Skocz do zawartości

ReFLeX

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    96
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O ReFLeX

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Katowice
  • Model
    Opel Astra II
  • Silnik
    Z16XE|Sintra: X22XE
  • Nadwozie
    Kombi|VAN
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Dzięki - od razu sprawdzę sobie też komputer. Masz może opis dla drugiej wtyczki?
  2. Mam odcinkę obrotów przy 3500 obr./min. i checka P0340 (plus błąd sondy lambda, ale to chyba inna historia). Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na używany oryginał i jest to samo. Czasem działa normalnie, zwłaszcza rano, ale z reguły odcinka występuje. Komputer był już kiedyś naprawiany i objawy w sumie są podobne, ale najpierw chciałbym sprawdzić kabel od czujnika do komputera. Nie wiem które piny na wejściu komputera mierzyć. Ma ktoś opis pinów na wejściu komputera dla Z16XE?
  3. Tak, znowu wiatr w oczy - wczoraj po południu ogłoszenie stało się naiaktualne...
  4. Pomysłów może być sporo, ale trochę mało danych, by wybrać ten właściwy. Najlepiej podepnij komputer i zobacz co zostało w zamrożonych ramkach. Jeśli miałbym strzelać w ciemno, to cekwa zapłonowa Ci siada i masz wypadanie zapłonów.
  5. Eeeeejjjj... bo mi się smutno robi... miałem być twardy, pozbyć się wraku i zapomnieć, a tu mi się sentyment włącza jak Was czytam... Cóż, szkoda sinterki, ale biorąc pod uwagę całokształt, to chyba jednak nadszedł czas się z nią pożegnać. Jak ktoś chce jakieś części, to piszcie - na początku roku pójdzie z domu... Być może zostanę przy sinterce i kupię inną - np.: https://www.otomoto.pl/oferta/opel-sintra-3-0-lpg-gaz-2026r-slask-zabrze-7-osob-automat-ID6yGZi1.html#56b12b8ecc ale to się okaże jak kasę policzę.
  6. 1000 zl powiadacie. Zakładając, że to tylko uszczelka,i nic nie pękło. Spaw 600 zł. W przyszlym roku muszę wstawić nowy zbiornik LPG więc kolejne 800 zł albo więcej. Lekko licząc 2500 zł pewnych wydatków nie mówiąc o tym co może wyskoczyć w międzyczasie. Auto jest wartem może 4000 zł. Jak dla mnie, to nie ma sensu tego naprawiać. Trochę szkoda, bo kilka dni temu robiłem przegląd i nawet diagnosta stwierdził, że jest w całkiem dobrym stanie. W końcu w ostatnich miesiącach wstadziłem nowe hamulce, opony, akumulator i parę innych elementów... Ale cóż, w styczniu go zezłomuję. Jak ktoś potrzebuje jakichś części, to mam na stanie wszystko i mogę tanio oddać w dobre ręce.
  7. Wesołych Świąt! W ten świąteczny nastrój chciałem włączyć dziś sintrę, by w Wigilię przemówiła do mnie z radością, ale skubana zrobiła mi niespodziankę. Otóż zaczął ginąć mi litrami płyn chłodniczy podczas ostatniej przejażdżki. Wziąłem więc dziś autko na kanał, zalałem zbiorniczek i szukam wycieku. A tu nic. No to odpalam autko i czekam. Z początku dalej nic, ale po chwili coś mi zaczęło pryskać na głowę. Nie z chłodnica a z okolicy kolektora wylotowego. Patrzę, a tu się coś zaczyna pocić. Po chwili już był mocny zaciek czegoś wyglądającego jak rozrzedzony olej. Dla zobrazowania dołączam fotki z góry i dołu. Swoją drogą nie wiedziałem, że tam powinien być spaw... Po chwili zbiorniczek płynu był już niemal pusty. A teraz do rzeczy: co to może być (ja zakładam uszczelkę pod głowicą, szkodę w tysiącach złotych i kasację sinterki, ale idą święta, więc może poprawicie mi humor)? Ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowicą? Jest sens to w ogóle naprawiać?
  8. Podsumowanie Wymienione: cewka, kable, świece. Nie pomogło. Problem wywołany był czujnikiem wału. Jak ktoś chce nową cewkę (lub sprawną używkę) to sprzedam cewkę Kable mogę też jeszcze puścić w świat za symboliczne grosze...
  9. Nie odpalił, sytuacja z tego zrzutu to moment w trakcie odpalania. Wymontowanie w sintrze, jest... wiecie sami. Dlatego podpiąłem drugi samochód na chodzie kablami i wydaje mi się (poprawcie mnie jeśli się mylę), że to powinno wystarczyć do odpalenia (zaczynał wtedy rozruch od ponad 13V i kręcił dość dobrze). Na Pb. Nie znam się na tym programie, ale IMHO to immobilajzer i on ma chyba status aktywny również podczas pracy na biegu jałowym. Ale może faktycznie immo szwankuje i odcina zapłon. Tylko wydaje mi się, że jeśli to kwestia immo, to na plaku powinien odpalić - w poniedziałek sprawdzę. Póki co naprawiam drugie auto, więc nie mam czasu grzebać w sintrze, ale w poniedziałek podładuję aku i spróbuję z plakiem.
  10. Aktualizacja sagi: Pożyczyłem op-coma (jak dla mnie to jakiś chiński klon, ale mniejsza o to) - błędy były 2: 129 (EGR) i 31 (brak obrotów) - stare. Wykasowałem. Tyle z dobrych wiadomości. Sinterka nadal nie odpala. Próbowałem przy podpiętym interfejsie i pierwsze co rzuciło mi się w oczy, to napięcie aku - 12,1V - nie wiem na ile dokładny to pomiar, ale... Dzień wcześniej ładowałem całą noc, więc po jednym dniu przestoju napięcie spadło zdecydowanie za dużo. Nie mogę zweryfikować wskazań tego interfejsu, bo mi się akurat kabel w mierniku zerwał, ale chyba dzisiaj podłączę jeszcze raz prostownik. Przy pierwszej próbie auto odpaliło, obroty zaczęły spadać i silnik zgasł w przeciągu może 2 sek. Potem już nie odpalił, choć było blisko. Poniżej garść zrzutów ekranu - może komuś powiedzą one więcej ode mnie (niektóre robione w trakcie odpalania, inne przed), bo jak taki interfejs pierwszy raz mam w ręku. Napięcie jest > 12,1 V może być złudne - sintra tyle nie miała, po prostu podpiąłem ją kablami do drugiego auta, by za szybko aku nie rozładować. Kable były podpięte podczas rozruchów, więc sintra brała prąd od dawcy. Jeszcze jeden szczegół - powietrze jałowe. Rzeczywiste było zawsze w okolicach kilku kg/h, a porządane z 10 x więcej. W momentach, w których silnik już prawie zapała rzeczywiste powietrze jałowe rosło do około 15-21 kh/h. Nie wiem gdzie to jest mierzone, ale może po prostu nie ma tlenu w mieszance i dlatego nie zapala???
  11. Cewka powinna być jutro, więc chwila prawdy się zbliża Ja już się zastanawiam nad czujnikiem położenia wału - jak się do niego dostać?
  12. Nie, stacyjki nie ruszałem. Fakt,że auto ma 2 różne klucze (jeden do otwierania, drugi do odpalania), ale poprzedni właściciel twierdził, ze próbowano się włąmać, więc zakładam, że w stacyjce jest oryginał.
  13. Na plaku nie odpalał - sprawdzałem na początku i dlatego wymieniłem przewody. Potem już nie sprawdzałem, bo nie miałem z kim. Ogólnie naprawy samochodów są fajne, ale w pojedynkę niektóre rzeczy są niewykonalne... A co do tematu kasowania błędów, to zasadniczo też mam interfejs (taki trochę pseudo bo na ELM327, ale ma rzekomo obsługiwać sintrę). Niestety z sintrą nie łączy mi się (używam go z astrą i jest OK). Ponawiam pytanie o migające kontrolki - czy tam faktycznie jest błąd 129? Ten początek też jest lekko dziwny - może ktoś zweryfikować? (link do YT kilka postów wcześniej).
  14. Zamówiłem cewkę - w sumie nie mam lepszego pomysłu. A przy okazji: może ktoś rzucić okiem na filmik z migania kontrolki (wrzuciłem ze 2 poty wcześniej) i powiedzieć, co z tym "błędem 129" - źle odczytałem, czy faktycznie to 129? No i czemu błędy się nie skasowały?
  15. Wg mnie to zbyt pochopny wniosek. Tak jak pisałem było zimno - a poniżej pewnej temperatury auta na gazie się nie odpali. Z elektryki została mi do sprawdzenia tylko cewka, ale pomiary były w normie - więcej sprawdzić bez podmianki nie jestem w stanie. Adam: nie będziesz przejeżdżał przez Katowice w najbliższym czasie?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.