Skocz do zawartości

krisi3

Forumowicz
  • Zawartość

    396
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana krisi3 w dniu 24 Styczeń

Użytkownicy przyznają krisi3 punkty reputacji!

Reputacja

17

O krisi3

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie powiem
  • Lokalizacja
    Daleko
  • Model
    Opel Astra III
  • Silnik
    1.9 DTL 100 km CDTI,
  • Nadwozie
    Kombi
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. Witam dziś postanowiłem podzielić się wiedzą na temat problemu z hamulcem ręcznym w Opel Astra H 1,9 cdti 74kw z zaciskiem hamulcowym firmy Lucas.Wiele osób dotyka problem braku hamulca ręcznego (pomocniczego) więc i u mnie w końcu pojawił się ten defekt postanowiłem przyjrzeć się problemowi.Na początku trzeba zdemontować zacisk Hamulca nie będę opisywał procesu demontażu ponieważ jest tego dużo na forum.Kolejnym krokiem jest wyjęcie tłoka z zacisku ja użyłem małego kompresorka takiego marketowego do pompowania kół jest jeszcze kilka różnych sposobów na wyjęcie ale ja poszedłem tą drogą Jak mamy już wyjęty tłok to za pomocą szczypiec do pierścieni segera wyciągamy pierścień i pozostałe elemęty patrząc od prawej strony fotki. kolejno wyciągamy część która jest w środku tłoka musiałem użyć palnika gazowego grzejąc dolną część tłoka ponieważ nie mogłem wyjąć tego elementu po podgrzaniu sam wyskoczył. i tu widać jak skorodowana jest część zewnętrzna i wewnętrzna tłoka czyścimy wszystko papierem ściernym oraz matą polerską pomocna będzie aku wkrętarka z trzpieniem co ułatwi czyszczenie tłoka w środku W tym miejscu czyścimy otwór przelotowy ostatnim etapem jest poskładanie wszystkiego w odwrotnej kolejności oraz sprawdzenie czy po usunięciu rdzy ten element z gwintem który nakręca się na samo regulator obraca się swobodnie w tłoku ponieważ jest to najczęstszą przyczyną problemu z hamulcem ręcznym.Czas poświęcony naprawie około 3 h wraz z odpowietrzeniem satysfakcja bezcenna.Pozdrawiam.
  2. krisi3

    1.9cdto 100KM Bardzo trudny zimny rozruch

    Mi też tak cieżko palił aż potrafił mi akumulator rozładować gość w sklepie z akumulatorami sprawdził mi ładowanie i zalecił sprawdzić rozrusznik.Regeneracja kosztowała 60 pln auto pali od strzała.Dodam tylko że ja u siebie nie zwróciłem uwagi czy mi kopcił.
  3. Chciałem dodać że do czyszczenia silniczka użyłem tego preparatu.
  4. Ile masz najechane? może rozrusznik się kończy ja tak miałem rano nie mogłem odpalić a później palił od strzała a jak postał 8 godz znowu chechłał okazało się że rozrusznik.Ale to tylko gdybanie naj lepiej podpiąć pod kompa jak chłopaki radzą.
  5. Witam wszystkich o pewnego czasu pojawił mi się problem z przepustnicą błąd który wygenerowałem to ECN 112561-62 (uszkodzenie siłownika przepustnicy) po przeszukani forum przystąpiłem do naprawy,po rozebraniu przepustnicy okazało się że i u mnie gromadzi się olej na płytce z elektroniką więc wszystko dokładnie oczyściłem,kierując się radami kolegów z forum przelutowałem płytkę z elektroniką wszystko zmontowałem do kupy wykasowałem błąd i jazda próbna,wszystko było ok przez około 2 tygodnie i znów problem więc znów powtórzyłem całą procedurę czyszczenia z tym że jeszcze postanowiłem przeczyścić wtyczkę i znów efekt taki że na początku wszystko super i nagle po około pięciu dniach ECN 112561/62 - uszkodzenie siłownika przepustnicy.Pewnie padła elektronika myślę sobie,zacząłem intensywnie szukać i przypadkiem natknąłem się na temat związany z przepustnicą u naszych kolegów ze wschodu panowie jestem pozytywnie zaskoczony jak pracuje moja przepustnica i w związku z tym postanowiłem się podzielić moją wiedzą na ten temat.Okazuje się że problemem może być sam silniczek który odpowiada za zamknięcie klapki przepustnicy po podłączeniu bezpośrednio pod akumulator klapka pracuje ale silnik zachowuje się jakby nie miał siły.Więc trzeba go zdemontować i dokładnie wymyć przy okazji można jeszcze wymienić łożysko przez które przelatuje olej . 1. odłączamy akumulator demontujemy przepustnicę wykręcając dwie śruby M8 na klucz imbusowy przy zaworze EGR trzy śruby przy przepustnicy oraz dwie na których trzyma się rurka do której jest przymocowany wąż gumowy ,wypinamy wtyczkę 2.oddzielamy część mechaniczną od części elektronicznej podważając 5 metalowych spinek 3. wykręcamy klapkę dwie śrubki torx i wysuwamy ją z ośki następnie piłujemy pilnikiem wypukłą część odlewu przepustnicy co później ułatwi nam wiercenie otworu o średnicy 3mm w celu wybicia kołka który trzyma nam ośkę z klapką,wiercimy otwór i wybijamy kołek.Najlepiej wymierzać suwmiakrą. 4.demontujemy ośkę oraz zębatkę pośrednią wszystko lekko wychodzi wystarczy pociągnąć ręką 5.Demontujemy silnik wykręcając 3 śrubki torx Uwaga aby nie pomylić biegunowości + i - najlepiej je sobie zaznaczyć żeby później podczas montażu nie obrócić silnika.Myjemy dokładnie silnik wpryskując do środka przez widoczne w silniku otwory preparat do czyszczenia elementów elektroniki.Nie bać się użyć dużej ilości preparatu w celu dokładnego umycia silniczka,pozostawić silnik w pozycji pionowej zębatką do góry w celu wypłynięcia całego preparatu reszta odparowuje. 6.W czasie kiedy silnik schnie możemy zabrać się za wymianę łożyska,aby wyjąć łożysko ja delikatnie je rozpiłowałem wzdłuż następnie podważyłem delikatnie cienkim wkrętakiem ,złapałem wąskimi szczypcami i wyjąłem.Z nabiciem nie ma problemu ja użyłem pręta o średnicy ⌀12.Łożysko firmy INA symbol HK0812-2RS-FPM-DK-B cena około 15 zł. 7.Składamy wszystko w odwrotnej kolejności otwór który został wywiercony wiertłem o średnicy 3 mm nagwintowałem gwintownikiem M4 i zaślepiłem śrubką,przy okazji czyścimy płytkę,blaszki łączące silnik z elektroniką,wtyczkę, kasujemy błąd i cieszymy się przepustnicą . link do tematu o co chodzi z tym silnikiem proszę zobaczyć https://www.drive2.ru/l/8929145/ Myślę że dość jasno przedstawiłem rozwiązanie problemu w razie jakiś pytań postaram się pomóc.Problem dotyczy przepustnicy Mgneti Marelli Asta H kombi 1,9 cdti 74kw
  6. Spróbuj odłączyć akumulator na 15 min
  7. krisi3

    Jaki alarm do Astry H

    Mój znajomy kiedyś zamontował alarm w piwnicy bo kradli rowery,pewnej nocy alarm się włączył szybko zareagował zbiegł do piwnicy nawet nie wiedział kiedy dostał w łeb jak się ockną to nikogo już nie było rower oczywiście zabrali na pamiątkę pozostał wielki guz na głowie.Szkoda zdrowia ja bym starał się parkować jeśli to możliwe w okolicy swojego okna i monitorował kamerą.
  8. krisi3

    Obieg wewnętrzny ASTRA H

    Tu jast schemat na samym dole strony http://www.astra-h.ru/zaslonka.html
  9. krisi3

    Obieg wewnętrzny ASTRA H

    Zobacz to. http://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewnetrzny-astra-h/page-15
  10. Ja bym podłączył miernik na około 20 min wtedy pomiar jest bardziej wiarygodny u mnie po około 5 minutach miernik z parametru poboru prądu 0.05 wskakuje na 0.00
  11. krisi3

    Obieg wewnętrzny ASTRA H

    Ścieżki robi się na płytce laminowanej miedzianej przy użyciu papieru kredowego drukarki laserowej oraz chlorku żelaza.
  12. Na jednym znanym forum aukcyjnym można od 50 pln do 200 wyrwać wyświetlacz.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.