Skocz do zawartości

pawel52

Użytkownik
  • Zawartość

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O pawel52

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Model
    Opel Meriva A
  • Silnik
    1,7 CDTI - Z17DTH
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Objawy: wycieraczki pracują coraz wolniej, ruch staje się „skokowy” nie płynny, zatrzymują się coraz wyżej. U mnie powodem była zacierająca się oś jednej z wycieraczek. Żeby się dostać do mechanizmu wycieraczek, trzeba: odkręcić i zdjąć ramiona wycieraczek – ściągacz, zdemontować podszybie. Zdjęcie grodzi też poprawia dostęp. Zdejmujemy zabezpieczenie od góry z osi wycieraczek (w kształcie litery C), od dołu rozłączamy przegub – przy pomocy dużego śrubokręta. Wyciągamy oś. Uwaga na podkładki i oringi. Z prawej strony żeby wyciągnąć osi trzeba odkręcić zbiornik od spryskiwaczy. Wycieramy oś, nakładamy nowy smar i składamy. U mnie oś była tak zatarta, że jej wyciagnięcie wymagało użycia sporo WD-40 i kilku godz. ruszania. WD pryskałem od góry i w połowie długości osi po nawierceniu tulei w której pracuje. Dobrze jest sprawdzić stan mechanizmu wycieraczek podczas wymiany filtra kabinowego. Wtedy jest dobry dostęp. Przy okazji można posprzątać pod podszybiem. Zbiera się tam mnóstwo śmieci, które trzymają wilgoć. Instrukcja dostępu do filtra i mechanizmu wycieraczek. http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1138k.pdf
  2. ny152 jak poszła wymiana gniazda lewarka zmiany biegów? Który zestaw kupiłeś?
  3. Padł mi czujnik temperatury zewnętrznej. Przy ujemnej temp. termometr pokazywał ponad 60 C lub -:--. Wtyczka przy czujniku była szczelna, złącze nie zaśniedziałe, przewód cały. W temp. ok. 20 C miernik pokazał rezystancję czujnika ok. 1,2 kΩ a prawdopodobnie powinno być ok. 4 kΩ. Po wymianie czujnika jest ok.
  4. pawel52

    kontrolka smarowania

    Łysy jaki olej lejesz i jaki przebieg ma twoja mery? Odpuścił bym problem u mnie, gdyby nie to, że silnik nieprzyjemnie pracuje do czasu jak zgaśnie kontrolka po odpaleniu. Co gorsze, silnik dawniej odpalał od kopa, teraz zdarza się że odpala kilku przekręceniach.
  5. pawel52

    kontrolka smarowania

    Mam mery 1.7 CDTI 2004. Po zakupie zalałem Castrol EDGE 5W30 i założyłem filtr oleju filtron. Od tego czasu kontrolka ciśnienia oleju po odpaleniu po dłuższym postoju (kilka godz.) gasnie po 3-5 s. Do czasu zgaśnięcia kontrolki silnik wyraźnie głośniej pracuje. Czy ktoś rozwiazał podobny problem. Czy problem może być związany z jakością filtra oleju?
  6. pawel52

    Meriva - gasnacy silnik 1,7 CDTI

    Tk wpółczuję, że tak popłynąłeś z kasa na naprawy. Z tego co piszesz, to prawdopodobnie padł ci zawór scv. Zwróć dobitnie na to uwagę panom „mechanikom”, bo oskubią cię do reszty! Nowy zawór kosztuje 570 zł. Myślę, że wymiana powinna kosztować do 200 zł max. Temat kłopotów z odpalaniem i odpowiedzialnego za to zaworu scv, był na tyle często i dokładnie opisywany na forum opla merivy i mazdy 6, że osobiście, tylko na tej podstawie, zdecydowałem się na zakup i wymianę zaworu. Dziękuję przy okazji za rzeczowe opisywanie tej usterki. Podobno wadliwe są zawory z serii 006 i 003 (pierwsza linijka oznaczenia zaworu). Oznaczenie jest słabo widoczne. Ja zdołałem odczytać nr po zdemontowaniu zaworu, miałem 006 – założyłem 066. Napisz skąd jesteś, może ktoś poleci Ci dobrego mechanika w okolicy.
  7. pawel52

    Meriva - gasnacy silnik 1,7 CDTI

    Też miałem problemy z odpalaniem i gaśnięciem mery. Do przedwczoraj, czyli do wymiany zaworu SCV. Objawy: odpalanie na 2, 3, 4 razy – im zimniej i im dłużej stał samochód, tym gorzej (pomagało trzymanie go na obrotach 1500 rpm, do ustabilizowania się pracy silnika); falowanie obrotów i gaśnięcie po odpaleniu, do czasu zagrzania się silnika. Po wymianie zaworu mery odpala od „kopa” bez gazu. Nie ma problemu falowania obrotów. Dla tych, którzy nie boją się ubrudzić. Wymiana ok. 1 h, w garażu z kanałem, najlepiej 2 osoby. Narzędzia: imbus 5mm – do demontażu zaworu, płaska 17 – do poluzowania metalowego przewodu paliwa na pompie, który utrudnia odkręcenie dolnej śruby od zaworu. Odkręcamy minusowa klemę od akumulatora. Demontujemy przepływomierz z elastycznym przewodem. Z kanału, odpinamy wtyczkę z zaworu i płaską 17 odkręcamy trochę (nie całkowicie) mocowanie metalowego przewodu paliwowego na pompie, ułatwi to odkręcenie dolnej śruby od zaworu. Odkręcamy dolną śrubę zaworu, najłatwiej od dołu, z kanału i górną, najłatwiej od góry. Wyjmujemy stary zawór. Umieszczamy nowy oring uszczelniający w pompie, delikatnie montujemy i z wyczuciem przykręcamy nowy zawór. Zapinamy wtyczkę, dokręcamy poluzowany przewód paliwowy, montujemy przepływomierz i klemę na aku. Gotowe. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif
  8. pawel52

    Meriva - gasnacy silnik 1,7 CDTI

    Chodzi o zawór Denso SCV 294009-0120 http://www.kolmot.com.pl/index.php?products=product&prod_id=588 http://www.4piple.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=24&category_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=72 http://allegro.pl/zawor-scv-denso-mazda-6-mpv-opel-nissan-wroclaw-i1333616033.html Koledzy z forum mazdy też mają dużo doświadczeń z pompą Denso HP3 i zaworem SCV http://mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=88046 W maździe jest trochę łatwiej, pompa cr z zaworem jest z przodu silnika. W mery pompa jest z tyłu silnika, po stronie rozrządu.
  9. pawel52

    Który rozrząd kupić?

    Opel zmienił w 2009 rolkę prowadzącą (oznaczenie SKF - VKM 25208), poprawioną i mocniejszą wersją o oznaczeniu VKM 25215 (większa średnica łożyska i solidniejsza budowa). Poniżej po lewej - stara wersja, po prawej - nowa. Więcej info > http://www.clickskf.com/engine/uk/engine/original/vkm_25215_-_vkm_25216.pdf
  10. Też mam problem z odpalaniem Mery 1,7 CDTI 2004r. układ zasilania Denso. Wielu użytkowników już to przerabiało, podobno siada zawór regulacji ciśnienia paliwa w pompie wysokiego ciśnienia. Koszt zakupu ok. 570 zł. Na razie nie wymieniam zaworu bo nie jestem przekonany, że to jego wina. Podobno receptą na jego sprawdzenie jest podłączenie do zimnego samochodu kompa i sprawdzenie podczas odpalania ciśnienia w układzie wysokiego ciśnienia. Ja podejrzewam, że kłopoty może sprawiać zapowietrzanie się układu paliwowego, cofanie się paliwa do zbiornika. Im dłużej samochód stoi i im jest zimniej tym gorzej pali. Wymieniłem u siebie filtr paliwa, był bardzo zabrudzony, ale nic nie pomogło. Nie mogę znaleźć schematu układu paliwowego w Z17DTH (jeśli ktoś to ma, to proszę wrzucić na forum). Ale wydaje mi się, że nie ma w nim elektrycznej pompy paliwa niskiego ciśnienia (na pewno nie ma jej w zbiorniku), to powinno eliminować problem braku paliwa podczas odpalania. W desperacji rozważam założenie zaworu zwrotnego przed filtrem paliwa lub dodatkowej pompki paliwa. Jest jeszcze kilku forumowiczów, którzy drapią się po głowie w związku z tym problemem. Może wspólnymi siłami znajdziemy rozwiązanie zanim przyjdzie zima. Problem rozwiązany - zawrór SCV wymieniony.
  11. Dla zainteresowanych. Sprawdziłem felga 14” nie wejdzie do merivy 1.7 cdti. Jachu ma rację, na zimę w ciężkich warunkach najlepsza jest opona najwęższa i najwyższa dopuszczalna przez producenta auta. Wyższa i węższa opona to: lepsza przyczepność na śniegu i lodzie, lepsze tłumienie nierówności i wyżej zawieszone auto. A opona 175/80 R14 ma większą średnicę niż 185/65 R15. http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ Pytanie: Czy ktoś próbował założyć do merivy 1.7 cdti zimówki 185/70 R15 lub 175/70 R15?
  12. a jaką średnicę ma tercza przód w 1.7 cdti? wejdą na nie blaszki 14'?
  13. Czy istnieją felgi stalowe 5,5 lub 6/14' 5*110 do merivy. Jeżdżę dużo po dziurach i w góry w zimie i chcę założyć zimowki 165/80 R14. Czy zacisk hamulca pozwoli na założenie felgi 14' ?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.