Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

POMOCY :wink::D:) HELP :drunk: :drunk: :drunk: HILFE :drunk: :drunk: :drunk:

posiadam zafirke 1,8 16 v 2003 rok 95 tys km

Juz dwa tygodnie probuje rozwiazac problem wypadania zaplonow.

Kontrolka z silnikiem to horror.Mechanik, elektryk z 20 letnim stazem sie poddaje.

Bład 0301,0302,0303,0304,silnik przechodzi w tryb awaryjny przy 60km-h,silnik nie rowno chodzi na wolnych obrotach,ciezko sie rozpedza do 100/h,wszystkie czujniki ok,sondy tez ok

Raz juz nawet kontrolka zaczela pulsować

Po rozpedzeniu sie do 140-h czuc jakby go dławiło,blokowało,hamowało.albo pali tylko na 3 gary

Wymieniłem juz świece i cewke(listwa),dolalem do paliwa preparat do czyszczenia zaworow(nie pomoglo).autko chodzi u mnie na wysokich obrotach,długie trasy.

Ne wierze ze to jest zawieszanie sie zaworow,raczej usterka zwiazana z paliwem lub pradem,poniewaz do 60-70 km/h autko ciagnie bez zastrzezen.

:wink: bo autko jest bardzo potrzebne.

Kazda podpowiedz mile widzana.

Moze ktos czytał cos na temat na innych stronkach,linki mile widziane. :drunk:

 

[ Dodano: Sro Cze 16, 2010 20:10 ]

Gdzies na innym forum doczytałem ze mogł ulec awari katalizator :drunk: ze go tak dusi.

Inna osoba napisala ze to moze przepływomiez powietrza :drunk: ,jeszcze inna osoba ze stara cewka uszkodziła swiece. :wink:

 

Co wy na to?:D??czy jest taka mozliwosc z tych opcji ktore wypisałem :drunk:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zdarzyło mi się podobne zjawisko kiedy miałem założone inne opony na przodzie i inne na tyle - ( była różnica w obwodach kół ) i samochód przechodził w tryb awaryjny właśnie ok. 60 km/h. Z tego co opisujesz u siebie to wskazuje na elektronikę sterowania silnika - komputer. Spróbuj na początek odłączyć całkowicie akumulator i zdjęte klemy połącz /zewrzyj kabelkiem najlepiej na całą noc - być może to pomoże, gdyż jest to m. in. sposób na wykasowanie błędów komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

inne kola (przod tyl) nie powoduja przejscia w tryb awaryjny :drunk:

 

co do wypadania zaplonu

kompresja byla sprawdzana ??

swiece i cewka jakiego producenta ??

niestety ale uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych albo zaworow

powoduje wypadanie zaplonu

a to juz remont gory silnika sie klania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mieto-68, jeszcze nie slyszałem zeby kola miały cos wspolego z zaplonem,jak juz to z ABS, TC,ESP.

 

Dodam moje rozwiazanie problemu:

Wlałem srodek czyszczacy do zaworow i ukladu paliwowego,

http://moto.allegro.pl/item1071383667_liqui_moly_oczyszczacz_zaworow_benzyna_i_lpg.html

Potem dałem zafi w kosc przez okolo 800 km obroty nie zchodziły ponizej 4000 i kolejnego dnia wszystko wrociło do normy.

Chyba cudowne wyleczenie choroby opla

Jak na razie smiga bez zastrzezen.

 

P.S. Dodam ze nie działa to zaraz po przejechaniu 100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Bondzo001 .mam ten sam problem:.Cewke mi wymienili zapłaciłem 556zł 2 lata gwarancji i długo sie nie cieszyłem na następny dzień znów to samo i te same błędy :

P0301wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1- nie występuje

P0302 wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2- nie występuje

P0304 wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4 -nie występuje

 

i co teraz robić? Umówilem się na reklamacje cewki .

Kolego BONDZO 001 mógłbyś mi na priwa przesłać nazwe tego środka lub linka z allegro.Mam dokładnie to samo co u Ciebie i jestem załamany bo niewiem co robić.dziennie rano to samoCheck i TC sie zaswieca i muła takiego łapie że nie idzie jechać, musze zjechać na bok i wyłączyć i właczyć to TC znik a Check zostaje.

Jestem umówiony na reklamacje cewki zapłonowej jak nic to niepomoże to niewiem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnych meczarniach z wypadaniem zapłonow.

Rozwiazanie problemu MOJEGO(oby w koncu było to)

 

Wymieniłem: pompe paliwa,czujnik temperatury,swiece.

 

pompa podawała u mnie 1,7/2,1 cisnienia a powinno byc okolo 4,0.

W baku miałem 5 litrow wody i piachu :beer:

Mechanik powiedział ze to ja wykonczyło.

 

Czujnik temp. na liczniku pokazywał poprawnie, ale po podłaczeniu do kompa temperatura rosła bardzo szybko i na zimnym silniku juz miał jakies 60*c,i podawał nieprawidłowy sygnał do komputera sam.

 

Świece były felerne :beer: chociaz miały zaledwie 5 tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wypadania zapłonu w oplu to jest to wina kompa ma on zbyt sztywne normy trzeba pogłówkowac z nowym wsadem bardziej elastycznym u mnie to pomogło koszt to ok 500zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grudek1977

Witam.

Zgadzam się .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że dziś udalo mi śię rozwiązać problem. Wymina sondy lambda(bosch- uniwersal), potem podmiana przepływki, listwy zapłonowej+ stp czyśzczenie wtrysku plus układu paliwowego, oczywiście przeczyszczenie rury( ostro 4-5 tyś obrotów- 100km i co błędy wypadanie zapłonu 1 lub 4 cylinder, ewentualnie uboga mieszanka. Dziś kolega z miernikiem(mierzy omy lub wolty za 19zł) mi pomaga albo padła sonda(nowa,wymieniona)lub czuinik temperatury-(komp wyłącza myślenie mechanikom). Odłaczanie ,pomiar. Padła sonda. Wymiana na orginał bosha ale z citroena, kasowanie błedów i zocha hula jakby drugie życie miała. Miejmy nadzije, że problem się nie powtórzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez cinek1111
      Witam
      Potrzebuje porady w sprawie zakupu cewki zapłonowej. W ubiegłym roku kupiłem cewkę zapłonową firmy BERU i niestety wytrzymała tylko nie cały rok. Uwzględnili mi reklamacje.
      Proszę o informację jakiej firmy warto kupić cewkę zapłonową.
       
      Oryginalna GM kosztuje 861 zł, czy warto inwestować w zamiennik? Jak tak to jakiej firmy jest godna polecenia?
    • Przez Komandos789
      Witam od pewnego czasu moja astra 1.8 Z18XE gaśnie w najmniej oczekiwanych momentach. Po zgasnieciu silnika murga check oraz kontrolka od esp,  zalacza się wentylator i cyka zawór odpowietrzenia baku. Kiedy próbuje odpalić rozrusznik kręci ale bez reakcji silnika. 
      W takim momencie udaje mi się odpalić samochód na 2 sposoby:
      -czekam aż wentylator przestanie chodzić i zazwyczaj po około 10 minutach udaje sie odpalić auto
      -odlaczam aku dosłownie na sekundę po czym auto normalnie odpala jakgdyby nigdy nic
       
      Dodatkowo by ułatwić diagnostykę usunąłem bieżace i zaległe błędy A potem odczytałem zaraz po typowym zgasnieciu 
      Oto one :
      *P0141
      -obwód grzałki O2 (Bank 1, czujnik 2)
      -układ otwarty 
      -stałe
       
      *P0036
      -Ogrzewanie sondy lambda HO2S(Bank 1 sonda 2 
      -nieprawidłowe działanie
      -stałe
       
      *P1130
      -obwód sondy lambda 1 współczynnik czasu przełączania 
      -nie ciągle
       
      *P0170
      -ubogi skład spalin 
      -nie ciągłe 
       
      Nie sądzę żeby przez sondy auto potrafiło dawać takie objawy a są to jedyne błędy które sa zapisane ewentualnie po wejściu w dalszą diagnostykę wyskoczyly mi 2 inne dotyczące wentylatora bodajże 
      -163 temperatura plynu chlodzacego brak sygnału
      -17 sygnał obrotów zanikl 
      Proszę o pomoc i z gory dziękuję za odpowiedzi 
    • Przez mateo12851
      witam zapisałem się na forum ponieważ mam problem z moją astrą cabrio podczas postoju lub na zakrętach kierownica szarpie w prawo i lewo proszę o jakieś wskazówki czym to może być
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.