Skocz do zawartości

pionek

Użytkownik
  • Zawartość

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana pionek w dniu 21 Sierpień

Użytkownicy przyznają pionek punkty reputacji!

Reputacja

2

O pionek

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Model
    Opel Corsa C
  • Silnik
    Z13dt
  • Posiadasz LPG
    NIE
  1. Czujnik wyjmowałem i sprawdzałem, nie był zabrudzony żadnego osadu. Podpięty pod miernik wskazywał ze jest OK chociaż stary czujnik także wskazywał pod miernikiem prawidłowe działanie lecz kiedy się go troszkę podgrzało ciepłym powietrzem z opalarki to jednak obwód miał przerwany pod wpływem temperatury po ostygnięciu czujnika przewodność na obwodzie wracała i wyglądał na OK to mnie wtedy utwierdziło w przekonaniu do wymiany na nowy. Jedna rzecz mnie tknęła iż tym razem zaczęło mi szarpać na zimnym silniku po nagrzaniu silnik pracował normalnie. Pomyślałem o przepustnicy po rozkręceniu okazała się nieźle zasyfiona, została wyczyszczona, pierwsze wrażenia są takie że przestało szarpać miejmy nadzieję iż to była wina zabrudzonej przepustnica i to rozwiąże problem na razie jeszcze obserwuje zachowanie autka.
  2. Bosch Made in Germany. Fabriqué en Allemagne. Trudno ich wyczuć w Polsce tez niektóre AGD robili a pisali Made in Germany później ktoś ich docinaną i pisali wyprodukowano w UE. Mam takie jak na poniższym obrazku. Nie zwracajcie uwagi na numer części bo to przykład opakowania jakie mam a mój numer to 0261210151 "made in szrot" to dobre rozwiązanie dla osób jeżdżących lokalnie a ja jadąc w trasę dalszą chciałbym mieć pewność ze z niej wrócę autem a nie publicznym środkiem transportu. Skoro mój oryginał wysiadł po 13 latach to może ich żywotność jest tak wyliczona i nie mam pewności czy inne używane oryginały zaraz mi nie wysadą. Dlatego szukam czegoś co by mi posłużyło przynajmniej z 6 lat
  3. Witam, osiem miesięcy temu miałem problem z czujnikiem położenia wału korbowego. Samochód gasł, szarpało i wywalało w komputerze błąd od czujnika. W związku z tym wymieniłem go, był zamontowany oryginał Bosch( z znaczkiem GM) o symbolach 0261210151. Zakupiłem taki sam nowy czujnik Bosch w sklepie (Kod OE: 9118368, 62 38 109). Po wymianie jak ręką odjął wszystkie dolegliwości przeszły. Po 8 miesiącach symptomy padniętego czujnika zaczynają powracać. Wiele na forum pisze iż z zamiennikami jest problem bo szybko padają. W sklepie za tego boscha zapłaciłem ok.165zł w ASO mają po 350 zł. Tak się zastanawiam jaka jest różnica między Bosch ze sklepu a Bosch z ASO może ten z sklepu to jakiś "drugi sort" a dla Aso Bosch robił jakieś "lepszajsze". No czy nie ma na rynku jakiś porządnych zamienników? A może jakaś inna nieznana mi usterka uśmierca te czujniki? Teraz już nie wiem co i gdzie mam kupić. Pewnie spróbuje zareklamować w sklepie tego boscha. CZUJNIK obrotu wału korbowego.pdf
  4. pionek

    Co to za wężyk ?

    Wężyk idzie do skrzyni biegów. Przeglądam neta w poszukiwaniu tej części jako zamiennej na razie bezowocnie, Może dlatego ze nie wiem jaką ma ten wężyk fachową nazwę. Szukam jakiegoś punktu zaczepienia.
  5. Mam problem cieknie z wężyka prawdopodobnie to płyn hamulcowy, prawdopodobnie to wężyk do hmmm właśnie do czego może ktoś wie? Muszę to wymienić, dokupić lub cokolwiek zrobić żeby przestało z niego sączyć. Felerny wężyk zaznaczyłem na fotkach czerwoną strzałką, na schemacie przedstawione są podzespoły ja stawiam ze to możne numer 21 ale inni twierdza ze to może być i 7. Czy ktoś rozpoznaje ten wężyk do czego on służy jak się nazywa? Corsa C 1,2 twinport Z12XEP
  6. Gdyby ktoś wymieniał pasek wieloklinowy (napędzający alternator, klimatyzację) to podaje garść informacji. Ogólnie operacja jest dość prosta a po przeczytaniu kilku wskazówek jest jeszcze prostsza. W moim przypadku corsa C ma klimatyzację wiec pasek jest troszkę dłuższy. Według katalogu oryginalny numer części 55185078, numer katalogowy 6340616, jest to pasek sześciorzędowy. Ja wybrałem sobie dobry renomowanej firmy zamiennik 6PK1318. Z kluczy będzie potrzebna grzechotka oraz nasadka 15. W PDF wspomniano o przyrządzie KM-6130 ja do tego celu wykorzystałem zwykły nit zrywany który ma w sobie pręt Fi 4 mm., nadawał się wyśmienicie. Dostęp od dołu jest dobry po zdjęciu plastikowej osłony. Pasek miałem troszkę wyciągnięty przez co czasami już zaczynał sobie popiskiwać a zwłaszcza podczas kiedy wzrosło obciążenie. Dorzucam jeszcze dokument odnośnie wymiany napinacza paska wieloklinowego mimo że nie wymieniałem go to może się komuś przyda, kilka dokumentów napotkanych w sieci. Pasek.pdf Wymiana paska wieloklinowego .pdf Wymiana napinacza paska wieloklinowego .pdf
  7. A moze ktos zna jakies miejsce blok który jest zasilany po przekreceniu kluczyka.
  8. Gdzie wpinacie automat sterujacy siwatłami LED jazdy dzienej. Są trzy kabelki (+), (-) oraz zółty pod swiatła pozycyjne. W które miejsca najłatwiej sie wpiać?
  9. No to pogratulować, w tym silniku cokolwiek zrobic to masakra wszedzie ciasno i nie ma jak się wcisnac. No i te kochane delikatne śruby torxy.
  10. Właśnie wymaniałem sobie drążek kierowniczy oraz końcówkę drążka. Może komuś sie przyda parę rysunków i numerów części oryginalnych, pomocne podczas poszukiwań zamienników. W załączniku także rysunek z rozpisanymi siłami przykręcania poszczególnych elementów. Nie wiem czy tam są uwzględnione wszystkie modele Corsy C ale pod moją ruinę było. Silnik Z13DT 1.3 CDTI PS. No to jeszcze dorzucę cos o przegubie tez mi sie szykuje wymiana ale jakoś mało przekonywująco stukocze przy pełnym skręcie. Drążek kierowniczy, Końcówka drążka, Wachacz.zip Przegub.zip
  11. Możecie Panowie napisać coś więcej o wyłączeniu EGR elektronicznym. Jak wam autko po tym zabiegu sie zachowuje? Zużycie paliwa bez zmian? Jak z dynamiką auta? Można zauważyć jakieś zmiany? Wyłączenie EGR można wykonać bez względy na stan zaworu czy musi być sprawny? Wymagane jest wcześniejsze czyszczenie go?
  12. Pewnie to co dodam to musztarda po obiedzie ale lepiej późno niż wcale. Dane dotyczą Corsa C 1.3 CDTI Z13DT Biegły w angielskim nie jestem, Clutch to flywheel (to chyba sprzęgło do koła zamachowego) 15 Nm M8=28 Nm Z13DT.pdf Rysunek.pdf Sprzęgło nie wyłacza się.pdf Sprzęgło głośno pracuje.pdf Problemy ze ślizganiem.pdf Przeskakiwanie sprzęgła.pdf
  13. pionek

    Zawór EGR w 1.3 CDTI

    Takie może głupie pytanie mówiąc o kolektorze dolotowych czy chodzi wam o kolektor ssący?
  14. pionek

    CORSA D brak mocy i dym

    No to ja jako pierwszy będę strzelał. Może Ci się sprzęgło spaliło lub przypaliło.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.