Skocz do zawartości

pionek

Użytkownik
  • Zawartość

    31
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana pionek w dniu 24 Lipiec 2015

Użytkownicy przyznają pionek punkty reputacji!

Reputacja

1

O pionek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Corsa C
  • Silnik
    Z13dt
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. pionek

    Co to za wężyk ?

    Wężyk idzie do skrzyni biegów. Przeglądam neta w poszukiwaniu tej części jako zamiennej na razie bezowocnie, Może dlatego ze nie wiem jaką ma ten wężyk fachową nazwę. Szukam jakiegoś punktu zaczepienia.
  2. Mam problem cieknie z wężyka prawdopodobnie to płyn hamulcowy, prawdopodobnie to wężyk do hmmm właśnie do czego może ktoś wie? Muszę to wymienić, dokupić lub cokolwiek zrobić żeby przestało z niego sączyć. Felerny wężyk zaznaczyłem na fotkach czerwoną strzałką, na schemacie przedstawione są podzespoły ja stawiam ze to możne numer 21 ale inni twierdza ze to może być i 7. Czy ktoś rozpoznaje ten wężyk do czego on służy jak się nazywa? Corsa C 1,2 twinport Z12XEP
  3. Gdyby ktoś wymieniał pasek wieloklinowy (napędzający alternator, klimatyzację) to podaje garść informacji. Ogólnie operacja jest dość prosta a po przeczytaniu kilku wskazówek jest jeszcze prostsza. W moim przypadku corsa C ma klimatyzację wiec pasek jest troszkę dłuższy. Według katalogu oryginalny numer części 55185078, numer katalogowy 6340616, jest to pasek sześciorzędowy. Ja wybrałem sobie dobry renomowanej firmy zamiennik 6PK1318. Z kluczy będzie potrzebna grzechotka oraz nasadka 15. W PDF wspomniano o przyrządzie KM-6130 ja do tego celu wykorzystałem zwykły nit zrywany który ma w sobie pręt Fi 4 mm., nadawał się wyśmienicie. Dostęp od dołu jest dobry po zdjęciu plastikowej osłony. Pasek miałem troszkę wyciągnięty przez co czasami już zaczynał sobie popiskiwać a zwłaszcza podczas kiedy wzrosło obciążenie. Dorzucam jeszcze dokument odnośnie wymiany napinacza paska wieloklinowego mimo że nie wymieniałem go to może się komuś przyda, kilka dokumentów napotkanych w sieci. Pasek.pdf Wymiana paska wieloklinowego .pdf Wymiana napinacza paska wieloklinowego .pdf
  4. A moze ktos zna jakies miejsce blok który jest zasilany po przekreceniu kluczyka.
  5. Gdzie wpinacie automat sterujacy siwatłami LED jazdy dzienej. Są trzy kabelki (+), (-) oraz zółty pod swiatła pozycyjne. W które miejsca najłatwiej sie wpiać?
  6. No to pogratulować, w tym silniku cokolwiek zrobic to masakra wszedzie ciasno i nie ma jak się wcisnac. No i te kochane delikatne śruby torxy.
  7. Właśnie wymaniałem sobie drążek kierowniczy oraz końcówkę drążka. Może komuś sie przyda parę rysunków i numerów części oryginalnych, pomocne podczas poszukiwań zamienników. W załączniku także rysunek z rozpisanymi siłami przykręcania poszczególnych elementów. Nie wiem czy tam są uwzględnione wszystkie modele Corsy C ale pod moją ruinę było. Silnik Z13DT 1.3 CDTI PS. No to jeszcze dorzucę cos o przegubie tez mi sie szykuje wymiana ale jakoś mało przekonywująco stukocze przy pełnym skręcie. Drążek kierowniczy, Końcówka drążka, Wachacz.zip Przegub.zip
  8. Możecie Panowie napisać coś więcej o wyłączeniu EGR elektronicznym. Jak wam autko po tym zabiegu sie zachowuje? Zużycie paliwa bez zmian? Jak z dynamiką auta? Można zauważyć jakieś zmiany? Wyłączenie EGR można wykonać bez względy na stan zaworu czy musi być sprawny? Wymagane jest wcześniejsze czyszczenie go?
  9. Pewnie to co dodam to musztarda po obiedzie ale lepiej późno niż wcale. Dane dotyczą Corsa C 1.3 CDTI Z13DT Biegły w angielskim nie jestem, Clutch to flywheel (to chyba sprzęgło do koła zamachowego) 15 Nm M8=28 Nm Z13DT.pdf Rysunek.pdf Sprzęgło nie wyłacza się.pdf Sprzęgło głośno pracuje.pdf Problemy ze ślizganiem.pdf Przeskakiwanie sprzęgła.pdf
  10. pionek

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Takie może głupie pytanie mówiąc o kolektorze dolotowych czy chodzi wam o kolektor ssący?
  11. pionek

    CORSA D brak mocy i dym

    No to ja jako pierwszy będę strzelał. Może Ci się sprzęgło spaliło lub przypaliło.
  12. Podczas odkręcania łepak śruby spiera się o pompę vacuum i nie wykręca się do końca. Jeśli nie ściągniesz pompy vacum to nie wykręcisz całkiem tej śruby mocującej pompę wtryskową. A teraz inna kwestia poruszona wcześniej przez kogoś odnośnie dolewania oleju dedykowanego dla dwusuwów do ON. Skontaktowałem się z serwisem który wykonał mi regeneracje pompy i oznajmili mi ze pompa najprawdopodobniej rozszczelniła się poprzez nadmierne tarcie i zużycie poszczególnych elementów spowodowane niedostatecznym smarowaniem pompy. Smarowanie pompy odbywa się poprzez paliwo które jest jak to nazwali "suche" odsiarczone. Doradzili mi aby na cały bak ON wlać 100 ml. olej ORLEN 2T Semisynthetic, półsyntetyczny. To wychodzi proporcja ok. 500:1. Ma on poprawić smarowanie pompy, jak serwisanci stwierdzili nie ma on w takiej ilości żadnego wpływu na prace silnika CR. Myślę ze coś w tym jest na rzeczy.
  13. Informacje są na tabliczce znamionowej pompy. Opis w załączniku. Identyfikacja podzespołow.zip
  14. Może raczej chodzi o olej czerwony który używa się do silników dwusuwowych, głównie piły motorowe. Zadaniem takiego oleju w dwusuwach jest smarowanie tłoka/cylindra oraz ma jakieś właściwości czyszczące. Przynajmniej tak mówiono o olejach markowych jak Stihl. Gdzieś kiedyś o tym słyszałem ze ktoś do diesli dodawał taki olej, ale czy taki olej nie zaszkodzi wrażliwemu common rail? Przypuszczam ze olej miałby podwójne zadanie , nasmarować wtryskiwacze aby mniej klekotały i w miarę możliwości oczyścić je. Tylko czy nie będzie rozpuszczał różnego rodzaju uszczelek? Co się możne kończyć ponownym wyciekiem z pompy i nie tylko. Nie będę ukrywał że na tych wakacjach zaaplikowałem swojej corsie czarny STP, formuła do czyszczenia wtryskiwaczy diesla w zalecanej proporcji. Tak profilaktycznie. Tak się zastanawiam czy ta profilaktyka czasami mi nie zżarła uszczelek w pompie.
Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.