Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników samochodów marki opel astra f

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Samochód Opel Astra F X14XE 1.4 16V 1996r

 

Podczas jazdy samochód zgasł i już nie zapalił, ale może z pomocą forumowiczów jeszcze nim pojeżdżę. Orginalnie bez instalacji gazowej. Brak błędów lecz kontrolka silnika nie gaśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak błędów lecz kontrolka silnika nie gaśnie.

czym zczytywane?

jak kontrolka swieci to musi cos byc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Witam

Sprawdź czy jest iskra i czy paliwo daje przez wtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zlokalizowałem usterkę. Postąpiłem według poradnika "Sam naprawiam". W cokole przekaźnika nie ma napięcia w styku 86 {+}. W następstwie powinno się sprawdzić kabel czarny. Zrobiłem inaczej ponieważ poprowadziłem oddzielny kabel ze styku 87 do pompy. Wsadziłem pod przekaźnik a drugi koniec do wtyczki pompy. Samochód zapalił z klucza. Gdzie mam szukać początku CZARNEGO kabla?

 

zmniejszyłem rozmiar trzcionki/Kacper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarny od przekaźnika łączy się w wiązce kompa z czarnym idącym od wiązki stacyjki, łączenie jest w okolicach skrzyni.

Ale tu coś stało się na połączeniu w wiazce kompa, jeśli inne plusy po stacyjce(DIS, EGR, krokowy, itd) działają.

Najbliżej by było sie z czarnym podłączyć do kabli zasilających kompa - D3 albo C16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę sie pod temat

chciałbym sobie zrobić wyłącznik w celu krótkiego manualnego załączania pompy paliwa i potrzebuje porady jak będzie to lepiej zrobić - czy poprowadzić dwa przewody od zacisków 30 i 87 przekaznika do wnętrza auta do wyłącznika(przycisku)

czy poprzez podanie za pomocą w/w wyłącznika napięcia na cewke przekaźnika (styki 85 i 86) a tym samym zamkniecie obwodu i załączenie pompy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wykorzystać przekaźnik, zawsze, to mniejszy wyłącznik mozesz zasosować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do podłaczenia się pod cewke przekaznika to musze obadać jakoś gdzie "+" a gdzie "-" natomiast mam jeszcze pytanie - czy ten przekaznik jest tylko od pompy czy od czegos jeszcze?

poprzez zastosowanie tego rozwiązania chciałem sprawdzic czy moje problemy z odpaleniem nie wynikaja ze spadku cisnienia paliwa, (odpala za drugim czasem trzecim razem)

wiem że tutaj pompa rusza dopiero wraz ze startem rozrusznika i podejrzewam ze cisnienie paliwa może spadać lub być troche za niskie w momencie próby odpalenia

 

moge równiez zostawić auto u jakiegos mechaniora w celu sprawdzenia ciśnienia na listwie po kilku godzinach postoju ?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem na schemata i u ciebie to nie takie proste.

Przekaźnik pompy daje + na wtryski i na pompę.

Ale pompę włącza dopiero komputer, dając masę na pompę po otrzymaniu sygnału z czujnika wału.

Więc ty musisz dać - na pompę, a nie +.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja37, czy mógłbyś sprecyzować co miałeś na myśli z czarnym kablem żeby go do kompa podłączyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najbliżej by było sie z czarnym podłączyć do kabli zasilających kompa - D3 albo C16

Po prostu tu jest najbliżej.

Najmniej przeciagania przewodów, bo odcinek 30cm starczy.

Wtyczki w kompie sa podzielone na 4 sekcje u ciebie A, B, C, D.

Na przykład sekcja D, pin numer 3.

Pewnie o to ci chodziło :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem na schemata i u ciebie to nie takie proste.

Przekaźnik pompy daje + na wtryski i na pompę.

Ale pompę włącza dopiero komputer, dając masę na pompę po otrzymaniu sygnału z czujnika wału.

Więc ty musisz dać - na pompę, a nie +.

czy dobrze rozumie ze po oświeceniu się kontrolek na desce plus jest juz na pompie? mnie jedynie pozostaje podać impuls "-" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja 37 własnie o to mi chodziło. Czarny idzie do kompa, tzn. wystarczy poprowadzić nowy? Nie rozgrzebywałem tej oryginalnej izolacji opla, czy nic nie uszkodzę?

 

poprawiłem czcionkę, regulamin &3.1/zbyszek670

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie uszkodzisz, daj po prostu czarny "obok" wiazki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze rozumie ze po oświeceniu się kontrolek na desce plus jest juz na pompie? mnie jedynie pozostaje podać impuls "-" ?

niestety sprawdziłem to i chciałemn sobie zrobić dodatkowe doprowadzenie (-) ale niestety okazuje sie ze nie pojawia sie (+)po oświeceniu się kontrolek na pulpicie a dopiero po odpaleniu auta więc to troche zmienia sytuacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja37 tak w międzyczasie, czy stacyjka też może mieć zwarcie ?

to może być przyczyną nie podawania prądu do przekaźnika a z przekaźnika do kompa ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej stacyjka tak się psuje,że nie styka, a nie zwarcie.

Jakby zwarcie było, to by waliło bezpieczniki, albo by coś cały czas było włączone, albo byś już widział dym....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja 37 - dzięki za schemat - jak wspomniałem w poprzednim poście z tym (+) to nie tak przypuszczaliśmy , ale stwierdziłem ze zanim coś zaczne w tym kierunku działać podjade wcześniej do jakiegoś "mechaniora i zostawie mu auto na noc i niech mi rano (bo własnie rano , gdy temp troche niższa, ma problem z odpaleniem) sprawdzi ciśnienie paliwa przed odpaleniem a póżniej bede wiedział co dalej - czy szukać tutaj - może regulator ciśnienia, a może jakiś czujnik temp - zobaczymy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Ciutrella
      Witam. Zaślepiłem egr Lechem z biedry i teraz astra chodzi sobie na 1.5k obrotów to normalne po takiej operacji ?
    • Przez karol.niemiec1998
      Witam posiadam swoją corse b 1.4 z lpg .Od jakiegoś czasu ma ciężko odpalić na rozgrzanym silniku i na zimnym jest niekiedy podobnie .Trzeba trzymać po odpaleniu odrazu pedał gazu żeby załapał ,bo odrazu gaśnie .A jak już odpali to na ciepłym silniku wchodzi na biegu jałowym na wyższe obroty sama z siebie i faluje pomiędzy 2-3k rpm i jak dodam gazu ,to na chwilę się ogarnie i z powrotem wchodzi na wyższe i faluje .Jest również coś takiego ,że gaśnie przy skrzyżowaniu na lekko ciepłym motorze.
       
      Nie wiem co to może być .Wymieniłem krokowca ,odłaczylem parownik od podcisnienia na noc ,wymieniłem świece,przepustnica czysta i to samo się dzieje,odlaczylem sondę i to samo .
      Skończyły mi się już pomysły ,pomożecie ? :) 
       
      Pozdrawiam
    • Przez dariopi
      Witam wszystkich. Mam problem z moją Asterką 1.4 140km z fabrycznym LPG. Auto nierówno pracuje na biegu jałowym na LPG, raz obroty zwalniają aż trzęsie silnikiem raz pracuje w miarę równo. Na Pb pracuje równo. Od jakiegoś czasu pojawia mi się błąd P0172.
      Autko ma przejechanie 77tys km, wymienione świece, co 10tys filtry gazowe.
       
      Proszę o podpowiedzi gdzie szukać problemu, byłem ASO stwierdzili zawór w kolektorze dolotowym do wymiany?
       
      Pozdrawiam
      Dariusz
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.