Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej się nie skasował ale zmienił status na nieaktywny.

Z autopsji wiem że w Mery błąd trzeba skasować Opcomem.

Przynajmniej u mnie.

Ale ESP działa teraz czy nie? Po podłączeniu aku kontrolka świeciła , a po przekręceniu kierownica zgasła. Na chłopski rozum to wydaje mi się ze powinno ESP dzialac,ale moze się mylę...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie Panowie, dziś wymieniłem w Merivce A 2006 w tylnych lampach wszystkie żarówki na ledowe. Te "lepsze" z elektroniką do CAN. Żarówki ogólnie działają git tylko lewy kierunkowskaz gubi się ne przerywaczu a nie o tym tu...

 

Musiałem podjechać do centrum handlowego i nie zgasła mi kontrolka kontroli trakcji (ten trójkąt z autem i poślizgiem) oraz przestał działać tempomat. Wcześniej wsio było git. Wspomaganie działa ok.

 

Odpinałem aku coby ewentualnie coś zresetować i nic dalej kontrola świeci.

 

Może to być spowodowane wymianą żarówek na led czy wątpliwy przypadek?

Edytowane przez Krzysztof Wierzchoń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Problem z kontrolą spowodowany jest żarówkami ledowymi. Zmiana z powrotem na zwykłe rozwiązuje problem. Zostawiłem tylko pozycje led i jest ok.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Mery po założeniu ledów(bez Can bo u mnie nie ma) na światła stop ,żarzyła mi się środkowa lampa stopu.

Ledy zostawiłem jak ty tylko na postojowych.

 

Ale ciekawe że mają wpływ na tempomat i kontrolki.

To będzie miało pewnie coś wspólnego z rozdziałem prądów.

Może do twoich ledów potrzebny jeszcze dopasować jakiś opornik.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego się orientuję to opornik jest potrzebny do ledów bez CAN aby oszukać pobór prądu. CAN ma to już niby w sobie.

Edytowane przez Krzysztof Wierzchoń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może twoje mają zły opornik?

U mnie bez Cana nie trzeba żadnego opornika


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

​Witam.

​U mnie problem wygląda następująco.

​Po przekręceniu kierownicy w prawo ( półtora obrotu) zapala mi się kontrolka ESP.

​OP COM pokazuje błąd - C0710 (8) Czujnik kąta obrotu kierownicy

 

​Czy w takim wypadku będzie konieczna wymiana czujnika czy wystarczy kalibracja albo cos jeszcze innego.

​Proszę o pomoc

 

​Z góry dziękuje za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wystarczyło odpiąć akumulator i po ponownym podpięciu zrobić kalibrację. Kontrolka już się nie świeci

Dzięki za pomoc..


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Przyszła zima i zaczęły się problemy.

 

Codziennie rano jak wsiadam do autka i odpalam to nie gaśnie mi kontrolka od trakcji. Kalibracja kierownicą lewo prawo usuwa problem, niemniej takie zachowanie układu nie jest prawidłowe i frustrujące. Wydaje mi się jakby był problem z prądem ale w sumie nie widzę aby akumulator kręcił teraz słabiej.

 

Klemy czyste zabezpieczone, kostki na wspomaganiu też wyczyszczone.

 

Ktoś coś słyszał, ktoś coś wie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co wychodzi po podpięciu kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do końca roku raczej nie dam rady podjechać nigdzie na "kompa" nie mogę wyrwać się z pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Przyszła zima i zaczęły się problemy.

 

Codziennie rano jak wsiadam do autka i odpalam to nie gaśnie mi kontrolka od trakcji. Kalibracja kierownicą lewo prawo usuwa problem, niemniej takie zachowanie układu nie jest prawidłowe i frustrujące. Wydaje mi się jakby był problem z prądem ale w sumie nie widzę aby akumulator kręcił teraz słabiej.

 

Klemy czyste zabezpieczone, kostki na wspomaganiu też wyczyszczone.

 

Ktoś coś słyszał, ktoś coś wie?

 

Mój problem z kontrolą trakcji się jednak nie rozwiązał

Mam podobnie jak kolega . Tylko, że mi to się potrafi zapalić w czasie jazdy . I tak jak samo się zapala tak też samo gaśnie po jakimś czasie . Po kalibracji też gaśnie .

 

Po podpieciu kompa pokazuje błąd czujnika kąta obrotu kierownicy

 

C0710. - nr. Błędu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Problem mój to kontrolka ESP. Zaświeciła się podczas jazdy, przestało działać wspomaganie. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie i wspomaganie działa. Czy jest możliwe, że przy wymianie kół na letnie, dodam, że rozmiar kół to 205/55/16 to właśnie to może być przyczyną zaniku wspomagania? Druga sprawa to akumulator, z którym zakupiłem auto, a mianowicie bliżej nie znanej marki o oznaczeniu 50A 450Ah , czy owy nie jest za słaby dla tego auta. Od marca bardzo mało nim jeżdżę, mimo to z odpalaniem nie mam żadnych problemów. Na komputerze jeszcze nie byłem. Liczę na podpowiedzi z państwa strony. Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim podaj jaki masz silnik , jak diesel to akumulator za słaby. W mery jest wspomaganie elektryczne więc niedobór prądu może skutkować wyłączaniem wspomagania . Choć wina może być po stronie alternatora . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, merivian napisał:

Problem mój to kontrolka ESP.

 

ESP cz EPS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

EPS oczywiście. W silnik to 1.6 16V . 74kW 2003 rok . Z16 XE

Komp pokazał błąd  C1500 - (8)

Edytowane przez merivian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A coś we własnym zakresie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co nie chce ci się czytać ?

We własnym zakresie mogę ci podpowiedzieć abyś poszukał moich postów na forum a się dowiesz jaki mam zakres.

To co podałem zawiera wszystkie potrzebne porady.

Chcesz więcej ?

Poczytaj dokładniej forum.

Jest o tym pisane tak w Merivie jak w Corsie C .

Bo to te same wspomaganie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.