Skocz do zawartości

lord_wiader

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    711
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O lord_wiader

  • Urodziny 21.07.1989

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Łódź
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    Z14XEP
  • Nadwozie
    Kombi '05
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Witam wszystkich po dość długiej nieobecności
  2. Sprawdź bezpieczniki, zarówno te we wzmacniaczu jak i ten na kablu zasilającym. Zmostkuj REM na wzmacniaczu z +, jeżeli wtedy wzmacniacz nie "wstanie" to znaczy, że popaliło się coś w środku.
  3. Mógłbyś napisać co nie tak z tym układem? Bo miałem go robić i teraz mam wątpliwości czy jechać do elektronicznego po części.
  4. Check this Lm2907 to przetwornik częstotliwość->napięcie Tranzystor np. BC547 Fotka zapożyczona dawno temu z jakiegoś forum, schemat jest właściwie dostępny w dataszicie http://www.national.com/ds/LM/LM2907.pdf Strona 13 w PDFie
  5. Jeżeli dalej będziesz miał problemy z zaciskami a autem chcesz pojeździć jeszczę kilka lat, to lepiej wrzucić zaciski ATE np. z Astry F. Koniec z zapiekaniem hamulców, lepsze hamowanie. http://forum.opel24.com/regeneracja-zaciskow-hamulcowych-ate-vt22484.htm
  6. Płyn hamulcowy jest higroskopijny, tzn. dobrze wchłania wilgoć z otoczenia. Po dłuższym czasie może zawierać niewielki procent wody, który powoduje zmniejszenie efektywności hamowania. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego z zależności od klasy, dla DOT-4 jest to 230'C, DOT-5.1 to już 270'C. Czemu temperatura wrzenia jest tak ważna? Podczas hamowania energia kinetyczna samochodu jest przez hamulce zamieniana w energię cieplną. Nie trzeba dodawać, że są to ogromne ilości ciepła. Przykładowo auto o masie 1000kg i prędkości 100km/h podczas hamowania wydzieli ok. 386kJ ciepła. Taka i
  7. Ponoć przepisy się zmieniły i pomiar alkomatem przenośnym jest pełnoprawnym dowodem w sprawie.
  8. Ciekaw jestem, czy w takim wypadku producent płynu zostaje bezkarny. Sam korzystam z płynu do płukania jamy ustnej, co prawda w składzie jest "Alcohol", nie ma jednak nic o jego stężeniu procentowym ani przeciw wskazań do kierowania pojazdów mechanicznych po użyciu produktu.
  9. Możliwe, że ten "znak" to reklama jakiegoś sklepu przy którym on stał. Polskie znaki są albo trójkątne, albo prostokątne, okrągłe lub ośmiokątne, a ten wygibas to jakiś dziwoląg.
  10. Aby wstawić stożkowy filtr powietrza musiałbyś kupić puszkę nad przepustnicą od np. Astry, bo teraz masz pewnie UFO (duży okrągły filtr z wystającą rurą) i trochę rurek. Osobiście nie polecam filtra stożkowego - te tanie brudzą silnik i oprócz buczenia nie zwiększają mocy.
  11. 60KM miała wersja z wtryskiem jednopunktowym. 75KM miała chyba wersja z wielopunktowym wtryskiem. Była ona spotykana dość rzadko. Najprościej zerknąć na kolektor dolotowy, jeśli w każdą rurę są wkręcone wtryski połączone szyną to masz wielopunkt, chociaż śmiem w to wątpić.
  12. Regeneracja akumulatora w warunkach domowych sprowadza się do ewentualnej wymiany elektrolitu, ale jeśli płyty ołowiane są zasiarczone to nie ma sensu bawić się w regenerację. Taniej i lepiej będzie kupić nowy akumulator. Jakim prostownikiem ładujesz akumulator, jaki prąd ładowania, napięcie na rozładowanym akumulatorze, w końcowym cyklu ładowania, po naładowaniu i "ustabilizowaniu" akumulatora?
  13. Wielkie brawa za napisanie wyczerpującego tutoriala.
  14. Jeżeli jedno koło jest w powietrzu to będzie kręciło się bez oporów, jak oba w powierzu to kręcąc jednym kołem w jedną stronę drugie będą się obracały w przeciwną stronę.
  15. Głośnik wysokotonowy (jeśli nie jest zasilany ze wzmacniacza z crosoverem) MUSI być podłączony przez odpowiednio dobrany filtr górnoprzepustowy. W innym przypadku zaraz się spali. Zwrotnica dzieli pasmo akustyczne na zakresy odpowiednie dla danych głośników, po pierwsze zabezpieczają głośniki wysokotonowe (średniotonowe też jeśli są) przed uszkodzeniem, pozatym są projektowane tak, by jak najbardziej wyrównać charakterystykę zbiorczą głośników w zestawie - tutaj dąży się do liniowości w jak najszerszym zakresie częstotliwości. Krzywe korekcji, coś a'la Loudness, czyli podbicie niskich i
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.