Skocz do zawartości

Przekładanie radia i anteny


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie do znawców tematu. Chciałbym przełożyć radio i antenę z Corsy do Renault Kangoo. Radio - TTi 550, antena - President Missouri.

Kiedy kupowałem radio do Corsy antena została zestrojona z radiem w tylnym rogu dachu. Czy powinienem pojechać i ponownie zestroić antenę kiedy przełożę ją do Kangoo? W Corsie antenę miałem zawsze w lewym rogu dachu, natomiast teraz planuję ustawić ją mniej więcej na środku.

Nie znam się więc pytam: Trzeba ponownie zestroić?

Z góry dzięki,

Pozdrawiam :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antenę stroi się do położenia na samochodzie, radio w tym przypadku nie ma nic do rzeczy.

Jeżeli przekładasz z jednego samochodu do innego to trzeba stroić, jeżeli jeździsz 2 samochodami to kup 2 anteny i przekładaj radio do zestrojonych anten.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artur_r0, Zobacz jak będzie się zachowywała antena na nowym pojeździe.Może różnica w SWR nie będzie aż tak wielka i wystarczy na tyle, żeby używać antenę na dwóch pojazdach bez strojenia jej za każdym razem.

Rozwiązanie jakie proponuje kolega huri_khan, jest najlepsze, ale jest to dosyć kosztowne.

Pozdrawiam Igor

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. A co z innymi użytkownikami CB, którzy muszą wysłuchiwać pisków z niezestrojonych anten. Dla Ciebie to nie ma znaczenia podczas nadawania, bo tego nie słyszysz.

Zmiana położenia anteny na tym samym samochodzie ma ogromne znaczenie, a co dopiero przekładanie do innego auta.

Najprostszy reflektometr kosztuje ok. 40 zł. Można sobie sprawdzić jaki wpływ na SWR ma zmiana położenia anteny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysłuchiwać pisków z niezestrojonych anten

To nie jest wina niezestrojonej anteny. Tylko wina sprzętu, jakieś sprzęganie itp.

Można sobie sprawdzić jaki wpływ na SWR ma zmiana położenia anteny.