Skocz do zawartości

wesol

Zasłużony
  • Zawartość

    5331
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    34

Ostatnia wygrana wesol w dniu 6 Listopad 2017

Użytkownicy przyznają wesol punkty reputacji!

Reputacja

91

O wesol

  • Urodziny 27.07.1979

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Nie Opel
  • Silnik
    ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. dosc czesto tak ćwierkocze rolka, to sprzegielko jedno kierunkowe. Dla klumatego to nawet rozebranie tej rolki nie stanowi problemu. Pare takich naprawilem robierajac je na czesci pierwsze i o dziwo tam w srodku to kupa rdzy byla, Wyczyszczone i ladnie nasmarowane chodzi jak nowe. Ale jak ktos szybko na ten defekt zareaguje bo jak kots zwleka to pewnie juz rolka nie do uratowania.
  2. wesol

    Podnoszenie mocy Z17DTH

    podnoszenie mocy nie polega na wymianie komputerow. Gdyby nawet to bezsensowne bo by to bylo podniesieniem mocy szczatkowym nie na tyle ile pozwalalaby dana jednostka. silniki 80 i 100 konne sa na osprzecie boscha a dtj dtr czyli 110 i 125 konne to na denso. Inne maja wiec nie tylko kompy i oczewiscie kabloteke, wtyczki itd bo chyba nikt nie sadzi ze moe bosch bedzie cos robil tak jak robi denso czy na dowrót. To jest wojna miedzy firmami wiec beda robic wrecz podgorki by cos niepasowalo. Inne sa wtryski bo tu bosch a tu denso, inne tez turbiny ijeszcze pare innych rzeczy. Jesli zmienisz turbo na wydajniesze to jeszcze pare ladnych koni da sie wykrzesac i pewnie bedzie ograniczeniem sprzeglo lub chocby IC. Turbo najlepiej jakiejs wlasnej konstrukcji w sensie turbo od innego auta moze byc nawet innej marki i tylko do tego dopasowujesz kolektor od twojego. Robi sie takie rzeczy. Robert z tune up juz wieki temu robil w swojej AH ale 1.9 cdti 240 koni ale dalsze podnoszenie mocy ograniczala glowica wiec to dla niego temat zamkniety bo co to jest 240 koni.
  3. wesol

    Elektrozawór regulacji turbo n75

    Moja żona to już pomaga w takich sprawach na FB tourana. To nie jest żadną czarna magia. Biały dym to może być raczej para wodna. Dym to czarny lub niebieski zależny od kąta wtrysku i kilku innych czynników.
  4. wesol

    Elektrozawór regulacji turbo n75

    Tak w astrze H. Logi i będzie widać wysterowaniem tego elektrizaworka. Sprawdza się geo turbiny, gruszkę i wszystko wiadomo. To proste jest jak budowa cepa.
  5. wesol

    Elektrozawór regulacji turbo n75

    Ja podmienilem kiedyś w deszczu na parkingu. Kluczyk 10 i 15 minut.
  6. moze wahacze z kiepskiego zamiennika maja dlugosc rozna. Warto lepiej wymienic same tuleje gumowe jak caly wahacz dennej firmy.
  7. wesol

    LTE od Play vs. T-Mobile

    tak czy siak do czego takie predkosci wykozystywac. Ja w domu mam po kablu alo 10 albo 20 mega. Ale co za roanica nawet jakbym mial 50 mega. Dzieciak siediz na tablecie YT oglada. Ja jakies stronki fora, zona tez i jakos starcza. Ostatnio robilem jakas aktualizacje Czy na lapka czy na telefon bo brakowalo cos tam bo ogladania filmikow i co lecialo maksymalnie 2.6 mega bo serwer wiecej nie da na jedno IP. Tak samo inne portale ba nawet allegro ma ograniczenie na jednego usera.
  8. wesol

    Insignia EGR, DPF

    moge sobie wyciac i jezdzic u siebie w sadzie owocowym. W wieksozsci przypadkow problemy z dpf to awarie kabloteki od czujnikow itp sprawy. Czasami jak jest taka usterka ludzie nieswiadomi jezdza tak dalej i dalej i tym sposobem usmiercaja dpf na amen. Jeszcze do niedawna zabijali tez na wlasne życzenie tym ze wypalali sobie sami dpf tak popostu co jakis czas uruchamiajac procedure.
  9. wesol

    Zwarcie świec żarowych

    Kierunek przepływu prądu nie ma znaczenia dla świec żarowych. To zwykła opornica która po prostu zamienia prąd na ciepło. Natomiast co do wielkości alternatora i akumulatrora tez nie ma to kompletnie znaczenia. Kiedyś nawet mój kolega miał problem cały czas z odpalaniem auta przy dużych mrozach., Wiecznie akumulator slaby. A że miał aku z tira 220Ah to zapodał go na czas zimowy do bagażnika i nawet go nie przymocował tylko kable przedlużył i wszystko działało jak należy. Nie ma czegoś takiego jak dopasowanie aku do alternatora. Alternator ładuje w zasadzie aku tylko zaraz po odpaleniu przez pierwsze kilka minut prądem do około 20 amper. Więcej nigdy nie widziałem nawet przy aku mocno wyładowanym poprzez zostawienie na swiatłach mijania na tyle ze auto jeszcze odpaliło. Tak po 5-8 minutach prąd ładowania przy normalnej eksploatacji do ładowania aku to jakieś 3-6 amper. I tu to czy aku ma 60Ah czy 100 Ah nie ma znaczenia. Nawet żeby było śmiesznie wielkość altka jest zależna od tego jak dużo jest odbiorników w aucie. I np u nas w pracy mamy dwie sztaplarki i jeden dźwig i co?? Ano aku tam seryjne to są 74Ah a altki niewiele większe od silniczka od wycieraczek bo maja zaledwie 40 Amper. Tym bardziej liche bo u nas sztaplarki dość mało jeżdżą i często sa odpalane i gaszone. Czyli odpalam wykonuje prace w 2 minuty i gaszę i to samo za pół godziny czy godzinę itd. Już tu chyba pisałem ze w swoich autach co prawda z koncernu vag mam zamienione altki. Z 120 lub 140 Amperowych mam w touranie zalożony 220 Amperowy a w sharanie mam 180 Amperowy. W golfie mam tylko 140 czy nawet 120 jeszcze. Czy kolega może pisać tak aby było zrozumiałe i czytelne? Poprawiłem błędy
  10. wesol

    Insignia EGR, DPF

    A jak beda za rok czy jutro to oddasz auto na zlom albo na Ukraine sprzedasz. Nie wycinaj dpf. Kiedydys tez bylem zwolennikiem ale mi przeszlo. Pojedziesz na wycieczke np do DE i jak cie tam zatrzymaja kolego to po ogledzinach dostaniesz mandat baatela okolo 4000 euro za ta przerobke. Tam sie nikt nie cacka i nikogo nie interesuje czemu to zrobiles. JA bym wpierw zbadal dobrze auto co mu dolega i moze sie okazac ze naprawa nie jest wcale kosztowna. Zobaczysz ze jeszcze rok dwa i beda wszyscy zakladac ponownie te dpfy. Rok temu chcialem kupic czynnik do klim r134a tak dla siebie do aut. Zmodzic prosty sprzet do nabijania klimy na uzytek wlasny. Wtedy butla 12kg kosztowala 500-600 zl a dzis kosztuje 1600 zl taka butla i jeszcze nikt ci nie sprzeda jak nie jestesz po szkoleniu i nie prowadzisz takie dzialalnosci. A mozna bylo kupic nawet kilka butli. Masz problem z autem z dpf to jedz do Łowicza do Jacka i tez mu powied ze nie chesz kastrowac dpf tylko naprawic to wierz mi ze ci gość naprawi auto i bedzie latac jeszcze. Ja mam w swoim vw dpf jeszcze zdrowiutki a ma przelatane 280 tys km. Kuzyn ma w dostawczaku 800 tys i tez dpf jeszcze dziala. To nie jest element ktory konczy zywot przy 200 tys km. Tylko nie moze tak byc ze turbo rzyga olejem, wtryski klekają bo tak to zaden dpf nawet nowy dlugo ci nie podziala.
  11. wesol

    Nowe sprzegło ślizga się

    Jest taka zasada ze jak kolo zamachowe jest sachsa to zaklada sie docisk tez sachsa i tarcze to juz obojetnie bo ona nie ma tu wtedy nic do gadania. A jak ktos kombinuje i miesza firmy to potem sa chocki klocki. Tarcze sprzeglowa ta ori mogles dac do obicia nowymi okladzinami np do Radzikowskiego i wyslac mu razem z dociskiem to zbadalby tez i sprezyne w docisku. A tak to my nie wiemy czy docisk lichy czy cos innego. Wysprzeglik w oplu to drogi gips wiec dlatego sie go raczje jak zdrowy nie wymienia. Do vaga wysprzeglik to koszt okolo 180 zl z luka ktory jest pancerny i wytrzymuje spokojnie i 300-400 tys km. Sam mam jeden w zapasie w piwnicy nowy i jeden uzywany jeszcze. Zreszta te wysprzegliki sa rozbieralne badzo prosto wiec spokojnie jak nie wysypal sie to mozna go rozebrac wymyc, nasmarowac lozysko i tez pogania jeszcze ale to raczej sie nie stosuje powszechnie tylko jakis mechanik jak obi dla siebie to moze sobie tak zrobic. Ja np podobnie osotatnio postapile u siebie w touraniew piastach kol. Jedna juz wyla to wymienilem i tylko FAG zadne tam podrobki NTN czyli NTY bo to czesci chinskie nic nie warte choc wymiana piasty to pol godziny roboty to szkoda czasu. Druga piaste sprawna rozebralem i dolozylem smaru i pieknie wszystko lata cichutko. W tej piascie co sie wysypala to poprostu padla bo smaru nie bylo na czesci wewnetrznej i sie przypalilo. a w tych piastach smialo mozna bylo zapodac kalamitke i raz na rok czy dwa dosmarowac i latac i 20 lat ale to nie po mysli producenta. Niestety kalamitki maja tylko jeszcze maszyny rolnicze no stare auta z PRLu.
  12. wesol

    Czy mam DPF ?

    ponizej jednosci. Czyli np 0.90 i masz juz dpf.
  13. wesol

    Wymiana rozrządu i pompy wody w Y17DT

    To wymień jeszcze pasek PK napinacz rolkę alternatora tzw sprzegielko oraz koło pasowe wału gbo tam jest tłumik drgań. Za jednym zamachem będziesz miał ten rejon prawie pewny. Tak pewny jak właśnie unas na sharanie kolesiowi strzelił rozrząd w 115 konnym TDI bo przecie dopiero zrobił na nim 45 tys km i nie jego pora była. A do tego wszystkiego będziesz jechał autem i np jak mojemu koledze który jest chrzestnym u mojego syna zapiekl się tłoczek w przednim kole i do domu zaledwie 10 km nie mógł wrócić bo tarcza aż świeciła i jechać się nie dało. Skoro producent wyraźnie podaje wymień to czy tamto to po co chcesz przed szereg wyskakiwać. Czy jakbyś miał astrę powiedzmy roczna czy dwuletnią i coś by się skiepszczy na gwarancji to też byś się upierał w ASO że mają wymienić całość czy ASO postąpi tak jak mu gwarant nakazuje? Nic nie zwalnia od myślenia. Jeszcze dodam że mój nauczyciel od matematyki kiedyś opowiadał w restauracji jedząc jak dwóch ziomków obok gadali jak to jeden prawie wygrał w totka bo cyfry miał sąsiednie czyli zamiast 11 skreślił 10 zamiast 27 miał 28 itd. szybko jako matematyk sprowadził ich do pionu. Statystycznie nc bliżej nie był. Dla matematyki wynik -5 jest tak samo odległy jak +5 i tak samo odległy jak +1000. Wciąż błędny. A w ASO wymieniałem pompę po 8500 km bo siadła i tak samo wymieniałem te po 150 tys które ani luzu nie miały ani wycieków. Osobiście jeśli chodzi o rozrządy a wymieniłem ich grubo ponad setkę to w swoich autach tylko wymieniam pasku a rolki jeśli są okej to rozbieramy i przesmarowuje. No chyba że rolka ma luzy i tragicznie już wygląda to wymiana. Pompy tak samo. Nie myśl kolego że jeśli wymianę masz co 150 tys km w takim Isuzu to że jak pasek strzeli przy 120 tys to masz sprawę wygrana w sądzie. A i osobiście z doświadczenia to w tym Isuzu to lepiej jakbyś doradził by po pierwsze wymienił simmeringow pod kołem pompy oleju bo to znikomy koszt a pewnie pocić się tam poci nawet jeśli tylko odrobinę bo robiłem tego też już w setkach i tych silnikach VP jak i CR no i koło tejże pompy przykręcić naprawdę solidnie nawet na nową nakrętkę z klejem do gwintów bo te koła dość często po zmianie rozrządu się odkręcają. A wierz mi że to koło jest piekielnie drogie.
  14. wesol

    Zwarcie świec żarowych

    Prąd płynie z plusa do minusa lecz elektrony idą z minus do plusa. Poprostu dawno temu źle przyjęto i tak już zostało. Aczkolwiek to ze świeca innego producenta pobiera większy prąd to nawet jest znane. Np świece NGK pobierają go mniej jak np Bosch czy beru. Czemu? Inna technologia bo NGK ciągnie mniej a szybciej się rozgrzewa. Ot japońce znają się na takich sprawach. Do tdi np NGK pobierają początkowo około 8 A i po rozgrzaniu spada do 4A zaś Bosch to 12-13A i spada do 6-7A.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.