Skocz do zawartości

kasa1979

Forumowicz
  • Zawartość

    215
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

3

O kasa1979

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    zachodnio pomorskie
  • Model
    Nie Opel
  • Posiadasz LPG
    TAK
  1. kasa1979

    Zakup ponowny Merivy,teraz Diesel

    Dziękuję wam bardzo za szybkie odpowiedzi. No własnie myślałem o takim prostym Dti,ale ciekawe jak to będzie z naprawami takiego silnika. Nie myślałem o jednostce 1,6 w benzynie,ale na pewno będzie duze spalanie takiego silnika. Pamiętam jak miałem 1.4 to czy lato czy zima to spalanie było 10litrow non stop. Zona będzie używała auta głownie do pracy i do sklepu na zakupy,czyli wszystko w obrębie 10km od domu.
  2. Witam,jakiś czas temu byłem użytkownikiem merivy 1,4 z 2005r-krotko mówiąc porażka ten silnik,brak słów żeby to opisać,wystarczy przeczytać moje posty. Potrzebuje waszej pomocy,ponieważ chciałbym kupić zone merivę z silnikiem diesla,jaki typ silnika wybrać,chodzi mi o jak najmniej awaryjny,Chodzi o 2mase i filtr spalin dpf,wiem ze sa silniki bez tego.Badzo prosze o polecenia jakiejś fajnej jednostki silnikowej. Rok auta to tak 2005/2006 tylko i wyłącznie diesel.
  3. @ SDAWIDS Wiem cos na ten temat,przerabiałem to,wymieniłem kompletny rozrzad[przez mechanika OPEL],przejezdziłem 2 miesiace i znowu ten dzwiek był.Ale jak nam wiadomo jestesmy uczuleni na to wiec pojechałem do innego mechanika.Kolejny mechanik stwierdził napinacz paska alternatora,spoko, wymieniłem napinacz[koszt 230zł],i okazało sie ze bez zmian.Po 2 dniach pojechałem do nastepnego mechanika z ciekawosci[co mi zalezy myslałem].Odpaliłem posłuchał i powiedział olej,mowie mu ze ma 2 miesiace mobil poł syntetyk,no to wymien na oryginał GM,bo prawdopodobnie to,a przebieg miałem chyba niecałe 140tys.Dałem sie nabrac i wymieniłem [ale to nic]wrociłem do niego i mowie ze zła diagnoza bo dalej jezdziłem 1.4xep ale w dieslu bo klekot był.Powiedziałem co mysle o nim i jakim mechanikiem jest i pojechałem do innego[ktory pracuje w firmowym warsztacie i jest naprawde dobry],zapytał co robiłem i wymieniałem i stwierdził ze popychacze zaworow,przenosza dzwiek i ze najlepiej wymienic wszystkie!Nigdy nie załowałem kasy na auto i dlatego lubie dokladac do samochodu i kupilem 16 popychaczy i wymieniłem i teraz uwaga DALEJ BYŁ TEN DZWIEK.Napewno wiece jaki to jest koszt wymienic wszystkie popychacze,wiecie co wtedy zrobilem,opiłem sie zeby to przebolec bo chyba kazdy by tak zrobil!Cztajcie dalej wrociłem do mojego mechanika z Opla,opowiedziałem historie i kazał kupic oryginalny napinacz GM,ze to jego wina.Wiec ok,kupilem koszt chyba okolo 200zł nie pamietam juz,wiadomo ze dodatkowo wszyskie uszczeliki do wymiany.Wymienił i na miesiac było spoko,a pozniej znowu diesel.Wiecie co zrobilem wtedy,wystawilem do sprzedania z piatku na sobote w nocy i sprzedałem w sobote ,juz nie wspomne ze kupił gostek sprzedajacy w Oplu i mowił ze to ten motor co chodzi jak diesel w benzynie i mu to nie przeszkadzało. Mógłbym napisac ksiazke o merivie o klekocie,stuku w zaweszeni,i o miejscach gdzie pojawia sie korozja.Chetnie słuze pomocą kazdemu,ale podziwam tych co walczą z klekotem.Jezeli jest ktos co potrzebuje pomocy to chetnie pomoge,bo nikt z was nie dołozył tyle kasy do mery co ja.Moge napisac,bo co mi szkodzi teraz jak juz jej nie mam. Dałem za Merive[W2010ROKU] chyba 21tys +koszty rejestracji bo z Włoch,kasa dołozona,alusy,zimówki,zawieszenie i silnik to tylko okolo 6tyś-a sprzedałem za 15500 i jestem zadowolony powiem wam? Zaraz po merivie kupilem inne auto rok 2012 w dieslu i jeszcze nic nie dolozyłem az dziw Zawsze chetnie pomoge.Prepraszam za błedy i szczególne pozdrowienia dła kolegi Gardi
  4. Hej,mialem kiedys to samo.Mozesz otworzyc drzwi klamką,ale musisz centralny otwierac kluczykiem i kluczyk przytrzymac chwile w bok i wtedy klamka w gore i otwierasz drzwi.Masz strzeloną mała sprezynkę co odbija i to jest ten powód.Ja wymontowałem cały zamek i kupiłem uzywany z gwarancja,wazne jest to ze numer seryjny z zamka musisz kupic taki sam zeby wszystko działalo.Ja dałem chyba za zamek cos okolo chyba 130zł jak sie nie myle.Wymiana spoko tylko musisz wykrecic kasetke od srodka i lepszy dostep.Ewentualnie wykrec zamek i zobaczysz sprezynke ułamana i wtedy pisz na allegro moze ktos ci ja sprzeda z zepsutego zamka,warto sprobowac.
  5. Witam,tata zastanawia sie na kupnem takiego modułu do swojej Merivy. http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-do-jazdy-dziennej-drl02-fvat-i3446249887.html Jest moze ktos z was w temacie,czy warto to montowac. I jakie macie opinie na temat tego modułu?
  6. Hej,powiem ci z mojego własnego doswiadczenia,ze jak wymienisz kompletny rozrzad a w zasadzie wystarczy tylko sam napinacz,to ucieszysz sie na chwile,a potem znowu to sie odezwie.Ten typ tak ma i nie przejmuj sie tym tylko jezdzij,szkoda kasy na wymiane i robocizne a pozniej znowu to bedzie słychac.Ja nawet wymieniłem dodatkowo 16 popychaczy i co,i to samo było. Znam goscia co jezdzi Corsą 1.2xep,ten sam typ silnika i z taka praca silnika jezdzi juz 5 lat i nic sie nie dzieje.
  7. Tak,na pólsyntetyk tak,ale nigdy na mineralny,bo ten typ silnika tego nienawidzi i popychacze nie pociagną. Powiem tak,miedzy nami to jest wlasnie wada tych silnikow,ja robilem wszystko ze swoim,nie załowalem pieniedzy,zrobilem przebieg 13 tys.km i dolozyłem do samego silnika 5tys.zl i znowu sie odezwalo terkotanie.Pojechałem do Opel servis,diagnoza krotka,sprzedac auto i problem z glowy.Mechanicy rozkładali rece.Jak co moge dac namiary do siebie i kazdemu doradze co i jak bo moge napisac powiesc na temat tego typu silnika.Zrobiłem wszystko co mozliwe,wymieniłem wszystko co tylko sie dało i dalej to było.Chetnie doradze kto ma problem z tym typem silnika. Auto sprzedalem i sie smieje,mam pieniadze a problem juz nie moj.
  8. Zycze zakonczenia problemow,chociaz wątpie w to.Sam to przerabialem,i tez wymieniłem komplet popychaczy,i dalej to mialem.W koncu wymienilem na oryginalny napinacz rozrzadu,a wiadomo jaki to koszt w tym silniku,bo trzeba wszystkie uszczelki i duzo roboty z tym.Po wymianie napinacza byla cisza a była to zima,a pozniej zaczeło sie ciepło i znow to było słychac.Nie mialem juz sil do tego auta i sprzedalem i wiem ze juz takiego nie kupie i nikomu nie polece silnika z14xep bo wiem ile mnie on kosztował.Byc moze trafiłem na wadliwy,bo i takie sie trafiają.
  9. Ja bym nie ryzykowal,zestaw z kolami zębatymi jest za tani,to jest tylko moja opinia a co do rozrzadu to pisalem juz wczesniej,moze byc z Febi ale bez napinacza,napinacz tylko GM.Sprawdzone na moim przypadku,a co do uszczelek to warto kupic tez oryginalne bo nie sa az tak drogie a napewno pewne.Ale to jest tylko moje zdanie a kazdy z nas ma swoje.
  10. Hej,jestem w twoich okolicach chwilowo,a z autem robilem u siebie na sląsku.Podzwon troche i zapytaj o oryginalny napinacz bo ceny sa rozne?
  11. Napinacz tylko originalny GM!!! Mialem z Febi i kilka miesiecy i do wymiany byl i wymienilem na oryginalny,a wiadomo jaki koszt wymiany byl napinacza bo wszystkie uszczelki musiałem nowe kupic,wiec nikomu nie polece napinacza z Febi. Koszt robocizny to okolo 300zl.Koszt oryginalnego napinacza to 185zl
  12. Dziekuje ci za szybka odpowiedz,poszukalem w dokumentach i znalazlem Z21T-pozdrawiam i dzięki.
  13. Witam,potrzebuje sie dowiedziec jaki jest nr farby,bo musze dokupic maly flakonik na odpryski.Meriva 2010 brak tabliczki znamionowej na nadkolu pod maską,jest naklejka na slupku drzwi od pasazera,ele nie wiem czy tam jest napisany? Dodaje niewyrazne zdjecie,moze sie ktos orientuje czy tam jest podany nr farby.Nazwa koloru to-niebieski Iron Heart.Pozdrawiam i dziekuje.
  14. Witam,podpinam sie pod temat kolegi.Od niedawna tez mam jakis taki stukot od strony kierowcy a dokladnie w okolicach licznika od strony lewego kola.Moje pytanie czy moze stukac łozysko amortyzatora to gorne przy mocowaniu?Drazki z koncowkami nowki załozone,laczniki stabilizatora tez nowe wzmocnione.Byłem na zbadaniu zawieszenia to tylko powiedzieli ze do wymiany za niedlugo beda drazki,to wymienilem razem z koncówkami bo jedyna okazja.A stuk jak byl tak jest nadal,odczuwalny jest na krotkim skoku tzn.jakies plyty lub wyboje delikatne,nierowna nawierzchnia.Czyzby znowy do smarowania wieloklin na silniku elektrycznym od wspomagania,ostatni raz smarowalem okolo 1,5 roku temu.Co powiecie,macie jakies pomysły?
  15. Hej Gardi1,moze to słabe cisnienie oleju? Powiedz mi jakiej firmy załozyles napinacz łancucha przy wymianie rozrzadu?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.