-
Liczba zawartości
711 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O lord_wiader

- Urodziny 21.07.1989
Informacje o profilu
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lokalizacja
Łódź
-
Model
Opel Astra III
-
Silnik
Z14XEP
-
Nadwozie
Kombi '05
-
Posiadasz LPG
NIE
-
Witam wszystkich po dość długiej nieobecności
-
Sprawdź bezpieczniki, zarówno te we wzmacniaczu jak i ten na kablu zasilającym. Zmostkuj REM na wzmacniaczu z +, jeżeli wtedy wzmacniacz nie "wstanie" to znaczy, że popaliło się coś w środku.
-
Mógłbyś napisać co nie tak z tym układem? Bo miałem go robić i teraz mam wątpliwości czy jechać do elektronicznego po części.
-
Check this Lm2907 to przetwornik częstotliwość->napięcie Tranzystor np. BC547 Fotka zapożyczona dawno temu z jakiegoś forum, schemat jest właściwie dostępny w dataszicie http://www.national.com/ds/LM/LM2907.pdf Strona 13 w PDFie
-
lewy zacisk hamulcowy sie grzeje
lord_wiader odpowiedział tamtaj → na temat → Opel Kadett - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy
Jeżeli dalej będziesz miał problemy z zaciskami a autem chcesz pojeździć jeszczę kilka lat, to lepiej wrzucić zaciski ATE np. z Astry F. Koniec z zapiekaniem hamulców, lepsze hamowanie. http://forum.opel24.com/regeneracja-zaciskow-hamulcowych-ate-vt22484.htm -
Płyn hamulcowy i termin ważności
lord_wiader odpowiedział Maniek81 → na temat → Ogólne porady motoryzacyjne
Płyn hamulcowy jest higroskopijny, tzn. dobrze wchłania wilgoć z otoczenia. Po dłuższym czasie może zawierać niewielki procent wody, który powoduje zmniejszenie efektywności hamowania. Temperatura wrzenia płynu chłodzącego z zależności od klasy, dla DOT-4 jest to 230'C, DOT-5.1 to już 270'C. Czemu temperatura wrzenia jest tak ważna? Podczas hamowania energia kinetyczna samochodu jest przez hamulce zamieniana w energię cieplną. Nie trzeba dodawać, że są to ogromne ilości ciepła. Przykładowo auto o masie 1000kg i prędkości 100km/h podczas hamowania wydzieli ok. 386kJ ciepła. Taka ilość jest w stanie podnieść temperaturę 5kg żelaznego klocka o ponad 170'C. Elementem który w głównym stopniu (ok 80%) pochłaniają tą energię są przednie tarcze hamulcowe. Podczas jednego takiego hamowania rozgrzeją się o ponad 100'C każda. Podczas codziennej jazdy chłodzenie tarczy jest na tyle wystarczające, że nie rozgrzewa się do temperatur przekraczających 200'C. Sytuacja zmienia się, gdy jedziemy w górach i musimy często hamować by nie nabierać prędkości (wskazane hamowanie silnikiem). Wtedy hamulce dostają więcej energii niż są w stanie odprowadzić. Oprócz tarczy grzeją się klocki hamulcowe (również piasta i felgi), a przez klocki nagrzewa się zacisk, w którym znajduje się płyn hamulcowy. Jeżeli w płynie jest woda, to pod wpływem wysokiej temperatury woda wrze i zamienia się w parę. Rozgrzać hamulce do 100'C żaden problem i w takiej sytuacji przy wciśnięciu pedału hamulca zamiast natychmiastowo podnieść ciśnienie panujące w układzie musimy zniwelować pęcherzyki gazu. Jeśli pęcherzyków jest bardzo dużo, to może okazać się, że pompa hamulcowa wtłoczyła za mało płynu do układu i nie uzyskaliśmy pełnej siły hamowania. Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co roku nawet, jeśli przebieg auta jest niewielki Płyn kosztuje ok 25zł/L, więc nie ma co ryzykować. Jeśli płyn był nie otwierany, to "zaryzykowałbym" i wlał go do układu. Jeśli opakowanie było otwierane to odżałowałbym tych paru piwek i kupił nowy płyn. -
Ponoć przepisy się zmieniły i pomiar alkomatem przenośnym jest pełnoprawnym dowodem w sprawie.
-
Ciekaw jestem, czy w takim wypadku producent płynu zostaje bezkarny. Sam korzystam z płynu do płukania jamy ustnej, co prawda w składzie jest "Alcohol", nie ma jednak nic o jego stężeniu procentowym ani przeciw wskazań do kierowania pojazdów mechanicznych po użyciu produktu.
-
Możliwe, że ten "znak" to reklama jakiegoś sklepu przy którym on stał. Polskie znaki są albo trójkątne, albo prostokątne, okrągłe lub ośmiokątne, a ten wygibas to jakiś dziwoląg.
-
I nie tylko (chodzi też o zloty z poprzednich lat). W Twoim przypadku jest to jak najbardziej uzasadnione.
-
Aby wstawić stożkowy filtr powietrza musiałbyś kupić puszkę nad przepustnicą od np. Astry, bo teraz masz pewnie UFO (duży okrągły filtr z wystającą rurą) i trochę rurek. Osobiście nie polecam filtra stożkowego - te tanie brudzą silnik i oprócz buczenia nie zwiększają mocy.
-
Kadett 1,4 ile koni ?
lord_wiader odpowiedział kadett 1400 → na temat → Opel Kadett - Silnik Benzyna
60KM miała wersja z wtryskiem jednopunktowym. 75KM miała chyba wersja z wielopunktowym wtryskiem. Była ona spotykana dość rzadko. Najprościej zerknąć na kolektor dolotowy, jeśli w każdą rurę są wkręcone wtryski połączone szyną to masz wielopunkt, chociaż śmiem w to wątpić. -
regeneracja akumulatora
lord_wiader odpowiedział kemoth5 → na temat → Opel Kadett - Karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia
Regeneracja akumulatora w warunkach domowych sprowadza się do ewentualnej wymiany elektrolitu, ale jeśli płyty ołowiane są zasiarczone to nie ma sensu bawić się w regenerację. Taniej i lepiej będzie kupić nowy akumulator. Jakim prostownikiem ładujesz akumulator, jaki prąd ładowania, napięcie na rozładowanym akumulatorze, w końcowym cyklu ładowania, po naładowaniu i "ustabilizowaniu" akumulatora? -
Wielkie brawa za napisanie wyczerpującego tutoriala.
-
Dziwny problem
lord_wiader odpowiedział temat → Opel Kadett - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy
Jeżeli jedno koło jest w powietrzu to będzie kręciło się bez oporów, jak oba w powierzu to kręcąc jednym kołem w jedną stronę drugie będą się obracały w przeciwną stronę.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty