Skocz do zawartości

wymiana płynu chłodniczego


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zamierzam wymienić płyn chłodniczy w kadecie kombi 1,8i '91r (c18nz) i nie mogę odszukać korka spustowego przy chłodnicy...

Wie ktoś może gdzie on się znajduje? I czy w ogóle jest?

 

 

Jakby ktoś mógł wskazać gdzie tego szukać będę wdzięczny.

 

Są jakieś inne trudności przy wymianie płynu? Czy wystarczy spuścić stary, zalać nowy i jechać?

 

 

I pytanie czy 4 litry płynu wystarczy? wie ktoś jaka jest pojemność układu chłodzenia w tym oplu?

 

 

Pytanie poboczne: co dobrze jest wymienić wraz z amorkami z przodu?

 

 

Z góry dzięki za wszelkie info (img, link mile widziane)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z amorkami z przodu musisz wymienić górne łożyska amortyzatora, co do korka to może go nie być ponieważ nie wszystkie chłodnice mają spust, wtedy odkręć wąż najniżej położony przy chłodnicy, cały płyn nie wyleci więc sądzę, że 5litrów wystarczy i jak coś to zostanie jeszcze trochę na dolewkę :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z amorkami z przodu musisz wymienić górne łożyska amortyzatora

Z tym się zgodzę

wtedy odkręć wąż najniżej położony przy chłodnicy

Z tym też

cały płyn nie wyleci więc sądzę, że 5litrów wystarczy i jak coś to zostanie jeszcze trochę na dolewkę

Ale z tym już nie. Cały układ ma pojemność 7,5L, jak jest LPG to jeszcze więcej (nawet ponad litr).

Trochę płynu pozostanie w układzie na dnie płaszczów wodnych w bloku silnika i w pompie wodnej, ale nie wiem czy uzbiera się z tego z litr.

Tak więc kupuj conajmniej 7l, najlepiej 8L płynu, jak coś zostanie na dolewki. Ja ze sobą zawsze wożę płyn chłodniczy. Już raz na trasie pękł mi wąż, gdybym nie miał płynu to nie jechałbym dalej a tak zaizolowałem uszkodzony odcinek węża, uzupełniłem płyn i wróciłem do domu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może mi ktos jeszcze napisać jak odpowietrzyć uklad chłodniczy po wymianie płynu? bo w książce jest napisane że trzeba odkręcić czujnik temperatury w celu odpowietrzenia.

z góry dzięki za info.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniałem u siebie płyn, motor C14NZ + LPG.

Weszło równo 5L, silnik pochodził parę min. ale mam w zapasie 2L płynu. Układ powinien się odpowietrzyć sam po jakimś czasie, ale wiadomo, że w którymś miejscu może się zebrać bąbel powietrza, najczęściej w najwyżej położonym punkcie silnika. Powinno się odpowietrzyć czujnikiem temp. płynu chłodzącego, umieszczony jest w kolektorze dolotowym na wysokości I-wszego cylindra.

Już w tym roku wymieniałem płyn, był to maj, jednak po drodze musiałem uzupełnić niemal całkowity wyciek z układu wodą destylowaną.

Płyn (a raczej woda z niewielkimi domieszkami koncentratu) miał kolor zielonkawo brązowy. Myślałem, że to przez olej (pęknięta UPG) ale z tym jest wszystko w porządku. Może kilkukrotne dolewanie czystej wody wymyło szlam z układu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się odpowietrzyć czujnikiem temp. płynu chłodzącego, umieszczony jest w kolektorze dolotowym na wysokości I-wszego cylindra.

 

 

no właśnie ja mam czujnik temperatury w tym miejscu:

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności