem preparatami roznymi i nic. Fajnie jest sobie porobic klate i biceps parkowaniem bez wspomagania ale juz mi sie zaczyna to nudzic. Ma ktos jakis pomysl? Na brytyjskich forach pisali o jakiejs aferze ze wspomaganiem w opel meriva, ze psuje sie i ze Vauxhall wie o tym. Ludzie pisali ze zglaszali sie i naprawiali im to za darmo. Ktos wie cos na ten temat odnosnie polski? cos na ten temat z angielskiej telewizji:
  4. wracam z nowymi informacjami. ECU znow mi padlo. Tym razem problem byl z sygnalem pedalu gazu. Wyjalem sterownik i otworzylem go. Za te 400 zl koles przylutowac 4 czy 5 kabelkow ktore wtedy odpadly. Teraz odpadly nastepne. W sumie przelutowalem 10 kabelkow. Dzis bede instalowal i zobacze czy problem zniknie. Cos napewno sie poprawi bo podczas sprawdzania pare kabelko ledwo co sie trzymalo. Jezeli bedziecie naprawiac gdzies ECU to upewnijcie sie ze wszystkie kabelki laczace plyte z wteyczkami beda przelutowane. Inaczej bedziecie sie tak bawic non stop. Jak ktos ma dryg do lutowania to moze sam to naprawic. Potrzebna jest dobra lutownica, grot i precyzja.
  5. Dla potomnych: 1. Moj z16xe tez nie ma EGR od nowosci 2. Tez mam lpg i olej normalny Opel 5w30 3. Jak obroty zejda za nisko/spadnie napiecie to wylacza sie wspomaganie, po chwili wraca
  6. mialem to samo. Jak sie silnik nagrzal to gasl i nie dalo sie opalic. Problem byl z komputerem (sterownik silnika ECU). Zrobcie tak, odpalcie i dajcie nawiew na max i na grzanie, zobaczcie czy dluzej pochodzi. Niestety awaria kompa to czesty problem. Mnie kosztowalo 400 zl. Nie warto tez kupowac uzywki bo pewnie to samo sie stanie po jakims czasie. A i tez nie bylo zadnego bledu w komputerze.
  7. napraw stary ECU, kupisz uzywany i co? po jakims czasie on tez pewnie padnie. Z tego co czytalem to problem z komputerem jest nagminny (pechowe umiejscowienie). Gdzies pisali (chyba forum vectry) ze uzywany ECU musi byc poprawnie wylogowany i kupuje sie z modulem immobilajzera i ze nie jest to taka prosta sprawa - podmiana 'puszki' Naprawiac mozna wysylkowo. Sprawdz na allegro takie uslugi.
  8. Moj silnik Z16XE. Dla potomnych ktorzy mecza sie z podobnymi problemami. Pierwszy blad to blad wiatraka chlodnicy - 3 bieg - zolty kluczyk bledu. Czasami znika, czasami nie. Wymienilem rezystor wiatraka i nic. Po jakims czasie od pojawienia sie tego bledu samochod mi zgasl. Samochod gasl po nagrzaniu sie do 91 stopni. Po tym jak silnik wystygl bylo ok. Pojechalem do mechanika wlaczajac wentylatory na cieple powietrze na full. Po podlaczeniu do kompa widac ze doszly bledy pompy oleju i pompy paliwa, co jest dziwne. Pierwsze co to moze czujnik polezenie walka rozrzadu, ale przy kreceniu rozrusznikiem po tym jak silnik zgasnie i nie odpala, op-com pokazuje obroty. Pozniej puszka przekaznikow - wszystkie ok. Samochod oddany do speca. Diagnoza ECU. Koszt 700 zl Samochod odebrany. Wszystkie bledy zniknely i juz nie gasnie. Poki co jest ok. W taxi rozmawialem z kierowca Opla Astry diesel. Polecil mi slynnego Grabowskiego z Piaseczna. Taksiarz zaplacil 2000 za naprawe sterownika pompy paliwa do swojej Astry. Zadzwonilem do tego elektryka. Zaspiewali 1500 zl za naprawe ECU.
  9. dla potomnych - mialem podobnie tyle ze mi silnik zgasl po nagrzaniu do 91 stopni. Sprawdzila osoba ktora sie na tym zna - diagnoza ECU. Koszt naprawy wraz z diagnoza 700 zl. Odebralem samochod i poki co jest ok.
  10. w merivie zabezpiecza się ranty drzwi. One lecą pierwsze - typowa sprawa, potem drzwi do listwy.
  11. wlasnie dostalem zamowione swiece. Co ciekawe sa 'made in russia'. Spotkal sie ktos z takimi swiecami? Wiem ze firmy maja produkcje w roznych krajach chiny, afryka ale rosja? Zastanawiam sie czy nie odeslac ich, ale jesli produkcja zostala przeniesiona do rosji to nie ma sensu. mam nadzieje ze jakosciowo trzymaja normy.
  12. jarek

    CB - Meriva

    to moze wiecie jak ladnie podlaczyc antene radiowa z TwinCar do radia CD 30 MP3?
  13. jarek

    Rejestrator trasy

    W bieżącym numerze motoru jest test kamerek. Przeskanowany tutaj: http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=391
  14. jarek

    [CC] Car Audio i wyciszenie

    ja robilem merive. Powiem ci tak: nie kupuj bitumicznych czy dekarskich tasm za pare zl. Kupilem jedna na probe i masakra. Kupilem tez maty GMS - nie sa szalowe, nie warte swojej ceny, odpadaly (odtluszczalem powierzchnie). Potem gdzies czytalem ze wiecej ludzi mialo z tym problem. Ogolnie wkurzony kupilem http://www.sklep.axel2.pl/index.php?products=product&prod_id=1244 jest super - 100% butylu. Klei sie jak glupie, montaz nie sprawia klopotu, trzyma sie az milo. W internecie widzialem jak ludzie zdejmuja obudowe drzwi i wygluszaja cale drzwi zaslaniajac mechanizm opuszczania szyb. Dla mnie to totalna glupota czego przykladem jest ze mi ten machanizm padl po stronie kierowcy. W takim przypadku musialbym z placzem wszystko zdzierac. Ja to zrobilem tak: rozdarlem lekko folie, przykleilem maty od wewnatrz na zewnetrzna blache drzwi. To wystarczylo zeby usztywnic drzwi. Potem kupilem piankowa cienka mate wygluszajaca i zabezpieczylem nia boczek - jednym kawalkiem od krawedzi do krawedzi. Dzieki temu jest ciszej, a jak cos sie popsuje z zamkiem czy mechanizmem szyb, mam super dostep. Za glosnikiem dalem wiecej mat. Tam powinna byc jakas specjalna ktora odbija fale ale juz dalem sobie spokoj. Powiem ci ze efekt jest bardzo dobry. Mam CD 30 MP3 i gra teraz o wiele lepiej tzn. basy sa glebsze i nie drga mi wszystko w samochodzie. Oczywiscie mam tez zrobiony dach i bagaznik (mata na rezonans blachy + wygluszajaca gabkowa). Od razu idz i kup sobie spinki bo je pewnie wyrwiesz. Od razu tez polecam przesmarowac mechanizmy i sprawdzic jak dzialaja. Ja przesmarowalem wszystko, wstrzyknalem troche preparatu na korozje, sprawdzilem odplywy wody, wyregulowalem mechanizm podnoszenia szyb. Mi to zajelo pare dni, bo tak sie zbieralem.... dziewczyna juz na mnie krzyczala a ja czulem sie jak rajdowiec z drzwiami bez obudowy :-) A co do dystansu pod glosnikiem - dalem sobie spokoj. Efekt i tak mnie zadowala.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.