Skocz do zawartości

lord_wiader

Zasłużony
  • Liczba zawartości

    711
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O lord_wiader

  • Urodziny 21.07.1989

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Łódź
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    Z14XEP
  • Nadwozie
    Kombi '05
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. lord_wiader

    Witamy

    Witam wszystkich po dość długiej nieobecności
  2. Sprawdź bezpieczniki, zarówno te we wzmacniaczu jak i ten na kablu zasilającym. Zmostkuj REM na wzmacniaczu z +, jeżeli wtedy wzmacniacz nie "wstanie" to znaczy, że popaliło się coś w środku.
  3. Mógłbyś napisać co nie tak z tym układem? Bo miałem go robić i teraz mam wątpliwości czy jechać do elektronicznego po części.
  4. Check this Lm2907 to przetwornik częstotliwość->napięcie Tranzystor np. BC547 Fotka zapożyczona dawno temu z jakiegoś forum, schemat jest właściwie dostępny w dataszicie http://www.national.com/ds/LM/LM2907.pdf Strona 13 w PDFie
  5. Jeżeli dalej będziesz miał problemy z zaciskami a autem chcesz pojeździć jeszczę kilka lat, to lepiej wrzucić zaciski ATE np. z Astry F. Koniec z zapiekaniem hamulców, lepsze hamowanie. http://forum.opel24.com/regeneracja-zaciskow-hamulcowych-ate-vt22484.htm
  6. Płyn hamulcowy jest higroskopijny, tzn. dobrze wchłania wilgoć z otoczenia. Po dłuższym czasie może zawierać niewielki procent wody, który powoduje zmniejszenie efektywności hamowania. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego z zależności od klasy, dla DOT-4 jest to 230'C, DOT-5.1 to już 270'C. Czemu temperatura wrzenia jest tak ważna? Podczas hamowania energia kinetyczna samochodu jest przez hamulce zamieniana w energię cieplną. Nie trzeba dodawać, że są to ogromne ilości ciepła. Przykładowo auto o masie 1000kg i prędkości 100km/h podczas hamowania wydzieli ok. 386kJ ciepła. Taka ilość jest w stanie podnieść temperaturę 5kg żelaznego klocka o ponad 170'C. Elementem który w głównym stopniu (ok 80%) pochłaniają tą energię są przednie tarcze hamulcowe. Podczas jednego takiego hamowania rozgrzeją się o ponad 100'C każda. Podczas codziennej jazdy chłodzenie tarczy jest na tyle wystarczające, że nie rozgrzewa się do temperatur przekraczających 200'C. Sytuacja zmienia się, gdy jedziemy w górach i musimy często hamować by nie nabierać prędkości (wskazane hamowanie silnikiem). Wtedy hamulce dostają więcej energii niż są w stanie odprowadzić. Oprócz tarczy grzeją się klocki hamulcowe (również piasta i felgi), a przez klocki nagrzewa się zacisk, w którym znajduje się płyn hamulcowy. Jeżeli w płynie jest woda, to pod wpływem wysokiej temperatury woda wrze i zamienia się w parę. Rozgrzać hamulce do 100'C żaden problem i w takiej sytuacji przy wciśnięciu pedału hamulca zamiast natychmiastowo podnieść ciśnienie panujące w układzie musimy zniwelować pęcherzyki gazu. Jeśli pęcherzyków jest bardzo dużo, to może okazać się, że pompa hamulcowa wtłoczyła za mało płynu do układu i nie uzyskaliśmy pełnej siły hamowania. Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co roku nawet, jeśli przebieg auta jest niewielki Płyn kosztuje ok 25zł/L, więc nie ma co ryzykować. Jeśli płyn był nie otwierany, to "zaryzykowałbym" i wlał go do układu. Jeśli opakowanie było otwierane to odżałowałbym tych paru piwek i kupił nowy płyn.
  7. lord_wiader

    Myjecie zęby to uważajcie.

    Ponoć przepisy się zmieniły i pomiar alkomatem przenośnym jest pełnoprawnym dowodem w sprawie.
  8. lord_wiader

    Myjecie zęby to uważajcie.

    Ciekaw jestem, czy w takim wypadku producent płynu zostaje bezkarny. Sam korzystam z płynu do płukania jamy ustnej, co prawda w składzie jest "Alcohol", nie ma jednak nic o jego stężeniu procentowym ani przeciw wskazań do kierowania pojazdów mechanicznych po użyciu produktu.
  9. Możliwe, że ten "znak" to reklama jakiegoś sklepu przy którym on stał. Polskie znaki są albo trójkątne, albo prostokątne, okrągłe lub ośmiokątne, a ten wygibas to jakiś dziwoląg.
  10. I nie tylko (chodzi też o zloty z poprzednich lat). W Twoim przypadku jest to jak najbardziej uzasadnione.
  11. Aby wstawić stożkowy filtr powietrza musiałbyś kupić puszkę nad przepustnicą od np. Astry, bo teraz masz pewnie UFO (duży okrągły filtr z wystającą rurą) i trochę rurek. Osobiście nie polecam filtra stożkowego - te tanie brudzą silnik i oprócz buczenia nie zwiększają mocy.
  12. 60KM miała wersja z wtryskiem jednopunktowym. 75KM miała chyba wersja z wielopunktowym wtryskiem. Była ona spotykana dość rzadko. Najprościej zerknąć na kolektor dolotowy, jeśli w każdą rurę są wkręcone wtryski połączone szyną to masz wielopunkt, chociaż śmiem w to wątpić.
  13. Regeneracja akumulatora w warunkach domowych sprowadza się do ewentualnej wymiany elektrolitu, ale jeśli płyty ołowiane są zasiarczone to nie ma sensu bawić się w regenerację. Taniej i lepiej będzie kupić nowy akumulator. Jakim prostownikiem ładujesz akumulator, jaki prąd ładowania, napięcie na rozładowanym akumulatorze, w końcowym cyklu ładowania, po naładowaniu i "ustabilizowaniu" akumulatora?
  14. Wielkie brawa za napisanie wyczerpującego tutoriala.
  15. Jeżeli jedno koło jest w powietrzu to będzie kręciło się bez oporów, jak oba w powierzu to kręcąc jednym kołem w jedną stronę drugie będą się obracały w przeciwną stronę.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.