Skocz do zawartości

Wymiana uszczelki pod głowicą X22XE


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam

potrzebuje pomocy na temat wymiany uszczelki pod głowica sinta2,2 benzyn.Problem polega na tym ,ze ta uszczelka padła mi w norwegi a kosz naprawy tego w tym kraju to kosz 12tys zł i to mnie boli dlatego postanowiłem sam się za to zabrać.miałem juz kilka samochodów zawsze wszystko robiłem sam jednak nigdy nie wymieniałem uszczelki pod głowica i ponoć trzeba rozebrać rozrząd tego tez sie boje.Jeżeli jest ktoś kto może udzielić mi kilku rad proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jakie masz warunki i narzędzia do naprawy tego typu?

Bo nie jest to naprawa, którą przeprowadza się w warunkach polowych

chyba że ktoś naprawdę jest do tego przygotowany.

Rozrząd podczas wymiany uszczelki jest do rozebrania.

Jeśli nie masz warunków, narzędzi do przeprowadzenia naprawy tego typu, to zastanowiłbym się nad transportem do kraju, chociażby do najbliższego miasta. Czyli opłacenie kogoś (z Polski) z lawetą itp. Koszt wtedy będzie ułamkowym z podanego powyżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spuszczenia płynu, demontażu dodatkowych osprzętów (rury, przepływomierze, potem demontaż paska PK, zdjęcia pokrywy rozrządu, potem np oddzielenie wydechu i innych elementów). Jednym słowem kręcenie i jeszcze raz kręcenie.

Potem demontaż pokrywy zaworów, paska rozrządu i dojście do śrub głowicy.

Kolega ja37 jest chyba akurat teraz w tym temacie z podobnym motorem i może coś jeszcze tu doda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Głowica silnika, wymontowanie i zamontowanie:

Uwaga!Głowicę cylindrów wymontowywać tylko wtedy, gdy silnik jest zimny (temperatura pokojowa).

Wymontować:

Wymontować zbiornik spryskiwacza

Odłączyć rezonator od przewodu dolotowego powietrza.

Otworzyć korek spustowy płynu chłodzącego w chłodnicy - zebrać wypływający płyn.

Odłączyć przednią rurę wydechową od kolektora wydechowego i odłączyć wspornik.

Wymontować rezonator

Odłączyć podpórkę od kolektora ssącego i odczepić od bloku cylindrów.

Wyciągnąć lub odłączyć wtyczkę wiązki przewodów alternatora , wtyczkę wiązki przewodów

przełącznika ciśnienia oleju ,wtyczkę wiązki przewodów czujnika ciśnienia w kolektorze

ssącym oraz wtyczkę wiązki przewodów przełącznika światła cofania .

Odłączyć złącza uziemiające od skrzyni biegów.

Odłączyć przewody odpowietrzające silnika od osłony głowicy cylindrów.

Odpiąć linkę Bowdena od głowicy kulowej i wspornika.

Odłączyć rurkę dolotową powietrza od korpusu przepustnicy i odłączyć przewód dolotowy powietrza .

Wyciągnąć wtyczkę wiązki przewodów regulatora obrotów jałowych oraz wtyczkę wiązki przewodów potencjometru zaworu przepustnicy.

Odłączyć i wyciągnąć przewód podciśnieniowy i przewody płynu chłodzącego z korpusu przepustnicy.

Odłączyć korpus przepustnicy od kolektora ssącego.

Uwaga! Uwaga na wypływające paliwo !

Odłączyć przewody paliwowe od przewodu dystrybutora paliwa .

Wyciągnąć lub odłączyć wtyczki wiązek przewodów od czujnika temperatury

powietrza wlotowego , zaworu recyrkulacji gazów spalinowych ,modułu zapłonowego DIS ), zaworu odpowietrznika zbiornika paliwa ,czujnika temperatury płynu chłodzącego

oraz czujnika tlenu.

Wysunąć wiązkę przewodów .

Wyciągnąć złącze przewodu zapłonowego z modułu zapłonowego DIS.

Odłączyć przewód płynu chłodzącego od rurki płynu chłodzącego.

Odłączyć lub wyciągnąć przewód kanału powietrznego oraz przewód podciśnieniowy od złoźonego zaworu powietrza wtórnego.

Za pomocą śrubokrętu odłączyć pasek zatyczkowy od wtryskiwaczy, nacisnąć na pasku zatyczkowym klamry zabezpieczające wtryskiwaczy dla cylindrów 1 i 4 (strzałki) w

kierunku przewodu paliwa i wyciągnąć pasek zatyczkowy.

Odłoźyć kanał kablowy wraz z wiązką przewodów na bok.

Wyciągnąć wąź nagrzewnicy z adaptera modułu zapłonowego DIS (szybkozłączka).

Wykręcić śruby mocujące i sworzeń mocujący .

Wyciągnąć przewód dystrybutora paliwa razem z wtryskiwaczami z kolektora ssącego.

Odłączyć przewód podciśnieniowy serwomechanizmu hamulca od kolektora ssącego.

Zdjąć pasek wieloklinowy .

Wymontować wspornik i klamrę alternatora.

Odłączyć przewód płynu chłodzącego od ramienia (alternator).

Odłączyć górny przewód płynu chłodzącego od obudowy termostatu.

Odłączyć podpórki wspornika reakcyjnego od owiewki powietrza.

Odłączyć główną podpórkę wspornika reakcyjnego i główną podpórkę wspornika reakcyjnego odpowiednio od bloku cylindrów i skrzyni biegów.

Wyciągnąć obydwie główne podpórki do góry razem z podpórkami i wspornikami reakcyjnymi.

Wyciągnąć wskaźnik poziomu oleju.

Odłączyć przewód odpowietrzający silnika od pokrywy głowicy cylindrów oraz kryzę odpowietrznika silnika od bloku cylindrów.

Wymontować wałki rozrządu - patrz czynność .

Odkręcić śruby mocujące tylną osłonę paska zębatego od głowicy cylindrów.

Posługując się KM–2355 poluzować w kolejności wszystkie śruby głowicy cylindrów, najpierw przekręcając je o 1/4 obrotu, dalej o 1/2 obrotu a następnie wykręcić.

Wymontować głowicę cylindrów.

Oczyścić powierzchnie styku i otwory i usunąć resztki uszczelki.

Sprawdzić/zweryfikować wzrokowo

Sprawdzić płaskość powierzchni głowicy cylindrów i bloku

cylindrów .

Załoźyć nową uszczelkę głowicy cylindrów na blok cylindrów napisem "OBEN/TOP" skierowanym do góry i w kierunku rozrządu silnika.

Przymocować głowicę cylindrów do bloku cylindrów nowymi śrubami.

Dokręcić śruby głowicy cylindrów w odpowiedniej kolejności ,moment dokręcania

25 Nm + 90° + 90° + 90° + 15°.

 

Jezeli jeszcze nie jesteś przerażony i chcesz się w to bawić to podaj ades e-maila

to podeśle stos dokumento w pdf-ie ale dopiero w poniedziałek wieczorem .

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Potrzebuje pomocy na temat glowicy silnika. Mam silnik volvo penta benzyna 3L GS z 1996 roku,w ktorym zdeformowala sie glowica. Chcialabym sie dowiedziec jaka moze byc przyczyna deformacji? Czy mogly ucierpiec tez przez to inne podzespoly?

Jezeli jest ktos kto moglby udzielic mi informacji na temat ewentualnej wymiany glowicy prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialabym sie dowiedziec jaka moze byc przyczyna deformacji?

Najczęściej jest to przegrzanie.

Czy mogly ucierpiec tez przez to inne podzespoly?

Możliwe że pierścienie dostały po d...e ;)

Jezeli jest ktos kto moglby udzielic mi informacji

na temat ewentualnej wymiany glowicy prosze o pomoc.

Wymiana głowicy tzn. zdjęcie i założenie drugiej czy remont starej i jej ponowne założenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności