Skocz do zawartości

wesol

Zasłużony
  • Zawartość

    5347
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    34

Ostatnia wygrana wesol w dniu 6 Listopad 2017

Użytkownicy przyznają wesol punkty reputacji!

Reputacja

91

O wesol

  • Urodziny 27.07.1979

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Nie Opel
  • Silnik
    ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG
    TAK

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. wesol

    Obalam mit, LEDy nie oślepiają innych

    Nigdy nie będzie bo lampa w tym aucie ma homologację pod H7 i nic więcej. Tak to ja bym sobie pomodzil i założył coś innego, jakaś inna żarówkę np 150 watową. A co nie wolno? No skoro inni montują i jest okej? Diagnosta to meble miki. Ja już dekadę temu i angola mogłem sobie zarejestrować ale co przy kontroli bym powiedział. Tu jak jakiegoś barana na drodze w nocy ustrzelisz bo szedł pieszo czy jakaś rodzinę na czołówce palniesz w aucie to chłopie raz że kryminał to dwa rentę będziesz płacił do końca życia. Umnie w mieście może i nie tego typu przypadek ale może słyszeliście o tym słynnym DJ co się zwał Tom Slon. Niejaki Dorian. Tak mu już sława i pieniążki do muzgownicy uderzyła że jechał i palnal autko i zabił gościa a że zdaje się był pod wpływem chyba narkotyków czy alkoholu to i tak że go wybronili to niecała piątkę bezwarunkowej odsiadki dostał. Ot i po karierze.
  2. wesol

    Problemy z 1.7 DTI (Isuzu)

    Problem leży w pompie lub sterowniku. W pompie masz przestawia z kąta wtrysku oraz regulację dawki paliwa tzw nastawnika.
  3. wesol

    Zamiana kola dwumasowego na sztywne kolo

    W każdym razie fajnie że można i do tego 1.7 założyć jm i nawet w cenie całkiem znośnej. Ja mam w swoich trzech vagach TDI PD jednomasy. Bardzo sobie chwalę. Do tych silników poza Valeo i statim jeszcze robi KM Germany. Też ponoć bardzo dobre i wiele tunerów nawet zakłada. Zdawaj co jakiś czas relacje co i jak
  4. wesol

    Zamiana kola dwumasowego na sztywne kolo

    Moje słowa od kilku lat. Fajnie że jeszcze ktoś tak uważa. Statim jakieś kilka lat temu też był na vagach mocno chwalony. Coś tam się popsuł. Nty radzę unikać w każdym wydaniu czy to łożysk piast a tym bardziej sprzęgieł. Ale i Valeo też wpadki ma. Luzy na sprężynkach w tarczach i potem brzęczenia są na obrotach 1800-2400 ale tak to dobre są bo trzymają i przenoszą moc sporo większą jak seria.
  5. wesol

    Zamiana kola dwumasowego na sztywne kolo

    Zestaw valeo, całość? Szwagierka zakupiła taka mery i mimo że to chodzi jeszcze rewelacyjnie bo dopiero 105 tys km to już myślę że będę w przyszłości wymieniał bo to niereformowalna osoba.
  6. wesol

    silnik Z14XE tłok

    Pamiętaj żeby waga tłoków wszystkich była taka sama. Czyli wyciągasz i tak cały komplet i wszystkie ważysz na wadze. Tak samo korby.
  7. Nic nie da. Trzeba ta cała rolkę rozebrać na części pierwsze. Tam w środku zależnie od konstrukcji jest łożysko tradycyjne plus taka sprężyna z drutu o przekroju kwadratu stanowiącą właśnie ten system jednokierunkowego tzw wolnego kola. Czyli mechanizm w jedną stronę puszcza a w drugą ciągnie. Druga wersja nowsza to tez dwa wąskie łożyska igiełkowe plus między nimi też coś ala igiełkowy system sprzegielka jednokierunkowego coś jak w rowerach typu wigry 3 jeśli ktoś pamięta i rozbierał to tzw "torpedo". Ech trochę odleciałem chyba że 20 albo i 30 lat wstecz.
  8. wesol

    Zamiana kola dwumasowego na sztywne kolo

    Ile kosztował zestaw jednomasy do Merivy z17dth
  9. A odpowiem dla potomnych. Tam pokrywką w sumie do niczego nie służy. Ta rolkę można rozebrać na części pierwsze. Wymyć, przesmarowac i powinno działać jak nowe chyba że się wałeczki już mocno idcisly na bieżniach.
  10. Na jałowych jest podane nawet że prawidłowe to od do. Nawet jest taki motyw że czasami auta mają wskazania gdy auto ma tylko przekręcony kluczyk a nie pracuje. Te wskazania są zależne od wielu rzeczy bo przecie temperatura otoczenia wpływa na ilość powietrza bo inna jest gęstość czy choćby szczelność układu wydechowego czy to jak pracuje egr itd. a paliwa dostaje na jałowych tyle ile potrzebuje by utrzymać zadane obroty. Nie ma opcji by ciągnął więcej paliwa a obroty miał liche ledwo co jałowe. No chyba że rozrząd przestawiony czy coś nie tak że szczelnością, przedmuchy na silniku itd.
  11. Dawka nie jest taka sama zawsze czyli w różnych zakresach obrotowych. I teraz tak, jest mapa w ecm taka ustedniona czyli pewne ilości paliwa dla poszczególnych obrotów. Do tego są ograniczniki różnej maści np po map sensorze czyli ciśnieniu doładowania są po maf czyli masie zasysanego powietrza. Jest po że tak powiem głębokości wciśniętego sandała od gazu. I teraz taki maf ogranicza podlanie bo turbo wstaje tak a nie inaczej. Chyba każdy się spotkal z przypadkiem że turbo inaczej wstaje po regeneracji czy jak ktoś tam łapki wpychał. Dlatego jak przeplywka zaniża wartości to mamy mniejszą moc czyli Milenie auta. Teraz po co to wszystko?? Ano weź włóż banan w wydech to będzie ci dławić wywalanie spalin co nie czyli co się dzieje co pokazuje map sensor? Ano nawet może pokazać przeładowanie bo spalin nie wyrzuca a powietrze wciąga. Wciąga mniej niż powinno co stwierdza przeplywka bo widzi że coś nie halo jest. Ogranicza podlanie bo albo tłoki się stopiła albo coś innego nie wyrobi. Wywalenie przeplywki w ecm to poprostu przejęcie jej roli przez map sensor. Tyle że ci się stanie jak wałek rozrządu będzie miał podtarte krzywki. Zawory się nie będą otwierać czyli spaliny nie idą w wydech lub nie będzie silnik dostawał powietrza mimo że map może pokazać i 2.5 bara ciśnienia. Itd itd. To tak samo jak czujnik ciśnienia mówi że coś jest gorące a ty i tak musisz palcem sprawdzić bo może ten czujnik jednak kłamie. Maf musi pokazywać nieco więcej niż to co oczekuje ecm. Czyli rzeczywiste wskazanie maf musi być wyższe od oczekiwanego.
  12. Przeplywka jest elementem czuwającym nad dawkowaniem paliwa tak żeby nie przelać gdy turbo się jeszcze nie obudziło. Czyli turbo zaczyna pompować to maf zezwala na podlanie paliwem. Dzięki temu nie mamy batorego za autem a korby nie wyłażą bokiem i dwumas nie klęka po tygodniu. Jednostka jaką są kg na godzinę jest niecodziwaczna bo to tak jakby podawać wzrost człowieka w milach. Niby się da ale nie ta skala by to jakoś sobie odzwierciedlić. No szkoda że nie są to tony na tydzień. Raczej powinno być w gramach na sekundę lub gramy na suw tłoka.
  13. wesol

    Dolanie 1l złego oleju

    Tak jakbys raz kupil maslo raz łaciate raz delme a raz extra. Nic to nie zmienia. parametry 5W40 czy 10W40 to parametry dobierane do tego w jakim kraju jedzisz i jaki tam klimat panuje. Tyle w temacie.
  14. wesol

    Zamiana kola dwumasowego na sztywne kolo

    skrzynia nic nie ma do tego. z doswiadczenia powiem ze ma nawet duzo lepiej na szywnym jak na dwumasie. Owszem nowy dwumas mocno lagodzi prace. Cos jakby przez gume ruch obrotowy by byl przekazywany. Z tym ze nowy dwumas jest tylko na polce w sklepie. Przelot niekeidy kilkudzieiseciu tysiecy powoduje ze taki dwumas juz wiecej zamieszania robi. Sam w swoim jednym aucie trzy razy zrzucalem skrzynie jeden dwumas, drugi dwumas a drgania byly. Nawet mialem wymienac poduszke od strony rozrzadu ale jakos tak mowie do żony: Podnosimy moc w aucie konkretniej wiec trzeba i tak na jednomas przejsc. Zapodalem wiec jednomase. O dziwo skladajac auto pod domem, odpalam juz fure a tu drgan nie ma. Mowie co za czort, niemozliwe. Poskladalem do konca i wyjazd na doge. Zero drgan tylko sie deczko uslizguje bo świeże jeszcze sprzeglo. Cisza pod maska bo w zasadzie sztywniak nie ma czesci ruchomych wiec i nie halasuje. Ja tam w szoku bylem. A poradzil mi ten zabieg kolega co prowadzi pozadny warsztat w Gdyni vag bauer. No i teraz mam trzy auta i wszystkie po przejsciu na jednomas. Jedno auto juz sam niemiec przerobil na jednomas. Mieciutko i klei super-tak sie na tym jezdzi. Jedno auto przyprowadzone tak z niemiec juz i ma pokonane na tym zestawie okolo 60 tys km. Wczesniej auta jezdzily jakos na jednomasach i jakos sie to nie psulo. Zreszta jest kupa aut co do tych samych praktycznie silnikow i skrzyn daja raz dwumas raz jednomas.
  15. tak dla wyjasnienia to przeplywoierz niema nic do zwiekszosnego spalania. Jedynie co to zmniejszone spalanie co skutkuje utrata mocy oczewiscie.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.