Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Głośna praca silnika Z17DTH (1,7 cdti)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Sprawdz manometrem jakie masz doładowanie . Czarny dym to oznaka braku tlenu (powietrza) niespalone cząsteczki paliwa tz, sadza


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Jak to mi ktoś powiedział - czarny dym to zdrowy dym (dużo paliwa) :) (niebieski to spalanie oleju a biały to za mało powietrza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Mam zamiar kupic Opla Merive 1.7 CDTI i duzo sie naczytalem o glosnosci i dziwnym klekotaniu i w koncu znalazlem pewne zrodlo na ten temat. Ludzie pisza ze to normalne i znany problem i trzeba sie przyzwyczaic. Jak ktos zna angielski to google i wbic "GM Piston slap meriva"

 

Pozdrawiam.

Moze to zmniejszy niepewnosc ze cos jest nie tak z silnikiem.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Tak to jest dokładnie ten dźwięk. Powoli przyzwyczajam się do niego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Czy ktoś z kolegów może już ustalił jednoznacznie przyczynę klekotania – głośnego chodzenia silnika 1.7 CDTI ?

Pytam, bo wczoraj spotkałem się z szwagrem, który właśnie kupił Merive z takim silnikiem i narzekał na głośny klekot silnika, po porównaniu pracy z moim silnikiem na wolnych obrotach dźwięk jest podobny, ale po dodaniu gazu lub podczas jazdy jego silnik strasznie klekocze jak stary traktor, nie wydaje mi się to normalne by dwa takie same silniki o podobnym przebiegu pracowały tak diametralnie różnie, od czego zacząć sprawdzanie by nie wpaść w nie potrzebne koszty ? A może część silników tak chodzi ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Woźny

witajcie.

HM co do tego klekotania mi powiedziano tak max 2.5tyś obr. i zmiana biegu na zimnym silniku. Klekot bym masakryczny ale po jakims czasie powiem wam szczerze ze wlweajac środek na przeczyszczenie turbiny i układu paliwowego wtrysków oczywiście z "shell" jednak to pomaga wlać całe opakowanie na 4 do 5 tankowań i bedzie git. Z reszta tam instrukcjia jest wiec bez obaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam, bo wczoraj spotkałem się z szwagrem, który właśnie kupił Merive z takim silnikiem i narzekał na głośny klekot silnika, po porównaniu pracy z moim silnikiem na wolnych obrotach dźwięk jest podobny, ale po dodaniu gazu lub podczas jazdy jego silnik strasznie klekocze jak stary traktor,

jaki przebieg? niech zrobi probe przelewowa... prawdopodobnie to wtryski "leja"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tito74

witam

mam to samo z moim oplem merivą doszłem do tego co powoduje głośną prace silnika po odpaleniu i jeszcze nierówna praca silnika odpalanie na dwa ,trzy razy .

Sprawcą takiego stukania na zimnym jest (a na ciepłym zanika)zawór regulacji ciśnienia na pompie wtryskowej .


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mera 17CDTI 2005 87kkm

Co do klekotania to ten typ chyba tak ma na zimno, ale ostatnio przerobiłem temat z dodatkowym objawem spalania stukowego przy większym obciążeniu motorka i obrotach powyżej 2000/min. Do kompletu objawów doszło silne dymienie przy przyśpieszaniu (dynamicznym). Błędów na kompie nie było , odpalał bez problemu na zimno i ciepło praca równa na biegu jałowym, moc na prawie normalnym poziomie.

"Spece" wywróżyli złowrogo, że to padające wtryskiwacze i będzie BOLAŁO a w konsekwencji dziura w tłoku albo pęknięta głowica.

Diagnoza prawidłowa to totalnie zanagarowany zawór EGR + cały dolot wraz z klapami . Recylkulacja spalin przy ostrożnej jeździe skutecznie zapycha i dlatego profilaktycznie dobrze przegonić dizelka na trójce - 4000 obrotów aby wypalić nagary co jakiś czas oczywiście jeżeli zrobiło się porządki w dolocie. Czyszczenie zlikwidowało te przykre objawy Mery a moc bardzo wzrosła. Polecam zakład w Płocku Czereśniowa 12 za prawidłową diagnozę i uczciwość.Tam regenerują wtryski DENSO i inne (według nich Denso to bardzo trwałe wtryski)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam wlasnie taki sam problem. Silnik bardzo glosno chodzi podczas przyspieszania w granicach 1500-2500 na zimnym, na cieplym jest ciszej i nie jest to az tak denerwujace. Jednakze chcialbym sie z tym problemem uporac. Merivka stala u mechanikow 2lata i nikt nic nie zrobil konkretnego. Wymienili nawet caly silnik, tzn goly slupek... ale to nic. teraz przeczytalem ze z ta pompa i sie zastanawiam czy macie racje, bo wsadzilem w silnik juz ponad 4000 i dalej nic. Pomozcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy znalazł Pan rowiązanie z tym szarpaniem na zimnym, mam dokładnie ten sam problem, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał że turbo i wtryski ma wymienione.

 

Czekam na wyjaśnienie tematu bo mam u siebie podobny problem. Do tego wczoraj zaczął mi szarpać na zimnym silniku i nierówno pracować. Po nagrzaniu problem znika i wszystko ok. Sygnalizuje złą pracę kontrolką serwisową która gaśnie przy wejściu na wyższe obroty. Do tego dymi najpierw na biało przez ok 1min potem na czarno do czasu nagrzania.

 

Wiecie co to może być?

 

A

 

Czy rozwiązał Pan problem szarpania na zimnym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najgorsze jest to ze nikt juz tego tematu nie odwiedza i nie mozna sie dowiedziec wiecej jakis ciekawych i potwierdzonych informacji.

szkoda bo meriva to naprawde fajny samochod ale ten dzwiek go kompletnie dyskfalifikuje a ciezko go sprzedac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najgorsze jest to ze nikt juz tego tematu nie odwiedza i nie mozna sie dowiedziec wiecej jakis ciekawych i potwierdzonych informacji.

a czego tu się wiecej chcesz dowiadywac?? generalnie wiadomo od czego taki dźwiek jest, po drugie trzeba się przyzwyczaić ze ten typ tak ma i nie szukać dziury w całym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcale ten typ tak nie ma, ja swoją doprowadziłem do takiego stanu że nawet koleś w oplu powiedział że nie słyszał że by było tak cicho,wymieniłem wszystko prawie co się dało i zrobiło się cicho i miło ,a usterka dalej była,minowicie czasem jak wciskałem pedał gazu mocniej było tak jak by jej paliwa brakowało obroty spadały i jak by hamulec wciskał ,wymieniłem wtryski na nowe 4 szt a co mi tam(mam te stare za piwo mogę oddać,stan nieznany) pompę wysokiego ciśnienia listwę wszystkie zawory świece EGR dwumasę i wiele innych rzeczy i dalej to samo czasem gasła kilka razy dziennie czasem nie chciała odpalić ,ale w trasie nigdy się nie zbuntowała,chciałem sprzedać ale każdy wie jak się sprzedaje Merivkę ,i dzień przed wigilią Pan się zlitował i przód mi skasował,nigdy więcej dezela

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja też mam ten stukot. Przy ciepłym silniku też go słychać, ale o wiele mniej. Ale pali normalnie, jedynie gdy się szybko przyspieszy to bączka z tyłu widać. Również gdy jedzie się na wysokich obrotach to dymi. Ale nie przejmuje się tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kopcenie przy każdym mocniejszym dodaniu gazu i klekotanie zmniejszyło się po wyczyszczeniu EGR i dolotu. Silnik chodzi dużo ciszej po wymianie oleju, miałem poprzednio 5W30 Mobil Formuła DPF a wymieniłem na tańszy też 5W30 Mobil 3000 - auto bez DPF przebieg 100Kkm

Tak wyglądała rura dolotu powietrza zaraz za zaworem EGR kopcenie na czarno to efekt nadmiaru spalin przy niedomykanym EGR i ograniczenie dolotu powietrza (tlenu) przy nadmiarze paliwa. Powodować to może ogłupianie komputera przez co zmianę kąta wtrysku i głośniejszą pracę.

post-19583-0-77794800-1327607113_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy można ten zawór EGR samemu wyczyścić domowym sposobem?

Jakie problemy jakieś wskazówki :prosze:

I może ktoś ma fotke gdzie dokładnie on się znajduje meriva 1,7 cdti .

A może jakaś instrukcja lub link :prosze:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, można czyścić samemu. Mi zajęło to 2 dni (przez noc zawór się moczył).

 

Jest w internecie prosta instukcja na przykładzie Astry z tym silnikiem, ja się wspomagałem. Nazywa się "EGR-Cleaning-1.7CDTI.pdf". Gdybyś nieznalazł napisz mi mejla shifton@wp.pl to prześlę.

 

Zawór jest nad skrzynią, bliżej tyłu silnika łatwo znaleść śledząc gdzie idzie kolektor i dolot.

 

;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.