Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam po raz pierwszy na forum.

 

Mam pytanie odnośnie budowy układu hamulcowego tylnej osi w Agili.

Pewnego dnia zaczęło coś chrupać w tylnym kole.

Mam nadzieję że to nie łożysko, także narazie obstawiam, że to któraś ze sprężynek przytrzymujących szczęki się "skończyła".

W związku z tym mam pytanie: w jaki sposób ściąga się bęben hamulcowy?

Czy jest on montowany na łożysku (trochę nie chce mi się w to wierzyć)?

Czy jest osadzony na piaście (w jaki sposób? poprostu nałożony? czy jakoś przymocowany?)?

 

Pozdrawiam.

Sylwester

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bęben ma bodaj wprasowane łożysko (dwurzędowe) i z nim jest ściągany

odkręca śrubę centralną/czopa

 

uzupełnij swój profil o symbol silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

No to raczej nie mam szans chyba zrobić tego samemu na parkingu, trzeba będzie podjechać do jakiegoś warsztatu.

Tylko w takim przypadku zastanawia mnie... czego trzymają się śruby do przykręcania kół. Wg wszelkich rysunków w internecie jakie widziałem to nie są one częścią bębna - w bębnie są dziury na nie.

Nigdzie nie znalazłem też zewnętrznej średnicy łożyska, bo jeżeli by była równa wewnętrzej średnicy bębna, to wtedy też wszystko by było jasne.

 

Tak sobie wymyśliłem, że jeżeli śruby jednak trzymają się bębna, to wystarczyłoby (bez odkręcania koła) odkręcić tą śrubę centralną i wtedy próbować ściągnąć koło razem z bębnem - przynajmniej byłoby za co złapać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, koło jest przykręcone do bębna,

a w bębnie od wewn. strony (większa średnica 52mm) jest łożysko (zewn. śr. też 52mm) i zabezpieczone, które siedzi na czopie i od zewnętrznej jest nakrętka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Bry.

No i chyba naprawione.

Dla potomności - jak to wygląda w rzeczywistości w środku:

Koło od wewnątrz z przykręconą zewnętrzną częścią bębna

http://triton.imageshack.us/Himg511/scaled.php?server=511&filename=kolo.jpg&xsize=640&ysize=480

Wewnętrzna część bębna z wyciągniętą jedną szczęką i ułamaną sprężyną trzymającą szczęki.

http://triton.imageshack.us/Himg230/scaled.php?server=230&filename=beben.jpg&xsize=640&ysize=480

Jakby co, rada dla niewiedzących. Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków. Niewiedziałem - użyłem - tłoczek wyskoczył z cylinderka - wylało się kupę płynu hamulcowego - zafundowałem sobie odpowietrzanie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

"Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków".

 

Jak to rozumieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Nie używa się hamulców jak nie ma co blokować tłoczków".

 

Jak to rozumieć?

... to proste... nie naciska sie na pedał gdy masz ściągnięte szczęki.... wyskoczą ci tłoczki z cylinderka i jest dodatkowa robota...

... dla bezpieczeństwa zakłada się na cylinderek specjalną obejmę lub skręca mocnym drutem... Pozdro... ???

 

P.S. JASNE :?:D:|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Dzięki wielkie

a skoro juz tu jestem, to podpytam jaka awaria moze byc przyczyną głośnej pracy tylnego hamulca bębnowego. Po prostu slychac go jak się wdepnie pedal - taki charakterystyczny, niski dzwiek, zwlaszcza w czasie desczu lub sniegu, na sucho i po rozgrzewce mniej, czasem w ogole. Rozbierać ten hamulec, czy jak. Płyn jest oki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbierać ten hamulec, czy jak.

... rozbierać... ???:?

... inaczej nic sie nie dowiesz... Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Może poprostu okładziny na szczękach się "skończyły"? I trze sobie metal o metal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Może poprostu okładziny na szczękach się "skończyły"? I trze sobie metal o metal.

dzieki za rade

dam do wymiany w razie czego

a droga taka zabawa? mozna nastawic sie tez na powazniejsza usterke przy takich objawach jak podalem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Szczęki (chyba komplet) kosztują od ok 60zł na jedynym słusznym serwisie aukcyjnym do 100zł.. 300zł w internetowych sklepach różnej maści w zależności od producenta szczęk.

Przy zakupie trzeba uważać, bo jest chyba kilka rodzajów szczęk - w zależności od rocznika.

Do tego wymiana - nie mam pojęcia ile, bo nie korzystałem. Można się samemu pobawić.

Nie wiem jak w przypadku montażu nowych szczęk wygląda sprawa bębna - czy też trzeba dać nowy czy nie - ale coś mi się wydaje że nie trzeba. Jeżeli trzeba by było wymienić także bęben, no to już jest o dużo więcej walki i kosztów.

 

Brak okładziny hamulcowej na szczękach to jedyny pomysł jaki mi przyszedł do głowy pasujący do "objawów".

Jeżeli się nie widzi/słyszy co się dzieje, to ciężko coś zdiagnozować.

Dlatego wypadało by się temu z bliska przyjżeć - jak to określił silvo44 - "rozbierać".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypadało by się temu z bliska przyjrzeć

... i przed zakupem zmierzyć chociaż szerokość szczęki.... obejrzeć czy bęben nie ma ,,rantu''- jest wtedy do przetoczenia... stan sprężyn itd. Pozdro... :oops:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

wypadało by się temu z bliska przyjrzeć

... i przed zakupem zmierzyć chociaż szerokość szczęki.... obejrzeć czy bęben nie ma ,,rantu''- jest wtedy do przetoczenia... stan sprężyn itd. Pozdro... :wesoly:

Dzieki, ale nie kumam co to jest rant?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

co to jest rant?

to jest sama krawędź bębna jakie 2 mm. zgrubienie jak przejedziesz palcem od środka do zewnątrz to wyczujesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Mam prośbę, czy możecie wrzucić fotkę hamulca tylnej osi ze zdjętym bębnem, tak, żeby było widać co tam jest?

Ewentualnie, czy możecie podać mi odnośnik do stronki w necie gdzie taki rysunek (lub fotografię) mogę znaleźć?

 

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy możecie wrzucić fotkę hamulca tylnej osi ze zdjętym bębnem, tak, żeby było widać co tam jest?

... a co takiego strasznego by miało tam być :):? szczęki, kilka sprężyn i cylinderek :wesoly: zorganizuj sobie ,,sam naprawiam'' - strona 191 ....

... a może zaczniemy od tego - czym jeździsz, skąd jesteś...profil masz pusty :):)

Pozdro... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę, czy możecie wrzucić fotkę hamulca tylnej osi ze zdjętym bębnem, tak, żeby było widać co tam jest?

Ewentualnie, czy możecie podać mi odnośnik do stronki w necie gdzie taki rysunek (lub fotografię) mogę znaleźć

Wystarczy trochę chęci by taki obrazek znaleźć, a mniej więcej wygląda to tak:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.autotech.friko.pl/r/h.jpg&imgrefurl=http://www.autotech.friko.pl/hamb.htm&usg=__e2JbV4saaXZgYsPjlT_UvVpGa3E=&h=432&w=576&sz=60&hl=pl&start=54&tbnid=4_5eBSb6ZQv_CM:&tbnh=101&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3Db%25C4%2599bny%2Bi%2Bszcz%25C4%2599ki%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26start%3D40

http://img141.imageshack.us/img141/2391/m091sprynki0lr.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Mam prośbę, czy możecie wrzucić fotkę hamulca tylnej osi ze zdjętym bębnem, tak, żeby było widać co tam jest?

Ewentualnie, czy możecie podać mi odnośnik do stronki w necie gdzie taki rysunek (lub fotografię) mogę znaleźć

Wystarczy trochę chęci by taki obrazek znaleźć, a mniej więcej wygląda to tak:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.autotech.friko.pl/r/h.jpg&imgrefurl=http://www.autotech.friko.pl/hamb.htm&usg=__e2JbV4saaXZgYsPjlT_UvVpGa3E=&h=432&w=576&sz=60&hl=pl&start=54&tbnid=4_5eBSb6ZQv_CM:&tbnh=101&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3Db%25C4%2599bny%2Bi%2Bszcz%25C4%2599ki%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26start%3D40

http://img141.imageshack.us/img141/2391/m091sprynki0lr.jpg

Super fotki. Dzięki kolego

A jako laik hamulcowy zapytam więc teraz, co konkretnie - patrząc na fotki - powoduje głośną pracę hamulca w momencie jego naciśnięcia, tarcie itp. Na przykład brud, suche błoto lub rdza wewnatrz bębna?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błota nie powinno być w środku

osypujące się wewn. "śmieci", a przy naciśnięciu - ocierająca blacha szczęk o bęben (zdarta, odklejona okładzina)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.