Skocz do zawartości

Grandalf

Użytkownik
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Grandalf

Informacje o profilu

  • Model
    Opel Astra III
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Niestety nie wiem. Bywały różne w wersji 1.9 120KM? Jak to mogę sprawdzić? Tzn, że koło pasowe rozwala się przez to sprzęgło? VC?
  2. Zbliżają się okresowe wymiany, ale chce wcześniej zdobyć trochę informacji odnośnie powracającego problemu i usunąć go trwale, ale od początku. Dwa lata temu silnik zaczął nagle głośno się trzaskać/klekotać na wolnych obrotach (na luzie). Jeszcze mocniejsze trzaski były przy rozpędzaniu się z mniejszych obrotów, a potem cichły. Podjechałem do mechanika na szybko, wstępna diagnoza do koło pasowe na wale. Ściągnęli pasek i po odpaleniu jak ręką odjął, cichutko. Na drugi dzień zawiozłem auto do wymiany i potem było ok. Przy następnej wizycie mechanik stwierdził, że znowu koło zaczyna się oddzywać i wymienił na gwarancji. Zaczęliśmy się zastanawiać co jest powodem i przypuszczenia padły na sprężarkę klimy (klima sama w sobie sprawna, działa), ale jeździłem dalej. No i teraz zbliżamy się do kolejnej wizyty, trzaski/klekot jest coraz głośniejszy, a zaobserwowałem następujące rzecz: Po odpaleniu na zimno trzaski są mocno słyszalne (na luzie), ale jak włączę klimę, to cichną. Natomiast jak silnik się rozgrzeje, to bez klimy klekot słychać, ale dużo słabiej. Czy ktoś miał takie objawy? Gdzie szukać problemu? Wymienić sprężarkę klimy?
  3. Wracam jeszcze raz z tematem. Skrzynie oddałem do naprawy. Zostały wymienione wszystkie łożyska + jakaś przesuwka. Niestety objawy głuchego stukania nie ustąpiły, a serwis, który robił skrzynie stwierdził, że z mechanizmem różnicowym wszystko ok. Gdzie szukać problemu? Mechanik mówi, że przeguby słychać przy skrętach, a u mnie głuche stukanie słychać nawet przy jeździe na wprost (stuki bardziej są słyszalne podczas hamowania).
  4. Mechanik wykluczył przeguby. Podejrzanym ma być mechanizm różnicowy. Czy to jest część jako całość do wymiany czy składa się z innych elementów, które można osobno wymienić, a nie jako komplet? Chodzi mi o to czy muszę wymienić cały mechanizm gdyby się okazało, że on jest winny tych stuków?
  5. Też nad nimi się zacząłem zastanawiać. Z tego co wiem, to nie sprawdzał ich. Ale czy wtedy nie czuł bym czegoś na kierownicy?
  6. Witajcie! Mam nadzieję, że doświadczenie forumowicz pomoże mi zdiagnozować, ewentualnie naprowadzić na usterkę, której objawy słyszę od kilknastu dni. Mam Astrę 1.9 CDTI 120KM 16V z 2004r., 195k km. Początkowo myślałem, że to poprostu łożysko, ale mechanik ściągnął koła, klocki i nic nie znalazł, na wszystkich kołach łożyska są ok, więc zasugerował łożyska w skrzyni. Objawy są następujące. 1. Przy prędkości do 60km/h słychać równomierne bicie z przedniej części auta 2. Przy 100-120 km/h słychać wyraźny szum z tych samych okolic 3. Przy skręcaniu w lewo stuki są dużo wyraźniejsze, natomiast w prawo praktycznie niesłyszalne 4. Podczas hamowania pomiędzy 80-20kmh/h stuki mocno przybierają na sile Myślę, że bardzo ważny jest fakt, że te stuki nie są wyczuwalne ani na kierownicy, gałce zmiany biegów czy pedałach, podczas jazdy ich nie czuć, tylko słychać. Będe wdzięczny za wszelkie wskazówki przy diagnozie.
  7. Grandalf

    Koło pasowe wału - trzaski

    Po wymianie było ok, dzisiaj się okazało, że rozwalone... idzie na gwarancje, a zamówione mam nowe.
  8. Grandalf

    Koło pasowe wału - trzaski

    Koło z INA zamówione, dzisiaj mechanik będzie wymieniał. Zobaczymy jak będzie.
  9. Grandalf

    Koło pasowe wału - trzaski

    Dzięki za podpowiedź. Znalazłem po numerach koła w różnych cenach, od 250 do 500zł. Opłaca się kupować te droższe? Są bardziej trwałe?
  10. Witajcie! Musze wymienić koło pasowe wału bo strasznie się tłucze na biegu jałowym. Po zdjęciu paska hałas jak ręką odjął. Mam Astre z 2004 r 1.9 CDTI 120KM 16V. Jakiego koła pasowego szukać do tego silnika? Każdy z opisem 1.9 będzie pasować? Opłaca się kupować używkę czy raczej wydać pare stów na nowe? Jaka charakterystyka jazdy najbardziej szkodzi temu elementowi?
  11. Grandalf

    Wyciek z okolicy intercoolera 1.9 CDTI

    A jak wyglądają połączenia z odmą? U mnie jest jakieś zapocenie, ale z tego co patrze na inne zdjęcia w necie, to w porównywalnym zakresie.
  12. Grandalf

    Wyciek z okolicy intercoolera 1.9 CDTI

    Ok, wymienie, tylko to będzie naprawa objawów bo czy powinno tam być aż tyle tego syfu? Dwa lata temu miałem zapaskudzone od jednej strony, jeśli dobrze pamiętam, to od prawej. Stwierdzono puszczanie oleju z turbo, poszło do regeneracji. Teraz mam jeszcze większy brud z obu stron.
  13. Grandalf

    Wyciek z okolicy intercoolera 1.9 CDTI

    Tak u mnie wygląda intercooler po obu stronach. Planuje któryś dzień poświęcić i rozebrać wszystko i wyczyścić. Skąd może się brać tyle tego dziadostwa? Jeden z mechaników sugeruje, że to może być przedmuch i proponuje separator oleju dołożyć.
  14. Grandalf

    Wyciek z okolicy intercoolera 1.9 CDTI

    Witam! Moze ktos w skrocie powiedziec jak wyglada przebieg polaczen odmy i intercolera, gdzoe ida ktore kanaly? Mam zapocenie po obu stronach chlodnicy i turbo delikatnie gwizdze jak jest zimne - moc ok. Powietrze przez intercoller leci do turbo, tak? Nie powinno czasem byc czyste, bez oleju?
  15. Czytałem, że gdy hamulec robi się twardy, to znak, że w układzie jest powietrze. Czy w Astrze H normalne jest, że przy wyłączonym silniku po drugim wciśnięciu już jest hamulec twardy? Czy może powinien pracować tak samo jak przy pracującym silniku? Przeszukałem Allegro, to ciężko znaleźć samoregulator do tłoczka, tylko do szczęk.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.